Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wisselen
Moderator: moderatorteam
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Wisselen
Klinkt dit heel dom?: Geef een kluifje en dan vallen ze er vanzelf uit en dan weet je waar ze zijn?

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Als ze echt heel erg los zitten, dan kan je ze eruit trekken. Eerst gewoon zachtjes proberen, ronddraaiende beweging, en zodra ze ook maar
een geluid geeft, dan stoppen (uiteraard).
Ik heb er eentje bij Kaya uitgetrokken toen die heel los zat en heb 'm nog steeds. Ze merkte er totaal niets van.
een geluid geeft, dan stoppen (uiteraard).
Ik heb er eentje bij Kaya uitgetrokken toen die heel los zat en heb 'm nog steeds. Ze merkte er totaal niets van.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Ik wacht tot ze echt heel los zitten , laat d'r n balletje vasthouden ( hoge buitdrift dus laat toch niet los
) en dan wiebel of trek ik ze er zo uit
Niet doen als ze nog te vast zitten hoor , dat gaat ze echt niet leuk vinden
Niet doen als ze nog te vast zitten hoor , dat gaat ze echt niet leuk vinden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Feather__
- Zeer actief
Ik heb ook wel eens een tand eruit getrokken bij mijn kat.
Die zat ook helemaal los. Of nja, mijn moeder heeft het gedaan want ik kon het niet
Er kwam bloed, leuk vond hij het niet maar na een halve minuut zat hij alweer knorrend op schoot snoepjes te eten.
Dus het kan wel.
Die zat ook helemaal los. Of nja, mijn moeder heeft het gedaan want ik kon het niet
Er kwam bloed, leuk vond hij het niet maar na een halve minuut zat hij alweer knorrend op schoot snoepjes te eten.
Dus het kan wel.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik heb het bij mn paard een keer gedaan. Ik heb zn tand vastgehouden en heb een wortel in de voerbak gemikt. Zo deed ie t zelf en er werd me dan ook niets kwalijk genomen maar hij kauwde gretig zn wortel weg met 1 tand minder.
Van Mayke heb ik ook wat puppytandjes, die tijdens het spelen los zijn gekomen. Een beetje peuteren om ze los te krijgen doe ik ook wel, maar ik wil ze niet serieus pijn doen. Het ligt ook aan de hond. Mayke was in een speelse bui nergens van onder de indruk, maar bij zo'n kwetsbaar hondje wat overal om miauwt zou ik t niet doen.
Van Mayke heb ik ook wat puppytandjes, die tijdens het spelen los zijn gekomen. Een beetje peuteren om ze los te krijgen doe ik ook wel, maar ik wil ze niet serieus pijn doen. Het ligt ook aan de hond. Mayke was in een speelse bui nergens van onder de indruk, maar bij zo'n kwetsbaar hondje wat overal om miauwt zou ik t niet doen.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Volgens mij blijft er weinig over van die tandjes als je ze wil bewaren. Ik zou niks doen en hopen dat je er een gaat vinden. Stel ze piept en heeft daarna zoiets van wegblijven met die tengels bij mijn bek? Zonde toch....tenzij je ze kan rapen uit de mond maar dat voel je snel genOegstgeest. Ruikt ze nu naar metaal uit haar bakkie?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb van Elco uiteindelijk 1 snijtand gevonden. En een paar hoektanden en kiezen. De meeste snijtandjes zal hij doorgeslikt hebben
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Nee hoor, die blijven primalaeken schreef:Volgens mij blijft er weinig over van die tandjes als je ze wil bewaren. Ik zou niks doen en hopen dat je er een gaat vinden. Stel ze piept en heeft daarna zoiets van wegblijven met die tengels bij mijn bek? Zonde toch....tenzij je ze kan rapen uit de mond maar dat voel je snel genOegstgeest. Ruikt ze nu naar metaal uit haar bakkie?
Bij Joy heb ik alleen een hoektand een bemoedigend zetje gegeven toen de blijvende hoektand al half door was en de melkhoektand maar los in haar bekje bleef bungelen. Daar had ze echt last van, dat ding ging steeds gedraaid staan.
Sommige kleine tandjes heeft ze netjes op commando uitgespuugd als ik zag dat ze ze los in de bek had. Daar is verder geen gefriemel aan te pas gekomen.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Bij de boxer een keer gehad dat ze iets in paniek schoot omdat er eentje dwars in de mond zat en ze die niet weg kreeg met de tong die dus zelf eruit gehaald, hond blij.
Bij de springer heb ik ook wat tandjes kunnen verzamelen, zaten ook erg los. Eentje pakte ik vast en liet al los en de andere kwamen met spelen eruit. Zelf heeft de springer wel bij zijn vriendinnetje ervoor gezorgd dat het baasje wat tandjes kon krijgen. Tot twee keer toe als hij met haar aan het spelen was kon ik de tandjes afstaan aan baasje. Eerste had hij gevangen met zijn oren toen ze hem in de oren beet en de andere heeft hij eruit gebeukt.
Bij de springer heb ik ook wat tandjes kunnen verzamelen, zaten ook erg los. Eentje pakte ik vast en liet al los en de andere kwamen met spelen eruit. Zelf heeft de springer wel bij zijn vriendinnetje ervoor gezorgd dat het baasje wat tandjes kon krijgen. Tot twee keer toe als hij met haar aan het spelen was kon ik de tandjes afstaan aan baasje. Eerste had hij gevangen met zijn oren toen ze hem in de oren beet en de andere heeft hij eruit gebeukt.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
gewoon ff met een washandje (voor betere grip) er uit trekken, losse tandjes is voor de hond ook niet prettig.

