Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe is het om een bepaald hondenras te hebben?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Hoe is het om een bepaald hondenras te hebben?
Ik vergat te melden dat Husky's hele zachtaardige honden zijn, duidelijk zijn is genoeg. Opvoeden met harde hand maakt ze eerder stuk dan dat het goed doet.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Volgens mij was Elco zo'n relatief rustig Markiesje als pup. Tenminste, ik ben er een beetje bang voor dat we daar in december achter gaan komenLeonie. schreef:Een Markiesje hebben is in de eerste jaren best zwaar gebleken in mijn geval. Lou was drúk! Er zit nu een leuk Markiesje op de cursus en de examinator zei dat ze nog nooit zo'n kalm Markiesje had gezien. Dus blijkbaar komt het vaker voorMaar goed, Lou had dus geen uitknop.
Inmiddels is het een fantastisch hondje. Hij maakt mensen uit de hele buurt blij door vrolijk kwispelend op ze af te gaan en hij wil bij iedereen op schoot en geaaid worden. Maar hij houdt ook van flinke wandelingen en heeft een enorm aanpassingsvermogen. Ik zou hem een hele dag niet uit kunnen laten zonder dat hij zou protesteren. Maar de hele dag op pad is ook prima. Volgens mij is dat wel kenmerkend voor Markiesjes.

