Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huh? Dieren ambulance komt gevonden hondje niet ophalen

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Dreesje
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Huh? Dieren ambulance komt gevonden hondje niet ophalen

Ongelezen bericht door Dreesje »

Vandaag liep er een loslopend hondje bij mij in de straat, ik had hem bijna onder de auto. Ik heb hem aangelijnd en ben de buurt rondgelopen. Hier en daar navraag gedaan, aangebeld bij mensen die een soortgelijk hondje hebben, etc. Ondertussen in wat appgroepjes en op faceboek een foto geplaatst.

Na anderhalf uur met het beestje rond te hebben gelopen gaf ik het op en belde de dierenambulance. Die weigerden echter het dier op te komen halen omdat ik de foto op facebook had gezet. Waarom dat zo was kon ze me niet goed uitleggen, alleen dat ik niet eerst zelf had moeten zoeken, maar meteen had moeten bellen. Huh? :denken: Ik kon hem ook niet zelf naar het asiel brengen, want dat was dicht. Op de vraag wat ik dan met de hond moest doen antwoordde de dame aan de telefoon dat dat niet haar probleem was en ze hing op.

Terwijl ik nogal verbijsterd naar mijn telefoon keek en bedacht wat ik nu moest doen, sprong het hondje uit de auto en ging er vandoor. Ik ben naar huis gegaan om de kinderen in bed te stoppen en ben daarna met de auto teruggegaan om te zoeken. Het hondje stond netjes achter een hek in een straat waar ik eerder doorheen gelopen was. Pak van mijn hart.

Waarom komt de dierenambulance een gevonden hond niet ophalen omdat hij al op facebook staat? Wie o wie kan mij dit uitleggen?
Havanezertje Zoey :I:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Re: Huh? Dieren ambulance komt gevonden hondje niet ophalen

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dat is niet uit te leggen. Het is helaas een bizarre logica die je maar al te vaak tegenkomt bij dierenambulances. :19:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wat een idiote reactie....
Al zet je dat beestje op een lichtkrant. Wat maakt dat nou uit. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Belachelijke reactie.
Juist honden horen ze op te halen ivm verkeersgevaarlijk enz.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

Nog nooit van gehoord, wat een onzin zeg van die medewerker. Het lijkt me juist fijn wanneer de vinder meehelpt?
De plaatselijke dierenambulance is daar in ieder geval juist blij mee. Hoe eerder de eigenaar is gevonden hoe beter.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hier in de regio is de dierenambulance niet alleen voor medische gevallen. Gevonden honden ophalen en naar het asiel brengen hoort gewoon tot hun standaard takenpakket. Ze weigeren alleen om zelf te vangen. Zolang het dier nog vrij rondloopt komen ze niet. Dat is in de regio waar ik woon en waar ik werk. Hoe het elders is weet ik niet.
Gr. Aniek

Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Hier ook ooit een dierenambulance gebeld voor een gevonden maar wel loslopende hond.
Daar kwamen ze in ieder geval niet voor, hoewel ik niets op fb of zo heb geplaatst.
Later kwam de politie dan weer wel.
Dreesje
Actief

Cleva schreef:Ik snap op zich best dat een ambulance geen ophaalservice is voor alles wat je hebt gevonden maar omdat ze het vaak wel doen is het verwarrend.
Ze mogen best weigeren. Een ambulance is voor medische gevallen maar het zou fijn zijn als er een duidelijk beleid is.

Heb je nog gecontroleerd of het hondje achter dat hek hoorde?
Nee, niet gecontroleerd, maar stond broederlijk naast een ander hondje, dus dat zat wel goed.

