Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond vandaag (misschien) per ongeluk gedekt

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Hond vandaag (misschien) per ongeluk gedekt

Ongelezen bericht door flaneloba »

Dit lijkt mij ook de beste optie. En ik duim dat er geen pups in zitten!
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Goede beslissing!
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Dat klinkt als een goeie beslissing. Ik duim mee voor een puploze echo!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Fijn dat je nu een beslissing hebt genomen, dat geeft een hele hoop rust. We duimen allemaal dat ze niet drachtig is!!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

In stilte ook gevolgd, maar wat een lastige beslissing dan he? Gelukkig heb je een keuze kunnen maken, al is het dan nu afwachten. Ik hoop dat ze hoe dan ook 'leeg' is.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Katja-Jessie schreef:Wat een hoop reacties weer, en ook heel verschillend. Moeilijke kwestie dus, dat blijkt ook hier.

Wij hebben voor nu ons besluit genomen.
Nadat ik Jessie gister gewogen heb bij de DA en ze 29,2 kilo is, heb ik de sterilisatie af gezegd. Normaal zit ze tussen de 32 en 33 kilo in, dus ik vind haar gewicht wel zorgelijk.

We gaan nu wachten tot dag 28, dan een echo. En dan heel erg hopen dat er niks inzit.
Is dat wel het geval dan heb ik nu nog 3 weken om te bedenken / bespreken of we Alizin gaan geven, of dat er toch een da is die dan haar baarmoeder wil verwijderen.
Of als uit de echo blijkt dat het maar ern paar pups zijn, laten komen. Al is dat laatste geen optie voor mijn vriend.
Zelf een pup houden gaat trouwens echt niet.

Gelukkig heb ik nu nog 3 weken de tijd om een weloverwogen beslissing te maken, die hopelijk helemaal niet nodig is.
En ik heb nu nog 3 weken de tijd haar gewicht wat omhoog te krijgen, nu ze uit de rui is en haar loopsheid voorbij is zou dat moeten lukken!
Ik heb alvast een naam van een dierenarts voor je die geen moeite heeft om de hele baarmoeder met pups te verwijderen.
Sterkte met wachten!
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Gelukkig dat je voor nu hebt kunnen kiezen. Wel jammer dat het is om medische redenen en het gewicht van je hond zo gedaald is. Ik hoop dat je een beetje rust kunt vinden even. En eigenlijk ga ik heel hard duimen dat er gewoon geen pups zijn dan hoeft er niks te gebeuren en hoef je niet weer voor de keuze te staan. Is dat wel het geval dan wens ik je veel wijsheid toe.

Elke keuze is lastig in deze en wat je ook kiest het blijft lastig.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Ik ben blij dat je nu voor jullie zelf een keuze hebben gemaakt. Idd haar even aan laten sterken en even rust ook in je eigen hoofd creëren over het hoe en wat straks bij welke situatie dan ook.
Sterke nu nog even met de dagen tellen. Hoop dat ze aansterkt en in gewicht toeneemt.
Katja-Jessie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door Katja-Jessie »

Gollum schreef:
Katja-Jessie schreef:Wat een hoop reacties weer, en ook heel verschillend. Moeilijke kwestie dus, dat blijkt ook hier.

Nadat ik Jessie gister gewogen heb bij de DA en ze 29,2 kilo is, heb ik de sterilisatie af gezegd. Normaal zit ze tussen de 32 en 33 kilo in, dus ik vind haar gewicht wel zorgelijk.

We gaan nu wachten tot dag 28, dan een echo. En dan heel erg hopen dat er niks inzit.
Is dat wel het geval dan heb ik nu nog 3 weken om te bedenken / bespreken of we Alizin gaan geven, of dat er toch een da is die dan haar baarmoeder wil verwijderen.
Of als uit de echo blijkt dat het maar ern paar pups zijn, laten komen. Al is dat laatste geen optie voor mijn vriend.

