Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschil in energieniveau

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Verschil in energieniveau

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Bij ons komt Nootje het laatste jaar niet goed meer mee. Eerst nam ik haar niet meer mee op de grotere ronden maar ze wordt steeds stijver. Vaak vertrek ik nu met de andere honden die alledrie buiten volop energie hebben. Mijn man komt me dan op de terugweg met Noa tegemoet. Ze scharrelt nog wel graag bij ons buiten rond, het erf een beetje 'bewaken'.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Paisley schreef:Dat kan toch aan de lange lijn, of vind ie dat niet leuk?
Mayke kan zich uren ook vermaken met scharrelen langs de waterkant (op kikkers 'jagen' die door haar t water in springen) en gaten graven, dat zou ze aan een lange lijn ook prima vinden.
Nee, aan een lange lijn vind ie t niet meer zo leuk. Het is een beetje een gekke hond :mrgreen:
Het liefste ligt ie in de tuin, of nog liever bij mijn ouders in de tuin, en trekt ie appelbomen leeg enzo.
Vanmorgen hem wel meegenomen met onze 1e ronde. 4 km gelopen in de tijd waarbij ik met de hongaartjes er ruim 5 loop :LOL:
Ik denk dat ik ze 2x per week allemaal mee neem op 'n lange wandeling en de rest splits. Ik moet veel lopen ivm afvallen en gezonder worden, en Luca vind 8-12 km per dag lopen gewoon te veel. Gelukkig vind mijn vriend mijn vele wandelen ook niet altijd een succes, kan hij met Luca op pad lekker traag snuffelen en met mensen kletsen, wandel ik in hoger tempo door met de hongaartjes ;)
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anke »

Toen hier de wandelbehoefte uiteen begon te lopen, heb ik een doggyride aangeschaft. Ideaal. We gaan gewoon lekker overal naar toe en als de oudste te moe is gaat hij in de kar. En de jongste komt toch aan de nodige kilometers. Moet wel zeggen dat als ze allebei los lopen, ze van dezelfde dingen houden. Snuffelen, piesen, beetje grassprieten eten en rustig voort kuieren. Tempo maken zit er niet meer zo in.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ivy wil graag rennen en spelen, maar de andere 2 niet. Jules gaat onderweg graven en rollen en doet haar eigen ding. Jazz is de allersloomste... die blijft ook gewoon lang op plekken hangen. Die heeft ook geen behoefte aan lang wandelen. Maar ja ga geen 3 wandelingen doen;) Jazz en Jules zijn ook allebei 7. Ivy is 3,5. Ivy gaat wel regematig apart mee om te wandelen, ook met andere honden..en voor training natuurlijk. Binnenkort krijgt ze een vriendje waarmee ze lekker kan rellen dus dan zal ik het wel vaker splitsen in 2 setjes.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Anke schreef:Toen hier de wandelbehoefte uiteen begon te lopen, heb ik een doggyride aangeschaft. Ideaal. We gaan gewoon lekker overal naar toe en als de oudste te moe is gaat hij in de kar.
Past daar ook een Mastin van 40 kg in? :denken:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Qua energieniveau hier eigenlijk niet zo'n grote verschillen (wat betreft Tara moet ik dat nog gaan zien), maar ze willen alle drie wel heel andere dingen doen tijdens de wandeling. Dat is eigenlijk heel makkelijk te combineren, omdat ze elkaar daarbij niet in de weg lopen. Amy wil jagen, snuffelen, graven en veel actie, Amoz wil alleen maar als een idioot rennen en Mila wil apporteren en spelen. Als ik ze alle drie tegelijk meeneem, mag Amy aan de lange lijn snuffelen en muisjes zoeken, rent Amoz als een dolle heen en weer en kan ik ondertussen wat balletjes gooien voor Mila.
Amy laat ik alleen maar loslopen als ik alle aandacht bij haar kan houden, dus dat is meestal als ik haar alleen meeneem of samen met Mila (want daar hoef ik verder niet op te letten, die blijft bij me lopen en gaat niet naar vreemde honden toe). Ik loop dus wel aparte wandelingen, maar dat is vanwege de invulling van de wandeling en niet vanwege een ander energieniveau.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Johnny Jones schreef:
Anke schreef:Toen hier de wandelbehoefte uiteen begon te lopen, heb ik een doggyride aangeschaft. Ideaal. We gaan gewoon lekker overal naar toe en als de oudste te moe is gaat hij in de kar.
Je hebt ook doggyrides voor zwaardere honden hoor :wink:
Luus heeft er ook in gezeten als pup , we konden er mee wandelen en dat ding kon achter de fiets, harstikke handig. We hebben hem maar kort gebruikt maar goed wisten we van te voren.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Anke »