Verder eens met de beschrijving wat betreft aanpassingsvermogen en dat hoor ik van eigenlijk alle Markiesjes wel.
Markiesjes zijn wel hondjes die even nadenken of ze willen doen wat je vraagt of dat iets anders leuker is. Meestal zullen ze kiezen voor jou, maar soms vraagt dat wat overredingskracht.
Ze hebben nogal eens de neiging om verantwoordelijkheden naar zich toe te trekken. Dan gaan ze bepalen wat er moet gebeuren. Laat je dat toe, worden ze me een partij onzeker! Met als gevolg dat ze gaan keffen. Trap je niet in die manipulaties, zie je ze ontspannen: baasje regelt het, dus ik hoef het niet te regelen.
Elco is geen super-intelligent hondje, maar z'n wil om te leren maakt dat ruimschoots goed. En als hij een bepaald principe begrijpt, kan hij dat ook op heel veel verschillende manieren toepassen. Het duurt alleen soms wat langer voordat het kwartje valt. Dat is ook niet erg, want hij is enorm gemotiveerd om je bedoeling te begrijpen.
Elco is ook behoorlijk gevoelig voor de stemming van de baas. Soms doet hij dus niet wat je vraagt, maar wat hij denkt waar je behoefte aan hebt. En soms is dat dus niet netjes gaan zitten, maar gekke dingen doen om baasje aan het lachen te krijgen, of juist tegen je aan kruipen, of je uitdagen voor een spelletje omdat je te gespannen bent...
-
- Zeer actief
Duitse herder: trouwe kameraad
Contact maken en hebben, het zo herkenbare oogcontact maken gewoon om contact te hebben, of om te peilen wat ik ergens van vind. Inderdaad genoeg hebben aan de bazen en eigen roedel, rekening houden met hun "etiquette" als het gaat om buurtende honden of honden die wel willen spelen terwijl ze aangeven daar geen zin in te hebben.
Ze zijn dan wel redelijk kortaf als ze de kans krijgen en dat maakt wel dat je toch altijd wat oplet en zorgt dat er toch wel een gehoorzame hond bij je loopt. Maar het zijn ook honden die als dingen bekend zijn ze dat niet vergeten en dan horen anderen er "gewoon" bij.
Reactief, sommigen signaleren alles en kunnen daar op reageren, het houdt je als baas alert, ook op lichaamstaal ze zijn redelijk duidelijk als het gaat om signalen afgeven.
En veel van hen zijn kletsers, ze kunnen praten in allerlei tonen, bij begroeten, als ze het ergens niet mee eens zijn en ga zo maar door.
Contact maken en hebben, het zo herkenbare oogcontact maken gewoon om contact te hebben, of om te peilen wat ik ergens van vind. Inderdaad genoeg hebben aan de bazen en eigen roedel, rekening houden met hun "etiquette" als het gaat om buurtende honden of honden die wel willen spelen terwijl ze aangeven daar geen zin in te hebben.
Ze zijn dan wel redelijk kortaf als ze de kans krijgen en dat maakt wel dat je toch altijd wat oplet en zorgt dat er toch wel een gehoorzame hond bij je loopt. Maar het zijn ook honden die als dingen bekend zijn ze dat niet vergeten en dan horen anderen er "gewoon" bij.
Reactief, sommigen signaleren alles en kunnen daar op reageren, het houdt je als baas alert, ook op lichaamstaal ze zijn redelijk duidelijk als het gaat om signalen afgeven.
En veel van hen zijn kletsers, ze kunnen praten in allerlei tonen, bij begroeten, als ze het ergens niet mee eens zijn en ga zo maar door.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Airdale Terrier: lieve honden, uitstekend geschikt voor gezinnen met kinderen. Waakzaam, geen overdreven blaffers.
Ruwharige Foxterriërs: de ideale hond in gezinnen met opgroeiende kinderen. Willen altijd spelen. Goede wakers, soms overdreven.
Dwergschnauzer: hetzelfde als de Foxterriër, maar dan iets rustiger van aard.
Teckel: lekker op schoot of in je nek liggen. Bijzonder slim en manipulerend zodat ze altijd hun zin krijgen. Aan de riem wil die van mij niet. Dan gaat ze op haar rug liggen. Als je dan het lef hebt om toch aan de riem te trekken is ze enorm beledigd. Vandaar dat ze altijd los loopt. Kom je terug dan wil ze niet naar binnen. Dan blijft ze 20 meter buiten de poort wachten totdat ik zeg. Kom dan krijgt Fleurtje wat lekkers. Dat moet ik dan ook doen anders neemt ze me dat hoogst kwalijk. Je kan nooit kwaad op ze worden, ook niet als ze de zoveelste keer op de mat plast als je net met haar buiten bent geweest. Als je net uit de douche komt en met je schone sokken daarin gaat staan moet je vooral niet schelden want daar houden ze niet van. Dan gaat ze gelijk met haar staart kwispelen en wil ze je kusjes geven. Voor de rest moet je niet teveel willen want ze leiden echt hun eigen leven. Je houdt ervan of niet. Er is geen middenweg. Het heeft echter wel wat.
Riesenschnauzer: In eerste instantie wat afstandelijk naar mensen. Mens- en diervriendelijk. Rustig in huis. Waakzaam, blaft alleen als iemand naar de voordeur of de achterpoort loopt. Houd van kinderen en is een ideale huishond. Zeer beschermend. Pauzeren tijdens een wandeling betekent gelijk in de waakstand gaan en alert zijn. Binnen een straal van 20 meter is dan niemand welkom. Op een terras zitten is geen optie. Mijn eten is haar eten en dat wordt bewaakt. Wandelen zonder riem als het donker is gaat niet. Alles wat beweegt rent ze naar toe om te kijken of het betrouwbaar volk is. Sinds kort loopt ze niet meer los in het donker nadat ik haar op een afstand van ruim 100 meter agressief hoorde blaffen. Daar stond een man tegen zijn busje op die illegaal weedafval aan het dumpen was. Zij zat er blaffend voor. Weg rennen is dan geen optie. Aan de riem in het donker is geen probleem zolang vreemden onze persoonlijke zone van 2 meter hanteren. Toch binnen die 2 meter komen is zeer onverstandig. Een tikkeltje te beschermend vind ik persoonlijk. Maar daar zijn ze tenslotte voor gefokt. Hier lopen twee Bouviers in de wijk, qua karakter vergelijkbaar, maar wat minder fel dan de RS.
