Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer hart niet naar hoofd wil luisteren, maar toch moet!
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Wanneer hart niet naar hoofd wil luisteren, maar toch moet!
Oh god. Ik ben verliefd! Ik heb het zwaar te pakken. Van een foto en van een beschrijving af. Mijn hemel wat ben ik verliefd. Ik vind alle hondjes wel leuk, maar heb eigenlijk zelden dat ik denk. OOH DIE WIL IK!!!!
Nu heb ik dat dus wel. En niet zo'n beetje ook niet.
Maar het gaat niet. Het gaat ECHT niet. Nee. Echt echt echt! Niet! *zucht*
Ik wil uiteindelijk echt wel graag een tweede hondje erbij, maar voorlopig is dat gewoon nog geen optie. Alhoewel ik denk dat Duke het machtig mooi zou vinden, een vriendje.
Er zijn uiteraard de standaard beren op de weg. Tijd, energie, de hoeveelheid aandacht die Duke nog van me vraagt en de hoeveelheid werk die nog in zijn opvoeding zit. Hoe makkelijk je dan nog ergens heen kan. Of ze beide wel mee kunnen naar mijn ouders. Of de oppas een tweede hond wel ziet zitten. Etc. etc. etc.
Maar dat zijn allemaal wel overkomelijke dingen. Daar kom je allemaal wel uit. Zeker omdat de hond in kwestie klinkt als een fijn en stabiel hondje die ook wel redelijk volwassen is.
Maar waarom het gewoon echt niet kan is de portemonnee en de onzekerheid van de toekomst. Ik ben op zoek naar ander werk met ook minder uren en in een sector waarin ik 0 opleiding en ervaring heb. Nu zoeken ze in die sector genoeg mensen en kom ik echt wel aan werk, maar wat voor effect de minder uren en gebrek aan ervaring op het salaris gaan hebben kan ik niet inschatten. Dat is al een issue zonder dat ik een extra hond zou overwegen.
Dus nee. Het kan echt niet! Sowieso niet voordat ik daar meer duidelijkheid in heb en dat kan nog maanden duren.
Maar. Aaaahw! Mijn hartje breekt gewoon!
Nu is de eerste vraag natuurlijk direct, om welke hond gaat het dan? Om Finn, van http://straydogsrescue.nl/onze-hondjes-1/
Nu heb ik dat dus wel. En niet zo'n beetje ook niet.
Maar het gaat niet. Het gaat ECHT niet. Nee. Echt echt echt! Niet! *zucht*
Ik wil uiteindelijk echt wel graag een tweede hondje erbij, maar voorlopig is dat gewoon nog geen optie. Alhoewel ik denk dat Duke het machtig mooi zou vinden, een vriendje.
Er zijn uiteraard de standaard beren op de weg. Tijd, energie, de hoeveelheid aandacht die Duke nog van me vraagt en de hoeveelheid werk die nog in zijn opvoeding zit. Hoe makkelijk je dan nog ergens heen kan. Of ze beide wel mee kunnen naar mijn ouders. Of de oppas een tweede hond wel ziet zitten. Etc. etc. etc.
Maar dat zijn allemaal wel overkomelijke dingen. Daar kom je allemaal wel uit. Zeker omdat de hond in kwestie klinkt als een fijn en stabiel hondje die ook wel redelijk volwassen is.
Maar waarom het gewoon echt niet kan is de portemonnee en de onzekerheid van de toekomst. Ik ben op zoek naar ander werk met ook minder uren en in een sector waarin ik 0 opleiding en ervaring heb. Nu zoeken ze in die sector genoeg mensen en kom ik echt wel aan werk, maar wat voor effect de minder uren en gebrek aan ervaring op het salaris gaan hebben kan ik niet inschatten. Dat is al een issue zonder dat ik een extra hond zou overwegen.
Dus nee. Het kan echt niet! Sowieso niet voordat ik daar meer duidelijkheid in heb en dat kan nog maanden duren.
Maar. Aaaahw! Mijn hartje breekt gewoon!
Nu is de eerste vraag natuurlijk direct, om welke hond gaat het dan? Om Finn, van http://straydogsrescue.nl/onze-hondjes-1/

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Re: Wanneer hart niet naar hoofd wil luisteren, maar toch mo
Joh, meteen ophalen, mooi speel kameraatje voor Duke
Leuke 3 poot
(tripot
)
Leuke 3 poot
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik herken het
niet leuk!
