Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Camilla is ziek.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Curlie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Re: Camilla is ziek.

Ongelezen bericht door Curlie »

Zo, schrikken!

Ik ben nog nieuw en een beetje groen hier en daar... Titeren... wat is dat?
Afbeelding
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Tamara/Bayko schreef:
sirene schreef:Jeetje wat een schrik.
Ik snap dus al niet dat dierenartsen gewoon de rabiës bij de cocktail erin jassen maar dan ook nog die L4 erbij die al bekend staat om zijn nare bijwerkingen?
En dan was je hondje al niet in orde begrijp ik van eerdere berichten want ze heeft oormijt en/of een allergie?
Je hondje had in die toestand al helemaal niet geënt mogen worden.
Dat dus. In mijn ogen toch wel een flinke blunder van de dierenarts. Zelfs voor een gezonde hond, wat dit hondje dus duidelijk niet was, is een combinatie van DHP, lepto en rabiës mijns inziens echt veel te heftig. Helaas is het leed nu al geschied. Ik zou overgaan op titeren voor de DHP, en de non-corevaccins zo veel mogelijk weglaten.
En bijna alle dierenartsen doen het zo. Wat ik als fokker (en vele met mij) aan de puppy kopers mee geef als advies, is iets wat de meeste dierenartsen nog steeds moeten leren................triest genoeg. Maar nog erger vind ik dat wanneer mijn puppen kopers zeggen dat ze bijvoorbeeld geen L4 willen dat deze "vriendelijke" dierenartsen het er gewoon inflikkeren. Hoezo lef hebben!!!! De extra waarschuwing die mijn puppen kopers nu mee krijgen is na de enting eerst het boekje controleren voordat ze afrekenen. Dierenarts niet geluisterd, dan niet betalen en verantwoordelijk stellen als de hond ziek wordt. Eén voordeel, bijna al mijn puppen kopers titeren dus hoeven deze ellende maar 1 x mee te maken.
chiaraaarts
Actief

Ongelezen bericht door chiaraaarts »

Tara schreef:Ik zou dit als ik jou was goed documenteren en melding van (laten) doen, inclusief filmpjes, bij een FB-groep die dit soort feiten verzamelt. Hopelijk knapt het kind snel op, maar ik hoop ook dat je dierenarts gaat nadenken en voortaan niet meer zomaar de hele bliksemse bende tegelijk in honden jast. Het gaat allemaal maar zo lang goed, totdat het een keer niet meer goed gaat. En dan kun je alleen maar hopen dat het niet jouw hond is die er aan kapot gaat. :ugh:
Zoals ik al eerder heb gemeld heb ik helaas geen face book. Anders zou ik dit inderdaad even gedaan hebben.
chiaraaarts
Actief

Cashel Vale schreef:
Tamara/Bayko schreef:
sirene schreef:Jeetje wat een schrik.
Ik snap dus al niet dat dierenartsen gewoon de rabiës bij de cocktail erin jassen maar dan ook nog die L4 erbij die al bekend staat om zijn nare bijwerkingen?
En dan was je hondje al niet in orde begrijp ik van eerdere berichten want ze heeft oormijt en/of een allergie?
Je hondje had in die toestand al helemaal niet geënt mogen worden.
Dat dus. In mijn ogen toch wel een flinke blunder van de dierenarts. Zelfs voor een gezonde hond, wat dit hondje dus duidelijk niet was, is een combinatie van DHP, lepto en rabiës mijns inziens echt veel te heftig. Helaas is het leed nu al geschied. Ik zou overgaan op titeren voor de DHP, en de non-corevaccins zo veel mogelijk weglaten.
En bijna alle dierenartsen doen het zo. Wat ik als fokker (en vele met mij) aan de puppy kopers mee geef als advies, is iets wat de meeste dierenartsen nog steeds moeten leren................triest genoeg. Maar nog erger vind ik dat wanneer mijn puppen kopers zeggen dat ze bijvoorbeeld geen L4 willen dat deze "vriendelijke" dierenartsen het er gewoon inflikkeren. Hoezo lef hebben!!!! De extra waarschuwing die mijn puppen kopers nu mee krijgen is na de enting eerst het boekje controleren voordat ze afrekenen. Dierenarts niet geluisterd, dan niet betalen en verantwoordelijk stellen als de hond ziek wordt. Eén voordeel, bijna al mijn puppen kopers titeren dus hoeven deze ellende maar 1 x mee te maken.

