Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond buiten, tot hoe laat?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Hond buiten, tot hoe laat?

Ongelezen bericht door Maeve »

We zijn onlangs verhuisd naar een huis met een tuin, hiervoor hadden we een bovenwoning met balkon. De honden vinden dit dan ook een paradijs! Vooral Nilo blijkt echt een buitenhond, uren lang kan hij in het gras liggen. Gewoon niks doen dan, hij ligt maar wat en kijkt voor zich uit. Nu haal ik hem naar binnen zodra het donker wordt, gewoon voor m'n gevoel eigenlijk. 'S avonds moet iedereen binnen en de deur dicht, vind ik :mrgreen: Al mokkend en zuchtend loopt hij dan naar binnen met frisse tegenzin. Zo ook net, hij liet zich zelfs op z'n rug vallen omdat hij echt geen zin had om naar binnen te gaan :LOL: De andere twee zijn eigenlijk gewoon waar ik ben, of dat nu buiten of binnen is. Maar voor Nilo is die tuin wel echt zijn plekje.

Hoe doen jullie dat, ook 's avonds naar binnen halen of laten jullie ze nog even liggen als ze dat graag willen?
krullie
Zeer actief

Re: Hond buiten, tot hoe laat?

Ongelezen bericht door krullie »

ik laat hem lekker liggen.
of hij moet veel blaffen.
zolang ik hem niet vergeet als ik naar bed ga. :mrgreen:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Bij ons staat de deur altijd open, ze gaan naar binnen als wij naar bed gaan en de deur dicht doen.
Over het algemeen zijn ze binnen als wij thuis zijn. :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hier blijft de deur gewoon open staan, straks komt er een hondenluik.
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Wij hebben hier een hondenluik, dus ze kunnen tot een uur of 10 altijd binnen of buiten. Daarna gaan Juna en Sem in de bench.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

is dat niet funest voor de stookkosten?
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

De achterdeur staat altijd open maar ze liggen vrijwel altijd binnen. Alleen als ze iets horen rennen ze even naar buiten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hier gaat rond 22 uur de deur dicht, behalve als ik het koud krijg. En nu was er buiten nog gedoe, dus dan doe ik hem ook eerder dicht. Anders slaan ze daar 10x op aan en dat vind ik niet netjes.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:is dat niet funest voor de stookkosten?
Dat valt mee in mijn geval, gaskachel die op dit moment uberhaupt nog niet aan staat :wink: Ik heb de deur van de keuken dan wel dicht dus hij kan naar binnen als hij wil maar ik hou de kou redelijk buiten. Hij komt nooit binnen trouwens, ik moet hem altijd uit de tuin trekken :mrgreen:
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

mijke schreef:is dat niet funest voor de stookkosten?
Dat moet nog blijken :schrik: Wij moeten de eerste afrekening nog krijgen. Het luik zit in de bijkeuken, dus in de winter heb ik de tussendoor wel meer dicht gehouden, omdat die bijkeuken ook niet geisoleerd is. Wij verliezen daar sowieso wel warmte.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hier vinden ze het ook heerlijk om buiten te zijn, maar na hooguit een paar uur willen ze echt wel weer bij ons zijn als het even kan. Ik heb dus geen échte buitenhonden en heb ook nog nooit gehad dat er eentje in het donker buiten wilde blijven. Maar gevoelsmatig wil ik ook gewoon dat alles binnen is met donker (indien zonder toezicht) aangezien ik dan gewoon niet meer kan zien waar de hond is.
Donker is hier trouwens wel écht donker (en groot/weids). Als een hond hier in het donker weg zou lopen dan valt hij/zij echt niet meer te vinden hier, dus hier in het donker aan de lijn of onder appèl (en toezicht dus).
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

krullie schreef:ik laat hem lekker liggen.
Haha Nilo zou je zo vergeten ja, die blaft dan ook echt niet. Er wordt hier nu al regelmatig vuurwerk afgestoken maar zelfs daar slaat hij niet op aan. Hij lijkt wel in een andere wereld als ie daar zo op z'n grasveldje ligt, wel heel lief :wink:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hier is het voor de honden volledig omheind, ze zitten overdag als ik weg ben ook gewoon in de tuin dus daarmee is het voor mij geen verschil met in het donker. Zien doe ik ze dan toch niet. Anders zou ik er voor Noa toch altijd te laat bij zijn, die verongelukt waar je bij staat als ze los loopt bij huis. Ze rijden hier hard en veel.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Toen ik nog een tuin had kwam Manu alleen binnen na de laatste ronde voor het slapengaan. Dat was rond 23/23:30 uur. Als hij de kans kreeg lag hij altijd buiten als ik thuis was, ook in de regen en storm. Behalve als ik ging eten :Q:

Ik kan ook niet wachten tot we kunnen verhuizen. Hij vond dat zo fijn, buiten liggen en alle geluiden horen, mensen voorbij zien komen. Soms ging hij verliggen maar meer bewoog hij niet.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Ook hier staat de deur continue open als we thuis zijn. Kunnen ze lekker de hele dag binnen en buiten, wanneer ze willen.
Maar vorige winter was het toch wel erg koud (en de rekening hoog :oeps: ), dus dit jaar gaat de deur meer dicht. Het is geen optie om een hondenluik te zetten. Ze krabbelen maar aan het raam als ze binnen of buiten willen :lees:
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Je moet doen waar je je goed bij voelt.

