Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckelfokker in de Consumentengids

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Teckelfokker in de Consumentengids

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:Je hebt inderdaad onderzoeksplicht. Dus ga je op onderzoek uit en sneupt uit dat je niet bij de broodfok moet wezen maar bij de o zo vertrouwde stamboomfokker.
Die is bij de rasvereniging aangesloten dus dat zal wel snor zitten. :ok: Zelfs de Raad van Beheer jubelt erover "koop vertrouwd, koop met stamboom"

Dat je dan voorts blind opgelicht wordt zal niet iets zijn wat in de hoofden van veel mensen opkomt.
Mee eens. Er wordt nu eenmaal gesjoemeld in het officiële stambomenwereldje en degenen die alle ins en outs weten houden heel vaak de kaken stijf op elkaar. Vaak uit solidariteit of om 'de beerput niet los te trekken'. Zo houden veel fokkers elkaar de hand boven het hoofd al wordt er natuurlijk wel enorm geroddeld. Maar dat blijft dan binnen het circuit en als buitenstaander kom je er gewoon niet tussen of achter.
En eerlijk gezegd, ik zit wél in het wereldje maar ik zou er ook niet direct aan denken om bij een fokker met een chipreader te gaan checken om te zien of de pup wel bij de juiste papieren hoort.
Ik kan me dus voorstellen dat je als nietsvermoedende pupkoper via de rasvereniging een stel namen van fokkers met pups krijgt, gaat kijken, gezellig een kopje koffie gaat drinken en een paar pups in de armen gedrukt krijgt en dan hoogstens nog even vraagt of pa en ma wel gezond zijn. En als je dan vervolgens een ronkend verhaal krijgt en zo'n aandoenlijk pupseltje ziet rondhuppelen, er van uit gaat dat het wel snor zit.
Ze zijn toch aangesloten bij de rasvereniging? En je krijgt de belofte van de stamboom opgestuurd te krijgen?
Tja, dan ben je toch al heel gauw geneigd om de fokker op z'n mooie blauwe ogen te geloven.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Je hebt inderdaad onderzoeksplicht. Dus ga je op onderzoek uit en sneupt uit dat je niet bij de broodfok moet wezen maar bij de o zo vertrouwde stamboomfokker.
Die is bij de rasvereniging aangesloten dus dat zal wel snor zitten. :ok: Zelfs de Raad van Beheer jubelt erover "koop vertrouwd, koop met stamboom"

Dat je dan voorts blind opgelicht wordt zal niet iets zijn wat in de hoofden van veel mensen opkomt.
Je informeert toch bij die rasvereniging?
Ik begrijp dus niet dat mensen dat niet doen.
Dat ze met auto's, wasmachines en weetikveel zo wantrouwend als de neten zijn maar met levende wezens nog geen drie tellen nadenken.
Sorry, dan roep je het over jezelf af.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Marjoleine schreef:

Je informeert toch bij die rasvereniging?
Ik begrijp dus niet dat mensen dat niet doen.
Dat ze met auto's, wasmachines en weetikveel zo wantrouwend als de neten zijn maar met levende wezens nog geen drie tellen nadenken.
Sorry, dan roep je het over jezelf af.
Bij de rasvereniging informeren geeft ook geen garanties, ik bleek mijn eerste Pinscher ook gewoon bij iemand gekocht te hebben die met pups en stambomen rommelde. Pups van twee teven bij elkaar zetten en doen alsof een teef de moeder is.

Is al heel wat jaartjes geleden en die mevrouw die tegen mij zei dat ik rustig een pup bij die fokker kon gaan halen is ondertussen gestopt met fokken en de vereniging.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

gonnie schreef:Is al heel wat jaartjes geleden en die mevrouw die tegen mij zei dat ik rustig een pup bij die fokker kon gaan halen is ondertussen gestopt met fokken en de vereniging.
Serieus?

Ik ben denk ik verwend, iemand die rotzooit zou er bij ons allang uitgegooid zijn.
Maar dan nog snap ik niet dat een RV niet waarschuwt, eerlijk gezegd. Dat mogen ze dan ook best eens aanpakken.
Dat iets vrijwillig is betekent niet dat het maar vrijblijvend is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Marjoleine schreef:Dat ze met auto's, wasmachines en weetikveel zo wantrouwend als de neten zijn maar met levende wezens nog geen drie tellen nadenken. Sorry, dan roep je het over jezelf af.
Ik weet niet waarom je dat denkt hoor, maar volgens mij gaat het gros van de mensen gewoon naar de mediamarkt en daar kopen ze zonder vragen gewoon de goedkoopste of degene die het mooist is :19:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Marjoleine schreef:
gonnie schreef:Is al heel wat jaartjes geleden en die mevrouw die tegen mij zei dat ik rustig een pup bij die fokker kon gaan halen is ondertussen gestopt met fokken en de vereniging.
Serieus?

Ik ben denk ik verwend, iemand die rotzooit zou er bij ons allang uitgegooid zijn.
Maar dan nog snap ik niet dat een RV niet waarschuwt, eerlijk gezegd. Dat mogen ze dan ook best eens aanpakken.
Misschien even een stapje doen naar de werkelijke wereld en dat is gewoon dat er veel zooi is bij vele rasverenigingen, vriendjespolitiek etc. dat elkaar braaf de handen boven het hoofd houdt.

Puppykopers weten iets van rasvereniging en stamboom, sommige hebben misschien gehoord van de Raad van Beheer, maar daar houdt het wel mee op.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Waarom worden honden altijd met wasmachines vergeleken?

