Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckelfokker in de Consumentengids

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Teckelfokker in de Consumentengids

Ongelezen bericht door Neeltje »

Eigen schuld dikke bult heet zoiets geloof ik hè? Zal ook vast wel bij de Raad van Beheer terechtkomen op een of andere manier.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Slechte reclame is ook reclame :engel: Zoekt iemand hier nog een leuke teckelkruising?
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

zo daar ga je ''goeie'' reeputaasiee :LOL:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Eerlijk gezegd vind ik 700 euro nog erg veel geld voor een kruising.

Die fokker had de helft wel terug kunnen geven.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dat het gebeurt is nog tot daaraan toe, maar dat ze het dan eerst nog gewoon proberen te verdoezelen? Echt niet goed te praten hoor. Daarom krijgen mensen dus een hekel aan fokkers :D
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Dom van die fokker , had gewoon kruisingen verkocht en er was niets aan de hand geweest.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Moet nu denken aan dat topic over die boomer die een St Bernard pup moest zijn. :LOL:
Kennissen kochten een echte Laekense herder die een mislukte smoushond bleek te zijn. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Een teckel Diaz. Ik had er alleen niet zoveel voor betaald haha en kreeg grootste gedeelte ook terug;)
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Niet de eerste keer ook zo te lezen..
http://www.klachtenkompas.nl/teckelfokk ... ired-house
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Neeltje schreef:Eigen schuld dikke bult heet zoiets geloof ik hè?
Hier is geen sprake van eigen schuld dikke bult. Integendeel zelfs. Hier is duidelijk sprake van oplichting. En dat gebeurt meer dan incidenteel. De grote massa gaat dit soort praktijken echter meer als norm zien en dat vind ik dan weer een zeer kwalijke zaak. En met een falende overheid hebben deze criminelen vrij spel. Een advocaat in de arm nemen om een civiele procedure op te starten kost vaak meer dan een rashond met stamboom en is derhalve geen optie.
Helaas, criminaliteit loont in Nederland.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wolfsblut schreef:
Hier is geen sprake van eigen schuld dikke bult. Integendeel zelfs. Hier is duidelijk sprake van oplichting. En dat gebeurt meer dan incidenteel. De grote massa gaat dit soort praktijken echter meer als norm zien en dat vind ik dan weer een zeer kwalijke zaak. En met een falende overheid hebben deze criminelen vrij spel. Een advocaat in de arm nemen om een civiele procedure op te starten kost vaak meer dan een rashond met stamboom en is derhalve geen optie.
Grapjas :P Neeltje bedoelt natuurlijk eigen schuld van die fokker dat die nu dikke bult te kijk staat in de consumentengids ;)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
blondie schreef:Niet de eerste keer ook zo te lezen..
Is dat niet gewoon twee keer hetzelfde verhaal?
Daar lijkt het wel op :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Neeltje

Wolfsblut schreef:
Ik bedoel het ook richting fokker dat hij nu zo publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld.
Neeltje

mijke schreef:
Wolfsblut schreef:
Grapjas :P Neeltje bedoelt natuurlijk eigen schuld van die fokker dat die nu dikke bult te kijk staat in de consumentengids ;)
Kijk, jij begrijpt me! :E:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Neeltje schreef:
mijke schreef:
Wolfsblut schreef:
Kijk, jij begrijpt me! :E:
Als ik een tekst niet correct interpreteer ligt dat niet aan mij maar aan de onduidelijke boodschap van de schrijver. Is overigens niet persoonlijk bedoeld.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
gonnie
Zeer actief

Tara schreef:
Zijn wel drie verschillende namen van de eigenaren.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Cleva schreef:

Nee, dat geloof ik niet.
Wij hebben hetzelfde probleem met deze fokster. Het nest van oktober 2015 is ook van een andere vader. Vader en moeder hebben dezelfde vader dus er is sprake van inteelt.
Ook wij zijn voorgelogen en hebben een geweldig lieve teckel, maar zonder stamboom en eventueel erfelijke klachten. Wij hebben 950 euro betaald en zijn nog bezig met het verkrijgen van informatie .
Mevrouw is niet aangesloten bij de Nederlandse Teckelclub en ineens is dit ook van haar website gehaald.
Dikgedrukte is dan wel erg fijn :lol1:
blondie
Zeer actief

