Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In een rolstoel? Niet welkom bij de RvB? :O
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
In een rolstoel? Niet welkom bij de RvB? :O
https://www.houdenvanhonden.nl/nieuws/b ... pmiddelen/
Dus.
Ik vind dat wel een beetje heel bizar... Dit zou binnen de agility betekenen dat de hele para tak opgeheven wordt. Deze mensen lopen wedstrijden tussen de 'gewone' handlers in.
Is dit discriminatie? Ik vind van wel.
Edit: Deze regel geldt voor het showen, NIET voor de sporten.
Dus.
Ik vind dat wel een beetje heel bizar... Dit zou binnen de agility betekenen dat de hele para tak opgeheven wordt. Deze mensen lopen wedstrijden tussen de 'gewone' handlers in.
Is dit discriminatie? Ik vind van wel.
Edit: Deze regel geldt voor het showen, NIET voor de sporten.
Laatst gewijzigd door Machie op 23 sep 2016 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: In een rolstoel? Niet welkom bij de RvB? :O
wat vreemd.
bij deze zin heb ik ineens het beeld in mijn hoofd van een op hol geslagen elektrische rolstoel
Wanneer een gebruiker van het betreffende hulpmiddel dit niet goed onder controle heeft, kunnen er gemakkelijk ongelukken gebeuren.
bij deze zin heb ik ineens het beeld in mijn hoofd van een op hol geslagen elektrische rolstoel
Wanneer een gebruiker van het betreffende hulpmiddel dit niet goed onder controle heeft, kunnen er gemakkelijk ongelukken gebeuren.

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nouja vorig jaar is er nog een hond overleden nadat er op show iemand met een rolstoel over zijn staart heen is gereden.. Maar ik zag ook op hol geslagen rolstoelen voor me :')M@scha schreef:wat vreemd.
Ik ben overigens idd ook benieuwd wat ze met de Para tak gaan doen..
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
hoe ga je dood van een rolstoel op je staart?grover schreef:Nouja vorig jaar is er nog een hond overleden nadat er op show iemand met een rolstoel over zijn staart heen is gereden.. Maar ik zag ook op hol geslagen rolstoelen voor me :')M@scha schreef:wat vreemd.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Maar dat kan met deze regels dus nog steeds gebeuren: "Het betreft hier dan het gebruik van bijvoorbeeld rolstoelen, Airwheels, maar ook krukken in de ring en/of wedstrijdveld. Daarbuiten mogen de hulpmiddelen wel gebruikt worden."grover schreef:Nouja vorig jaar is er nog een hond overleden nadat er op show iemand met een rolstoel over zijn staart heen is gereden.. Maar ik zag ook op hol geslagen rolstoelen voor me :')M@scha schreef:wat vreemd.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Poeh gelukkig! Dit besluit geldt niet voor agility.
Maar dan nog vind ik het een achterlijke regel rondom het showen.
-
Brigitte
- Zeer actief
Nou, volgens mij komt het toch niet zo vaak voor dat er iemand met een rolstoel een hond showt? Ik zou het iig geen enkel probleem vinden om desnoods even te wachten tot diegene een rondje heeft gedaan dan gaat de rest daarna toch...
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja. Om te kotsen, stelletje achterlijkenMachie schreef:Is dit discriminatie?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nanna schreef:Je mag alleen in de ring als je gangwerkje net zo prachtig is als dat van je Duitse herderMiranda schreef:Ja. Om te kotsen, stelletje achterlijkenMachie schreef:Is dit discriminatie?![]()
O, wacht.....of zou de stelregel juist zijn niet twee gehandicapten tegelijk
And few will ever climb
- veertje
- Zeer actief
Ik kan me voorstellen dat iemand die net z'n been gebroken heeft niet heel handig door de ring hupt en met krukken overweg kan. Dat honden dit eng kunnen vinden snap ik ook. Maar hoe vaak komt dit nou voor? En zou die persoon zelf niet inzien dat dat niet goed gaat komen en zelf iemand anders regelt om de hond voor te brengen?