- Dorine.
- Actief
- Contacteer:
Ik ben net zo sentimenteel hoor. Ik was ze de hele tijd aan het zoeken, de meeste heeft Ryuk doorgeslikt maar tot nu toe heb ik twee voortandjes. Hij is ook nog niet klaar met wisselen. Het is zelfs zo erg dat mijn vriend bij een van die twee tandjes SUPER trots naar me toe kwam. Kijk, het is me gelukt, ik heb er eentje voor je gevonden! Hij viel uit zn bek in de lift!! Haha en blij dat ik was 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik heb best veel tandjes van de honden, heb ze alleen bij elkaar gegooid dus welk tandje bij wie hoort mag Joost weten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Leuk dat jullie dat kunnen verzamelen! Bij Tobi (nu 4 maanden) merk ik nog niets van het wisselen.
_Esmee
-
teckeltoos
- Zeer actief
Probeer een ruw trekspelletje met een lap of flos.
Misschien blijft er een los tandje in zitten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Van Xygan heb ik een half tandje...
Van Xavi een stuk of 4. Ik ga er zelf niet aanzitten ga alleen schudden als ik ze zie frummelen
Laatst gewijzigd door malinois op 13 okt 2016 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- kipo
- Zeer actief
Beter ook. Ruwe trekspelletjes met kwetsbare melktandjes is niet zo'n goed idee. Als er eentje afbreekt waar de wortel nog niet van geresorbeerd is kan dat schade aan de blijvende tand opleveren.Cleva schreef:Mira doet niet aan trekspelletjes. Daar is ze veel te bleu voor.teckeltoos schreef:Probeer een ruw trekspelletje met een lap of flos.
Als ik iets vastpak wat ze vast heeft laat ze onmiddellijk los.
De tandjes zijn weg. Ik wilde het smorgens weer proberen maar toen waren ze al verdwenen en een nieuwe snijtand komt al door.
Goed, nog 20 tanden en kiezen te gaan.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Veel succes! Ik heb er van Bo niet één gevonden, haha!
Had het ook wel leuk gevonden.
Had het ook wel leuk gevonden.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Van Max heb ik 1 tandje gered.. die viel op de grond terwijl ik er naast zat. Van Mica heb ik er een die in een kluifje vastzat, die kon ik er dus uitpeuteren
en van Jop heb ik er niet een
Ze zitten in hetzelfde doosje waar de tandjes van mijn kinderen inzitten
Ik heb er nooit wat mee gedaan maar vind het ontzettend leuk ze te hebben.
Ik hoop dat je een tandje te pakken kan krijgen
Ze zitten in hetzelfde doosje waar de tandjes van mijn kinderen inzitten
Ik heb er nooit wat mee gedaan maar vind het ontzettend leuk ze te hebben.
Ik hoop dat je een tandje te pakken kan krijgen
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Van mijn boerenfox hebben we bijna het hele gebitje gevonden en van de border collie missen we een paar tandjes.
Ik heb een kettinkje met puppyhoektandjes van beide dames

Ik heb een kettinkje met puppyhoektandjes van beide dames

-
teckeltoos
- Zeer actief
Vraag ik me af of melktandjes verteren. Anders zou je gedurende de wisseltijd drollen kunnen uitpluizen.
Van Sarah heb ik nooit een tandje gevonden.
Van Sarah heb ik nooit een tandje gevonden.
- Hailfall
- Zeer actief
Ik heb van Loki gelukkig toch nog een paar tandjes gevonden, die heb ik allemaal bewaard (aan een stukje papier getaped omdat ik geen doosje had)
Ik heb ook gerust 1 voortandje bij hem eruit gewiebeld, die zat ook al los en toen even gewiebeld en hij was eruit. Zelf heeft hij een kies uitgespuugd nadat hij op een botje had gebeten, hoorde ineens hoe iets op de vloer tikte en greep het meteen.
Ik heb ook gerust 1 voortandje bij hem eruit gewiebeld, die zat ook al los en toen even gewiebeld en hij was eruit. Zelf heeft hij een kies uitgespuugd nadat hij op een botje had gebeten, hoorde ineens hoe iets op de vloer tikte en greep het meteen.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Meestal vinden we er niks van terug maar we hebben er ooit 1 gehad die de losse tanden en kiezen bij ons kwam inleveren. Apporteren zat er al vroeg in zeg maar.
- Dorine.
- Actief
- Contacteer:
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Project Click schreef:Mooie ketting, Cinnepin!
Dankjewel. Ben er ook erg blij mee en zuinig op

-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Lily is ook volop aan het wisselen, maar helaas, nog niks gevonden. Eén kleine hoektand zit heel los, maar ik durf hem er niet uit te trekken. Ze vindt het sowieso niet leuk als ik in haar bek kijk. Er zit nog maar één voortandje... We gaan voor de hoektanden en kiezen dan maar.
Mooie ketting, Cinnepin!
Mooie ketting, Cinnepin!
- ** Angela **
- Zeer actief
Ik zag net met oefenen in t gras een hoektandje vliegen
Natuurlijk nergens te vinden
Natuurlijk nergens te vinden
-
sjm
- Zeer actief
Ik heb er best veel van Zahra gevonden. Als ze raar zat te smakken wist ik genoeg.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Frodo was best laat met wisselen maar toen hij eenmaal begon was het heel snel gebeurd. Ik heb niks gevonden, volgens mij heeft hij ze allemaal ingeslikt.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Doen. Van Bram heb ik ze zo ongeveer allemaal, van Thijs bij toeval 1. Die vrat ze blijkbaar op.

- ** Angela **
- Zeer actief
Hier zitten ze in n glazen potje met de naam vd hond eropNanna schreef:Wat móet je d'r mee. Bij de rest van de dozen met ouwe troep die je na de verhuizing nog moet uitpakken zeker
Die staan in de vitrine kast en ja ik kijk er wel eens naar