Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voetkussentje doormidden, help! (nare foto)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Voetkussentje doormidden, help! (nare foto)

Ongelezen bericht door nomo »

Morris heeft er een paar dagen verband omheen gehad omdat het bloedde als een rund. Daarna een paar keer per dag honingzalf smeren en als we naar buiten gingen ging er een kindersokje + schoentje omheen. Is prima genezen! Als de sok steeds uitgaat kun je hem met ducttape wel goed op z'n plek houden! Ik deed alleen bij het naar buiten gaan er iets omheen. Verder lekker laten drogen aan de lucht. Wel in de gaten houden dat ze er niet aan gaat likken.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ai, nare verwonding! Is dat badje met Badedas voorgeschreven? Het lijkt mij namelijk dat je de wond daarmee elke keer week maakt, waardoor hij minder goed sluit. Ik zou zoals Nomo schrijft laten drogen aan de lucht.

Sterkte met Lanai!
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier regelmatige kussentjes die stuk zijn. Zoals Nomo al zegt, zorg dat er niet aan gelikt wordt! Dan wordt het week/zacht en is het heel snel weer open. Verder genezen ze best snel(dus de wond echt dicht), maar voordat de huid minder zacht is duurt wel wat langer.

Ik smeer er voor de wandeling wat op, doe er dan een sok omheen en thuis leg ik hem naast me neer en haal de sok er af. Mijn hond gaat lopen soppen/likken en als hij dan zonder iets buiten loopt, dan gaan ze weer open.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn hond heeft met een sliding door een stuk glas zijn vooltje ook helemaal doormidden gesneden. Hij is wel gehecht, ook omdat z'n poot een lappendeken was (meer dan 40 hechtingen). De DA had het juist wat wijder gehecht zodat hij er nog op kon staan. Was best snel genezen. Maar hij moest wan wel met zijn poot in verband en om de dag verband verwisselen en nieuwe honingzalf erop.

Misschien dat de snee van je hond toch niet door en door is dat hij het niet wil hechten? Dat weken zou ik zelf ook beperken. Misschien dat je dat (moest) doen in het begin om eventueel vuil eruit te krijgen?

Het klinkt rot, maar wees blij dat ze er last van heeft en op 3 poten loopt. Dat is beter dan dat ze haar kapotte pootje overbelast. Nu zal het sneller genezen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Oh wat vervelend zeg! Oor heeft ook een keer een nare wond in haar voetzool gehad. Dat heb ik toen de eerste dagen wel verbonden zodat het tenminste dicht bleef zitten en er geen troep in kwam. Gewoon schoonmaken met betadine, dan een gaasje, elastisch verbandje en dan dichtmaken met krammetjes of van dat stevige witte sporttape (niet de gewone leukoplast). Als we naar buiten gingen deed ik er een boterhamzakje omheen. En elke dag een schoon verbandje. Dat werkte hier uitstekend, het heelde gelukkig snel en ik had ook de indruk dat een goed aangelegd verbandje de pijn wat verminderde. Hopelijk is het snel weer over!
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Die van ons heeft 3 weken geleden een flinke jaap in een voetkussen opgelopen. De eerste week had ze de poot in het verband, het was ook gehecht. Daarna niks meer erop, alleen bij het uitlaten een sokje of schoentje (afhankelijk van het weer). Sinds vorige week loopt ze weer min of meer normaal maar het is nog wel gevoelig als ze bijv. op een steentje trapt. Wij hebben geen badjes oid gebruikt, wel honingzalf in de eerste week.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ja honingzalf werkt als een tierelier. Of nouja, ik gebruik gewoon honing vermengd met een beetje vaseline. Wel honing van een imker trouwens, supermarkthoning werkt niet.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”