Toevallig net een nieuwe gekocht. Ik loop de Expert in en 10 min later sta ik weer buiten. Heb een model uitgezocht met spoelstop en startuitstel. Volgens de verkoper. Ik denk dat de beste man heel raar gaat staan kijken als ik vraag of hij dat ter plekke even wil bewijzen :LOL: Vervolgens heb ik hem betaald en sta mèt factuur maar zonder wasmachine buiten. Die komen ze binnenkort brengen. Zegt ie.

Tot zover de doordachte aanschaf van een wasmachine. En t komt allemaal goed hoor, want die winkel verkoopt met de intentie om dat in de toekomst ook nog te kunnen doen.

Met een fokker het zelfde. Je hebt onderzoeksplicht maar dat hoeft geen studie van formaat te zijn. En als dat wel zo is, dan doet de raad van beheer iets verkeerd. En daarbij veranderen de regels waar je bij staat. Daarnaast zijn er genoeg rassen die niet FCI erkend zijn en dan gaat het allemaal weer heel anders.
Ik vind dit dan weer een hilarische uitspraak:
Marjoleine schreef:Het is duidelijk dat jij geen stamboomhond hebt en dus niet weet hoe het werkt.
Blijkbaar moet je eerst op je bek gaan, voordat je weet hoe het werkt. :LOL:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Rasverenigingen daar heb ik geen hoge pet meer van op, vind het ronduit walgelijk hoe een paar leden alles bepalen en vooral hoe ze andere fokkers in een kwaad daglicht willen zetten. Wat ik ook zo opmerkelijk vind dat de voorzitter van een Rv eigen ras keurt. Dan kun je al vooraf weten wie er achter de bordjes komen te staan. Dus RV zegt mij nog maar heel weinig hoor.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Marjoleine schreef:
Serieus?

RV is de grootste zooi die er is :mrgreen: er zullen best wel goede zijn maar ik ben er van 5 lid geweest en 3 waren nou ja niet echt zoals het hoort, ik ben voor nu heel blij met mijn boomloze terrier en wil niets meer met bomen denk ik en een rasvereniging zegt echt helemaal niets, dat is meestal een clubje van een paar mensen en dan hebben ze een stuk of wat volgers die bij alles wat het kliekje doet ohhhhh en ahhhh zegt :19: Haat en nijd is dat allemaal :blauwoog:

En ik heb wel wat honden met stamboom gehad en vertrouwde gewoon op de fokker :19:
Geen idee dat ik ook nog eens van alles moet gaan uitzoeken en god weet wat, dan was ik wel fokker geworden als ik dat had willen weten :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Paisley schreef:
Marjoleine schreef:Het is duidelijk dat jij geen stamboomhond hebt en dus niet weet hoe het werkt.
Blijkbaar moet je eerst op je bek gaan, voordat je weet hoe het werkt. :LOL:
:LOL: :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hoe schaarser het geld word, des te groter de kans is dat je belazerd gaat worden. En dat blijft niet alleen maar beperkt tot de aankoop van een hond.
Wat ik hier lees over onaanvaardbare situaties binnen rasverenigingen is een zeer kwalijke zaak. Insiders die hier kennis van dragen en zwijgen acht ik medeplichtig als ooit iemand de beerputten open trekt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Kells schreef:
billy schreef:
Marjoleine schreef:
Serieus?

RV is de grootste zooi die er is :mrgreen: er zullen best wel goede zijn maar ik ben er van 5 lid geweest en 3 waren nou ja niet echt zoals het hoort, ik ben voor nu heel blij met mijn boomloze terrier en wil niets meer met bomen denk ik en een rasvereniging zegt echt helemaal niets, dat is meestal een clubje van een paar mensen en dan hebben ze een stuk of wat volgers die bij alles wat het kliekje doet ohhhhh en ahhhh zegt :19: Haat en nijd is dat allemaal :blauwoog:

En ik heb wel wat honden met stamboom gehad en vertrouwde gewoon op de fokker :19:
Geen idee dat ik ook nog eens van alles moet gaan uitzoeken en god weet wat, dan was ik wel fokker geworden als ik dat had willen weten :wink:
Nou ja, bij de mijne is het een komen en gaan van bestuursleden dus echt fris is het allemaal niet. Ik ben nog steeds lid, maar ondertussen trek ik waar het fokken betreft mijn eigen plan. :engel:
Van de Tibetaanse Terrier zijn er al 2 rasverenigingen en waarom?? Ik zou het niet weten. Ik blijf er lekker ver van.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wolfsblut schreef:Hoe schaarser het geld word, des te groter de kans is dat je belazerd gaat worden. En dat blijft niet alleen maar beperkt tot de aankoop van een hond.
Wat ik hier lees over onaanvaardbare situaties binnen rasverenigingen is een zeer kwalijke zaak. Insiders die hier kennis van dragen en zwijgen acht ik medeplichtig als ooit iemand de beerputten open trekt.
:LOL: :LOL: grapjas

RV's zijn om ego's te strelen en zelf zeggen hoe goed je bent en medestanders zoeken en anderen de kop af te hakken, is volgens mij al tig jaren zo :19: en degene die iets zeggen kunnen vertrekken maar doen dat meestal zelf wel, het heeft in elk geval niets te maken met liefde voor het ras en zo goed mogelijke voorlichting geven, want je komt alleen terecht bij vrienden, hiellelikkers van jawel de RV :hmmm:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Marjoleine schreef:
Serieus?

Ja, serieus. En dan hoor je later van anderen uit die vereniging dat de desbetreffende fokker ( waar ik dus mijn eerste Pinscher haalde) knoeide tot en met, en dat zijn honden later allemaal in beslag zijn genomen.

En dat was toen dus al bekend dat hij knoeide. Voelde me eigenlijk best wel bedonderd toen door de rasvereniging, nou ja door de mevrouw die het secretariaat deed.

Al was het een leuke Pinscher.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”