Titeren it is voor camilla next time..... Dit gaan we dus echt niet nog een keer doen.
chiaraaarts
Actief

Het lijk, en ik zeg het lijkt, af en toe met vlagen terug te komen dat ze weer kan zien. Het ene moment knalt ze tegen iets aan. Het andere moment doet ze iets waarvoor ze echt zicht nodig heeft. Nu wisselt dit niet elke 3 secondes ofzo. Maar elk uur zie ik ongeveer 1x iets wat duid op zicht. En 2 a 3 x iets wat dat niet is.
Paar uur geleden liep ze tegen de muur op (ze was te vroeg aan een bocht begonnen) maar het andere moment gooi ik een speeltje Door de kamer en racet ze er achteraan en vindt ze hem meteen. Of als ik een speeltje in mijn handen heb en die beweeg ik van links naar rechts dan volgt ze die met haar ogen/hoofd. Of als ik haar optil en haar dan onder haar buikje vast heb zodat haar voorpoot in de lucht bungelen en dan haar langzaam op een tafel af laat gaan dan tilt ze haar pootjes op nog voor dat de pootjes de tafel aanraken. Dat betekend dat ze de tafel aan ziet komen. Maar op andere momenten als ze net ergens tegen aan botst en ik doe dat dan tilt ze de pootjes alleen op als de tafel haar pootjes aan raakt en ze het dus voelt.....
Naja goed.... het lijkt soms beter te gaan. Maar ik weet het niet zeker......
We zullen het morgen na een goede nachtrust het weer verder zien.
(Als ik vannacht überhaupt kan slapen., wat een zenuwen!)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kan het niet zo zijn dat ze een (erfelijke) oogziekte heeft die getriggerd is nu door de enting?
Liever niet natuurlijk... Ik hoop dan ook dat ze snel opknapt.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

chiaraaarts schreef:
Lieske_1977 schreef:Voor hetzelfde geld is het een adjuvant waar je hond op reageert. Die zou bv. ook in de rabiësvaccinatie kunnen zitten.

Ik heb zelf een keer een verlate anafylactische reactie/shock gehad op een geneesmiddel. Wel iets korter op de toediening, maar niet à la minute. Dankzij een injectie met corticosteroïden knapte ik binnen een mum van tijd op.

Goed ik ga gewoon ff kijken of ik de DA nog een keer te pakken krijg. Ze zijn al 10 min dicht maar misschien hebben ze de telefoon nog niet doorgeschakeld :). Misschien kan corticosteroïd of adrenaline toch helpen. Weet niet of het kwaad kan? Even horen
Wat heeft de da hier nog over gezegd?
chiaraaarts
Actief

Brindlecardi schreef:Kan het niet zo zijn dat ze een (erfelijke) oogziekte heeft die getriggerd is nu door de enting?
Liever niet natuurlijk... Ik hoop dan ook dat ze snel opknapt.
Laten we hopen van niet he! Ouders zijn getest dus de kans hier op zou vrij klein moeten zijn. Maar ja zoals ik in een ander topic had aangegeven: zo een test test alleen of de ouders lijders van de ziekte zijn. Niet of ze ook dragers zijn.
Dus ja......

Maar de dierenarts die heeft naar haar ogen gekeken. En die zijn in orde. Geen rare gloed. Geen witte waas. Pupil reflex is er gewoon. Het enige wat ze niet kon was dieper binnen in de ogen kijken. Daar heeft ze de middelen niet voor.

Maar sinds vanochtend lijkt het beter te gaan
chiaraaarts
Actief

crutz schreef:
chiaraaarts schreef:
Lieske_1977 schreef:Voor hetzelfde geld is het een adjuvant waar je hond op reageert. Die zou bv. ook in de rabiësvaccinatie kunnen zitten.

Ik heb zelf een keer een verlate anafylactische reactie/shock gehad op een geneesmiddel. Wel iets korter op de toediening, maar niet à la minute. Dankzij een injectie met corticosteroïden knapte ik binnen een mum van tijd op.

Goed ik ga gewoon ff kijken of ik de DA nog een keer te pakken krijg. Ze zijn al 10 min dicht maar misschien hebben ze de telefoon nog niet doorgeschakeld :). Misschien kan corticosteroïd of adrenaline toch helpen. Weet niet of het kwaad kan? Even horen
Wat heeft de da hier nog over gezegd?
De telefoon was al door geschakeld . En ook op mobiel kreeg ik haar niet te pakken. Dus ik dacht ik bel haar direct in de morgen als ze open zijn. Maar dat duurt nog een paar uur :roll:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

En hoe gaat het nu dan?
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Door je verhaal moest ik aan dit topic denken.
Over een teckelpupje dat ook ziekjes en ineens blind was.

Sterkte met Camilla, hoop dat ze snel opknapt!
Afbeelding
chiaraaarts
Actief

Lieske_1977 schreef:En hoe gaat het nu dan?
Sinds vanochtend lijkt ze weer helemaal de oude.
chiaraaarts
Actief

Kaiou schreef:Door je verhaal moest ik aan dit topic denken.
Over een teckelpupje dat ook ziekjes en ineens blind was.

