Youri is 11.5 en de laatste tijd loopt hij af en toe mank op rechtsvoor, en vooral op een harde ondergrond zoals asfalt. Hij is behandeld door een acupuncturist, maar dat heeft daarvoor niet veel geholpen.
Nu krijgt hij een lage dosis pijnstilling en dat helpt. Maar ik las laatst ook dat iemand schoenen heeft laten maken speciaal voor haar oudere hond? Ik kan me alleen haar naam niet herinneren.
Want hij krijgt dus nu iedere dag pijnstilling, terwijl hij bv. in huis of op gras of op bospaden niet mank loopt. Alleen op asfalt. Ik ga twee keer per dag naar bos/veld etc., maar de poep en plasrondjes zijn hier in de buurt en die paden zijn hard. Daar zoek ik dus eigenlijk iets voor, zodat ik de pijnstilling misschien kan afbouwen. Hij heeft tenslotte ook hartklachten en krijgt daar medicatie voor (Vetmedin en Benakor) dus ideaal is die extra pijnstilling natuurlijk niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oudere hond artrose in voorpoot, schoentjes?
Moderator: moderatorteam
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
- Aantal honden: 2
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Re: Oudere hond artrose in voorpoot, schoentjes?
ik heb anderhalf jaar geleden schoenen laten maken voor mijn oudste toller. Zij is nu 11 jaar en heeft al bijna 3 jaar artrose en geen kraakbeen meer in haar voorvoeten. Deze zijn dan ook helemaal vergroeit. Op advies van degene die bij mijn teefje acupunctuur heeft gedaan (Brenda Ooms) heb ik contact op genomen met Dhr Hodes in Arnhem tot iemand mij op dit forum attendeerde dat er in Den Haag (ik woon in Voorburg) ook een orthopedisch instrumenten maker zat. Dat was Orthopedieren. Zij hebben nu 2 paar schoentjes voor mijn teefje gemaakt. Ze loopt er prima op, rent ermee en zwemt ermee alsof ze niet beter weet. Ze loopt nog rustig een uurtje per dag mee met de grote ronde, op harde ondergrond, op zachte ondergrond. Echt voor haar perfect.
Orthopedieren is echter wel verhuist en zit nu in Chaam Brabant.
ellen
ellen
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
- Aantal honden: 2
Re: Oudere hond artrose in voorpoot, schoentjes?
Dankjewel voor je reactie. Het blijkt dat Youri allemaal eelt knobbels heeft onder zijn poot waar hij dus last van heeft. Ik ga eens bellen of schoentjes daarbij kunnen helpen.ellen en de birmanen schreef:ik heb anderhalf jaar geleden schoenen laten maken voor mijn oudste toller. Zij is nu 11 jaar en heeft al bijna 3 jaar artrose en geen kraakbeen meer in haar voorvoeten. Deze zijn dan ook helemaal vergroeit. Op advies van degene die bij mijn teefje acupunctuur heeft gedaan (Brenda Ooms) heb ik contact op genomen met Dhr Hodes in Arnhem tot iemand mij op dit forum attendeerde dat er in Den Haag (ik woon in Voorburg) ook een orthopedisch instrumenten maker zat. Dat was Orthopedieren. Zij hebben nu 2 paar schoentjes voor mijn teefje gemaakt. Ze loopt er prima op, rent ermee en zwemt ermee alsof ze niet beter weet. Ze loopt nog rustig een uurtje per dag mee met de grote ronde, op harde ondergrond, op zachte ondergrond. Echt voor haar perfect.
ellen