Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dag en nacht plek

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Dag en nacht plek

Ongelezen bericht door Judith »

Heeft jullie hond dat ook?

Dux heeft een voorkeur voor mand en die is afhankelijk van het tijdstip...

Overdag ligt hij altijd in de plastic mand met deken.
Maar zodra hij 's avonds gegeten heeft en voor de laatste keer naar buiten is geweest gaat hij naar de teddymand. Daar slaapt hij dan ook de hele nacht in
Overdag ligt hij niet in de teddymand en 'nachts niet in de plastic mand...

Dana heeft geen voorkeur, maar die heeft meer plekken omdat zij ook boven mag slapen
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Dag en nacht plek

Ongelezen bericht door mijke »

Oor dr voorkeur is vooral afhankelijk van waar ik zit. Zit ik op de bank voor, dan ligt ze naast me, onder mn voeten of ernaast in de bench. Zit ik achter de pc ligt ze op het kussen onder mn bureau. En zit ik op de bank achter dan ligt zij ook op de bank achter. Als ik in de keuken bezig ben ligt ze op de grond in de slaapkamer omdat ze me vanuit de deuropening precies in de gaten kan houden (want in de keuken mag ze niet zijn als ik aan het koken ben). 's Nachts slaapt ze op beide banken, ze begint en eindigt meestal op de bank voor maar ik hoor haar 's nachts regelmatig van bank wisselen :P
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco slaapt 's nachts op bed of in een mand naar het bed. Overdag verkiest hij vaak z'n bench of de vensterbank. Soms een periode een bepaald kussen. 's Avonds komt hij standaard bij mij op de bank. Dus dat op verschillende tijdstippen duidelijke voorkeur voor een bepaalde ligplaats komt hier heel bekend voor
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Overdag liggen ze her en der. Jol ligt vaak op de stoel in de woonkamer en Aki op de bank met zicht op het raam, als wij niet thuis zijn.
Als we thuis zijn liggen ze her en der, dan weer boven (Jol) dan weer in de mand, op het kussen of in de bench.
Als we zelf in de woonkamer gaan zitten dan komt Aki op de bank bij ons de ene keer komt hij bij mij liggen en dan wisselt hij weer af en gaat bij mijn vriend op de bank met zijn kop naar mij toe, of ligt aan onze voeten op het kleed.
Jol ligt dan meestal in de bench of in de mand.
Als we gaan slapen gaat Aki bij de voordeur liggen niet echt comfortabel op een voetenveegmatje :19:
Jol blijft soms in de woonkamer, maar verkast meestal snel naar boven om bovenaan de trap te gaan liggen, of op het bed in de logeerkamer.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Yep!

Kai ligt s ochtends vaak in Bonnie's oude manden. We hebben er 2, 1 is orthopedisch en van haar bed gemaakt, en 1 is de pluche mand waar ze altijd in lag.
In de middag gaat hij vaak in de stoel liggen, daar ligt hij ook als ik weg ben. Hij switcht halverwege de middag wel even van stoel.
's avonds gaat hij op de bank bij mij liggen.
's Nachts slaapt hij op z'n eigen bedje op bed.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ja overdag vaak op de vloer, vanaf een uur of tien 's avonds op een plek op de bank wij krijgen dan een blik van hup op bed wegwezen.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Cleva schreef:Ik zit nu weer helemaal in de puppenopvoeding en ik probeer regelmaat en routines te vermijden.
Mira slaapt normaliter in bed maar ik ben ook een paar beneden gaan slapen en toen ze erg lekker lag heb ik haar ook een nacht alleen in mijn kantoor laten slapen. Af en toe ook in de bench in de slaapkamer.
Ik wil vooral vermijden dat het zus of zo moet en ze daar haar gevoel van veiligheid op gaat baseren.
Ik wil dat ze zich voegt naar de situatie zonder de situatie elke keer hetzelfde te laten zijn.

Regelmaat is heel belangrijk voor een hond maar om regelmaat te begrijpen moeten ze een besef van uitzondering hebben.
Dat is het verschil tussen autistiform doen wat hoort en troost vinden in de norm.

Ik heb er een hekel aan om een hond te laten verdwijnen in de alledaagse structuur. Ik wil honden met een grote bek en een even groot referentiekader. Daar worden ze slim van. Dan krijg je honden die je kunnen vertellen wat ze verkiezen.
Ik vind het eigenlijk wel logisch wat je zegt.

Maar goed, sinds Nikkie alleen is ligt ze bij Gerard in zijn bed, ze is de laatste maanden een stuk gezelliger geworden.