- Machie
- Zeer actief
Dat is wel de enige juiste reactie eigenlijk....Nanna schreef:Ik begin het steeds lolliger te vinden![]()
Alles mag naar binnen: naar adem snakkende bulldogs, hoofdpijncavaliers, sluipende herders en de hele jong stervende kankerbende, maar als jij als baas in een rolstoel zit mag je oplazeren
Maar het blijft te kansloos voor woorden. Ik kan heeeel slecht tegen zulke dingen.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Sommige mensen dus niet. Ik heb het al meerdere keren meegemaakt, zowel een exposant op krukken en als deelnemers in een rolstoel. En gezien die ervaringen ben ik blij met dit besluit.veertje schreef:Maar hoe vaak komt dit nou voor? En zou die persoon zelf niet inzien dat dat niet goed gaat komen en zelf iemand anders regelt om de hond voor te brengen?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
En het heeft toch ook helemaal geen zin als het alleen voor in de showring geldt? Is dat ongeval met die hond zijn staart in de ring gebeurt dan? Het lijkt me juist dat het buiten de ring veel gevaarlijker is met de krappe paden. En wat dacht je van die karren van 10 hoog met die benches enzo?
- Machie
- Zeer actief
Is direct navraag gedaan door de para agility. En voor hun geldt dit niet. Ze blijven gelukkig gewoon welkom op wedstrijden!Mizzsylver schreef:Waar maak je dat uit op? Er staat toch "wedstrijdveld" in?Machie schreef:Poeh gelukkig! Dit besluit geldt niet voor agility.
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vraag me ook oprecht af waar dit ineens vandaan komt. Dat je segways verbiedt a la (dat is toch ook helemaal geen hulpstuk?) maar rolstoelen wél in de ring maar niet naast de ring verbieden, ik snap 'm niet helemaal.
Dat van die hond met die staart was in Goes, is idd langs de ring gebeurd.. http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/b ... -1.4842277
Dat van die hond met die staart was in Goes, is idd langs de ring gebeurd.. http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/b ... -1.4842277
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat rolstoelongeluk met die staart (nog steeds een vreemd verhaal) is natuurlijk wel heel ongelukkig maar lijkt me te 'toevallig' om daar nou alle rolstoelen voor te verbieden. Ik zie overigens nooit een rolstoel in de ring. Als iedereen gewoon een beetje oplet, dat lijkt me een betere oplossing dan mensen uitsluiten vanwege rolstoel
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nanna schreef:Je mag alleen in de ring als je gangwerkje net zo prachtig is als dat van je Duitse herderMiranda schreef:Ja. Om te kotsen, stelletje achterlijkenMachie schreef:Is dit discriminatie?![]()
O, wacht.....of zou de stelregel juist zijn niet twee gehandicapten tegelijk
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nanna schreef:O, wacht.....of zou de stelregel juist zijn niet twee gehandicapten tegelijk
Ik heb ooit zo'n Burj Khalifa aan cockers, roze mandjes en trimmateriaal over mijn tenen gekregen, geef mij maar de rolstoel.sirene schreef:En wat dacht je van die karren van 10 hoog met die benches enzo?
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk ik ook hoor.. En idd, ik heb nog nooit een rolstoel IN de ring gezien. Wel eens een mevrouw met een kruk; maar om dáár nou dit soort regelgeving voor in de wereld te roepen?sbientje schreef:dat rolstoelongeluk met die staart (nog steeds een vreemd verhaal) is natuurlijk wel heel ongelukkig maar lijkt me te 'toevallig' om daar nou alle rolstoelen voor te verbieden. Ik zie overigens nooit een rolstoel in de ring. Als iedereen gewoon een beetje oplet, dat lijkt me een betere oplossing dan mensen uitsluiten vanwege rolstoel
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Jawel, er zijn wel eens mensen met rolstoelen en zo in de ring.
Ik weet in elk geval van iemand met een langhaar weim die jarenlang die hond op krukken showde, en er is iemand bij de keesjes. Of twee iemanden volgens mij, want er staat mij iemand met wolfsgrauwen bij en iemand met middenslag.
Geen idee of dat dezelfde was, maar in elk geval in een rolstoel.
Ik heb er nooit last van gehad, erlijk gezegd. Er moet iets gebeurd zijn lijkt me, anders doe je dit niet.
Maar raar vind ik het wel.
Ik weet in elk geval van iemand met een langhaar weim die jarenlang die hond op krukken showde, en er is iemand bij de keesjes. Of twee iemanden volgens mij, want er staat mij iemand met wolfsgrauwen bij en iemand met middenslag.
Geen idee of dat dezelfde was, maar in elk geval in een rolstoel.
Ik heb er nooit last van gehad, erlijk gezegd. Er moet iets gebeurd zijn lijkt me, anders doe je dit niet.
