Mij vonden mensen ook maar vreemd als ik aan de lijn maar niet met iedere hond contact liet maken toen de draak (duits herder) nog pup was.
Prima, ik ging ook zeker niet kennis laten maken als kleinere honden die wel al volwassen waren uit hun pannetje gingen. Gewoon geen zin in dat hij een hap in zijn neus zou krijgen, en waren vaak mensen die zeiden dat hun honden een hekel hadden aan dit type hond maar dat als ze zouden merken dat het een pup was dat het "misschien" wel goed zou gaan. (vaak dus chi's of JR's en teckels)
Eh ja ok, nee en doei. En goed gegokt, want nu hij groot is zijn ze er nog niet overheen, ook al kennen ze hem van jongs af aan.
Ik heb dat dan ook uitgelegd dat als de honden normaal reageerden dat ik er geen probleem mee zou hebben. Ook ik ben en was best van het leren omgaan met diverse pluimages.
Maar als ik op afstand al een kleine volwassen hond hoorde grauwen en grollen, dan had ik er absoluut geen zin in. Voor het zelfde geld bijten ze in zijn bek en dan heeft hij een aversie tegen kleine grauwende honden opgelopen, ik bedankte er dus voor.
Praatje maken ok, maar zonder hond contact, en dan ging er een lading snoepjes in als hij braaf op zijn kont zat terwijl er tegen hem tekeer werd gegaan
Zo was ik dan ook wel weer, overal zijn leermomentjes uit te trekken.
Maar nog probeer ik mensen te zeggen dat ik aan de lijn geen contact wil, de honden zijn aangelijnd dus geen contact. Het is voor veel mensen best moeilijk. En dat vind ik dan hun ding eerlijk gezegd.