Ze komen normaal wel voor gevonden honden, maar in dit geval niet omdat ie op fb stond. Dat zei ze...
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ja ze komen on de vreemdste redenen niet

Vriend was een tijdje terug bij een klant en daar liep een sterk vermagerde kat met groot abces op z'n kop ,meer dood dan levend
Nu is vriend zwaar allergisch voor katten , maar ja zo'n beestje ga je ook niet laten creperen. Dus kat gevangen en in n doosje achterin de auto gezet

Dierenambu gebeld want hij kon met geen mogelijkheid weg daar om die kat zelf te gaan brengen
Nou daar kwamen ze dus mooi niet voor, arme kat
Nee we gaan die kat niet vangen meneer
Is niet nodig zei hij , die is al gevangen . Kan zo de ambu in

En dat hij t stikbenauwd had met dikke rooie ogen omdat hij dus allergisch was .. Tsja niet ons probleem meneer en ze hing zo op

Toen heeft hij de politie maar gebeld met t hele verhaal.
En waarempel , kwartier later stonden ze er , met de mevrouw van de dierenambu
Ze was not amused : :mrgreen: :mrgreen:

Op zijn telefoontje een dag later hoe t met poes ging heeft hij n heel ontwijkend antwoord gehad
Maar we vermoeden dat poes is ingeslapen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Misschien omdat ze zelf niet meer als eerste met de eer konden gaan strijken omdat jij het al op FB had gezet.?
Wel een beetje lullig dat je het hondje uit de wagen hebt gezet. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Hier een medewerker van een dierenambulance.

Het verbaast mij dit te lezen. De hond is aangelijnd. Wij komen dan echt wel de hond ophalen. Wij kijken of het dier gechipt is en proberen de eigenaar op te sporen. Is hij niet gechipt of is hij verkeerd geregistreerd brengen wij het dier naar het asiel waar wij als dieren ambulance altijd toegang toe hebben.

Ook het verhaal van de kat verbaast mij. Dit dier had duidelijk medische zorg nodig en dan horen ze ook te komen.

Als wij worden gebeld over zwerfkatten die gezond zijn komen wij kijken of het dier gechipt is. Als dit niet zo is dan moeten wij ( indien gezond ) het dier laten lopen. Hebben ze er echt last van moeten ze overleggen met het asiel en als wij dan opdracht krijgen van het asiel komen we hem alsnog ophalen.

Loslopende honden gaan vangen is vaak geen tijd voor. Als dierenambu hebben we het heel erg druk en vliegen de meldingen binnen van gewonde dieren...wij hebben dan geen tijd de hond te vangen. Is het rustig gaan we nog wel eens kijken.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik heb toch andere ervaringen met de dierenambulance; een half jaar geleden kwam ik in het bos een mevrouw tegen die een half dode kat had zag liggen in de bosjes en ze durfde er niet heen.
Wij zijn gaan kijken en inderdaad lag daar een kat, waarschijnlijk een zwerver, te blazen en proberen weg te komen maar het zat onder de wonden.
Die kon je echt niet zo pakken...

Dus dierenambu gebeld en die waren er met 20 minuten. Meegelopen het bos in en met grote handschoenen en een vangnet door de bramenstruiken heen hebben ze de kat gevangen. Waarschijnlijk was het aangereden want de voorkant hing er apart bij...

Ik heb later nog met de dierenartspraktijk gebeld hoe het met de kat is afgelopen, maar er was niets meer aan te doen. Allemaal fracturen en de schouder was helemaal kapot, dus is het ingeslapen...

Maar alle hulde aan de dierenambulance omgeving Hoogeveen :E:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Dreesje
Actief

bouvierpoedel schreef:Misschien omdat ze zelf niet meer als eerste met de eer konden gaan strijken omdat jij het al op FB had gezet.?
Wel een beetje lullig dat je het hondje uit de wagen hebt gezet. :engel:
Ja, nou, wat jij zegt begreep ik zo'n beetje van die dame. Maar ik kon toch niet geloven dat dat waar was. Ze was echt een beetje chaggie dat ik het beestje op facebook had gezet. :scratch:

Haha, hij hield niet bepaald van autorijden. Heb een blauwe wang omdat ik de autodeur snel dicht wilde doen toen hij eruit sprong. :vaag: Het krengetje zat gewoon aan de bestuurderskant op de grond te wachten tot ik de deur opendeed.
Dreesje
Actief

Ik heb ook hele andere ervaringen met de dierenambulance. Daarom vond ik dit ook best wel verbijsterend. Heb nog even op de site gekeken en daar staat dat ze alle gevonden dieren in onze gemeente komen ophalen. Ze vangen zelfs. Er staat nergens dat je dieren niet op fb mag zetten.

