Mee eens. Er wordt nu eenmaal gesjoemeld in het officiële stambomenwereldje en degenen die alle ins en outs weten houden heel vaak de kaken stijf op elkaar. Vaak uit solidariteit of om 'de beerput niet los te trekken'. Zo houden veel fokkers elkaar de hand boven het hoofd al wordt er natuurlijk wel enorm geroddeld. Maar dat blijft dan binnen het circuit en als buitenstaander kom je er gewoon niet tussen of achter.Nanna schreef:Je hebt inderdaad onderzoeksplicht. Dus ga je op onderzoek uit en sneupt uit dat je niet bij de broodfok moet wezen maar bij de o zo vertrouwde stamboomfokker.
Die is bij de rasvereniging aangesloten dus dat zal wel snor zitten.Zelfs de Raad van Beheer jubelt erover "koop vertrouwd, koop met stamboom"
Dat je dan voorts blind opgelicht wordt zal niet iets zijn wat in de hoofden van veel mensen opkomt.
En eerlijk gezegd, ik zit wél in het wereldje maar ik zou er ook niet direct aan denken om bij een fokker met een chipreader te gaan checken om te zien of de pup wel bij de juiste papieren hoort.
Ik kan me dus voorstellen dat je als nietsvermoedende pupkoper via de rasvereniging een stel namen van fokkers met pups krijgt, gaat kijken, gezellig een kopje koffie gaat drinken en een paar pups in de armen gedrukt krijgt en dan hoogstens nog even vraagt of pa en ma wel gezond zijn. En als je dan vervolgens een ronkend verhaal krijgt en zo'n aandoenlijk pupseltje ziet rondhuppelen, er van uit gaat dat het wel snor zit.
Ze zijn toch aangesloten bij de rasvereniging? En je krijgt de belofte van de stamboom opgestuurd te krijgen?
Tja, dan ben je toch al heel gauw geneigd om de fokker op z'n mooie blauwe ogen te geloven.