Gelukkig heb ik nu nog 3 weken de tijd om een weloverwogen beslissing te maken, die hopelijk helemaal niet nodig is.
En ik heb nu nog 3 weken de tijd haar gewicht wat omhoog te krijgen, nu ze uit de rui is en haar loopsheid voorbij is zou dat moeten lukken!
Ik heb alvast een naam van een dierenarts voor je die geen moeite heeft om de hele baarmoeder met pups te verwijderen.
Sterkte met wachten!
Heel graag!
Het is namelijk niet iets wat veel dierenartsen doen.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Katja-Jessie schreef:
Gollum schreef:

Sterkte met wachten!
Heel graag!
Het is namelijk niet iets wat veel dierenartsen doen.
Zo'n dierenarts ken ik ook. Noord Groningen. Niet om de hoek maar wel een hele fijne praktijk. Ze heeft voor ons een keer een boerderij kat gecastreerd met kittens en al, omdat ze kort na een nest weer gedekt was en uitgemergeld was. Omdat het onze kat niet was heeft ze ook flink korting gegeven, want ze vond onze zorgen zo sympathiek.
Het is een nuchtere meid van het platteland, inclusief Gronings accentje en een rationele kijk op de zaken. Ze heeft geen receptie/personeel en doet alles alleen en bespaart zo enorm op kosten wat de klant op de rekening terug vindt.
Ikzelf rij er graag voor om :)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Cleva schreef: Zo kan alizin eruit zien. Niet kijken als je niet goed tegen nare beelden kunt. Ik zeg niet dat altijd zo gaat. Helemaal niet. Maar het kan wel en ik zou er zelf niet aan beginnen.
Wat een verschrikkelijk filmpje. Dit gezien hebbende weet ik dat ik mn honden dit nooit ga geven, onder wat voor omstandigheden dan ook.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Paisley schreef:
Cleva schreef: Zo kan alizin eruit zien. Niet kijken als je niet goed tegen nare beelden kunt. Ik zeg niet dat altijd zo gaat. Helemaal niet. Maar het kan wel en ik zou er zelf niet aan beginnen.
Wat een verschrikkelijk filmpje. Dit gezien hebbende weet ik dat ik mn honden dit nooit ga geven, onder wat voor omstandigheden dan ook.
Nou zeg dat. Jezus wat verschrikkelijk.
Ik zal wel makkelijk praten hebben maar ik denk inderdaad net als Cleva, indien er pups zitten. Laat ze maar komen en hou er 1 of 2 in leven na bevalling en de rest. Tsjah die zijn zich nergens van bewust zou ik dat maar denken en beter af.

Maar goed ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe de teef er nu aan toe is en of ze het wel of niet aan kan.
Dat het 8 zware en hectische weken worden dat is dan maar zo, en dat zou ik ook wel weer overleven. Net wat Cleva zegt een nare botbreuk of andere ziekte wat dan ook kan soms wel langer duren en zwaarder zijn dat 1 a 2 pups groot brengen tot 8 weken.

Dat is mijn bescheiden mening. Uiteraard hoop ik wel dat er gewoon geen pups te zien zijn tijdens de echo en voor de rest heel veel sterkte!
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Cleva schreef:Zo kan alizin eruit zien. Niet kijken als je niet goed tegen nare beelden kunt. Ik zeg niet dat altijd zo gaat. Helemaal niet. Maar het kan wel en ik zou er zelf niet aan beginnen.
Ik vraag me af of het handig/aardig is voor TS om zulke filmpjes te plaatsen. Er zijn vast ook ellendige filmpjes te vinden van complicaties bij zwangerschap, of teven die sterven bij de geboorte of bij castratie. We hadden allemaal al geconcludeerd dat elke optie hartstikke vervelend is met kans op nare complicaties. Ik denk niet dat het helpt om dan met dit soort worst case scenario filmpjes aan te komen zetten. De keuze is al moeilijk genoeg.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