Nou ja, ik ga er maar gewoon vanuit dat de dame aan de telefoon haar dag niet had. Beestje is weer terecht, daar gaat het om.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb wel gemerkt dat het er per gemeente heel anders aan toe gaat

Toen ik nog thuis woonde en vrijwilligers werk deed op t asiel en af en toe meereed op de dierenambu werd er voor alles gereden , al dan niet levend
En ja d'r moest wel eens wat gevangen worden
Of dat nu nog zo is weet ik niet hoor. Spreek over toch zeker 12-15 terug

Toen ik op mezelf ging naar zeeland hen ik regelmatig gebeld voor gevonden honden en katten die dringend medische hulp nodig hadden
Ze kwamen altijd

Maar waar ik nu woon niet dus
Een kennis van me reed tot vorig jaar met haar eigen auto voor de dierenbescherming als "ambulance"
Ik belde niet eens meer naar t gewone nr maar naar haar
Dan wist ik zeker dat de bewuste hond of kat opgehaald werd
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Ben ik nou raar, ik breng alles naar de dierenarts, gevonden hondje, dode katten. Ze maken foto's en beschrijving, bellen een rondje met asiel en collega's in de buurt. Altijd heel vriendelijk en begaan en kosten heb ik er nooit aan gehad.Toen een nieuwe assistente wel een keer kosten rekende, hebben ze dat teruggestort met excuus.
Wel een keer een bloemetje gehad van mensen die heel blij waren dat ze afscheid konden nemen. En een oud blind en doof oudje zonder tandjes werd nog opgehaald terwijl ze aan het bellen waren. Dat beestje was aan de wandel gegaan tijdens een familiebezoek en was al een heel eind gekomen.
De dierenartsen verdienen overigens nauwelijks aan mij.
Cinnepin
Zeer actief

Ik heb ook idd gemerkt dat het overal weer anders is
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Heb eens -met wat moeite- een kat gevangen die al een paar dagen tussen spoorlijn en snelweg liep (op ern plek waar ook nog een weggetje zich daartussendoor slingert (a15 en de Betuwelijn) uiteindelijk aan nekvel, zeer klemvast en in mijn micra geslingerd. Ik zal er ongetwijfeld wel weer niet zonder krassen vanaf gekomen zijn toen, mezelf kennende.
Maar vast is vast, zo simpel is het dan ook wel.

Hoe een en ander toen precies gegaan is weet ik niet meer, maar ik had die -gestreste- kat in ieder geval veilig thuis.

Uiteindelijk kalmeerde hij wat, toen ik hem een poos in de gang had zitten met wat water en voer.
Bleek een vriendelijk dier, toen de ergste stress over was.

Hoe en wat daarna heb ik verdrongen geloof ik. Maar uiteindelijk kwam het erop neer dat ik hem zèlf naar een soort particuliere kattenopvang gebracht heb. (wel één waar dierenambulance ook af en toe katten bracht)

Maar in ieder geval geen fijne herinneringen aan de dierenambulance op dat vlak.

De opvang waar ik de kat bracht was wel zo lief on een paar dagen later te laten weten dat de eigenaar ongeveer 15 km verderop gevonden was. Dolblij.
Vermoedelijk meegereden op aanhanger of zoiets, en dus langs de snelweg eruit gesprongen.
Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Hier heb ik ook wel eens de dierenambulance gebeld maar ze komen hier echt voor niets, ja als je ze plat hebt gereden :S
Cinnepin
Zeer actief

Vaak is het met gezonde katten niet, dat de dierenambu niet wil, maar niet mag.
Als wij een gezonde kat van de weg plukken en hem meenemen kan dit gezien worden als diefstal.

