Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is het leukste/rustigste strand? (zuid/midden)

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Wat is het leukste/rustigste strand? (zuid/midden)

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Aanstaande woensdag heb ik met Vespertillo afgesproken om eens een strand op te gaan zoeken aan het begin van de dag (ik moet rond 3 uur weer in Nijmegen zijn). Nu komen we allebei uit Nijmegen en hebben we eigenlijk geen idee wat nou echt de goede plekken zijn om te komen met de hond.

Het liefste willen we een beetje een rustig strand en het zou leuk zijn als we aan het einde even kunnen bijkomen met een kopje warme chocomelk, maar dat is geen vereiste.

Ik zie zo vaak van die prachtige foto's langskomen met praktisch verlaten stranden... Wie geeft ons de ultieme tip?
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Wat is het leukste/rustigste strand? (zuid/midden)

Ongelezen bericht door Paisley »

Op woensdagochtend zijn alle stranden wel rustig, misschien met uitzondering van de stranden direct aan de grote steden.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hoek van Holland heeft breed strand, is meestal vrij rustig en er zijn het hele jaar strandtenten geopend. Onze vaste stek is Maribu beach
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Ik wandel altijd op het strand in Monster, heerlijk rustig altijd.
Solo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Solo »

Fotogravinnetje schreef:Hoek van Holland heeft breed strand, is meestal vrij rustig en er zijn het hele jaar strandtenten geopend. Onze vaste stek is Maribu beach
Hoek van Holland is inderdaad leuk en het hele jaar zijn er standtenten geopend, maar als ik het goed heb, mag je daar pas na 1 oktober overdag op het strand. Dat zou ik dus even uitzoeken, want ik ben laatst zelf nog door een agent weggestuurd daar. De stranden naast Hoek van Holland, 's-Gravenzande en Monster, hanteren als het goed is 15 september als datum. (Sowieso is er bij beide plaatsen een deel van het strand heel het jaar toegankelijk voor honden.) Daar kun je woensdagochtend dus al wel met de hond op het strand genieten. Beide plaatsen hebben ook een vaste strandtent die, bij mooi weer, heel het jaar open is. Daarnaast staan de strandtenten die in de winter worden afgebroken, op dit moment misschien ook nog wel op het strand.
Laatst gewijzigd door Solo op 26 sep 2016 15:37, 2 keer totaal gewijzigd.
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Solo schreef:
Fotogravinnetje schreef:Hoek van Holland heeft breed strand, is meestal vrij rustig en er zijn het hele jaar strandtenten geopend. Onze vaste stek is Maribu beach
Hoek van Holland is inderdaad leuk en het hele jaar zijn er standtenten geopend, maar als ik het goed heb, mag je daar pas na 1 oktober overdag op het strand. Dat zou ik dus even uitzoeken, want ik ben laatst zelf nog door een agent weggestuurd daar. De stranden naast Hoek van Holland, 's-Gravenzande en Monster, hanteren als het goed is 15 september als datum. (Sowieso is er bij beide plaatsen een deel van het strand heel het jaar toegankelijk voor honden.) Daar kun je woensdagochtend dus al wel met de hond op het strand genieten. Beide plaatsen hebben ook een vaste strandtent die, bij mooi weer, heel het jaar open is. Daarnaast staan de strandtenten die in de winter worden afgebroken, op dit moment misschien ook nog wel op het strand.
Ja klopt alleen het uiterste puntje mogen honden hele jaar, maar is niet echt wandelen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Solo schreef:
Het eerste stuk richting het noorden vanaf de strekdam gezien, is het hele jaar door open voor honden

Of iets exacter:
Gedurende de periode van 1 mei tot 1 oktober mogen honden tussen 09.00 en 19.00 uur NIET op het strand komen. Dit verbod geldt niet voor het strandgedeelte tussen het Verkeersbegeleidingscentrum Rivierkant (herkenbaar aan de gele radarmast) en de Waterweg. In het DUINENGEBIED geldt geen hondenverbod. Uw hond moet dan wel aangelijnd zijn.
Bron
Solo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Solo »

Fotogravinnetje schreef: Het eerste stuk richting het noorden vanaf de strekdam gezien, is het hele jaar door open voor honden

Of iets exacter:
Gedurende de periode van 1 mei tot 1 oktober mogen honden tussen 09.00 en 19.00 uur NIET op het strand komen. Dit verbod geldt niet voor het strandgedeelte tussen het Verkeersbegeleidingscentrum Rivierkant (herkenbaar aan de gele radarmast) en de Waterweg. In het DUINENGEBIED geldt geen hondenverbod. Uw hond moet dan wel aangelijnd zijn.
Oké, goed om te weten :E: Is dat dan ook nog wel een behoorlijk stuk? Want dat vind ik in de zomer bij Monster leuk, dat je daar echt een flink stuk richting de zandmotor kunt lopen. Bij 's-Gravenzande (opgang Vlugtenburg) kun je ook heel het jaar op het strand met de hond, maar daar ben ik vaak eigenlijk nog niet uitgewandeld als ik alweer meer omkeren (omdat honden maar op een bepaald deel zijn toegestaan). Maar zoals ik al schreef is bij Monster en 's-Gravenzande op dit moment sowieso al heel het strand toegankelijk. Alleen bij Hoek van Holland nog even wachten tot het weekend. Buiten het zomerseizoen is het een stuk makkelijker :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Solo schreef:
Fotogravinnetje schreef: Het eerste stuk richting het noorden vanaf de strekdam gezien, is het hele jaar door open voor honden