mijke schreef:
Cleva schreef:Zo kan alizin eruit zien. Niet kijken als je niet goed tegen nare beelden kunt. Ik zeg niet dat altijd zo gaat. Helemaal niet. Maar het kan wel en ik zou er zelf niet aan beginnen.
Ik vraag me af of het handig/aardig is voor TS om zulke filmpjes te plaatsen. Er zijn vast ook ellendige filmpjes te vinden van complicaties bij zwangerschap, of teven die sterven bij de geboorte of bij castratie. We hadden allemaal al geconcludeerd dat elke optie hartstikke vervelend is met kans op nare complicaties. Ik denk niet dat het helpt om dan met dit soort worst case scenario filmpjes aan te komen zetten. De keuze is al moeilijk genoeg.
Eens.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

mijke schreef:
Nou, ik zou dit wel willen weten. Het kan net zo goed dat je hond wel zo reageert. Moet er niet aan denken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mijke schreef:
Maar t is een feit dat het erg onprettige injecties zijn. En ik vind wel dat je moet weten dat zoiets niet abnormaal is en of je dat dan wil ja of nee. Gelukkig had Xena het niet zo heftig als deze hond maar het deed haar ook erg veel pijn en je hoorde haar kreunen en janken. Bij de bevalling die ze gehad heeft waren de pijnen bij lange na niet zo heftig (ook wel een filmpje van)en daarnaast had ze toen ook de afleiding van de pups. Dat was met 2 uur klaar dit heeft bijna 24 uur geduurd. Dan kun je wel zeggen we laten dit niet zien want wat niet weet dat deert niet. Dan schrik je je straks wild als t je wel overkomt. En nogmaals Xena is na de injecties nooit meer loops geweest.
Laatst gewijzigd door malinois op 29 sep 2016 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief

malinois schreef:
mijke schreef:
Maar t is een feit dat het erg onprettige injecties zijn. En ik vind wel dat je moet weten dat zoiets niet abnormaal is en of je dat dan wil ja of nee. Gelukkig had Xena het niet zo heftig als deze hond maar het deed haar ook erg veel pijn en je hoorde haar kreunen en janken. Bij de bevalling die ze gehad heeft waren de pijnen bij lange na niet zo heftig (ook wel een filmpje van)en daarnaast had ze toen ook de afleiding van de pups. Dat was met 2 uur klaar dit heeft bijna 24 uur geduurd. Dan kun je wel zeggen we laten dit niet zien want wat niet weet dat deert niet. Dan schrik je je straks wild als t je wel overkomt. En nogmaals Xena is na de injecties nooit meer loops geweest.

Precies, toen Bijou 11 pups kreeg was ze in anderhalf uur klaar en had ze echt niet zoveel pijn als de hond uit het filmpje.

Gelukkig heb ik ze nooit deze injecties hoeven te geven. Had ik trouwens ook niet gedaan.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ze had een vermoedelijke bmo en was hoogbejaard... een operatie had ze niet overleefd. Dus je moest iets... maar ik zou t ook niet gebruiken dus bij afbreken van de dracht... veel te heftig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Holy shit, na 5 seconden weggeklikt. Niet om aan te zien, wat verschrikkelijk :ugh:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:
Holy shit, na 5 seconden weggeklikt. Niet om aan te zien, wat verschrikkelijk :ugh:
Echt he, heb iets langer gekeken en toen door gespoeld (of hoe je dat ook noemt op een tablet) naar het einde.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lieske_1977 schreef:
En toch heb ik hier amper symptomen gehad bij azilin toediening bij een baarmoeder vol pus door BMO.
Er zijn ook genoeg drama verhalen en video's mbt bevallingen.
Pas nog. Pup zat klem (waarschijnlijk niet gesloten middenrif omdat er meer met sluitingsdefecten kwamen) en bleef "hangen" in geboorte kanaal doordat alle organen in de buik geduwd werden. Daarna nog pup met open schedel en pup met missend stuk huid. Op de eerste na leefden deze pups en moesten dus gedood worden. De laatste gilde het uit. Overigens niet een ras bekend om sluitingsdefecten.