Zal ik dan maar iets negatiefs zeggen? Ik denk dat je reu een stuk meer lol nog zal beleven aan een leuke dame
Zal ik dan maar iets negatiefs zeggen? Ik denk dat je reu een stuk meer lol nog zal beleven aan een leuke dame
-
Neeltje
Veel van je obstakels zijn misschien te overwinnen, maar financieel obstakel zou voor mij toch het belangrijkste zijn.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Oh wat leuk.. Ik ben ook verliefd op Finn en vang ook op voor deze stichting en binnenkort heb ik een date met Finn en zijn opvangerster ( maar ik ga hem zeker niet adopteren hoor, maar hij lijkt mij geweldig en uit de verhalen van opvanger blijkt hij ook geweldig te zijn. )
- Shiloh86
- Zeer actief
Nee klopt, de rest is overkomelijk, maar die gewoon niet. En daar moet mijn hoofd ook zo hard aan de rem trekken. Het kan niet. Niet zolang ik niet weet wat ik ga verdienen in een toekomstige baan. Nu moet ik ook zeggen dat ik op het moment het overzicht compleet kwijt ben (ik ben dramatisch in organiseren van dat soort dingen), en ga ik binnenkort de dingen op een rijtje zetten. Maar dan nog, denk ik dat ik te weinig buffer heb.Neeltje schreef:Veel van je obstakels zijn misschien te overwinnen, maar financieel obstakel zou voor mij toch het belangrijkste zijn.
Aaaahwmariabel schreef:Oh wat leuk.. Ik ben ook verliefd op Finn en vang ook op voor deze stichting en binnenkort heb ik een date met Finn en zijn opvangerster ( maar ik ga hem zeker niet adopteren hoor, maar hij lijkt mij geweldig en uit de verhalen van opvanger blijkt hij ook geweldig te zijn. )

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Tja wat zal ik zeggen, alleen de naam is al leuk 
-
mariabel
- Zeer actief
Hij raakt me enorm , mijn vorige roemeen heb ik recent in moeten laten slapen en toen kwam Finn voorbij en was ik gelijk geraakt door zijn uitstraling . De opvangers zijn ook verliefd op hem .( en ik heb al even een berichtje gestuurd dat het zo leuk is dat er iemand verliefd op Finn is op het hondenforum )
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Tja dat is dan wel even een innerlijke strijd
. Denk dat je in dit geval ook je verstand moet laten spreken.
Ik vind Tika van die opvang overigens erg mooi.
-
mariabel
- Zeer actief
Die heb ik ook in de opvang gehad, een erg leuke hond. NU heb ik Zappa en Muis in de opvang .Hippo schreef:Tja dat is dan wel even een innerlijke strijd. Denk dat je in dit geval ook je verstand moet laten spreken.
- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Oh jeetje die is inderdaad wel heel erg leuk
Wat lastig dat je nog geen zekerheid hebt over de toekomst en je salaris. Ik ben zelf van 1 naar 2 honden gegaan en vind het super. Ze kunnen elkaar vermaken als is Marco mijn eerste hond meer een mensen hond. Ze kunnen over mee naartoe en zo niet dan laat ik ze samen thuis. Het enige wat mijn opvalt maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Ze lopen allebei netjes aan de lijn. Maar heb ik ze samen lijken het wel ineens twee husky's. Trekken aan de lijn alsof ze mij voor moeten trekken.
Dat duurt maar even maar dat is elke dag weer raak. Waarschijnlijk omdat ze allebei voorop willen.
Wat lastig dat je nog geen zekerheid hebt over de toekomst en je salaris. Ik ben zelf van 1 naar 2 honden gegaan en vind het super. Ze kunnen elkaar vermaken als is Marco mijn eerste hond meer een mensen hond. Ze kunnen over mee naartoe en zo niet dan laat ik ze samen thuis. Het enige wat mijn opvalt maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Ze lopen allebei netjes aan de lijn. Maar heb ik ze samen lijken het wel ineens twee husky's. Trekken aan de lijn alsof ze mij voor moeten trekken.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Och wat een leukerd.... Als je hoofd zegt dat je het niet moet doen, kun je daar maar beter naar luisteren en ik wil je zeker niet overhalen, naar de stap van een naar twee honden is me supergoed bevallen. Het is wat duurder qua eten natuurlijk, maar nog te overzien. En hopelijk blijven ze ook zo gezond als ze nu zijn. Maar ik ga nu zoveel relaxter wegvan huis nu ik weet dat er geen hond alleen zit. En de wandelingen zijn voor alfil nu ook veel opwindender met een maatje. Ik moet er wel bijzeggen dat alfil geen een op een hond is voorwie alleen de baas telt.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Ik snap het helemaal....