Ook nemen niet alle asiels gezonde katten aan. Geen plek.
Afbeelding
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Kunnen ze nog wel langs komen om de chip te controleren?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat zullen zo sowieso niet doen, dan sturen ze je wel naar een dierenarts.

Bij katten zijn ze meer huiverig, omdat er gewoon veel te veel loslopende katten zijn die een eigenaar hebben.

Maar loslopende honden zonder eigenaar zouden ze toch (denk ik) echt wel op moeten halen. Ik zou kijken of deze dierenambulance bij de dierenbescherming is aangesloten of anders het bestuur opzoeken en een email sturen of dit de normale gang van zaken is, dan weet je het voor een volgende keer.
Annika
Actief
Mijn ras(sen): keeshond

Ongelezen bericht door Annika »

Tenmashi schreef:Kunnen ze nog wel langs komen om de chip te controleren?
Als daar tijd voor is wel en als er genoeg vrijwilligers zijn.... ik hoor van diverse andere regio's dat ze simpelweg niet genoeg vrijwilligers hebben om de auto te bemannen.
Annika
Actief

Ik werk zelf ook bij de dierenambulance en doe daar zowel meldkamer als chauffeur/bijrijder van de ambulance. Wij werken met 80 vrijwilligers in een regio en elke vrijwilliger heeft een andere achtergrond qua EQ en IQ. Er worden dus fouten gemaakt helaas. We proberen zo professioneel mogelijk te werk te gaan maar we hebben bijna allemaal niet de juiste opleiding. Die 80 vrijwilligers zijn ook allemaal nodig om de boel 24/7 draaiende te houden. In het hoogseizoen rijden we met 2 tot soms wel 4 ambulances/ eigen auto's om alle zieke en gewonden dieren te halen en naar da of doc te brengen soms tot midden in de nacht!
En zelfs in die periodes is het teveel gevraagd voor mensen om even naar een da te gaan om te kijken of een gezond dier die al in een auto zit gechipt is! Mensen zeggen dan simpel het is mijn taak niet.... In elk gehucht zit een da met chiplezer tegenwoordig kost je hooguit 20 minuten.
Er zijn verschillende regio's en verschillende afspraken met gemeentes. Zo is het in onze regio dat we geen dode dieren mogen vervoeren en bij onze buren krijgen ze een bepaald bedrag per dood dier dat ze meenemen.
Het word tijd dat de overheid het nut gaat inzien van de ambulances zodat het professioneler kan en allemaal volgens hetzelfde protocol.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Elke dierenambulance/ regio ed heeft zijn eigen regels en daar zit een groot verschil in en dan ook nog extra in de samenwerking met opvang of dierenartsen.
We horen steeds meer dat in bepaalde delen van Nederland de dierenambulance gewoon niet komt.
Al jaren geleden hebben wij afspraken gemaakt met de ambu en met dierenartsen in de regio.
Het zou geweldig zijn als er landelijke afspraken zouden komen maar helaas hebben de gemeentes het voor het zeggen als het gaat om gevonden dieren.