Johnny Jones schreef:
We hebben de kleinste maat kar en daar passen twee honden van 10 kg in. Je hebt ook grotere karren. Ik weet niet hoe heuvelachtig jouw wandelgebied is, maar hier in Zuid-Limburg gaat er veel berg op en berg af. Dan is 20 kg toch al best zwaar om de berg op te duwen :mrgreen: Dus houd daar rekening mee als je met een hond van 40 kg aan de wandel gaat. Overigens hadden we eerst een bolderkar maar dat was extreem onhandig. Ik zag de hond niet, hij kon eruit springen, je moet dat ding trekken en dat is veel zwaarder dan duwen etc.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Hier veel verschil maar dit komt omdat Kenji max 15 min kan wandelen en is heel traag, dit komt door zijn kanker, thuis kan hij nog redelijk goed rondlopen maar op wandel is hij heel vlug moe en Mila mag nog niet heel lang omdat ze nog maar 15 weken is, Nisha is net 2 en moet wel langer

Dus ik wandel meestal s'morgens met Nisha en Mila een klein half uurtje en dan met Kenji en Nisha een kwartiertje, zo is Nisha toch 45 min gaan wandelen

In de namiddag ga ik dan met Nisha alleen een grote doen en met Kenji en Mila een korte

Tegen de avond dan weer een korte met Mila en Nisha

Als ik naar bos rij dan neem ik iedereen mee en zet Mila en Kenji in de auto en ga dan met Nisha nog wat verder

Met het hele warme weer ging dit niet en waren alle wandelingen heel kort, nu het kouder is kan dit wel en das toch pak gemakkelijker
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik doe ze ook vaak apart, Van Gils is de onderzoeker en de ontdekker en dat kost tijd, verder is met hem lopen heel relaxed hij luistert en heeft verder alle tijd van de wereld....... Sneeuw is van het racen, en rennen en daar moet ik nog wel eens op mopperen, die moet ook vast als er wat aan komt en en en, echt heel relaxed is dat niet dus vaak gaan ze apart en dat vind ik fijner ..
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

S@ndr@ schreef:Ik doe ze ook vaak apart, Van Gils is de onderzoeker en de ontdekker en dat kost tijd, verder is met hem lopen heel relaxed hij luistert en heeft verder alle tijd van de wereld....... Sneeuw is van het racen, en rennen en daar moet ik nog wel eens op mopperen, die moet ook vast als er wat aan komt en en en, echt heel relaxed is dat niet dus vaak gaan ze apart en dat vind ik fijner ..
Dat is het hier idd ook, Luca is gewoon van het snuffelen, hij staat rustig 1 minuut aan 2 grassprieten te snuffelen. Dat vinden die hongaartjes stom en dan worden ze vervelend.

