Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaasstenen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Blaasstenen

Ongelezen bericht door Maylala »

Sjon had problemen met plassen een paar maanden geleden. Dierenarts gezien, ABkuurtje erin en alles was weer wel, tot gisteren. Hij kon niet meer plassen, poepen of ook maar staan, het was zò zielig. Weer naar de dierenarts, die constateerde blaasstenen. Vandaag werd hij geopereerd. De dierenarts belde net, ze heeft 143 (!!) stenen uit zijn blaas verwijderd. Ik ben in shock! Hoe kan dat nou? Hij heeft nooit pijn aangegeven of last gehad, en is door de bank genomen een hele gezonde, fitte heer van bijna 10. Vind het zo rot dat hij hiermee heeft moeten rondlopen.

De dierenarts gaat de stenen onderzoeken om de oorzaak vast te stellen, ik ben benieuwd. Hebben jullie misschien tips en adviezen hoe we dit kunnen voorkomen in de toekomst?
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Blaasstenen

Ongelezen bericht door mijke »

143 :O:

Ik heb er totaal geen verstand van maar dat klinkt als idioot veel. Ik hoop dat het met het verwijderen ook gedaan is!
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: Blaasstenen

Ongelezen bericht door Maylala »

Het waren hele kleintjes hoor, maar precies te groot om uit te plassen. Ik heb een mooi buisje vol meegekregen als souvenir, haha.

KVV krijgt hij al, ik hoop dat we misschien met wat aanpassingen toekomstig leed kunnen voorkomen.

Enorme jaap over z'n buik heeft hij er aan overgehouden, echt groot. Had Nora dat ook?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”