Al wil ik haar niet in mijn bed, ze blijft maar mooi bij Gerard liggen.
Overdag ligt ze meestal naast me op de bank, soms in de slaapkamer.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Snowdog
Actief

Ongelezen bericht door Snowdog »

Overdag slapen ze in hun hondenbed, in de avonden vaak op de bank. Als ik niet op de bank zit, liggen ze er niet op.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Puchu ligt bijna altijd op de bank en af en toe in zijn mand.
Bij mooi weer ligt hij overigens ook op het terras of gewoon op de vloer, maar zijn echte vaste stekkie is toch wel de bank.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Bumper slaapt snachts en als we weg zijn in de garage. Daar heeft ze haar nacht mand staan. Overdag staat er een nepleren mand in de kamer. Echt keuze heeft ze dus niet maar ik geloof niet dat ze echt voorkeur heeft.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
blablabla :)
chantalc
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door chantalc »

Cleva schreef:Ik zit nu weer helemaal in de puppenopvoeding en ik probeer regelmaat en routines te vermijden.
Mira slaapt normaliter in bed maar ik ben ook een paar beneden gaan slapen en toen ze erg lekker lag heb ik haar ook een nacht alleen in mijn kantoor laten slapen. Af en toe ook in de bench in de slaapkamer.
Ik wil vooral vermijden dat het zus of zo moet en ze daar haar gevoel van veiligheid op gaat baseren.
Ik wil dat ze zich voegt naar de situatie zonder de situatie elke keer hetzelfde te laten zijn.

Regelmaat is heel belangrijk voor een hond maar om regelmaat te begrijpen moeten ze een besef van uitzondering hebben.
Dat is het verschil tussen autistiform doen wat hoort en troost vinden in de norm.

Ik heb er een hekel aan om een hond te laten verdwijnen in de alledaagse structuur. Ik wil honden met een grote bek en een even groot referentiekader. Daar worden ze slim van. Dan krijg je honden die je kunnen vertellen wat ze verkiezen.
Ik heb voor het eerst sinds 14 jaar weer een pup. Ik probeer bepaalde routines te vermijden. Ik bepaal waar we gaan lopen in plaats van steeds hetzelfde rondje. Regelmaat is er wel: vaste etenstijden worden op prijs gesteld. Wat ze te eten krijgt, is dan weer een verrassing.

's Nachts slaapt ze in de dichte bench, beneden alleen en altijd op dezelfde plaats: dat is het meest voorspelbare in haar leven en dat geeft ook rust, denk ik. Als ik 's ochtends naar beneden kom, slaapt ze nog en als ze wakker wordt gaat ze eerst overdreven theatraal gapen. Als ik een uur later opsta, slaapt ze ook door. Soms gaat ze uit zichzelf in de bench liggen. Als het mooi weer is, slaapt ze op de deurmat in de zon. Verder ligt ze graag op haar deken in de kamer. 's Avonds zit ze een half uurtje op schoot en daarna leg ik haar op de deken naast de bank. Als we bij vrienden zijn, slaapt ze achter de gordijnen. Ze vindt overal wel een lekker plekje.

Als ik weg ga, gaat ze in de bench. Maar als ze lekker ligt te slapen op haar deken en ik ben niet lang weg, dan laat ik haar daar liggen. Het slopen van dingen is minder geworden. Binnenkort krijgt ze een mand en gaat de bench de deur uit.

Teckels zijn van nature slim en vindingrijk. Ze houden je voor de gek en weten je vanaf het begin al te vertellen wat ze willen en vooral wat ze niet willen!

Op de foto: de Tantes (logeetjes) willen niet dat ze op hun deken ligt. Ze sleepten haar de hele tuin door, maar ze ging er niet vanaf!

Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou ligt of in de bench of op de bank, s'nachts gaat hij in de bench. Mowgli ligt overdag meestal op haar matras en s'nachts ligt ze vaak op de harde koude vloer voor de kamerdeur.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Overdag liggen ze op de bank of stoel, als het erg warm is dan ligt Rasta het liefst in het halletje bij de voordeur tenzij de ventilator draait.
Snachts ligt Ziggy beneden op de bank of in zijn mand.
Als mijn fleecedekentje op de bak blijt liggen dan krult hij zich daarin heerlijk op.
Rassie loopt standaard naar het halletje en gaat op de mat liggen maar als ie gezelschap wil of geen zin imeer in de hal dan gaat ie naar boven en kruipt lekker op bed, tenzij het warm is, dan op de vloer er naast.
Heb een grrot bed maar het liefst ligt ie dan toch lekker naast me.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie is een structuurhondje denk ik wel eens. Overdag ligt ze het liefst in haar mand. Botjes worden geknaagd op het kleed aan mijn voeten. 's Nachts slaapt ze op bed, de deur blijft open zodat ze naar haar mand kan als heur dat behaagt en een doodenkele keer komt dat voor. 's Ochtends blijft ze op bed liggen tot ik mijn ochtendritueel heb afgewerkt. Ik moet haar regelmatig overreden dat het echt tijd wordt om uit te gaan :mrgreen:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ze liggen waar ik zit/lig. En als ik bezig ben of er niet ben liggen ze overal. Of op de bank tussen de kussens, of op hun eigen loungbankje, of onder de bar op een bergkist uiteraard op het kussentje dat ik er voor hen op heb gelegd.
Zodra ik mijn bevallige bips op de bank vlei ploffen ze er naast. En als ik slaap dan liggen ze op bed. Zowel overdag( na de nachtdienst) als ' s nachts.
Met andere woorden het is een bandeloos zootje hier. :mrgreen:
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

chantalc schreef:
Teckels zijn van nature slim en vindingrijk. Ze houden je voor de gek en weten je vanaf het begin al te vertellen wat ze willen en vooral wat ze niet willen!

Op de foto: de Tantes (logeetjes) willen niet dat ze op hun deken ligt. Ze sleepten haar de hele tuin door, maar ze ging er niet vanaf!

Afbeelding

Geweldig :LOL: :LOL:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”