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Feather__
- Zeer actief
Zappamariabel schreef:Die heb ik ook in de opvang gehad, een erg leuke hond. NU heb ik Zappa en Muis in de opvang .Hippo schreef:Tja dat is dan wel even een innerlijke strijd. Denk dat je in dit geval ook je verstand moet laten spreken.
Ik kwam er voorbij en mijn hart maakte even een sprongetje. Wat een mooierd.

-
mariabel
- Zeer actief
[Zappa 
Ik kwam er voorbij en mijn hart maakte even een sprongetje. Wat een mooierd.[/quote]
En werkelijk een heerlijke hond !!
Ik kwam er voorbij en mijn hart maakte even een sprongetje. Wat een mooierd.[/quote]
En werkelijk een heerlijke hond !!
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Oh god, wat doe je me aan.
Sophie....

Sophie....
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
kooi schreef:Oh god, wat doe je me aan.![]()
Sophie....![]()
![]()
![]()
Die zit hier bij mij. Kan haar van harte aanbevelen
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
veertje schreef:kooi schreef:Oh god, wat doe je me aan.![]()
Sophie....![]()
![]()
![]()
Die zit hier bij mij. Kan haar van harte aanbevelen![]()
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Ohh, ja, ik ken het gevoel
Hij is ook wel héél leuk, die Finn. En ik ben ook erg gecharmeerd van Tika!
Hij is ook wel héél leuk, die Finn. En ik ben ook erg gecharmeerd van Tika!
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Het kan ook gewoon vies tegen vallen.
Hier 2 honden die niet samen uit kunnen omdat ze elkaar opfokken. 2x sporten, 2x wandelen, niet samen in de auto weg...
(Nu heb ik daar nul problemen mee maar probeer je verstand wat te helpen hihihi)
Hier 2 honden die niet samen uit kunnen omdat ze elkaar opfokken. 2x sporten, 2x wandelen, niet samen in de auto weg...
(Nu heb ik daar nul problemen mee maar probeer je verstand wat te helpen hihihi)
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Echt niet? Want ik heb honden gehad in de meest uiteenlopende situaties. Van student met een beurs, tot werkzoekend 'in between jobs' (ofwel knijterwerkloos) en nu verdien ik goed. Maar de honden kwamen niets te kort. Waarschijnlijk vonden ze me platzak op mn leukst want toen was ik veel thuis en deden we talloze leuke (gratisShiloh86 schreef:Nee klopt, de rest is overkomelijk, maar die gewoon niet.Neeltje schreef:Veel van je obstakels zijn misschien te overwinnen, maar financieel obstakel zou voor mij toch het belangrijkste zijn.
Oke, ze konden op dat moment fluiten naar een kunstheup van 3000 euro, maar dat kunnen ze eigenlijk nog steeds
Wat kost zo'n hondje nou uit eigenlijk? Een paar honderd euro in aanschaf, twee tientjes te vreten per maand. Cursussen, dure tuigen en hondenbedjes van makkelijk 100 euro die in een jolige bui uit elkaar worden gescheurd zijn maar luxen. Dat heeft ie nu ook niet.
Voor iemand die langdurig een laag inkomen heeft kan dat best een uitgaaf zijn, maar als je alle kansen ziet op de arbeidsmarkt en je bent jong en vol energie, dan is het toch niet waarschijnlijk dat je langdurig op bijstandsniveau moet leven?

- kipo
- Zeer actief
Hmmm. Dochterlief merkte gisteren gedecideerd op dat we nóg een hond móeten. Ja moeten. We 'moeten' er namelijk 4, want zij is 4 en dat wil ze. :lol:
Als ik daarin mee zou gaan, zouden Zappa, Tika, Demi en Fynn in aanmerking komen.
Als ik daarin mee zou gaan, zouden Zappa, Tika, Demi en Fynn in aanmerking komen.
-
Neeltje
Jij kunt toch niet in hun portemonnee kijken, of wel?Paisley schreef:Echt niet? Want ik heb honden gehad in de meest uiteenlopende situaties. Van student met een beurs, tot werkzoekend 'in between jobs' (ofwel knijterwerkloos) en nu verdien ik goed. Maar de honden kwamen niets te kort. Waarschijnlijk vonden ze me platzak op mn leukst want toen was ik veel thuis en deden we talloze leuke (gratisShiloh86 schreef:Nee klopt, de rest is overkomelijk, maar die gewoon niet.Neeltje schreef:Veel van je obstakels zijn misschien te overwinnen, maar financieel obstakel zou voor mij toch het belangrijkste zijn.) dingen.