Dat er een heel ander ras misschien op heeft gezeten en je ze dan toch verkoopt als ras hond vind ik al niet kunnen.
Maar dat na een dna test bij een ander nest ook nog eens blijkt dat er een hond uit eigen roedel heeft gedekt, én een andere reu en dat er geen stambomen (logisch) worden vrijgegeven.
Wees dan in aanvang eerlijk dan kunnen de kopers zelf beslissen.
Als je een hond bij een fokker koopt omdat vader en de moeder hond je goed bevallen, dan wil je toch niet achteraf te horen krijgen dat je een hond uit een compleet andere combinatie hebt. Zeker als je dan niet weet hoe het met erfelijke aandoeningen zit. :ugh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Cleva schreef:
ranetje schreef:
Tara schreef:
Daar lijkt het wel op :ok:

Nee, dat geloof ik niet.
Wij hebben hetzelfde probleem met deze fokster. Het nest van oktober 2015 is ook van een andere vader. Vader en moeder hebben dezelfde vader dus er is sprake van inteelt.
Ook wij zijn voorgelogen en hebben een geweldig lieve teckel, maar zonder stamboom en eventueel erfelijke klachten. Wij hebben 950 euro betaald en zijn nog bezig met het verkrijgen van informatie .
Mevrouw is niet aangesloten bij de Nederlandse Teckelclub en ineens is dit ook van haar website gehaald.
Andere eigenaren krijgen helemaal geen contact met haar en proberen het via gastenboek Of Desired house. Dit haalt ze er continue af.
Wij dachten met een goede, fijne vrouw/ fokster te maken te hebben. Het is een grote leugen achteraf.
En een hondje waar je aangehecht bent na 11 maanden geef je niet terug!
OK
Waar haal je die tekst vandaan?
Ik kan alleen zien dat er 1 klacht is afgehandeld :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

@ranetje Het zijn twee aparte klachten.
"Geen stamboom" en "de fokker beloofde ons 250 euro"
gonnie
Zeer actief

Klikken op de titel geen stamboom, en bij die andere op de titel, en de fokker beloofde ons 250 euro.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wolfsblut schreef:
Als ik een tekst niet correct interpreteer ligt dat niet aan mij maar aan de onduidelijke boodschap van de schrijver. Is overigens niet persoonlijk bedoeld.
:LOL: Oneindig arrogant. Misschien ben jij wel de enige die de tekst verkeert interpreteert. Momentje van zelfreflectie?? :mann:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik geloof niks van dit verhaal. De hond is gewoon een teckel en dus geen kruising. Want als je een teckel kruist met welke hond op straat ook krijg je nooit een teckel als deze hond. Misschien is een ouder half teckel ofzo want dat kan wel. Maar de teckel op de foto kan best raszuiver zijn.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dan heeft dus geen van die kopers gevraagd om de papieren in te zien.
Niet dat het de fokker dan onschuldig maakt hoor, maar het valt me in het algemeen op. Mensen willen een rashond want dan weten ze wat ze krijgen, en vervolgens vertrouwen ze de fokker op zijn/haar blauwe ogen. Vrijwel niemand vraagt naar de papieren van de honden. En met deze nesten hadden ze ook kunnen vragen naar een DNA profiel, dat had een stamboomnest gewoon moeten hebben namelijk.
blondie
Zeer actief

laeken schreef:Ik geloof niks van dit verhaal. De hond is gewoon een teckel en dus geen kruising. Want als je een teckel kruist met welke hond op straat ook krijg je nooit een teckel als deze hond. Misschien is een ouder half teckel ofzo want dat kan wel. Maar de teckel op de foto kan best raszuiver zijn.
Kan ook best een andere teckel geweest zijn, maar niet de teckel die zogenaamd gedekt zou hebben en waar de stamboompapieren voor uitgegeven zouden worden.
Die dus niet werden afgegeven omdat het dna niet overeen kwam. "Het DNA klopte niet vlgs. Raad van Beheer en daarom kregen wij niet de papieren, behorende bij een 'rashond"."