Gimmick ligt ook graag buiten. Maar die heeft een kennel gekregen. Dus die ligt nu ook buiten als wij weg zijn...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Als ie graag buiten ligt laat je hem toch lekker buiten? Misschien komt hij op den duur wel meer naar binnen, als hij gewend is aan de tuin ;) Hier kunnen ze overigens altijd de tuin in, omdat er een hondenluikje is. Lekker makkelijk.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Hier gaat de deur dicht als ik het zat ben om muggen stuk te moeten slaan of als ik het te koud krijg. Al pak ik ook vaak genoeg tegen dat laatste een dekentje.

Hoe lang dat nog gaat is de vraag, want ik heb dus geen zin om te gaan kou kleumen omdat meneer het buiten zo fijn vind...
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Mahru ligt ook veel buiten, ook als het al donker is. Ik doe de deur dan wel dicht tegen de muggen en dat vindt zij ook prima. Als wij naar bed gaan doen we haar naar binnen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Zamunda schreef:Maar gevoelsmatig wil ik ook gewoon dat alles binnen is met donker (indien zonder toezicht) aangezien ik dan gewoon niet meer kan zien waar de hond is.
Donker is hier trouwens wel écht donker (en groot/weids).
Ik zou het geschreven kunnen hebben.
Maar goed, hier speelt het niet omdat de honden willen zijn waar ik ben.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maeve schreef:
krullie schreef:ik laat hem lekker liggen.
Haha Nilo zou je zo vergeten ja, die blaft dan ook echt niet. Er wordt hier nu al regelmatig vuurwerk afgestoken maar zelfs daar slaat hij niet op aan. Hij lijkt wel in een andere wereld als ie daar zo op z'n grasveldje ligt, wel heel lief :wink:
Ik laat de gordijnen achter open en doe het licht in de tuin aan totdat Lotje binnen is. Hier gaat de deur dicht als het koud begint te worden en dan roep ik haar naar binnen. Maar mocht ze nog naar buiten willen, prima, maar ze ligt al heel snel op haar kussen te slapen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb Gol vannacht rond een uur of half een maar eens binnen gehaald. Ze vind het heerlijk buiten en nu kan het nog. Zodra het te koud word om de deur open te laten krijgen we weer het wintergezucht voor de deur, Gol wil graag buiten liggen maar wel met de deur open :roll:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Kier ligt buiten tot wij naar bed gaan, als het te koud is doe ik de deur dicht en speel voor portier. Ze vindt het zo lekker om buiten te liggen dat ik het er graag voor over heb.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als ze niet weg zouden kunnen zouden ze van mij buiten mogen blijven tot we naar bed gaan.
Is hier geen optie. Indy ligt wel eens buiten, maar dan hou ik wel een oogje in het zeil. Ze kan weg als ze wil. Maar ze taalt er eigenlijk niet naar.

Op eigen wil naar binnen en naar buiten is hier geen optie, want de kattenren staat aan de achterdeur, en die open vind ik niet zo'n goed idee, haha.

De mannen zitten in hun kennel, altijd buiten dus.
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Spike ligt overdag graag op het gras, maar na 20:00 wil hij in zijn mand en wenst er liever niet meer uit te komen...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik heb alleen een balkon dus misschien is dat anders. Karel ligt er tot ik het te koud vind en de deur dicht moet, en soms heeft ie geluk en dan mag ie buiten slapen :P Ik haal hem niet binnen omdat het donker wordt iig. Zou ik denk ik als ik gewoon een tuin had ook neit doen, tenzij het stikte van de egels ofzo
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bij ons staat de deur veel open, maar als Kaitje de tuin in wil als die dicht is, dan mag dat best.
Nu heeft Kai een verschrikkelijke hekel aan donker, dus hij wil al niet in de het donker de tuin in.. maar hij zou het best mogen als hij zou willen ne niet constant op vanalles en niks gaat staan blaffen.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Snowdog
Actief

Ongelezen bericht door Snowdog »

Binnen als het schemeren begint. In verband met wild, voor ieders veiligheid. In de winter willen ze niet buiten blijven, te koud.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier kunnen ze 24/7 naar buiten, Sjon ligt 's nachts altijd buiten, hij kan ook gewoon naar binnen of in de kennel gaan liggen maar meestal ligt hij gewoon langs de muur ergens...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”