Oke, ze konden op dat moment fluiten naar een kunstheup van 3000 euro, maar dat kunnen ze eigenlijk nog steedsEn mocht er echt wat zijn, dan had ik iemand die ik lief kon aankijken en daarna terug betalen. Wat niet nodig is geweest.
Wat kost zo'n hondje nou uit eigenlijk? Een paar honderd euro in aanschaf, twee tientjes te vreten per maand. Cursussen, dure tuigen en hondenbedjes van makkelijk 100 euro die in een jolige bui uit elkaar worden gescheurd zijn maar luxen. Dat heeft ie nu ook niet.
Voor iemand die langdurig een laag inkomen heeft kan dat best een uitgaaf zijn, maar als je alle kansen ziet op de arbeidsmarkt en je bent jong en vol energie, dan is het toch niet waarschijnlijk dat je langdurig op bijstandsniveau moet leven?
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Dat beweert ze toch ook nietNeeltje schreef:Jij kunt toch niet in hun portemonnee kijken, of wel?Paisley schreef:Echt niet? Want ik heb honden gehad in de meest uiteenlopende situaties. Van student met een beurs, tot werkzoekend 'in between jobs' (ofwel knijterwerkloos) en nu verdien ik goed. Maar de honden kwamen niets te kort. Waarschijnlijk vonden ze me platzak op mn leukst want toen was ik veel thuis en deden we talloze leuke (gratisShiloh86 schreef:Nee klopt, de rest is overkomelijk, maar die gewoon niet.Neeltje schreef:Veel van je obstakels zijn misschien te overwinnen, maar financieel obstakel zou voor mij toch het belangrijkste zijn.) dingen.
Oke, ze konden op dat moment fluiten naar een kunstheup van 3000 euro, maar dat kunnen ze eigenlijk nog steedsEn mocht er echt wat zijn, dan had ik iemand die ik lief kon aankijken en daarna terug betalen. Wat niet nodig is geweest.
Als je het écht graag wilt is het zelfs met een (tijdelijk) smalle beurs misschien wel waar te maken. Je zult dan wel ergens consessies moeten doen natuurlijk, en de vraag is vooral of je die er voor over hebt. Ik kan me best voorstellen dat TS het niet prettig vind om financieel afhankelijk te zijn van een spaarpotje en een lening mocht er iets met de honden gebeuren, of dat ze bijvoorbeeld een bepaalde levensstandaard heeft qua luxe voer waar ze om principiele redenen niet van af wil wijken.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
-
Neeltje
Nu ja, voor ik krom ga liggen voor een huisdier dat er nog niet is, moet er toch veel gebeuren.mijke schreef:Dat beweert ze toch ook nietNeeltje schreef:Jij kunt toch niet in hun portemonnee kijken, of wel?Paisley schreef:Echt niet? Want ik heb honden gehad in de meest uiteenlopende situaties. Van student met een beurs, tot werkzoekend 'in between jobs' (ofwel knijterwerkloos) en nu verdien ik goed. Maar de honden kwamen niets te kort. Waarschijnlijk vonden ze me platzak op mn leukst want toen was ik veel thuis en deden we talloze leuke (gratisShiloh86 schreef: Nee klopt, de rest is overkomelijk, maar die gewoon niet.) dingen.
Voor iemand die langdurig een laag inkomen heeft kan dat best een uitgaaf zijn, maar als je alle kansen ziet op de arbeidsmarkt en je bent jong en vol energie, dan is het toch niet waarschijnlijk dat je langdurig op bijstandsniveau moet leven?Ze geeft alleen maar aan dat een hond niet heel duur hoeft te zijn. Ze hoeven geen kvv of glutenvrije 100% biologisch vleesbrokken te krijgen, de meeste honden doen het op supermarktbrok ook prima. Je hoeft ook geen dure mand te kopen, een oude deken of een gratis kindermatrasje van de weggeefhoek volstaat ook. Dure speeltjes zijn ook nergens voor nodig, voor 30 cent heb je een leuke knuffel van de kringloop, rondom een tennisveld vind je gratis tennisballen, van een oude spijkerbroek maak je een trektouw. Ontvlooien hoeft niet per se elke maand maar alleen als je daadwerkelijk vlooien hebt en in plaats van een verzekering kun je elke maand zelf iets in een potje doen met eventueel iemand als backup waar je van kunt lenen als het echt acuut nodig is. Bezoekjes aan de dierenarts zijn voor een deel te voorkomen met een tube honingzalf, gezond verstand en een ehbo-doos voor mensen.