Ander ras. Teef op moment dat de pups 1 week oud waren een enorme baarmoeder ontsteking. Teef opgenomen in kritieke toestand en fokker moest 12 pups flessen. Teef heeft het na een week opname wel gered gelukkig.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

crutz schreef:
Lieske_1977 schreef:
En toch heb ik hier amper symptomen gehad bij azilin toediening bij een baarmoeder vol pus door BMO.
Er zijn ook genoeg drama verhalen en video's mbt bevallingen.
Pas nog. Pup zat klem (waarschijnlijk niet gesloten middenrif omdat er meer met sluitingsdefecten kwamen) en bleef "hangen" in geboorte kanaal doordat alle organen in de buik geduwd werden. Daarna nog pup met open schedel en pup met missend stuk huid. Op de eerste na leefden deze pups en moesten dus gedood worden. De laatste gilde het uit. Overigens niet een ras bekend om sluitingsdefecten.

Ander ras. Teef op moment dat de pups 1 week oud waren een enorme baarmoeder ontsteking. Teef opgenomen in kritieke toestand en fokker moest 12 pups flessen. Teef heeft het na een week opname wel gered gelukkig.
Daar heb je gelijk in, de verhalen waarbij het -relatief- probleemloos verloopt, halen de (online) media niet.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Boutje schreef:Afbeelding

Foto door een van de andere baasjes bij elkaar geshopt toen ze 1 jaar waren... ook het resultaat van 2 spuiten alizin :D
Ze zijn wel ernstig leuk allemaal!
Maar dat is toch zeker ook een overweging die ik zelf zou meenemen in mijn besluit, als ik in de schoenen van de TS zou staan.
Alizin spuiten is géén garantie op het niet geboren worden van pups. Dus stel dat ze wel drachtig blijkt (wat ik uiteraard niet hoop) en er wordt Alizin gespoten met alle eventuele bijwerkingen vandien (waarvan ik zelf een teef heb gehad die wel degelijk last had van de spuiten en de daardoor veroorzaakte contracties, dan nóg kunnen er 9 weken na de ongewenste dekking 1 of meer pups geboren worden. En dat is iets wat volgens mij de TS juist niet wilde, vanwege de eigen zwangerschap en alles daar omheen.
Dus als je 100% zekerheid wil hebben op géén bevalling, dan is Alizin geen optie en zal toch moeten worden besloten tot weghalen van de baarmoeder inclusief ongeboren pups lijkt mij.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:

Foto door een van de andere baasjes bij elkaar geshopt toen ze 1 jaar waren... ook het resultaat van 2 spuiten alizin :D
Maar dat is toch zeker ook een overweging die ik zelf zou meenemen in mijn besluit, als ik in de schoenen van de TS zou staan.
Alizin spuiten is géén garantie op het niet geboren worden van pups. Dus stel dat ze wel drachtig blijkt (wat ik uiteraard niet hoop) en er wordt Alizin gespoten met alle eventuele bijwerkingen vandien (waarvan ik zelf een teef heb gehad die wel degelijk last had van de spuiten en de daardoor veroorzaakte contracties, dan nóg kunnen er 9 weken na de ongewenste dekking 1 of meer pups geboren worden. En dat is iets wat volgens mij de TS juist niet wilde, vanwege de eigen zwangerschap en alles daar omheen.
Dus als je 100% zekerheid wil hebben op géén bevalling, dan is Alizin geen optie en zal toch moeten worden besloten tot weghalen van de baarmoeder inclusief ongeboren pups lijkt mij.
Daarom ook na spuiten opvolgen met echo. Dan kan een operatie altijd nog.
Katja-Jessie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door Katja-Jessie »

Ik heb al jullie reacties gelezen.
Dat filmpje heb ik nog niet bekeken, maar vind ik eigenlijk wel fijn dat die geplaatst is.
Bij de rest van die reactie heb ik erg de behoefte mezelf te gaan verdedigen, maar dat heeft toch geen zin.
Het enige wat ik erover wil zeggen is dat ik mezelf geen slechte eigenaar vind. En dat ik juist in het belang van mijn hond het beste probeer te doen.