Mijn Teckel en mijn Schnauzer houden niet van gekleurde mensen. Hoe dat komt weet ik ook niet.
Ruwharige Foxterriërs: de ideale hond in gezinnen met opgroeiende kinderen. Willen altijd spelen. Goede wakers, soms overdreven.
Dwergschnauzer: hetzelfde als de Foxterriër, maar dan iets rustiger van aard.
Teckel: lekker op schoot of in je nek liggen. Bijzonder slim en manipulerend zodat ze altijd hun zin krijgen. Aan de riem wil die van mij niet. Dan gaat ze op haar rug liggen. Als je dan het lef hebt om toch aan de riem te trekken is ze enorm beledigd. Vandaar dat ze altijd los loopt. Kom je terug dan wil ze niet naar binnen. Dan blijft ze 20 meter buiten de poort wachten totdat ik zeg. Kom dan krijgt Fleurtje wat lekkers. Dat moet ik dan ook doen anders neemt ze me dat hoogst kwalijk. Je kan nooit kwaad op ze worden, ook niet als ze de zoveelste keer op de mat plast als je net met haar buiten bent geweest. Als je net uit de douche komt en met je schone sokken daarin gaat staan moet je vooral niet schelden want daar houden ze niet van. Dan gaat ze gelijk met haar staart kwispelen en wil ze je kusjes geven. Voor de rest moet je niet teveel willen want ze leiden echt hun eigen leven. Je houdt ervan of niet. Er is geen middenweg. Het heeft echter wel wat.
Riesenschnauzer: In eerste instantie wat afstandelijk naar mensen. Mens- en diervriendelijk. Rustig in huis. Waakzaam, blaft alleen als iemand naar de voordeur of de achterpoort loopt. Houd van kinderen en is een ideale huishond. Zeer beschermend. Pauzeren tijdens een wandeling betekent gelijk in de waakstand gaan en alert zijn. Binnen een straal van 20 meter is dan niemand welkom. Op een terras zitten is geen optie. Mijn eten is haar eten en dat wordt bewaakt. Wandelen zonder riem als het donker is gaat niet. Alles wat beweegt rent ze naar toe om te kijken of het betrouwbaar volk is. Sinds kort loopt ze niet meer los in het donker nadat ik haar op een afstand van ruim 100 meter agressief hoorde blaffen. Daar stond een man tegen zijn busje op die illegaal weedafval aan het dumpen was. Zij zat er blaffend voor. Weg rennen is dan geen optie. Aan de riem in het donker is geen probleem zolang vreemden onze persoonlijke zone van 2 meter hanteren. Toch binnen die 2 meter komen is zeer onverstandig. Een tikkeltje te beschermend vind ik persoonlijk. Maar daar zijn ze tenslotte voor gefokt. Hier lopen twee Bouviers in de wijk, qua karakter vergelijkbaar, maar wat minder fel dan de RS.
Mijn Teckel en mijn Schnauzer houden niet van gekleurde mensen. Hoe dat komt weet ik ook niet.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Een Chihuahua is een geweldig hondje om te hebben. Ze zijn lief, aanhankelijk, grappig, slim, stoer, sportief en eigenwijs.
Je moet streng en strak zijn, dan heb je heerlijke hondjes. Ze proberen je regelmatig weer uit, dus alert blijven en af en toe corrigeren is wel nodig.
Het enige nadeel aan de Chihuahua is eigenlijk dat ze zo kwetsbaar zijn voor een aanval van een andere hond. Ik loop niet meer ontspannen met ze als er andere honden aankomen, maar bij gebieden waar niet veel andere honden komen is het heerlijk wandelen met ze. Het kan niet gek genoeg, niet modderig genoeg, niet lang genoeg etc. Het zijn écht echte honden. Absoluut geen bibber hondjes, optil hondjes of ik-zit-alleen-in-een-tas-want-ik-kan-niet-lopen-hondje. Sammy en Isa worden bij voorkeur niet opgetild. Isa wilde de eerste 5 jaar niet eens op schoot. Inmiddels knuffelt ze wel meer. Isa is echt een ruig hondje
Sammy is wel een zachtaardig knuffeltje. Die vindt het heerlijk om vertroeteld te worden als we samen op de bank zitten. Dan ligt hij op z'n rug en geniet hij er helemaal van. Dat heeft Isa niet.
Ik vind ze echt heerlijk. Ze houden van wandelen en zijn overal in echte honden. Ze zijn mega slim en zijn super goed dingen aan te leren, luisteren goed als je streng/strak bent in opvoeding. Heel aanhankelijk en baasgericht. Vooral Isa is echt dól op andere mensen. Gisteren ook weer, huis vol met visite. Isa is de hele avond bezig om iedereen te lokken voor aandacht. Die loopt gewoon door een groep van 20 man heen (terwijl iedereen staat, allemaal mannen van 2m ongeveer
): "Joeeehoeeee. Ik ben er jongens. Leuk dat jullie er ook zijn! Nu aandacht voor mij graag!". Isa is echt een lief, vriendelijk, enthousiast hondje. Sammy is iets meer op zichzelf met bezoek, die gaat dan gewoon ergens liggen of na een tijdje naar iemand toe waar hij lekker op schoot kan. En het is ideaal dat ze zo klein zijn. Scheelt een hoop bende, stank, eten en drollen.
Je moet streng en strak zijn, dan heb je heerlijke hondjes. Ze proberen je regelmatig weer uit, dus alert blijven en af en toe corrigeren is wel nodig.
Het enige nadeel aan de Chihuahua is eigenlijk dat ze zo kwetsbaar zijn voor een aanval van een andere hond. Ik loop niet meer ontspannen met ze als er andere honden aankomen, maar bij gebieden waar niet veel andere honden komen is het heerlijk wandelen met ze. Het kan niet gek genoeg, niet modderig genoeg, niet lang genoeg etc. Het zijn écht echte honden. Absoluut geen bibber hondjes, optil hondjes of ik-zit-alleen-in-een-tas-want-ik-kan-niet-lopen-hondje. Sammy en Isa worden bij voorkeur niet opgetild. Isa wilde de eerste 5 jaar niet eens op schoot. Inmiddels knuffelt ze wel meer. Isa is echt een ruig hondje