Ik neem Luca gewoon af en toe maar mee. Vanmorgen bv wel, dit weekend mocht hij zn snuffelrondjes doen. Vandaag liep ie keurig mee! En het is een stukje koeler nu, dat zal ook wel schelen. Gaat best prima zo, alle honden krijgen hun beweging en manier van wandelen waarop ze dat zelf willen :)
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Heel herkenbaar en ik heb de juiste oplossing nog niet gevonden. Max houd van tempo maken, snuffelt bijna niet, wil lekker doorlopen. Gizmo is nu 14 en hoeft niet altijd meer zo nodig een eind te wandelen. Hij zou ook het liefst om de meter stilstaan om te snuffelen. Ik loop Giz dus regelmatig mee te trekken en Max moet de hele tijd wachten. Los is geen optie helaas. Met alleen Max gaan wandelen werkt alleen als er nog iemand thuis is omdat Gizmo anders gaat zitten janken als een wolf. Ik splits het dus wel eens op als er iemand thuis is maar eigenlijk komt het me dan niet uit om twee keer achter elkaar uit te moeten. Smorgens zou ik daar de tijd voor hebben maar dan ben ik dus alleen...
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik laat ze regelmatig apart uit.
Tiba is heel druk en Fribbel een slome duikelaar.
Fribbel kan ervan genieten om aan ieder grassprietje een half uur te snuffelen en Tiba gaat vol gas.
Verder vinden ze balletjes leuk op hun eigen manier.
Tiba wederom vol gas, Fribbel laat ik altijd wachten en hij mag dan op commando het balletje ophalen.
Fribbel staat door zijn leeftijd niet meer zo stevig op zijn poten en het is ook weleens voorgekomen dat Tiba hem omver kegelt. Dat vind ik een beetje sneu. Dus daarom apart, is voor hun beide leuker.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Voor mij was het een reden om naast Mayke op zoek te gaan naar een hond van ongeveer dezelfde leeftijd met veel energie. Ik heb wel eens een loge wat een beetje een slome is. Ik vind dat lastig, het beperkt me enorm in wat ik met ze kan gaan doen, en ik wil toch iets doen waar ze allemaal in mee kunnen. Apart uitlaten vind ik ruk.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik laat ze apart uit.
Gimmick is van de full pull actie en vooral niet van 't wandelen. Dan fokt ze zich alleen maar op.

Gentle is meer van het spoortje zoeken en rond rennen. En vreemde mensen "uitschelden".

Als ik dat samen ga uitlaten dan fokt Gimmick zich nog meer op en Gentle gaat dan nog 10x harder en sneller mensen "uitschelden" waarop gimmick ook nog gaat lopen stuiteren.

Daar heb ik echt geen zin in. Met Gimmick ga ik dus hardlopen, fietsen, flirten, ballen gooien.
En met Gentle ga ik lekker km lopen op grote velden.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik laat het allemaal tegelijk uit.
Nu 7 stuks, van 11 weken tot 7,5 jaar.
Vanwege uk loop ik niet heel lang maar ga ik ergens zitten en rotzooien de groten in de waterkant of doen ze andere Belangrijke Dingen.
De hava's gaan dan meestal racen, ook erg belangrijk ;)
Gaat prima eigenlijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijn ouwetje van 11 jaar loopt nog rustig een uurtje mee. in het begin stuiterend en rennend en op het eind wat langzamer. dat is de enige lange wandeling per dag en die is altijd in de ochtend. de wandeling daarna wil mijn ouwetje alleen voor op de stoep even plassen en gaat dan verder slapen. voor de laatste wandeling van de dag is ze dan weer uitgerust en gaat ze weer 20 minuten mee. tussendoor is het plaspauze voor haar voor de deur.

ellen
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier gaan ze nog altijd allemaal tegelijk mee. Benno van bijna 16 loopt ook nog altijd een uur mee. Als we een paar dagen wat minder lopen wordt hij ook helemaal druk.
Op dit moment zijn de rondjes meestal wel wat korter omdat ik zelf niet zo mobiel ben. Maar Jip en Ziva rennen graag achter elkaar aan waardoor ze een hoop meer energie verbruiken dan Benno die op zijn gemak overal snuffelt en af en toe een sprintje trekt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hier gaan ze alle rondes samen mee, Boomer zoveel mogelijk los om op zn eigen tempo te snuffelen en Juma maakt het niet uit, die rent net zo hard achteruit als vooruit.

Wel ga ik apart nog met Juma fietsen en hardlopen, als Rick er is met Pepper. Boomer kan niet meer alleen zijn, dan raakt hij in paniek tegenwoordig.
Hardlopen is niets voor hem, dan blijft hij loslopend zo vreselijk ver achter en aangelijnd is hij een blok beton.
Fietsen vind hij ook helemaal niets (meer), zelfde verhaal, terwijl het Juma niet hard genoeg kan.
Machie
Zeer actief

Nu het wat kouder is loopt Luca beter mee :)
Ik neem 'm niet elke dag meer mee, maar toch zeker 2/3 van de lange wandelingen. Hij loopt nu nog zeker 1.5 a 2 uur per dag, dus te kort komt ie echt niet ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”