Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras of kruising zoek ik?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Welk ras of kruising zoek ik?
Ik dacht er laatst uit te zijn.. Een tokkel moest er komen als 2e hond. Leuk handzaam maatje en toch best pittig. Maar nu heeft mijn schoonmoeder een boomertje genomen, kruising Maltezer. Geinig beestje maar ik heb hem al een paar keer bijna vermoord. Kleine rotding gaat expres onder je schoen zitten lijkt wel. Ik geef hem nog een maand en dan is hij zo plat als een dubbeltje. Ergo, het moet wat groter.
Plusminus 10 kg, vachttype boeit niet maar beperkt verharen is een pre. Sociaal is een must en net als passend bij jong gezin.
Een beetje waaks mag in de vorm van blaffen maar geen overdreven gekrijs. Verder een enigszins beschikbaar ras aangezien een herplaatser de voorkeur heeft. Een Zuid-Chinese wokkiewokkiehond is vast een leuk ras maar ik heb liever iets gangbaarders.
Iemand tips zonder naar de Bart Smit te verwijzen?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plusminus 10 kg, vachttype boeit niet maar beperkt verharen is een pre. Sociaal is een must en net als passend bij jong gezin.
Een beetje waaks mag in de vorm van blaffen maar geen overdreven gekrijs. Verder een enigszins beschikbaar ras aangezien een herplaatser de voorkeur heeft. Een Zuid-Chinese wokkiewokkiehond is vast een leuk ras maar ik heb liever iets gangbaarders.
Iemand tips zonder naar de Bart Smit te verwijzen?
blablabla 

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Welk ras of kruising zoek ik?
Ik heb een tokkel van 10 maanden die nu 11.5 kilo weegt. Ik snap eigenlijk niet zo wat je bedoelt 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Een corgi zou echt prima passen, ook leuk te combineren met een labrador. Alleen dat verharen...
Oh en ze zijn stiknieuwsgierig, daar moet je ook wel tegen kunnen.

Oh en ze zijn stiknieuwsgierig, daar moet je ook wel tegen kunnen.

- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Amerikaanse cocker 
Mijn hond voldoet aan alles. Behalve kinderen heeft hij niet zoveel mee. Maar dat ligt meer aan hem dan aan het ras.

Mijn hond voldoet aan alles. Behalve kinderen heeft hij niet zoveel mee. Maar dat ligt meer aan hem dan aan het ras.

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Oeh corgi is inderdaad leuk. Dan wel de cardigan want de pembroke trekt me minder. Een ruwharige Jack vind ik ook leuk. Das ook een optie.
blablabla 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Alleen beide niet voor het oprapen als herplaatser volgens mij??Peter27 schreef:Oeh corgi is inderdaad leuk. Dan wel de cardigan want de pembroke trekt me minder. Een ruwharige Jack vind ik ook leuk. Das ook een optie.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Groter formaat tokkel. Of een poedel?
- Budkes
- Zeer actief
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hoe oud zijn je kinderen? Sophie zou volgens mij best goed passen, maar ze is nogal op het eten
Een peuter die met zijn broodje op hondhoogte door het huis wandelt, zal snel zijn broodje kwijt zijn

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Een boerenfox? Sheltie? Keeshond? Ik vind je zoektermen eigenlijk niet specifiek genoeg om er zo een ras op te kunnen plakken. Als je toch voor een herplaatsertje gaat, waarom zoek je niet gewoon wat stichtingen af naar een klein hondje dat je er leuk uit vind zien en waarvan de beschrijving je aanspreekt?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Een volwassen standaard teckel, vind ik helemaal niet zo klein hoor. Van die mini Maltezertjes zijn echt wel veel kleiner.
En het wend ook, dan sta je er na een tijdje niet meer zo maar op. Als de hond de beginperiode overleeft bij jou
Welke schoenmaat heb je ?
En het wend ook, dan sta je er na een tijdje niet meer zo maar op. Als de hond de beginperiode overleeft bij jou

Welke schoenmaat heb je ?

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Mijn man was ook altijd bang dat hij op een kleine hond zou stappen. Elco was er net een paar dagen (en echt klein!) en hij was er compleet aan gewend. Wil nu niet anders meer dan kleine honden
Dus dat went snel genoeg

-
- Zeer actief
Je zoekt mijn opvanger, Tristan! http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=313452
Hij is nu ruim drie weken bij me en hij is zo leuk! Volgens mij voldoet hij volledig aan je beschrijving! Hij is slim, leuk eigenwijs en als-ie blaft (hij is een beetje waaks), blijkt hij het geluid van een bariton te hebben. Als extra kan hij heel goed fronsen waardoor hij heel veel verschillende gezichtsuitdrukkingen heeft, vooral zijn verbaasde en verontwaardigde blik zijn hilarisch!
Meer foto's van hem op marktplaats http://www.marktplaats.nl/wijzigAdverte ... mympSeller
Hij is nu ruim drie weken bij me en hij is zo leuk! Volgens mij voldoet hij volledig aan je beschrijving! Hij is slim, leuk eigenwijs en als-ie blaft (hij is een beetje waaks), blijkt hij het geluid van een bariton te hebben. Als extra kan hij heel goed fronsen waardoor hij heel veel verschillende gezichtsuitdrukkingen heeft, vooral zijn verbaasde en verontwaardigde blik zijn hilarisch!
Meer foto's van hem op marktplaats http://www.marktplaats.nl/wijzigAdverte ... mympSeller
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Teckel zou best kunnen hoor.
Ik heb hier een standaard korthaar teefje van 8,7 kilo.
En een standaard ruwhaar reu van bijna 5 maanden en 8 kilo.
Dus rond de tien kilo, dat komt redelijk in de buurt.
Ik heb hier een standaard korthaar teefje van 8,7 kilo.
En een standaard ruwhaar reu van bijna 5 maanden en 8 kilo.
Dus rond de tien kilo, dat komt redelijk in de buurt.