Hier in de regio worden honden altijd opgehaald ivm verkeersgevaarlijk.
Gevonden katten die er slecht uit zijn; zwanger zijn of kitten worden meteen meegenomen.
Gezonde katten krijgen chipcontrole en indien ze geen chip hebben krijgen ze telefoonbandje om; mochten ze na 5 dagen nog met het belbandje om rondlopen worden ze alsnog door de ambu opgehaald.
Ze vragen wel altijd of de melder de kat even kan opsluiten zodat als ze komen de kat niet net weg is; maar als dat echt niet lukt kunnen ze in overleg een vangkooi plaatsen.
Ook honden die niet te pakken zijn vanwege angst of dergelijke kunnen ze helpen met voerplek en vangkooi.
Dierenartsen weten dat we rekeningen altijd betalen voor gevonden dieren en dus kunnen ze als ze gewond zijn gewoon geholpen worden.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Annika schreef:Ik werk zelf ook bij de dierenambulance en doe daar zowel meldkamer als chauffeur/bijrijder van de ambulance. Wij werken met 80 vrijwilligers in een regio en elke vrijwilliger heeft een andere achtergrond qua EQ en IQ. Er worden dus fouten gemaakt helaas. We proberen zo professioneel mogelijk te werk te gaan maar we hebben bijna allemaal niet de juiste opleiding. Die 80 vrijwilligers zijn ook allemaal nodig om de boel 24/7 draaiende te houden. In het hoogseizoen rijden we met 2 tot soms wel 4 ambulances/ eigen auto's om alle zieke en gewonden dieren te halen en naar da of doc te brengen soms tot midden in de nacht!
En zelfs in die periodes is het teveel gevraagd voor mensen om even naar een da te gaan om te kijken of een gezond dier die al in een auto zit gechipt is! Mensen zeggen dan simpel het is mijn taak niet.... In elk gehucht zit een da met chiplezer tegenwoordig kost je hooguit 20 minuten.
Er zijn verschillende regio's en verschillende afspraken met gemeentes. Zo is het in onze regio dat we geen dode dieren mogen vervoeren en bij onze buren krijgen ze een bepaald bedrag per dood dier dat ze meenemen.
Het word tijd dat de overheid het nut gaat inzien van de ambulances zodat het professioneler kan en allemaal volgens hetzelfde protocol.
Hebben ze dan geen eigen chipreader? Dat lijkt me heden ten dage toch wel een van de basis onderdelen voor een dierenambulance? En nee, niet iedereen is even slim, maar ik neem aan dat er wel regels zijn bij de dierenambulance waar je werkt die moeten worden nageleefd en dat die voor iedereen hetzelfde zijn?
Cinnepin
Zeer actief

Tenmashi schreef:Kunnen ze nog wel langs komen om de chip te controleren?
wij doen dit ook. Is hij gechipt sporen we de eigenaar op, is hij niet gechipt moeten we het dier laten lopen, maar ook alleen als het gezond is.
Afbeelding
Annika
Actief

Neeltje schreef:
Annika schreef:Ik werk zelf ook bij de dierenambulance en doe daar zowel meldkamer als chauffeur/bijrijder van de ambulance. Wij werken met 80 vrijwilligers in een regio en elke vrijwilliger heeft een andere achtergrond qua EQ en IQ. Er worden dus fouten gemaakt helaas. We proberen zo professioneel mogelijk te werk te gaan maar we hebben bijna allemaal niet de juiste opleiding. Die 80 vrijwilligers zijn ook allemaal nodig om de boel 24/7 draaiende te houden. In het hoogseizoen rijden we met 2 tot soms wel 4 ambulances/ eigen auto's om alle zieke en gewonden dieren te halen en naar da of doc te brengen soms tot midden in de nacht!
Hebben ze dan geen eigen chipreader? Dat lijkt me heden ten dage toch wel een van de basis onderdelen voor een dierenambulance? En nee, niet iedereen is even slim, maar ik neem aan dat er wel regels zijn bij de dierenambulance waar je werkt die moeten worden nageleefd en dat die voor iedereen hetzelfde zijn?
Wij hebben een chiplezer maar als we heel druk zijn willen we weleens aan mensen vragen of ze zelf naar een da kunnen gaan.

Het is niet dat we zoveel vrijwilligers aangeboden krijgen dat we veel keuze hebben... en natuurlijk zijn er regels maar we werken met mensen en dieren dus niet alle situaties passen in de gestelde protocollen en dan komt het op de mensen zelf aan. Soms werken er mensen die veel fouten maken maar hun werken dan bijvoorbeeld heel veel nachten die niet op te vullen zijn door betere mensen. Heel lastig maar dan moet dat maar.....

