Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
IPO Boerboel
Moderator: moderatorteam
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: IPO Boerboel
Beetje achterhaald om te reageren misschien. Maar ben ook een tijdje hier niet geweest.
Maar ik vraag me ook af of je het moet willen met zo'n ras.
Ik wilde de sport in. Ik had (en heb nog steeds) een zwak voor rottweilers. Maar toch voor een ras gegaan wat echt gefokt is voor de sport. En geen seconde spijt gehad van deze keuze.
Ik heb rottweilers gehad. Maar ik had daar toch echt geen knpv mee willen doen. Nu had ik ook de pech dat ze niet zo erg stevig in elkaar zaten. Maar voor de rest, een herder werkt naar mijn idee fijner.
Het is niet voor niets dat de er het meeste lopen.
Wil niet zeggen dat andere rassen het niet zouden kunnen. Maar ik vraag me ook ernstig af of je het moet willen.
En ook voor de helpers ja. Die moeten ook de andere dag weer aan het werk. (en ja, er zijn projectielen bij die je richting OK stellen, das een feit)
Maar ik vraag me ook af of je het moet willen met zo'n ras.
Ik wilde de sport in. Ik had (en heb nog steeds) een zwak voor rottweilers. Maar toch voor een ras gegaan wat echt gefokt is voor de sport. En geen seconde spijt gehad van deze keuze.
Ik heb rottweilers gehad. Maar ik had daar toch echt geen knpv mee willen doen. Nu had ik ook de pech dat ze niet zo erg stevig in elkaar zaten. Maar voor de rest, een herder werkt naar mijn idee fijner.
Het is niet voor niets dat de er het meeste lopen.
Wil niet zeggen dat andere rassen het niet zouden kunnen. Maar ik vraag me ook ernstig af of je het moet willen.
En ook voor de helpers ja. Die moeten ook de andere dag weer aan het werk. (en ja, er zijn projectielen bij die je richting OK stellen, das een feit)
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Dat de klap van een rottweiler wel degelijk ook stevig aan komt. Ze gaan misschien iets minder snel, maar hebben een grotere bijtkracht en grotere massa. Ik denk dat ik uiteindelijk toch liever voor de mechelaar ga.Gimmick schreef:Wat probeer je daarmee te zeggen?Domor schreef:Viel toch tegen:
- Gimmick
- Zeer actief
Maar dit "onderzoekje" meet alleen bijtkracht.Domor schreef:Dat de klap van een rottweiler wel degelijk ook stevig aan komt. Ze gaan misschien iets minder snel, maar hebben een grotere bijtkracht en grotere massa. Ik denk dat ik uiteindelijk toch liever voor de mechelaar ga.Gimmick schreef:Wat probeer je daarmee te zeggen?Domor schreef:Viel toch tegen:
En het zijn maar 3 honden.
Het zegt maar heel weinig.
En daarnaast zegt iedereen dat de zwaardere rassen een aanslag zijn op je pakwerker...
En de mensen met staffords en of pitbulls zeggen dat ze het niet willen vanwege het karakter van de stafford.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Ik reageerde op deze quote, die boven mijn reactie gequote werd.maart schreef:liever een slome dikke rott die amper springt of snelheid maakt dan een raketmechel van 30 kg.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Domor schreef:Dat de klap van een rottweiler wel degelijk ook stevig aan komt. Ze gaan misschien iets minder snel, maar hebben een grotere bijtkracht en grotere massa. Ik denk dat ik uiteindelijk toch liever voor de mechelaar ga.Gimmick schreef:Wat probeer je daarmee te zeggen?Domor schreef:Viel toch tegen:
Ik weet wel zeker van niet, ik zie ze immers zelf wekelijks

Een slome rott wil ik gerust nemen, mijn eigen teef van anderhalf jaar doe ik no way een mouw voor aan.
Daar heeft bijtkracht niets mee te maken, die voel je helemaal niet

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Je kunt ook met een Leopard tank aan ballet doen. Niemand zal zeggen dat het verfijnd of elegant is, maar het kan wel.

- Tineke
- Zeer actief
Ik zie weleens van die fimpjes waarin ze testen met Fila's doen op temperament nou no way dat ze mij daar voor kregen. Honden blijven dan overigens altijd aangelijnd maar er gaat nog weleens iemand onderuit of glijd weg 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- geregistreerd lid
Mijn lijkt het ook leuk om het met een bb te doen vooral omdat dit een echte uitdaging is
En natuurlijk moet hier heel voorstandig mee om gegaan worden maar dat vind ik ook met een herder
Hier in de buurt loopt ook een herder waar ze pakwerk mee hebben gedaan op eigen manier en dit wil zeggen dat de hond alles aan valt en pakt op commando aar absolut niet meer los laat
Ik ben voor honden absolut niet bang hoe groot ze ook zijn maar deze hond zie ik echt niet zitten
En natuurlijk moet hier heel voorstandig mee om gegaan worden maar dat vind ik ook met een herder
Hier in de buurt loopt ook een herder waar ze pakwerk mee hebben gedaan op eigen manier en dit wil zeggen dat de hond alles aan valt en pakt op commando aar absolut niet meer los laat
Ik ben voor honden absolut niet bang hoe groot ze ook zijn maar deze hond zie ik echt niet zitten
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Tja voor pakwerker moet je wel een beetje kerel zijn de honden gaan zich natuurlijk niet allemaal aanpassen aan de PW
lijkt mij. Je kan beter de wat hard stellende en bijtende honden gewoon nemen daar leer je veel van als pakwerker
lijkt mij. Je kan beter de wat hard stellende en bijtende honden gewoon nemen daar leer je veel van als pakwerker