Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kattenstront...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Linda.Tervooren
nieuw lid
Aantal honden: 1

Kattenstront...

Ongelezen bericht door Linda.Tervooren »

Hoi, onze pup heeft bij ons voor de bosjes ontdekt waar kattenstront ligt. Als we de deur uit gaan loopt ze nog wel netjes mee maar op de terugweg schiet ze er gelijk in. Ik lok haar met stukjes worst en sta mega enthousiast te doen om haar uit zichzelf te laten komen maar meestal moet ik haar echt gaan halen. Ik lijn haar nu maar aan dat stuk maar ik wil haar juist los het huis mee in nemen. Wie heeft er een tip om haar dat af te leren?
maaiike17
Actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Re: Kattenstront...

Ongelezen bericht door maaiike17 »

Ik zou inderdaad aanlijnen, dan weet je zeker dat ze er niet heen kan schieten. Wat soms ook nog wel wil helpen is er heel vrolijk langsrennen met je hond. Mijn hond was dan zo afgeleid door mijn rare gehuppel en gejoel dat hij vergat dat daar wat lekkers lag. Niet vergeten te belonen met iets heel lekkers als ze er langs gerend is.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hier op het forum hoor ik kattenliefhebbers altijd zeggen dat katten hun stront begraven..... doen ze dus niet.

Ik zou je pup op die plek maar aanlijnen. Ze zijn razend snel met die dingen. Pups proberen echt alles te eten. Dat is iets van jonge dieren hoor, peuters doen het ook. Het is een primaire manier van verkennen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijn honden vreten ook kattenstront zelfs al ligt het begraven. neus over de grond, zand op zij duwen en vreten maar. dat komt omdat er in kattenvoer heel veel geur en smaakstoffen worden toe gevoegd en dat er weer uit als ontlasting. ik merk als mijn katten een paar dagen vers hebben gekregen mijn honden niet de kattenbakken proberen leeg te vreten, zodra ze weer op de brok staan kan ik er donder op zeggen dat ze het weer gaan proberen.
ellen
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Leer je pup het commando "los" zo kun je voorkomen dat hij iets opeet wat niet mag.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

yodi schreef:Leer je pup het commando "los" zo kun je voorkomen dat hij iets opeet wat niet mag.
ik zou 'bah' leren, 'los' ook trouwens, maar dat is meer voor als je te laat bent met 'bah' ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

gewoon aanlijnen, hond hoort sowieso niet los in de woonwijk
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Voorlopig aanlijnen. Pas als ze wat beter de regels en grenzen kent meer ruimte geven. Elke keer dat ze nu weer succesvol stront staat te vreten en jou op dat moment negeert, bevestigd voor haar dat ze gewoon ongegeneerd stront kan vreten waar je ook weer zelfbelonend gedrag mee bevordert.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

bellabeest schreef:gewoon aanlijnen, hond hoort sowieso niet los in de woonwijk
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Mijn hond probeert en eet het ook zodra hij de kans krijgt. Nu vind ik persoonlijk ook dat honden aangelijnd moeten in de woonwijk. Dus zou daar sowieso mee beginnen. En zodra hij het in zijn mond krijgt, meteen een commando zeggen en zorgen dat hij los laat.

Na een aantal keer werkt het echt.
_Esmee
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Linda.Tervooren schreef:maar ik wil haar juist los het huis mee in nemen.
waarom eigenlijk?
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

tobi__ schreef:Mijn hond probeert en eet het ook zodra hij de kans krijgt. Nu vind ik persoonlijk ook dat honden aangelijnd moeten in de woonwijk. Dus zou daar sowieso mee beginnen. En zodra hij het in zijn mond krijgt, meteen een commando zeggen en zorgen dat hij los laat.

Na een aantal keer werkt het echt.
Nou, nee. Mies vindt kattenpoep gewoon vreselijk lekker. Zodra het in de bek zit laat ze echt niet meer los hoor, veel te zelfbelonend. Als ze nog op een halve meter verwijderd is krijg ik haar wel mee.

Maar inderdaad, in de woonwijk de hond sowieso aan de lijn en voorlopig ook daarbuiten (lange lijn) wanneer de verleidingen om anderen dingen te doen dan luisteren nog te groot zijn. Je wilt niet dat het negeren van een commando ingesleten en/of zelfbelonend gedrag wordt.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

renee-uk schreef:
yodi schreef:Leer je pup het commando "los" zo kun je voorkomen dat hij iets opeet wat niet mag.
ik zou 'bah' leren, 'los' ook trouwens, maar dat is meer voor als je te laat bent met 'bah' ;)
Dat heb ik ze idd ook aangeleerd! Mijne zijn ook gek op kattenpoep en er zijn hier veel katten op straat, dus ook veel poep :kotz: Als ik ze zie kijken zeg ik bah en dan lopen ze braaf door :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

renee-uk schreef:
Ja die kennen ze hier ook allebei. Bah = liggen laten en los = uit je bek laten vallen wat er in zit.
Heel fijn als je hond dat goed aanleert.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gewoon aangelijnd meenemen, je appèl is immers nog niet goed genoeg en dat is héél logisch want het ding is er nog maar net en bovendien een pup. Dus trek er maar minimaal een paar maanden voor uit.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Aanlijnen tot je pup de "nee" of iets van "leave it" kent en het er goed en betrouwbaar in zit.

Overigens snap ik dat je graag wilt dat je hondje los kan lopen, maar soms is juist aanlijnen meer garantie dat die later goed los kan dan altijd maar los laten. Zeker als de pup de leeftijd van 5/6 maanden bereikt en de wereld gaat ontdekken en luisteren ineens niet meer zo vanzelfsprekend is. Als je dan tóch blijft roepen, ookal komt hij niet, dan kun je in een korte tijd heel veel aan de betrouwbaarheid van het loslopen verpesten. Nu in feite ook al. Je roept, je probeert je leuk te maken, maar pup luisterd niet en leert dus ook dat hij ook best niet kan luisteren en dat je er dan op afstand weinig over te zeggen hebt.

Andere optie is dus gewoon niet roepen als pup iets doet wat nog te moeilijk is voor der, maar dat kan wel gevaarlijke situaties opleveren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”