Ik ga nu even twee dagen er niet meer over nadenken, en na het weekend rondbellen naar verschillende dierenartsen.

Ik waardeer jullie reacties / hulp enorm, bedankt daarvoor!
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

crutz schreef:
LongFields schreef:

Daarom ook na spuiten opvolgen met echo. Dan kan een operatie altijd nog.
Dan maak je én meer kosten, én je doet dubbel werk. Dan lijkt me de operatie direct en zonder Alizin te hoeven spuiten een betere optie, voor mij persoonlijk dan hè.

Katja-Jessie: natuurlijk ben jij gewoon een goede eigenaar, ik geloof niet dat er iemand hier is die daarover twijfelt. Het is niet jouw fout dat dit gebeurd is, de fout ligt geheel bij het pension, die de eigenaar van de reu die je teefje gedekt heeft zijn gang heeft laten gaan met het in een kennel plaatsen van diens hond.
Ik vind ook echt dat het pension alle hieruit voortvloeiende kosten zou behoren te betalen, en de zaak niet af zou moeten doen met het willen betalen van louter de Alizin injecties.
Blafke
Actief

Ongelezen bericht door Blafke »

Ik ging vandaag met mijn reu bijna de fout in.
Wij hebben allemaal een sleutel van de creche en ik bracht daar vanmorgen mijn reu heen.
Een gevlekt hondje was heel vriendelijk naar mijn hond en mijn reu vond haar ook leuk. Ik kom er nog niet zo lang dus ik ken de honden verder eigenlijk niet goed. Wist ook niet dat het een teefje was.
Omdat je je hond bij een andere hond in de kennel mag zetten besloot ik mijn reu bij deze hond te doen.
Loop ik naar buiten, kijk ik gelukkig op het bord in de hal. Staat daar geschreven door de eigenaar van de gevlekte hond dat de gevlekte hond loops is en of dat we er geen reu bij willen zetten. Ik op een holletje terug en mijn hond verplaatst.
Verdorie, had ik zowat de fout in gegaan. Er hangen rode kaarten bij de ingang waar met grote letters op staat dat je hond loops is. Die kaarten zijn bedoeld om aan de deur van de kennel te hangen van je loopse teef.
Als ik niet op het bord had gekeken had het zomaar verkeerd af kunnen lopen. Domme actie van de eigenaar van de teef om die kaart niet te gebruiken en er van uit te gaan dat iedereen alles op het bord leest. :lees:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou t doodeng vinden dat er uberhaupt honden zomaar bij elkaar in een kennel gedrukt kunnen worden. Daar kwamen mijn honden dus nooit al kreeg ik geld toe. Ze zullen maar eens mot krijgen onderling....dr is geen kip bij.
Afbeelding
Blafke
Actief

Ongelezen bericht door Blafke »

Het gaat eigenlijk altijd goed. Ze hebben wel camera's en er loopt veel personeel.
Daarbij gaat het eigenlijk vaak goed juist omdat de honden geen eigenaar bij zich hebben en op zich zelf aangewezen zijn.
De eigenaar zorgt bij de hond vaak voor onrust. Er is natuurlijk eerst wel gekeken hoe alle honden op elkaar reageren. En ik heb gehoord bij welke honden hij wel kan en bij welke niet. Het is ook een vaste groep honden dus ze kennen elkaar.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Toch vreemd dat je zonder toezicht je hond bij een ander kunt zetten..
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”