Als je het écht graag wilt is het zelfs met een (tijdelijk) smalle beurs misschien wel waar te maken. Je zult dan wel ergens consessies moeten doen natuurlijk, en de vraag is vooral of je die er voor over hebt. Ik kan me best voorstellen dat TS het niet prettig vind om financieel afhankelijk te zijn van een spaarpotje en een lening mocht er iets met de honden gebeuren, of dat ze bijvoorbeeld een bepaalde levensstandaard heeft qua luxe voer waar ze om principiele redenen niet van af wil wijken.
- Shiloh86
- Zeer actief
Ik kan hem toch nog niet helemaal los laten.
Mijn hoofd is van alles aan het rationaliseren en aan de ene kant probeer ik me daarvoor te behoeden, maar aan de andere kant denk ik, een hond spreekt me zélden zó erg aan. Nu weet ik van mezelf dat ik niet snel een beslissing puur op gevoel neem en altijd wel rationeel probeer te kijken, dus ik heb toch besloten om in ieder geval het een en ander op een rijtje te zetten om te zien hoeveel buffer er is.
Ik zit zeker niet op het minimum en hoewel ik wil ga switchen van werkveld en het mogelijk tijdelijk met minder moet doen, zit ik zeker niet op bijstandsniveau. Ik heb gewoon een WO opleiding en heb wat dat betreft ook zeker groei mogelijkheden. Het zou mij niks verbazen dat als ik mijn financieen op een rijtje zet dat er belachelijk veel geld in de maand uitgaat naar eten, ver boven gemiddeld. Ik geef ook best veel geld uit aan abonnementen, internet, elektronica, dat kan ook best allemaal wel een tandje minder.
Ik ben het overzicht gewoon helemaal kwijt. Het mooie huishoudprogramma dat ik had, heb ik al een jaar niet meer bijgehouden, en ik heb geen idee waar het allemaal aan op gaat. Het een en ander op een rijtje zetten is natuurlijk sowieso goed. En mocht ik dan moeten beslissen dat er te weinig buffer is, dan heb ik er in ieder geval serieus naar gekeken en kan ik met een goed geweten écht zeggen dat het niet gaat (of wel
).
Én er zijn natuurlijk een hoop dingen die ik nog helemaal niet weet van hem, die ook nog moeten matchen, maar goed, uitzoeken kan geen kwaad.
Mijn hoofd is van alles aan het rationaliseren en aan de ene kant probeer ik me daarvoor te behoeden, maar aan de andere kant denk ik, een hond spreekt me zélden zó erg aan. Nu weet ik van mezelf dat ik niet snel een beslissing puur op gevoel neem en altijd wel rationeel probeer te kijken, dus ik heb toch besloten om in ieder geval het een en ander op een rijtje te zetten om te zien hoeveel buffer er is.
Ik zit zeker niet op het minimum en hoewel ik wil ga switchen van werkveld en het mogelijk tijdelijk met minder moet doen, zit ik zeker niet op bijstandsniveau. Ik heb gewoon een WO opleiding en heb wat dat betreft ook zeker groei mogelijkheden. Het zou mij niks verbazen dat als ik mijn financieen op een rijtje zet dat er belachelijk veel geld in de maand uitgaat naar eten, ver boven gemiddeld. Ik geef ook best veel geld uit aan abonnementen, internet, elektronica, dat kan ook best allemaal wel een tandje minder.
Ik ben het overzicht gewoon helemaal kwijt. Het mooie huishoudprogramma dat ik had, heb ik al een jaar niet meer bijgehouden, en ik heb geen idee waar het allemaal aan op gaat. Het een en ander op een rijtje zetten is natuurlijk sowieso goed. En mocht ik dan moeten beslissen dat er te weinig buffer is, dan heb ik er in ieder geval serieus naar gekeken en kan ik met een goed geweten écht zeggen dat het niet gaat (of wel
Én er zijn natuurlijk een hoop dingen die ik nog helemaal niet weet van hem, die ook nog moeten matchen, maar goed, uitzoeken kan geen kwaad.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 11 okt 2016 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Yes! Als verliefd zijn zo zeldzaam is zou ik zeker kijken of het mogelijk is! Zoals je het vertelt klinkt het mij in de oren alsof het financieel stiekum eigenlijk totaal geen probleem moet zijn. Is ie in Nederland, dat je binnenkort eens kunt gaan kijken?