Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Titeren, wanneer nuttig?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: Titeren, wanneer nuttig?

Ongelezen bericht door Shibby »

Marjoleine schreef:
Shibby schreef:Malou is afgelopen zondag getiterd én dat is maar goed ook...
Hepatitis 0
Parvo 5
Distemper net 2

Met het advies om binnenkort, in ieder geval binnen een half jaar opnieuw te enten. Gaan we ook maar doen dan ;)
Dat zou dan alleen voor die hepatitis zijn.
Voor de andere twee is ie nog twee jaar onder de pannen lijkt me. Die parvo nog wel langer.
Alleen wordt de hepatitis blijkbaar niet los gegeven...
Wat ik zondag begreep komt de hepatitis ook nog met regelmaat voor bij buitenlandse honden.

Dus dan toch maar de cocktail enten en er dan hopelijk helemaal van af zijn. :19:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik zit heel erg te twijfelen wat te doen
Ik doe veel via de rasvereniging , ook in buitenland en daar word een titer dus niet geaccepteerd

En aangezien ik straks toch wedstrijden wil gaan doen en de boekjes gecontroleerd worden ...
Hoe ze daar hier in Nederland over denken moet ik eigenlijk nog navragen , maar weet dat het op evenementen van de Duitse rasvereniging dus niet geaccepteerd word ( dat heeft iemand woonachtig in Duitsland voor me nagevraagd )

Ik hoorde trouwens dat ze op veel buitenlandse tentoonstellingenvsn alle rassen de titer ook nog niet accepteren
Ook wel n puntje van aandacht lijkt me voor je daar straks staat met je titerbepaling en je niet mee mag doen omdat ze die niet accepteren
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Ben er erg klaar mee. Labonderzoek titer pup (van mams die ooit gevaccineerd is als pup voor sec parvo) gaf aan voldoende bescherming te hebben voor HDP. Of mams heeft afweer opgebouwd, of pup. Qua bescherming tegen enge virussen geloof ik niet meer zo in vaccineren in omgeving waar infectiedruk laag is. Titeren is leuk voor de vorm & in administratie bij te schrijven.
Daarnaast zegt theorie dat als immuunsysteem contact heeft gehad met virus, bescherming levenslang is. Geheugencellen zijn niet meetbaar. Niet.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Badu schreef:Dat hebben ze ergens vandaan maar is niet heel spannend (niet ziek?), dus waarom vaccineren?
& dierenwinkels met 'Oostblokhonden'... houden zij statistieken bij van distemper? Hoe weet jij dat het bij die dierenwinkels een issue is? Klinkt heel georganiseerd... :mann:
Als je nou even goed leest zie je dat ze dus NIET gevaccineerd is tegen hepatitis.
En ja, er is een keten waarvan bekend is dat zij met regelmaat honden hebben met distemper, en ja, dat is meermalen vastgesteld middels autopsie.
En aangezien die keten al pakweg 20 jaar als zodanig bekend is en ik bekend ben met dat soort zaken weet ik dat. Het ligt ongetwijfeld aan hun leveranciers, maar daar ga ik niet over, dat doen zij zelf.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Shibby schreef:Alleen wordt de hepatitis blijkbaar niet los gegeven...
Wat ik zondag begreep komt de hepatitis ook nog met regelmaat voor bij buitenlandse honden.

Dus dan toch maar de cocktail enten en er dan hopelijk helemaal van af zijn. :19:
Dat is zo, het wordt niet los gegeven. Maar zoals ik even terug vertelde, ze bouwen er soms dus ook zelf antistoffen voor op.
Ik weet het niet, ik zou ik jouw geval Tannetje Koning advies vragen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

https://www.youtube.com/watch?v=6bpuV-w ... ture=share

een filmpje waarin brenda ooms het titeren uit legt en laat zien hoe het in zijn werk gaat.

ellen
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Marjoleine schreef:
Badu schreef:Dat hebben ze ergens vandaan maar is niet heel spannend (niet ziek?), dus waarom vaccineren?
& dierenwinkels met 'Oostblokhonden'... houden zij statistieken bij van distemper? Hoe weet jij dat het bij die dierenwinkels een issue is? Klinkt heel georganiseerd... :mann:
Als je nou even goed leest zie je dat ze dus NIET gevaccineerd is tegen hepatitis.
En ja, er is een keten waarvan bekend is dat zij met regelmaat honden hebben met distemper, en ja, dat is meermalen vastgesteld middels autopsie.
En aangezien die keten al pakweg 20 jaar als zodanig bekend is en ik bekend ben met dat soort zaken weet ik dat. Het ligt ongetwijfeld aan hun leveranciers, maar daar ga ik niet over, dat doen zij zelf.
Snap niet heel veel van wat je hierboven schrijft... Maar dan toch, nogmaals.

Labonderzoek titer pup (van mams die ooit gevaccineerd is als pup voor sec parvo) gaf aan voldoende bescherming te hebben voor HDP. Of mams heeft afweer opgebouwd, of pup. Qua bescherming tegen enge virussen geloof ik niet meer zo in vaccineren in omgeving waar infectiedruk laag is. Titeren is leuk voor de vorm & in administratie bij te schrijven.
Daarnaast zegt theorie dat als immuunsysteem contact heeft gehad met virus, bescherming levenslang is. Geheugencellen zijn niet meetbaar. Niet.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Badu schreef:Labonderzoek titer pup (van mams die ooit gevaccineerd is als pup voor sec parvo) gaf aan voldoende bescherming te hebben voor HDP. Of mams heeft afweer opgebouwd, of pup. Qua bescherming tegen enge virussen geloof ik niet meer zo in vaccineren in omgeving waar infectiedruk laag is. Titeren is leuk voor de vorm & in administratie bij te schrijven.
Als mams ook nooit getiterd is zou dat eens een keer kunnen om te kijken wat ze de pups meegeeft.

Als iedereen niet meer gaat vaccineren omdat de infectiedruk laag is, blijft die infectiedruk dan laag?
Ik zou op zijn minst controleren of mijn honden (en pups) beschermd zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”