Overigens zie ik vaak klachten op fb ofzo en als ik het dan ga nakijken wat er nou daadwerkelijk mis is gegaan is er meestal een duidelijke reden en zaten we helemaal niet fout. Dat mensen het niet eens zijn met de wetten en regels waar we ons aan houden wil niet zeggen dat we fout zijn. Laatst hele rel over hond die we niet hadden opgehaald en dan kijken we het na en dan loopt de hond in een andere regio op de vluchtstrook.. wij kunnen ook niet zomaar op de vluchtstrook parkeren om fikkie te vangen daarin zijn ook wij afhankelijk van rijkswaterstaat.
Cinnepin
Zeer actief

Annika schreef:
Neeltje schreef:

Wij hebben een chiplezer maar als we heel druk zijn willen we weleens aan mensen vragen of ze zelf naar een da kunnen gaan.

Het is niet dat we zoveel vrijwilligers aangeboden krijgen dat we veel keuze hebben... en natuurlijk zijn er regels maar we werken met mensen en dieren dus niet alle situaties passen in de gestelde protocollen en dan komt het op de mensen zelf aan. Soms werken er mensen die veel fouten maken maar hun werken dan bijvoorbeeld heel veel nachten die niet op te vullen zijn door betere mensen. Heel lastig maar dan moet dat maar.....

Overigens zie ik vaak klachten op fb ofzo en als ik het dan ga nakijken wat er nou daadwerkelijk mis is gegaan is er meestal een duidelijke reden en zaten we helemaal niet fout. Dat mensen het niet eens zijn met de wetten en regels waar we ons aan houden wil niet zeggen dat we fout zijn. Laatst hele rel over hond die we niet hadden opgehaald en dan kijken we het na en dan loopt de hond in een andere regio op de vluchtstrook.. wij kunnen ook niet zomaar op de vluchtstrook parkeren om fikkie te vangen daarin zijn ook wij afhankelijk van rijkswaterstaat.

mee eens
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Annika schreef:

Ik snap ook wel dat ze niet voor iedere melding op kunnen komen draven. Hier ook eens gebeld i.v.m. een loslopende whippet in de late avond en toen kwamen ze ook niet. Maar ze vermelden er wel bij dat volgens mijn beschrijving de hond bij mij in de buurt woonde, ze kregen regelmatig meldingen binnen.
Dan snap ik inderdaad wel dat je niet wéér je vrijwilligers die hond op laat halen die de hond naar het asiel brengen alwaar de eigenaar dus bekend is. (Hond is inderdaad weer gewoon naar zijn huis gegaan iets later.)

Voor een kat die op straat was belandt na een uithuiszetting van de eigenaren heb ik destijds eens het kattenasiel gebeld. Ze kwamen niet en hadden geen plek, of ik de kat dan in huis wilde opnemen.
Nu moet ik toegeven dat ik dat toen wel heb gedaan, maar mijn eigen katten accepteerden het dier niet. Ik vond het te sneu om dat mooie dier die duidelijk wel behoefte had aan menselijk contact te laten verwilderen, dus toen heb ik hem alsnog naar het asiel gebracht.
Eigenaren bleken bekend maar hadden afstand gedaan omdat de kat ook nog een oogoperatie nodig bleek te hebben. Enfin, dat is door het asiel uitgevoerd en ik ben nog een paar keer bij hem gaan kijken en was blij dat hij binnen 4 weken weg was en opgenomen in een ander gezin.

Bovenstaande heeft niets met de dierenambulance te maken :engel: maar goed. Voor bepaalde dingen bel ik ze niet. Ik bel eerder naar Amivedi eerlijk gezegd als ik een hond (of kat) heb gevonden waarbij ik sterk het vermoeden heb dat de baasjes ze kwijt zijn. Werkt ook veel sneller, als de zoekende eigenaar ook direct daar melding heeft gemaakt dan kun je direct contact met elkaar hebben en is het dier in een mum weer bij zijn of haar eigenaar.
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”