Ik vind ze echt heerlijk. Ze houden van wandelen en zijn overal in echte honden. Ze zijn mega slim en zijn super goed dingen aan te leren, luisteren goed als je streng/strak bent in opvoeding. Heel aanhankelijk en baasgericht. Vooral Isa is echt dól op andere mensen. Gisteren ook weer, huis vol met visite. Isa is de hele avond bezig om iedereen te lokken voor aandacht. Die loopt gewoon door een groep van 20 man heen (terwijl iedereen staat, allemaal mannen van 2m ongeveer

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Yep... iig hier met als aanvulling aanwezig maar niet overdreven of vervelend. Zien álles, van vogeltjes in de dakgoot tot vliegtuigstipje in de lucht oh ja en merken t feilloos op wanneer de buren een nieuwe tuinkabouter hebben :lol:Yara schreef:Ik vind (x) mechels super fijne honden. Ze zijn knettergek maar ze luisteren perfect. Zijn moedig en nergens van onder de indruk. Tenminste die van mij dan. Ze vinden niks eng en gaan niks uit de weg en gaan door het vuur voor hun baas. En ze knuffelen ook heel graag.
Zo ook dus onderweg.
Dit is dan ook t normale beeld wat je heel vaak ziet tijdens een wandeling...

Er ontgaat ze niks, geen vallend blaadje...
Maar wel heerlijk rustig thuis, brengen de dag veelal rustend/slapend door tot er actie komt. Dan staan ze klaar.
Buiten en op trainingen zijn t totaal andere honden. Ik heb dan nog 2 totaal verschillende types ondanks dat t vader en zoon is maar toch is bovenstaande op beiden toch wel van toepassing.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Suske schreef:JohPerle schreef:Mechelaar: intens.

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
De,grote poedel is al heel goed omschreven, Rasta is ook vocaal, aanhankelijk maar heel eerlijk gezegd, toen de poedelhersens werden uitgedeeld stond hij ergens achteraan. (Peanutbrain haha).
Dat zal ik hem echter nooit vertellen want dan zou ik zijn gevoelige zieltje kwetsen.
Ziggy is een terriermixje, aanhankelijk, soms brutaal, wil graag wat voor je doen én reteslim, een soort van Pietje Bel dus.
Dat zal ik hem echter nooit vertellen want dan zou ik zijn gevoelige zieltje kwetsen.
Ziggy is een terriermixje, aanhankelijk, soms brutaal, wil graag wat voor je doen én reteslim, een soort van Pietje Bel dus.

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Airedale terriër.
Altijd vrolijk. Gewoon altijd.
Vreselijk druk ook, dat was wel even heftig zo in het begin. Ik heb regelmatig gezegd dat ik zijn energieniveau ernstig heb onderschat. Inmiddels hebben we daar een fijne balans in gevonden.
Altijd in om iets nieuws te leren, maar maak het niet te eentonig want dan denkt ie 'dikke vinger, ik wil weer iets leuks doen!'
Heerlijk sociaal, kan met elke hond overweg (al is Murdock daar denk ik een uitzondering in, want ik hoor altijd dat Airedales nogal haantjes zijn).
Geen knuffelhond, vindt een minuut of 10 contactliggen wel weer voldoende affectie.
Trekt zijn eigen plan tijdens de wandeling, maar houdt je altijd in de smiezen.
Tot je een bal hebt, dan bestaat er niets anders dan die bal
Wereldhond!
Altijd vrolijk. Gewoon altijd.
Vreselijk druk ook, dat was wel even heftig zo in het begin. Ik heb regelmatig gezegd dat ik zijn energieniveau ernstig heb onderschat. Inmiddels hebben we daar een fijne balans in gevonden.
Altijd in om iets nieuws te leren, maar maak het niet te eentonig want dan denkt ie 'dikke vinger, ik wil weer iets leuks doen!'
Heerlijk sociaal, kan met elke hond overweg (al is Murdock daar denk ik een uitzondering in, want ik hoor altijd dat Airedales nogal haantjes zijn).
Geen knuffelhond, vindt een minuut of 10 contactliggen wel weer voldoende affectie.
Trekt zijn eigen plan tijdens de wandeling, maar houdt je altijd in de smiezen.
Tot je een bal hebt, dan bestaat er niets anders dan die bal

Wereldhond!
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Grand Basset Griffon Vendéen wij hebben er een met weinig jachtpassie en hoewel we daar niet op rekende is het wel heel fijn. We zijn nu in het Eifelgebergte op vakantie en hij loopt overal los. Maar dat is dus niet rastypisch. Verder zit er een vertraging op. Hij doet alles alleen niet meteen. Hij leert me dus geduld te hebben
Hij loopt op iedereen blij af. En als hij er bijna is maakt hij een omtrekkende beweging. Want hij hoeft niet door iedereen geaaid
blaft bij onraad en bezoek maar heeft een prachtige zware blaf, waardoor je, als je hem niet ziet, verwacht dat hij minstens een meter hoog is. Is niet dol op kleine kinderen maar dat is misschien ook mijn schuld. Hij vindt ze spannend en wordt er onzeker van. Is zeker niet rastypisch gelukkig. Kan heerlijk luieren maar wil ook graag wandelen. Is dol op z'n bal en apporteert als een dolle. Draagt graag stokken mee. Is ook allemaal weer niet rastypisch. Al met al ben ik absoluut dol op Bowie rastypisch of niet 

