Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De laatste dagen van Mieke
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
De laatste dagen van Mieke
Dag lieve mensen,
In 2009 moest ik een pijnlijke beslissing nemen om mijn hond te laten inslapen. Dat heb ik hier op het forum destijds laten weten. http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=169989
Nu moet ik weer die harde beslissing nemen. Gismo's zusje is de laatste weken en dagen erg achteruit gegaan. De dierenarts was vijf weken terug haar nagels komen knippen omdat ze zover niet meer kon lopen. Hij heeft haar hart beluisterd en dat was volgens hem nog in orde. Echter, ze sleept steeds meer en meer met haar rechter achterpoot, kan bijna niet meer lopen (ze heeft gelukkig geen pijn) , ik moet ze zelf in de zetel zetten. Met de staart kwispelen lukt ook niet meer, en tijdens de korte uitstapjes moet ze regelmatig zitten om weer te bekomen. Ik moet haar steeds meer en meer dragen wat niet makkelijk is met mijn andere hond.
Haar (grote) behoefte doet ze al lopend zonder stil te zitten, kortom, de dierenarts heeft me gezegd dat dit in tegenstelling tot vroeger een verantwoorde beslissing is om haar te laten inslapen. Het leven in haar is stilaan verdwenen. Ze heeft geen levenskwaliteit meer.
Toch zal het me erg zwaar vallen, zeer zwaar. Voor mij is liefde ook het kunnen los laten van mijn hond omdat ze een goed leven heeft gehad, nooit ziek is geweest en vooral dat ze geen pijn heeft. Ik ben onlangs verhuisd, begin september en toen is het héél snel beginnen achteruit gaan.
Ik heb nog een paar dagen de tijd en zal jullie laten weten wanneer de dierenarts komt. Ik wens alle mensen die voor hetzelfde lot staan eveneens veel sterkte. Ook al is de pijn anders dan bij een plotse ziekte, het is en blijft een erg harde zaak.
Mijn grootmoeder zei altijd: wie niet graag dieren ziet, ziet ook niet graag mensen.
Lieve groeten,
Peter
In 2009 moest ik een pijnlijke beslissing nemen om mijn hond te laten inslapen. Dat heb ik hier op het forum destijds laten weten. http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=169989
Nu moet ik weer die harde beslissing nemen. Gismo's zusje is de laatste weken en dagen erg achteruit gegaan. De dierenarts was vijf weken terug haar nagels komen knippen omdat ze zover niet meer kon lopen. Hij heeft haar hart beluisterd en dat was volgens hem nog in orde. Echter, ze sleept steeds meer en meer met haar rechter achterpoot, kan bijna niet meer lopen (ze heeft gelukkig geen pijn) , ik moet ze zelf in de zetel zetten. Met de staart kwispelen lukt ook niet meer, en tijdens de korte uitstapjes moet ze regelmatig zitten om weer te bekomen. Ik moet haar steeds meer en meer dragen wat niet makkelijk is met mijn andere hond.
Haar (grote) behoefte doet ze al lopend zonder stil te zitten, kortom, de dierenarts heeft me gezegd dat dit in tegenstelling tot vroeger een verantwoorde beslissing is om haar te laten inslapen. Het leven in haar is stilaan verdwenen. Ze heeft geen levenskwaliteit meer.
Toch zal het me erg zwaar vallen, zeer zwaar. Voor mij is liefde ook het kunnen los laten van mijn hond omdat ze een goed leven heeft gehad, nooit ziek is geweest en vooral dat ze geen pijn heeft. Ik ben onlangs verhuisd, begin september en toen is het héél snel beginnen achteruit gaan.
Ik heb nog een paar dagen de tijd en zal jullie laten weten wanneer de dierenarts komt. Ik wens alle mensen die voor hetzelfde lot staan eveneens veel sterkte. Ook al is de pijn anders dan bij een plotse ziekte, het is en blijft een erg harde zaak.
Mijn grootmoeder zei altijd: wie niet graag dieren ziet, ziet ook niet graag mensen.
Lieve groeten,
Peter
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
Re: De laatste dagen van Mieke
heel veel sterkte 

- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Wat verdrietig.
Heel veel sterkte voor nu en de toekomst.

Heel veel sterkte voor nu en de toekomst.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Sterkte en een dikke knuffel voor Mieke 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heel veel sterkte met wat er voor beslissing aan gaat komen.
Knuffel voor Mieke
Knuffel voor Mieke
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Heel veel sterkte
-
- Zeer actief
Of het nu plots is, na een korte ziekte of dat je langzaam gaat beseffen dat de kwaliteit van het leven steeds meer achteruit gaat, het blijft een enorm verdrietig en pijnlijk iets om in geval van kunnen kiezen de keuze te moeten gaan maken, en te bepalen wanneer dat moment daar is.
Zelf herken ik dingen in je verhaal, en dan zie ik mijn eigen hond weer voor mij en de laatste weken waarin de twijfel groot was over door gaan of de beslissing voor hem maken.
Heel veel sterkte met het naderende afscheid
Zelf herken ik dingen in je verhaal, en dan zie ik mijn eigen hond weer voor mij en de laatste weken waarin de twijfel groot was over door gaan of de beslissing voor hem maken.
Heel veel sterkte met het naderende afscheid

-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Heel veel sterkte
Geniet nog van de tijd die jullie samen hebben.

Geniet nog van de tijd die jullie samen hebben.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
- Zeer actief
Veel sterkte.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Sterkte met het naderende afscheid.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
Sterkte.