Sterkte met Camilla, hoop dat ze snel opknapt!
Ik heb het even helemaal Door gelezen. Lijkt er inderdaad erg op.
Gelukkig is het bij camilla weer helemaal over. Althans daar lijkt het op. Ze knalt nergens meer tegen aan. Ze is weer speels. Gewoon zoals eerst.
Voor morgen heb ik een afspraak bij de dierenarts. Om te kijken of het echt helemaal over is.
chiaraaarts
Actief

Tara schreef:
chiaraaarts schreef:
Tara schreef:Ik zou dit als ik jou was goed documenteren en melding van (laten) doen, inclusief filmpjes, bij een FB-groep die dit soort feiten verzamelt. Hopelijk knapt het kind snel op, maar ik hoop ook dat je dierenarts gaat nadenken en voortaan niet meer zomaar de hele bliksemse bende tegelijk in honden jast. Het gaat allemaal maar zo lang goed, totdat het een keer niet meer goed gaat. En dan kun je alleen maar hopen dat het niet jouw hond is die er aan kapot gaat. :ugh:
Zoals ik al eerder heb gemeld heb ik helaas geen face book. Anders zou ik dit inderdaad even gedaan hebben.
Vandaar ook melding van (laten) doen. Wat trouwens incorrect geformuleerd is, maar dat terzijde. :oeps:
Er wordt nog steeds te makkelijk van tafel geveegd of gebagatelliseerd dat dit soort dingen kunnen gebeuren na vaccineren, en hoe meer gedocumenteerd wordt dat het ook echt ontzettend mis kan gaan, hoe lastiger het wordt om vol te blijven houden dat vaccineren echt, heus allemaal heel onschuldig is. Laat iemand anders het dan voor je doen, maar zorg wel dat het ergens gemeld wordt.
Ow op die fiets. Verkeerd gelezen. My bad!
Ik ga ff kijken of een vriendin van mij zo een groep kan vinden. Di wilt dit vast wel voor mij doen. :ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tara schreef:
chiaraaarts schreef:
Vandaar ook melding van (laten) doen. Wat trouwens incorrect geformuleerd is, maar dat terzijde. :oeps:
Er wordt nog steeds te makkelijk van tafel geveegd of gebagatelliseerd dat dit soort dingen kunnen gebeuren na vaccineren, en hoe meer gedocumenteerd wordt dat het ook echt ontzettend mis kan gaan, hoe lastiger het wordt om vol te blijven houden dat vaccineren echt, heus allemaal heel onschuldig is. Laat iemand anders het dan voor je doen, maar zorg wel dat het ergens gemeld wordt.
Dan wordt het wel weer een verhaal uit tweede hand. Een fb account is zo aangemaakt om dan zelf te melden.

En neem aan dat de da het ook meld daar waar dat hoort.
chiaraaarts
Actief

crutz schreef:
Tara schreef:
chiaraaarts schreef:
Dan wordt het wel weer een verhaal uit tweede hand. Een fb account is zo aangemaakt om dan zelf te melden.

En neem aan dat de da het ook meld daar waar dat hoort.
Off topic: Er is een rede dat ik geen facebook heb. Dit gaat terug naar de tijd dat het net bestond. Er is het een en ander gebuerd op facebook waardoor ik mijn account toen heb verwijderd. In de tussen jaren is facebook no erg uitgebreid dat ik, als ik met een vriendin mee kijk er niets meer van snap. Verder zal ik het ook nooit gebruiken. Vandaar dat het echt onzin is om een account aan te maken.

een verhaal uit tweede hand wordt het niet. Die vriendin van mij vindt het vast niet erg als ik zelf het verhaal typ. ik stuur haar gewoon een Word document op wat ze mag knippen en plakken, en dan wordt er ook bij vermeld dat ik zelf dit verhaal heb geschreven en niet zij.

Denk dat het zo wel goed komt.
chiaraaarts
Actief

UPDATE:

Camilla is weer helemaal de oude!!! :cheer:
Morgen alsnog eventjes bij de DA langs om alles nog een maal te controleren.
Ze gedraagt zich in ieder geval weer helemaal normaal!!
Bedankt allemaal voor het mee denken!! :I:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

chiaraaarts schreef:UPDATE:

Camilla is weer helemaal de oude!!! :cheer:
Morgen alsnog eventjes bij de DA langs om alles nog een maal te controleren.
Ze gedraagt zich in ieder geval weer helemaal normaal!!
Bedankt allemaal voor het mee denken!! :I:
Wat een goed nieuws :ok: En verder ga ik met Nanna mee wat betreft het vaccineren.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat fijn. Je schrikt je toch helemaal het apezuur.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Gelukkig zeg!
Afbeelding
chiaraaarts
Actief

Bedankt allemaal!
chiaraaarts
Actief

Heavy schreef:Facebook meldingen wordt niks mee gedaan.
Alleen officiële meldingen :wink:
Fijn dat ze weer opgeknapt is !

Hier kan je melding doen http://www.cbg-meb.nl/
Super bedankt! Ga ik meteen doen.
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Wat fijn! :)
Plaats reactie