Of iets exacter:
Oké, goed om te weten :E: Is dat dan ook nog wel een behoorlijk stuk? Want dat vind ik in de zomer bij Monster leuk, dat je daar echt een flink stuk richting de zandmotor kunt lopen. Bij 's-Gravenzande (opgang Vlugtenburg) kun je ook heel het jaar op het strand met de hond, maar daar ben ik vaak eigenlijk nog niet uitgewandeld als ik alweer meer omkeren (omdat honden maar op een bepaald deel zijn toegestaan). Maar zoals ik al schreef is bij Monster en 's-Gravenzande op dit moment sowieso al heel het strand toegankelijk. Alleen bij Hoek van Holland nog even wachten tot het weekend.
Nee, dat is geen heel groot stuk. Zeker niet zo'n stuk als bij Monster
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik zou gewoon kijken waar je uit komt als je in de meest logische route richting de kust rijdt. Volgens mij is er bijna overal wel een plek te vinden waar de honden los mogen. En door de week in de ochtend buiten de vakantie denk ik dat het sowieso nergens druk zal zijn.

Vanuit utrecht ging ik laatst naar Langevelderslag bij Noordwijkerhout. Dat was min of meer rechtdoor op de snelweg en aan het eind een stukje naar rechts. Nog tijdens de vakantie en in het weekend op zondag, er was zelfs markt. Daar was het gezellig druk maar je hoefde maar een heel klein stukje te lopen en daar was het alweer doodrustig. Ideaal!
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Inderdaad Langevelderslag Noordwijk (jaja het is officieel Noordwijks grondgebied haha). Wel betaald parkeren. Nederzandt kun je prima lunchen. En de lege stranden fotos komen volgens mij van Longfields en die loopt op dit strand. Wij komen er ook met Dux en het os daar in de ochtend met wat minder weer zeer rustig
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Bedankt voor de adviezen! Dan denk ik dat we inderdaad richting Monster/s'Gravenzand rijden. Lijkt ook vrij makkelijk vanuit Nijmegen, met A15, A16, A20, of A15, A4, A20. (het tweede klinkt rustiger omdat je dan niet zo dicht langs Rotterdam komt, of denk ik dan verkeerd?).

Nog adviezen over een goede parkeerplek? (bij een strandtent?), of maakt dat eigenlijk niet zo veel uit?

En ik begrijp dat richting het noorden (als we al zo ver zouden komen), de honden tot kijkduinpark los mogen?

Oh, Langevelderslag klinkt ook goed!
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Het strand van Oostvoorne is praktisch uitgestorven, alleen met harde wind wat kitsurfers. Bij de parkeerplaats(gratis en ruimte zat) is strandtent Aan Zee waar je heerlijk kunt eten, maar ze hebben er ook home made warme chocolademelk, verse muntthee en alle normale drankjes. Honden zijn meer dan welkom.

Alleen niet geschikt voor zeer lange wandelingen, je kunt er tot aan de Haringvlietdam lopen, dat is retour ongeveer 20 km.

Voor Oostvoorne kan je simpelweg de gehele A15 uitrijden :mrgreen:
Shiloh86
Zeer actief

Nou ik ben weer thuis! Heerlijk genoten. We zijn voor sgravenzande en monster gegaan. Althans. Bij sgravenzande aan de strandweg het strand op gegaan en een stuk gelopen. Geen idee hoever we gekomen zijn. Inderdaad heerlijk rustig. We waren zelfs een tijdje helemaal alleen.

Duke en Majstro vonden het prachtig en ze deden het super goed. Ik kan echt merken dat Duke beter luistert en ook bij dit soort dingen vol afleidingen en opwinding, toch gewoon mijn aanwijzingen blijft opvolgen. Heb Duke twee keer kort moeten aanlijnen vanwege een paard, die vind hij iets te leuk, maar verder hebben ze heerlijk gestoeid.

Helaas heeft Duke iets teveel zeewater gedronken, waardoor hij tegen het einde eigenlijk aan 1 stuk door water aan het uitpoepen was. Dus dat is nu even opletten of het snel weer normaal wordt. Even opzoeken wat daarin wijsheid is.

Bedankt voor de adviezen!
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Sommige honden krijgen ook spuitpoep van slechts een beetje zeewater of van zwemmen an sich ;-). Mijn honden heb ik geleerd dat ze geen zeewater mogen drinken, nog handiger
Shiloh86
Zeer actief

Tsja. Ik vrees dat ik daarvoor te weinig op het strand kom.

Twijfel een beetje wat te doen. Hij heeft erg dorst en drinkt zo een bak leeg als ik hem dat geef, maar volgens mij is teveel water in 1 keer ook niet goed.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat fijn dat je zo genoten hebt :)

De eerste paar keer dat Skye op het strand was had hij ook hele waterige diaree en de eerste keer zelfs water overgeven. Wat hij ook had was dat hij zonder dat hij het door had geen controle over zijn blaas meer had.

Dat ging vanzelf over iedere keer en nu heeft hij het niet meer als we naar het strand gaan. Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is.
Wat ik altijd doe is genoeg water meenemen en regelmatig laten drinken. En toch iedere keer wegroepen als hij zeewater drinkt. (Of afleiden met een bal ofzo ;))
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Heel veel honden die voor het eerst op het strand komen drinken te veel zeewater, en dan spugen ze het later uit, of gaan aan de spuitpoep. Water meenemen zou ik dan in ieder geval doen, of wat ik vaak doe is eerst over het strand een eind lopen en dan terug via de duinen. Daar zijn behalve in droge periodes meestal wel vennetjes of regenplassen waar de honden uit kunnen drinken.

Fijn dat het leuk was op het strand. De meeste honden vinden het heerlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”