Maar raar vind ik het wel.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Compleet bezopen. Als ik showambities had, zou ik ook met rolstoel in de ring staan. Op Facebook barst de discussie ook goed los. Iemand schrijft:
"Vorig jaar heb ik de RvB om toestemming gevraagd een hulpmiddel (Airwheel S3) te mogen gebruiken tijdens het tonen van het gangwerk van mijn honden. Deze toestemming kreeg ik niet. Ik heb beroep aangetekend en uiteindelijk is deze zaak voorgelegd aan de geschillencommissie voor de kynologie en er volgde een hoorziytting. Deze zaak heb ik gewonnen en de RvB kreeg de overweging mee om besluitvorming over deze materie te formuleren. Dat laatste heeft de RvB dus nu gedaan en verder heeft ze met de uitspraak van de geschillencommissie niets gedaan. Wat mij betreft getuigt dit van een enorme mate van arrogantie, maar vooral van groot disrespect naar deze rechtsmacht van haar eigen organisatie, de RvB.
Hiertegen niets ondernemen, of zeggen, is voor mij geen optie!
"
Het kán niet anders of de RvB wordt teruggefloten als er een zaak van wordt gemaakt. Ik ga in elk geval alvast een klacht indienen.
"Vorig jaar heb ik de RvB om toestemming gevraagd een hulpmiddel (Airwheel S3) te mogen gebruiken tijdens het tonen van het gangwerk van mijn honden. Deze toestemming kreeg ik niet. Ik heb beroep aangetekend en uiteindelijk is deze zaak voorgelegd aan de geschillencommissie voor de kynologie en er volgde een hoorziytting. Deze zaak heb ik gewonnen en de RvB kreeg de overweging mee om besluitvorming over deze materie te formuleren. Dat laatste heeft de RvB dus nu gedaan en verder heeft ze met de uitspraak van de geschillencommissie niets gedaan. Wat mij betreft getuigt dit van een enorme mate van arrogantie, maar vooral van groot disrespect naar deze rechtsmacht van haar eigen organisatie, de RvB.
Hiertegen niets ondernemen, of zeggen, is voor mij geen optie!
"
Het kán niet anders of de RvB wordt teruggefloten als er een zaak van wordt gemaakt. Ik ga in elk geval alvast een klacht indienen.
- Lieske_1977
- Zeer actief
Het zal je passie maar zijn als rolstoelgebruiker. Kun je mooi je hobby opgeven.

- veertje
- Zeer actief
Ik ga morgen kijken in Maastricht. Zal ik op krukken komen? 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
op je segway!veertje schreef:Ik ga morgen kijken in Maastricht. Zal ik op krukken komen?
- Lieske_1977
- Zeer actief
Kun je niet ergens een uit de kluiten gewassen elektrische rolstoel lenen?veertje schreef:Ik ga morgen kijken in Maastricht. Zal ik op krukken komen?
- veertje
- Zeer actief
En dan voor de ingang van een ring gaan zittenLieske_1977 schreef:Kun je niet ergens een uit de kluiten gewassen elektrische rolstoel lenen?veertje schreef:Ik ga morgen kijken in Maastricht. Zal ik op krukken komen?
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Als er wat aan verkneukelde rassen moet gebeuren is allemaal moeilijk en lastig, maar even minervaliden discrimineren is er zo doorgedrukt natuurlijk. :')
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ken ook keurmeesters die hulpmiddelen gebruikte in de ring om te kunnen lopen.
Wat een gelul en discriminatie zeg. Geloof dat jij of je hond eerder in hun flikker gebeten worden door een andere hond dan een ongeluk met een rolstoel /hulpmiddelen gebruiker.
Wat een gelul en discriminatie zeg. Geloof dat jij of je hond eerder in hun flikker gebeten worden door een andere hond dan een ongeluk met een rolstoel /hulpmiddelen gebruiker.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het bestuur heeft – na overleg met de tentoonstellinggevende verenigingen – besloten op exposities, wedstrijden en andere vergunningsplichtige evenementen géén hulpmiddelen voor de deelnemers toe te laten.
Ik had al gelezen dat er nagevraagd was of het ook voor de (para) agility gaat gelden en dat is dus niet zo maar dat staat wel in dat stuk, want over welke wedstrijden hebben we het dan? Gehoorzaamheid? De beslissing en communicatie rammelt aan alle kanten.Overigens kunnen deze mensen zelf zorgen voor een handler, zodat hun hond toch kan deelnemen aan de gewenste show of wedstrijd.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Wij hadden in Rotterdam een ringmeester in rolstoel. Die mag dat dan ook niet meer doen