Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tedzy. schreef:Ohh, dit dametje is ter adoptie bij dezelfde stichting als waar Jazz vandaan komt.
Dat blije bekkie, dat lange lijfje en die grote flappers! Maar helaas, een derde is écht geen optie.
Ruby, mooie lieve kleine Ruby! Ruby is ongeveer anderhalve week geleden op straat gevonden. Zij woont nu even bij Barbara thuis en gaat dan naar het asiel. Met Ruby is het leven een feestje! Met haar korte pootjes rent ze heel koddig door het veld, ze is knuffelig, aanhankelijk en vooral heel vrolijk. Ruby is circa 39 cm hoog. Een echt klein meisje dus. Wie wil dit mooie lieve meisje een toekomst geven? Ruby wil heel graag de ervaring hebben dat er een eigen baasje, een eigen mand ergens in Nederland voor haar is.
Ik heb ook een stille liefde (goeie titel trouwens!). Ze heet Dulcinea en is twee jaar oud. Ze woont hier in de buurt vlakbij Tarragona in een asiel. Af en toe zwijmel ik even bij haar foto, maar ik weet dat het écht niet kan...
alfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]
Sinds deze post zijn er ruim 9 maanden voorbij en nu kan ik zeggen dat Tristan op dit moment naast mij in een mandje lekker ligt te slapen!
Zondag heb ik Tristan van het vliegveld opgehaald, hij heeft er 3,5 jaar asiel opzitten. Hij doet heel erg zijn best en is minstens zo lief als ik dacht. Op enig moment zal hij weer vertrekken, want hij is bij mij in de opvang. Maar dat zal toch niet zo snel zijn? Voor een dik hondje zonder staartje zullen ze niet in de rij staan. Kan ik nog lekker even van hem genieten en hem vreselijk verwennen.
Ik kijk maar niet meer bij stichtingen uit Spanje. Juist daar zitten types tussen waar ik als een blok op val, en die heel goed in mijn roedel zouden passen. Maar... ik doe het niet want ik heb al vier honden en dat is niet altijd praktisch. Er komt pas weer een hond bij, als we er nog maar één over hebben. Dus in de toekomst niet meer dan maximaal twee.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Het is een dochter van de halfbroer van Droef, 12 weken inmiddels en afgelopen zondag was ze ook op show. Ik heb me in kunnen houden maar het liefst had ik haar mee genomen. Zo'n lief ding, haar broertje en andere zusje waren ook mee en waren een stuk minder onder de indruk van het hele gebeuren. Lekker verlegen meisje maar maakt wel contact met mensen en geniet hier ook van.
Helaas vriend wil nog geen hond erbij
My heart will always wear the pawprints left by you. Biothane WashBar
Deze hond viel me enorm op. Geen stille liefde maar wel een wow-effect. Een prachtig functionele bouw en een kleurrijk kleurtje en dan zie je die ogen... Bijzonder!
Paisley schreef:Deze hond viel me enorm op. Geen stille liefde maar wel een wow-effect. Een prachtig functionele bouw en een kleurrijk kleurtje en dan zie je die ogen... Bijzonder!
Huh, halen asiels hier nou ook al zelf honden uit Spanje?
Ja geen idee misschien kon 1 van de medewerkers hem niet laten zitten in de vakantie.
Of zoals ook wel gebeurd met een vage stichting hier geplaatst en toen naar een asiel gebracht ik heb geen idee
Klopt inderdaad, zij hebben bijna alleen maar buitenlandse honden. Er zijn overigens nog wel meer asielen met regelmatig buitenlandse honden. Er wordt geen ruimte ingepikt van eigen honden, die komen er ook gerust. Maar er is enorme vraag naar leuke kleine of middenmaat gezelschapshonden, die mensen komen niet voor de herders, staffords en jack hussels. De vraag naar dat type honden is groot, aanbod is laag. Dus kiezen sommige asielen ervoor om aan die vraag te voldoen met buitenlandse honden.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Het dierenasiel in Tiel en IJsselstein doen het ook. En zo zullen er veel meer zijn.
Beter zo leuke buitenlandse honden een toekomst bieden dan de hokken leeg houden.
Ja van gils zal altijd een stille liefde zijn. Voor mij is hij het ideaalbeeld van een cane corso, ik heb op internet nu een paar keer hele mooie fotos gezien van een zwarte, Echt dat was net een panter,.
maar toch die kop en De body van van gils is super!
Dees en Maylo schreef:Ik ben helemaal niet zo'n puppy mens. Maar deze
Het is een dochter van de halfbroer van Droef, 12 weken inmiddels en afgelopen zondag was ze ook op show. Ik heb me in kunnen houden maar het liefst had ik haar mee genomen. Zo'n lief ding, haar broertje en andere zusje waren ook mee en waren een stuk minder onder de indruk van het hele gebeuren. Lekker verlegen meisje maar maakt wel contact met mensen en geniet hier ook van.