Voortplanting is absoluut geen basisbehoefte. Hoe kom je daar nou bij?Mockingjay schreef:Ik zit niet de hele dag te checken of er reactie komt, ik heb nu dus eventjes tijd en wou tijd hebben om te kijken en te reageren ook dus.Tara schreef:Ik heb het idee dat TS helemaal niet wil horen dat het misschien niet zo'n goed idee is om nu al voor definitieve castratie te kiezen. Er wordt totaal niet op gereageerd.
Waarom zou ik dat niet willen horen?
Ik veronderstel dat iedereen hier ervaring heeft en stelde daarom de vraag.
Ik vraag me gewoon af waarom daar zo moeilijk over gedaan word. Dan heb ik het niet over de nadelen en voordelen want die zijn er beide en daarom twijfel ik dus, maar ik bedoel dat als ik het internet afzoek over castratie hond je je hond een onwaardig bestaan geeft want volgens sommige neem je zijn ziel zelf weg???
Bij paarden en katten word er niet zo moeilijk over gedaan als bij honden.
Als mijn reu niet seksueel gefrustreerd was zou ik het ook niet overwegen.
Ik vroeg me dus echt af of mensen ervaring hadden met dat hun reu gecastreerd is en bereden werd.
Ik las ook over frustratie van 'niet mogen' in een reactie hierboven.
En dan de uitleg dat wolven ook niet...
Onze huishond is gedomesticeerd en dus geen wolf, voortplanting is een basisbehoefte, die ik dus niet kan vervullen, als dat frustratie oplevert is het niet fijn voor de hond.. En dan vind ik castratie een logisch gevolg eigenlijk ...
Ik wil alleen niet dat zijn sociale contacten er onder leiden. Omdat ik me verdiept heb in castratie heb ik gelezen dat dit kon en wou ervaringen lezen. Elke castraat die ik tot heden persoonlijk ken is een evenwichtige hond.
Een chip of chemische castratie vind ik niet volledig oké. De hond kan er minder of juist heftiger gaan op reageren dan een echte castratie. Het is niet altijd 'de manier' om te zien hoe hij zal reageren (al zullen velen zeggen van wel)
Het is ook niet bekend of dit schadelijk is.
K vind dat goed mocht mijn hond te oud zijn of risicopatient voor narcose en medisch gezien moet gecastreerd worden. Bvb
En ik heb al jaren reuen gehad, sommigen hebben gedekt en sommigen nooit. Die nooit gedekt hebben zijn er alles behalve slechter van geworden evenals de reuen die wel gedekt hebben. Mijn reuen woonden daarnaast ook nog in huis met een intacte teef die 2 x per jaar loops werd. En die mochten ze dus absoluut nooit dekken.
Alle jonge reuen vertonen dat gedrag, tenminste als je dat toestaat...