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Hetzelfde voor de Cairn. Ik vind ze echt ideaal. Zijn overal thuis, super met mensen en kinderen. Zeer slim en altijd in voor een lolletje.Budkes schreef:De Jack Russell is volgens mij het meest veelzijdige ras dat er bestaat. Je kunt ze alles leren, ook niet blaffen en andere honden negeren.![]()
Ze zijn sportief, aanhankelijk en ongelooflijk intelligent.
Onvermoeibaar en bijzonder leergierig. En je kunt ze overal mee naar toe nemen.
Ze waren zeker niet mijn keuzehond, maar ik wil nooit meer zonder.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Teckel; oscar waardige acteurs.
volpino; waanzinnig op je gericht en kun je al dingen laten doen door alleen even je wenkbrauwen op te trekken. Daar verbaas ik me nog elke keer over.
Beauceron; mijn trouwe, loyale, what you see is what you get, overal voor in hond.
Duitse herder; all rounder, fantastische familie hond.
volpino; waanzinnig op je gericht en kun je al dingen laten doen door alleen even je wenkbrauwen op te trekken. Daar verbaas ik me nog elke keer over.
Beauceron; mijn trouwe, loyale, what you see is what you get, overal voor in hond.
Duitse herder; all rounder, fantastische familie hond.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Old English Bulldog:
Nergens snel van onder de indruk. Naar mensen zeer sociaal. Waaks. Rustig. Speels. Goed gevoel voor humor. Stront eigenwijs. Gaan over hun eigen grenzen geen en doen niet aan pijn. Leren doen ze alleen als ze het leuk vinden of het nut er van inziet. En ze zijn slim op hun eigen manier maar tegelijkertijd ook te dom om te poepen. En ondanks dat zogenaamd indrukwekkende uiterlijk dat ze hebben zijn het best mamma's kindjes. Indien er wel geschrokken word herstellen ze snel om meteen op onderzoek uit te gaan zodat ze er nooit meer van hoeven te schrikken.
Dat is tot nu toe mijn ervaring. Met zowel Maylo en nu ook met Droef, ondanks dat het absoluut 2 totaal verschillende persoonlijkheden zijn hebben ze dat wel gemeen.
Nergens snel van onder de indruk. Naar mensen zeer sociaal. Waaks. Rustig. Speels. Goed gevoel voor humor. Stront eigenwijs. Gaan over hun eigen grenzen geen en doen niet aan pijn. Leren doen ze alleen als ze het leuk vinden of het nut er van inziet. En ze zijn slim op hun eigen manier maar tegelijkertijd ook te dom om te poepen. En ondanks dat zogenaamd indrukwekkende uiterlijk dat ze hebben zijn het best mamma's kindjes. Indien er wel geschrokken word herstellen ze snel om meteen op onderzoek uit te gaan zodat ze er nooit meer van hoeven te schrikken.
Dat is tot nu toe mijn ervaring. Met zowel Maylo en nu ook met Droef, ondanks dat het absoluut 2 totaal verschillende persoonlijkheden zijn hebben ze dat wel gemeen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Erg leuk en leerzaam om allemaal te lezen

-
- Zeer actief
De Saluki kan ik nog niet extreem veel over schrijven, aangezien ze nog maar 18 weken is. En Zahra is niet echt een typische Saluki, denk ik. Saluki's horen heel eenkennig te zijn, dat is ze absoluut niet. Ook zou je Saluki's niks kunnen leren. Ze doet van alles voor je, nouja, wel als zij het zelf wil. Dus soms kun je op je kop gaan staan. Je moet gewoon niet echt wat van d'r verwachten. Vooral roepen om te komen moet je niet verwachten dat ze het ook doet. Maar als je eigenlijk niet te veel van haar verwacht, dan krijg je ook geen frustratie als ze het niet doet, is het een prima hond die echt wel wat wil doen/leren/luisteren. Ik vind het een heerlijk dier en zie tot nu toe nog niet echt in waarom een Saluki zo'n drama zou moeten zijn.
Het is even wennen en je moet een andere verwahcting hebben denk ik. Maar ze is lief, heeft humor, is echt een prinsesje, heel nieuwsgierig. Kan heerlijk knuffelen. Doet enthousiast. Prikt overal die lange puntneus in. Rent als een gek rond. Kan als een dood hert ineens liggen slapen. Wandelt op iedereen af om te knuffelen. Past zich overal perfect aan. We nemen haar overal mee naar toe en het is allemaal prima. En ik weet niet wat ze met anderen doet, maar zelfs alle niet hondenmensen gaan overstag met Zahra. Ze is heel rustig, niet opdringerig en fijn naar vreemden toe.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
idem voor de Hongaarse WindhondNanna schreef:De Whippet.
Een fragiel uitziend ras dat echter zo taai is als ouwe schoenzolen. Heel elegant belijnd, een mooi kopje, een diepe borstkas, opgetrokken buiklijn en een geweldige motor achterin die ze in staat stelt om zestig km per uur te halen.
Mogen alle kleuren hebben behalve leverkleurig dus er is voor elk wat wils.
In huis luie donders die graag op de bank meuren. Denk niet dat ze op de grond slapen of in een mand, die strijd ga je verliezen.
Prima sociaal met andere honden maar een tandje minder naar katten. Alleen als de Whippet is opgegroeid met een kat zal ze die met rust laten maar dat zegt dus niets over de buitenkatten. Die worden als het even tegenzit doodgebeten.
In de woonwijk altijd aangelijnd houden dus.
Whippets zijn tevreden met een paar korte explosies per dag qua beweging. Mensen denken vaak dat je er flink mee aan de bak moet; ver wandelen en veel fietsen. Dat kan wel hoor maar noodzakelijk is het niet.
Het zijn echte predatoren en een konijn in het bos is dus iets dat nagejakkerd dient te worden en als het even meezit ook gedood. Roepen dat dat niet mag en je komt nu HIERRRR heeft dan geen enkele zin. Je kunt net zo goed mooie aardbeien roepen.
Het zijn geen weglopers. Ze blijven doorgaans goed bij de baas maar dat wordt wel iets moeilijker als je er meer tegelijk hebt want dan kunnen ze elkaar opjutten.
Whippets zijn gezonde, mooie en heel lieve honden van een handig formaat.

