Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Strengere regels voor SPA in Canada
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Strengere regels voor SPA in Canada
De echte tokken houd je daar echt niet mee tegen , die hebben toch al schijt aan alles en iedereen.
Kijk maar hier met de RAD , werden nog spa's gehouden en zelfs gefokt en mee gevochten.
Is ook een manier om iemand er bij te nagelen dat zijn hond jouw konijntje, kat of ..... heeft gegrepen. Het nare is ook dat bij zulke absolute wetten je een soort van massa hysterie kan verwachten. Zo'n wet zegt wat en dat word als waarheid gezien.
Kijk maar hier met de RAD , werden nog spa's gehouden en zelfs gefokt en mee gevochten.
Is ook een manier om iemand er bij te nagelen dat zijn hond jouw konijntje, kat of ..... heeft gegrepen. Het nare is ook dat bij zulke absolute wetten je een soort van massa hysterie kan verwachten. Zo'n wet zegt wat en dat word als waarheid gezien.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Neeltje
En dus beter kunnen hemelen i.p.v. nog eens jaren in een asiel te zitten. Ze komen ze aan de straatstenen niet meer kwijt.Paisley schreef:Ik vind het een pijnlijk besluit. Het moet verschrikkelijk zijn om nu in een asiel te werken en na jarenlang de honden te hebben verzorgd te zien hoe ze de boel schoonvegen. Honden die je misschien al jaren kent.
Ik zou alleen een castratie verplichting en muilkorf verplichting genoeg vinden, incl de 150 euro registratie. Maar dat gezegd hebbende - dan weet je dat de klapkaken die in het asiel zitten nooit worden geadopteerd en dus kansloos zitten weggesloten
-
Cowboy_Bebop
- Actief
- Aantal honden: 1
Auwch, harde maatregelen dus. Ik kan begrijpen dat SPA owners/fokkers hier niet mee opgezet zijn. Maar dat komt voor een stuk ook omdat ze het zelf zover hebben laten komen en niet de gepaste maatregelen getroffen hebben waardoor ze nu hiertoe gedwongen worden. Het zijn misschien 'maar' een paar rotte appels. Maar een paar rotte appels zijn genoeg om voor doden te zorgen.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
STAFFISH!Miranda schreef:Yep.alinelaila schreef:Nee, het was toch Staffords, Pitbulls en Aanverwanten?Hippo schreef:Staffords- en PitbullAchtigenDemi schreef: Enne waar staat "SPA" honden voor
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
heel egoïstisch, maar ik ben zó blij dat ik geen stafford meer heb en/of krijg

- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Hier ook, ook al maakt mijn hart elke keer een klein sprongetje als ik er 1 zie.M@scha schreef:heel egoïstisch, maar ik ben zó blij dat ik geen stafford meer heb en/of krijg

- M@scha
- Zeer actief
ik zie zelden een engels staffje lopen, maar het zal altijd een zwak van mij blijven ja. amerikanen heb ik dan weer niks meeFire75 schreef:Hier ook, ook al maakt mijn hart elke keer een klein sprongetje als ik er 1 zie.M@scha schreef:heel egoïstisch, maar ik ben zó blij dat ik geen stafford meer heb en/of krijg

- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
M@scha schreef:ik zie zelden een engels staffje lopen, maar het zal altijd een zwak van mij blijven ja. amerikanen heb ik dan weer niks meeFire75 schreef:Hier ook, ook al maakt mijn hart elke keer een klein sprongetje als ik er 1 zie.M@scha schreef:heel egoïstisch, maar ik ben zó blij dat ik geen stafford meer heb en/of krijg
Hier op het dorp lopen 2 engelse en ik vind alle soorten wat hebben

-
Suusz27
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
De reden dat wij er toch geen stafford meer bij nemen, wat ik oprecht echt jammer vind want ik vind het een prachtig ras (bij de juiste eigenaren). Maar met alle regels/consequenties die in steeds meer landen gaan gelden, wil ik de gok niet meer nemen dat ik mijn toekomstige hond een verplichte één meter lijntje en muilkorf aan moet doen.M@scha schreef:heel egoïstisch, maar ik ben zó blij dat ik geen stafford meer heb en/of krijg
- M@scha
- Zeer actief
inderdaad. idem hier (en dan woon ik ook nog 400 meter van duitsland af dus dat geeft al ellende.)Suusz27 schreef:De reden dat wij er toch geen stafford meer bij nemen, wat ik oprecht echt jammer vind want ik vind het een prachtig ras (bij de juiste eigenaren). Maar met alle regels/consequenties die in steeds meer landen gaan gelden, wil ik de gok niet meer nemen dat ik mijn toekomstige hond een verplichte één meter lijntje en muilkorf aan moet doen.M@scha schreef:heel egoïstisch, maar ik ben zó blij dat ik geen stafford meer heb en/of krijg
daarnaast zijn mijn wensen voor een hond veranderd en daar past geen staff meer in