Als je voor een hond betaald met stamboom, en moeder x en vader y vind je leuk en je wilt daar een pup van, dan verwacht je toch niet dat je achteraf, als je de pup al hebt nog eens te horen gaat krijgen dat vader y de vader niet is, maar een andere hond (teckel of wat dan ook) en dat je geen stamboompapieren krijgt?

En als je als fokker echt ook overvallen bent als je te horen krijgt dat het dna niet klopt, licht dan je pupkopers in en vertel de waarheid en overleg dan samen wat de meest passende oplossing is.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Bij de Appie vraag je nog om het kassa bonnetje of van de koelkast die je koopt of van de auto de overschrijving + hele handel.
Nouja aan de ene kant geloof ik het wel want puppies kijken is emotie en maakt je blind en wie bedonderd je nu met zoveel onschuldig puppen gedoe.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Neeltje

Maeve schreef:Dan heeft dus geen van die kopers gevraagd om de papieren in te zien.
Niet dat het de fokker dan onschuldig maakt hoor, maar het valt me in het algemeen op. Mensen willen een rashond want dan weten ze wat ze krijgen, en vervolgens vertrouwen ze de fokker op zijn/haar blauwe ogen. Vrijwel niemand vraagt naar de papieren van de honden. En met deze nesten hadden ze ook kunnen vragen naar een DNA profiel, dat had een stamboomnest gewoon moeten hebben namelijk.
Wat jij hier schrijft is voor de meeste hondenkopers abracadabra. Die zijn totaal niet op de hoogte van alle regels van de raad van beheer.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Maeve schreef:Dan heeft dus geen van die kopers gevraagd om de papieren in te zien.
natuurlijk wel. je krijgt gewoon de papieren te zien van de "echte" ouders. Volgens de fokker dan toch.
Ik weet niet wanneer de dna testen afgenomen worden bij de pups gelijk bij het chippen? Pas daarna weet je als koper of de ouders wel de ouders zijn. Als de fokker al vermoed dat het ouderschap niet klopt dan zal hij zorgen dat de chipper laat komt door ook laat te betalen bijvoorbeeld en dan is de dna uitslag er pas als de kopers de pups al in huis hebben.
Afbeelding
gevni havanezers
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Nanna schreef:
Neeltje schreef:
Maeve schreef: Vrijwel niemand vraagt naar de papieren van de honden. En met deze nesten hadden ze ook kunnen vragen naar een DNA profiel, dat had een stamboomnest gewoon moeten hebben namelijk.
Wat jij hier schrijft is voor de meeste hondenkopers abracadabra. Die zijn totaal niet op de hoogte van alle regels van de raad van beheer.
Mensen gaan er van uit dat als ze bij een fokker kopen die stamboompups fokt, het wel goed zit.
Ze horen immers altijd dat je weg moet blijven bij de broodfok en dat bij een 'aangesloten' fokker het zo snor zit.
Ik zou er dan geloof ik dan ook niet van uitgaan dat ik blind opgelicht wordt hoor :19:
Ik ook niet. Precies wat je hier schrijft. Je gaat toch ook naar een bekendere winkel om die wasmachine te kopen omdat je daar een bepaalde service verwacht. Als je daar bedonderd wordt ga je ook verhaal halen.

En een fokker kan heel leuk van allerlei honden stambomen en uitslagen van onderzoeken laten zien. Wie bewijst dat dat de papieren van de werkelijke ouders zijn? Geen koper komt met b.v. een chipreader langs om dat te controleren of de honden die je ziet dezelfde zijn als waarvan je de papieren voor je neus krijgt.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

laeken schreef:Ik geloof niks van dit verhaal. De hond is gewoon een teckel en dus geen kruising. Want als je een teckel kruist met welke hond op straat ook krijg je nooit een teckel als deze hond. Misschien is een ouder half teckel ofzo want dat kan wel. Maar de teckel op de foto kan best raszuiver zijn.
wat een vreemde reactie. als iets ergens op lijkt ís het nog niet zo.

check mijn onderschrift even. IS dat dan ook een volle labrador omdat hij er helemaal op lijkt? ondanks dat ik wéét dat er een kwartje van iets anders in zit?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”