plus dat ze voor snoepjes ALLES doet en dus feitelijk heel makkelijk trainbaar is (en nog vreselijk leuk vindt om te doen ook).
Een windhond wil niet gecommandeerd worden, maar uitgenodigd. Het is tenslotte Royalty

o ja, het is ook een buitengewone knuffelkont

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Dan stap ik even terug naar het ras wat meer dan 15 jaar deel van mijn leven heeft uitgemaakt; De Dogo Argentino.
Ik vond het zalige rustige huishonden, je hebt weinig bank meer want ze wilden wel altijd zacht liggen. (ik vroeg mij altijd af hoe dat bij de fokker ging die ze altijd in de kennel had). Dramaqueens als pup maar groeien uit tot stoere types. Tot hun 3e nooit enig onvertogen woord naar andere honden. (op Fangio na maar die lag als 12 weken oude pup tussen de kaken van een Herder die snode plannen had) Dus dan heb je een hond van 50+ kilo die uitvalt aan de riem helaas. Maar goed, de anderen liepen altijd als brave huishondjes los mee daar waar geen wild was. Ga er niet mee naar de Veluwe zodat ze zwijn ruiken. Dan kom je erachter dat dat er genetisch toch wel inzit. Mijn hemel ik was nog nooit zo blij dat ik die honden weer in de auto had.
Verder zeiden wij altijd; Als de neus opengaat gaan de oren dicht en dat klopte wel redelijk hoor. Maar ze kwamen altijd terug. Konijn o.i.d. uit het zicht? terug naar de baas. Ik heb nog nooit zulke slechte waakhonden meegemaakt maar hun uiterlijk weerhoudt mensen wel. Gaswacht, reperateurs enz zagen pas dat er honden waren als ze de voerbakken zagen. Honden lagen op de bank de boel te bekijken of sliepen door. Als de baas het niet nodig vindt dat er ingegrepen wordt deden ze dat ook niet. Alleen wij werden bewaakt, daar waren ze best heel strak in maar pas als er gemerkt werd dat het nodig was. Ongelofelijk zachtaardig naar iedereen verder, nog nooit een grom o.i.d. gehoord naar visite of postbodes. Visite had altijd gelijk wel 1 of 2 honden op schoot. Vreselijke charmeurs.
Omgang met vreemde honden was na het bereiken van het 3e levensjaar soms wel een dingetje, alle teven waren voor de reuen prima, groot klein maakte niet uit. Voor de teef maakte het nooit wat uit, alles was prima. Maar vreemde reuen met een pluimstaart waren wel een reden om even om te lopen. Gelukkig is er nooit gesloopt, hooguit een schermutseling gelukkig. Het zijn en blijven wel jagers dus groeien ze op met katten is dat in huis geen probleem. Buiten is een kat een kat en gaan we er achteraan. Blaffen? zelden en als er flink geblaft werd in huis kon je naar beneden gaan want dan was er echt wat aan de hand. Ik heb het altijd makkelijke honden gevonden maar ik zou er niet mee in een drukke wijk willen wonen, ze hebben ruimte nodig om hun ei kwijt te raken. Het is een hond die van oorsprong dagen op jacht is en echt moet werken, als je daar alleen maar kleine rondjes mee loopt moet die energie/drive ergens heen en dat wordt vaak geprojecteerd op andere honden;).
Bij ouder worden moet je gewoon echt rekening houden met opstapjes, vloertype enz.
Ik vond het zalige rustige huishonden, je hebt weinig bank meer want ze wilden wel altijd zacht liggen. (ik vroeg mij altijd af hoe dat bij de fokker ging die ze altijd in de kennel had). Dramaqueens als pup maar groeien uit tot stoere types. Tot hun 3e nooit enig onvertogen woord naar andere honden. (op Fangio na maar die lag als 12 weken oude pup tussen de kaken van een Herder die snode plannen had) Dus dan heb je een hond van 50+ kilo die uitvalt aan de riem helaas. Maar goed, de anderen liepen altijd als brave huishondjes los mee daar waar geen wild was. Ga er niet mee naar de Veluwe zodat ze zwijn ruiken. Dan kom je erachter dat dat er genetisch toch wel inzit. Mijn hemel ik was nog nooit zo blij dat ik die honden weer in de auto had.
Verder zeiden wij altijd; Als de neus opengaat gaan de oren dicht en dat klopte wel redelijk hoor. Maar ze kwamen altijd terug. Konijn o.i.d. uit het zicht? terug naar de baas. Ik heb nog nooit zulke slechte waakhonden meegemaakt maar hun uiterlijk weerhoudt mensen wel. Gaswacht, reperateurs enz zagen pas dat er honden waren als ze de voerbakken zagen. Honden lagen op de bank de boel te bekijken of sliepen door. Als de baas het niet nodig vindt dat er ingegrepen wordt deden ze dat ook niet. Alleen wij werden bewaakt, daar waren ze best heel strak in maar pas als er gemerkt werd dat het nodig was. Ongelofelijk zachtaardig naar iedereen verder, nog nooit een grom o.i.d. gehoord naar visite of postbodes. Visite had altijd gelijk wel 1 of 2 honden op schoot. Vreselijke charmeurs.
Omgang met vreemde honden was na het bereiken van het 3e levensjaar soms wel een dingetje, alle teven waren voor de reuen prima, groot klein maakte niet uit. Voor de teef maakte het nooit wat uit, alles was prima. Maar vreemde reuen met een pluimstaart waren wel een reden om even om te lopen. Gelukkig is er nooit gesloopt, hooguit een schermutseling gelukkig. Het zijn en blijven wel jagers dus groeien ze op met katten is dat in huis geen probleem. Buiten is een kat een kat en gaan we er achteraan. Blaffen? zelden en als er flink geblaft werd in huis kon je naar beneden gaan want dan was er echt wat aan de hand. Ik heb het altijd makkelijke honden gevonden maar ik zou er niet mee in een drukke wijk willen wonen, ze hebben ruimte nodig om hun ei kwijt te raken. Het is een hond die van oorsprong dagen op jacht is en echt moet werken, als je daar alleen maar kleine rondjes mee loopt moet die energie/drive ergens heen en dat wordt vaak geprojecteerd op andere honden;).
Bij ouder worden moet je gewoon echt rekening houden met opstapjes, vloertype enz.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
Onze Ollie, Portugese waterhond (of ook wel PWD) :
Vrolijk, leergierig, altijd in je buurt, sociaal, eigenwijs, onbenullig maar toch reteslim, sportief maar kan ook lekker lui zijn, 'will to please', ennn (de naam is niet uit de lucht komen vallen) heeeel erg dol op water.
Het is echt een clown met ontzettend veel humor. Hij maakt ons vaak aan het lachen.
Hiervoor hebben we een border collie gehad. Een geweldige hond..
Toch wilden we vanwege diverse redenen niet weer een border collie en zijn tijdens onze zoektocht uiteindelijk uitgekomen bij de PWD.
Dat het een goede keuze was zijn we het hier allemaal over eens!
Vrolijk, leergierig, altijd in je buurt, sociaal, eigenwijs, onbenullig maar toch reteslim, sportief maar kan ook lekker lui zijn, 'will to please', ennn (de naam is niet uit de lucht komen vallen) heeeel erg dol op water.
Het is echt een clown met ontzettend veel humor. Hij maakt ons vaak aan het lachen.
Hiervoor hebben we een border collie gehad. Een geweldige hond..
Toch wilden we vanwege diverse redenen niet weer een border collie en zijn tijdens onze zoektocht uiteindelijk uitgekomen bij de PWD.
Dat het een goede keuze was zijn we het hier allemaal over eens!
-
- Zeer actief
Mijn Cane Wattes een hond als een rots, betrouwbaar serieus, zelfstandig maar ook baas gericht met mensen kennis...gevoelig typetje..... ik hou ervan en ik vertrouw hem met mijn leven en ja ook met mijn lunch
en als hij het niet vertrouwt dan heeft ie bij voorbaat mijn steun en heeft hij gelijk.
Puli, grappig hondje, soms heel lief en vertederend , soms een soort van harige beren klem, past niet helemaal lekker bij mijn karakter- gaar waarschijnlijk ook met mijn dochter mee als die de deur uitgaat
die twee hebben wel een grote klick

Puli, grappig hondje, soms heel lief en vertederend , soms een soort van harige beren klem, past niet helemaal lekker bij mijn karakter- gaar waarschijnlijk ook met mijn dochter mee als die de deur uitgaat

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Voor een saarloos, zie bovenstaande maar dan met een portie humor en inventief gedrag erbij waar je als baas gillend gek van wordtrenee-uk schreef:duitse herder: a way of life
de dh is gefocussed op zijn/haar roedel, de rest van de wereld is niet belangrijk.
het is geen hond om gezellig op speelveldjes sociaal te zijn, bezig zijn met de baas dát is waar ie voor leeft.
kun je je dh dat als eigenaar niet bieden is de kans levensgroot aanwezig dat het een vervelende bemoeizieke regelneef/-nicht wordt, die moeilijk in de hand te houden is en zijn eigen weg gaat.
duitse herders zijn geen harde honden, je komt het verst met een ijzeren vuist in een fluwelen handschoen; als je consequent, eerlijk en rechtvaardig bent zal je dh voor jou en de rest van de roedel door het vuur gaan.
samen, dat is het kernwoord als je een dh hebt, samen is wat ie wil want samen kun je de wereld aan!

Ierse setter, grote roodharige bijzonder flexibele blije clown. Met bananen en de oren en een eigen agenda maar uiteindelijk toch luisterend naar de baas. Zeer zacht voor zijn gezin.
Portugese podengo (kruising tussen de midden en kleine variant)
Vocaal, blij, energiek, gevoelig, enthousiast en hard voor zichzelf. Dat vocale kan wel worden ingeperkt maar als ze hun kleine schuurdeur lostrekken dan zit je van schrik tegen het plafond.
-
- Actief
Ik vind het leuk om draadharen te hebben. Ze zijn wel serieus maar in hun serieusheid soms onbedoeld heel grappig. Als ze proberen te bedenken hoe ze toch nog op een bank passen waar eigenlijk geen plek meer is, omdat ze toch dichter bij mij willen liggen. Ze zijn niet moeilijk, kunnen overal mee op bezoek. Je geeft ze een plaats en ze slapen. Stabiel. Nergens bang voor en ontzettend hard voor zichzelf. Ze werken ook hard. Mijn honden zijn geen moeilijke of harde honden, ze vinden het leuk om samen te werken. Ze zijn wel waaks en alert en ik denk niet dat er iemand ongemerkt binnen kan komen. Ik vind het fijne honden, niet overmatig aanwezig maar op 1 woord zijn ze er, aanhankelijk voor mij en tolerant naar bezoek. Mijn teefje vindt andere honden niets aan, de reu vindt een andere teef nog wel eens leuk om mee te spelen. Hij is niet zo typisch denk ik. Nogal een watje met andere honden.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wetterhoun: maatje. Loyaal, beschermend, humoristisch, en de meeste zijn goeie zangers. 
Altijd in voor actie en altijd in voor wat jij op dat moment wilt. Als dat bankhangen is, is het ook goed.
Onvoorstelbaar zachte karakters, gaan voor je door het vuur, bizar hard voor zichzelf.
Volhardend en de verpersoonlijking van trouw. Ze gaan onder je huid zitten.
En dat laatste is meteen het nadeel ook aangezien ze geen 200 worden.

Altijd in voor actie en altijd in voor wat jij op dat moment wilt. Als dat bankhangen is, is het ook goed.
Onvoorstelbaar zachte karakters, gaan voor je door het vuur, bizar hard voor zichzelf.
Volhardend en de verpersoonlijking van trouw. Ze gaan onder je huid zitten.
En dat laatste is meteen het nadeel ook aangezien ze geen 200 worden.
- Donkere Dame
- Actief
Hier een tervuurtje.
Bijna 7 maanden jong is ze.
Mijn eerste hond.
Ze is totaal niet éénkennig zoals ik wel eens lees over dit ras maar juist heel open.
Ze vind kroelen geweldig heel nieuwschierig lief voor iedereen binnen maar met d'r 7 maandjes al zo waaks als een Belg betaamt
Maar denk dat ze haar karakter, eigenschappen en eigenaardigheden nog aan het vormen is.
Ik leer iig nog elke dag van haar.
Alleen vragen de meeste nog aan me of ze een mechelaar is.....
Bijna 7 maanden jong is ze.
Mijn eerste hond.
Ze is totaal niet éénkennig zoals ik wel eens lees over dit ras maar juist heel open.
Ze vind kroelen geweldig heel nieuwschierig lief voor iedereen binnen maar met d'r 7 maandjes al zo waaks als een Belg betaamt
Maar denk dat ze haar karakter, eigenschappen en eigenaardigheden nog aan het vormen is.
Ik leer iig nog elke dag van haar.
Alleen vragen de meeste nog aan me of ze een mechelaar is.....