Kanker genezen. Hoef je geen operatie en chemotherapie. Kennis van mij ging 10 jaar geleden aan de baksoda, toegediend door een Italiaanse uit zijn ambt gezette arts. Ze was heel bang voor de reguliere behandeling en die Italiaan beloofde haar dat ze met zijn behandeling probleemloos van kanker kon genezen, zonder operatie en andere narigheid. Er was geen praten tegen. Ze overleed aan de enorme dosis zuiveringszout en ging met twee borsten en een volle haardos het graf in. Ik ben er nog, heb al mijn haar alweer heel lang terug, en weliswaar met maar 1 borst, maar dat was mijn eigen keuze, ik had geen zin in een reconstructie. De Italiaan reist nog steeds de wereld rond met zijn kwakbehandeling en schuift elke verantwoordelijkheid af op zijn slachtoffers. En ook al is het maar zuiveringszout, hij rekent toch zo'n 9000 euro per behandeling. Zo gaat dat in die kringen.Badu schreef:Wat is dat allemaal & wat wordt het verondersteld te doen? Zwarte zalf, budwigpapjejvanringen schreef:Niet hier voor zover ik weet maar wel elders op het grote internet. En uiteraard wordt dat geheimgehouden door the powers that be, vandaar dat het internet er vol mee staat. Hetzelfde geldt voor abrikozenpitten, natruimbicarbonaat (zuiveringszout), budwigpapje, zwarte zalf, chloordioxide, allerlei wonderapparaten en weet ik wat nog allemaal meer.Badu schreef:Is hier iemand die beweert dat wietolie kanker geneest? Overheen gelezen dan zeker...jvanringen schreef: Wietolie werkt pijnstillend, dat is inmiddels aangetoond. Dat het kanker kan genezen, daarvan is nog nooit iets gebleken. Het gaat mij ook niet om de patiënten maar om de aanbieders. Ook in Duitsland, waar heel veel mag wat alternatieve behandelingen betreft, mag je geen genezing beloven als je daar geen bewijs voor hebt, dat is gewoon strafbaar. Mensen die met reguliere behandelingen een goede prognose hebben daarvan proberen weg te houden met kwakzooi vind ik schandalig.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
L4, om te janken...
Moderator: moderatorteam
-
63673J
Re: L4, om te janken...
-
Neeltje
Bekendste voorbeeld hiervan is Sylvia Millecam.jvanringen schreef:Kanker genezen. Hoef je geen operatie en chemotherapie. Kennis van mij ging 10 jaar geleden aan de baksoda, toegediend door een Italiaanse uit zijn ambt gezette arts. Ze was heel bang voor de reguliere behandeling en die Italiaan beloofde haar dat ze met zijn behandeling probleemloos van kanker kon genezen, zonder operatie en andere narigheid. Er was geen praten tegen. Ze overleed aan de enorme dosis zuiveringszout en ging met twee borsten en een volle haardos het graf in. Ik ben er nog, heb al mijn haar alweer heel lang terug, en weliswaar met maar 1 borst, maar dat was mijn eigen keuze, ik had geen zin in een reconstructie. De Italiaan reist nog steeds de wereld rond met zijn kwakbehandeling en schuift elke verantwoordelijkheid af op zijn slachtoffers. En ook al is het maar zuiveringszout, hij rekent toch zo'n 9000 euro per behandeling. Zo gaat dat in die kringen.Badu schreef:Wat is dat allemaal & wat wordt het verondersteld te doen? Zwarte zalf, budwigpapjejvanringen schreef:Niet hier voor zover ik weet maar wel elders op het grote internet. En uiteraard wordt dat geheimgehouden door the powers that be, vandaar dat het internet er vol mee staat. Hetzelfde geldt voor abrikozenpitten, natruimbicarbonaat (zuiveringszout), budwigpapje, zwarte zalf, chloordioxide, allerlei wonderapparaten en weet ik wat nog allemaal meer.Badu schreef: Is hier iemand die beweert dat wietolie kanker geneest? Overheen gelezen dan zeker...
-
Blafke
- Actief
- Aantal honden: 1
Info van de dierenarts over vaccin L4
http://www.dierenklinieka30.nl/Infothee ... L4-vaccin/
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou inderdaadNanna schreef:Leuk en aardig maar dat valt voor mij een beetje onder 'wij van wc eend adviseren wc eend'Blafke schreef:Info van de dierenarts over vaccin L4
En dit is ook wel interessant: "Omdat leptospirose in Nederland endemisch voorkomt, wordt er veel onderzoek naar gedaan. Uit recente gegevens blijkt dat het aantal gevallen van honden met leptospirose enorm is toegenomen in de laatste 5 jaar"
Die cijfers zou ik toch graag eens willen zien.
- janeway
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Idd.. Ik ben niet anti inenten.Nanna schreef:Ik peins er niet eens over. Hysterische angstaanjagerij puur voor het geld.
BIG PHARMA wants BIG BUCKS. De groeten. Maar niet van mij.
Hoorde ook al doodenge verhalen over die vaccinaties tegen baarmoederhalskanker bij die meisjes. Er zijn er best een aantal uiteindelijk in een rolstoel beland....
En helaas wist ik niet van de L4 toen Koda hem kreeg. Gelukkig is dat goed gegaan. Maar mijn meiden hebben de baarmoederhalskanker enting niet gehad..
Een vriend van mij die Biologie prof is in de us. Zei hier ook over dat we voorlopig de enting niet moesten gaan doen totdat er genoeg onderzoek is gedaan.
-
63673J
Het RIVM maakt ook melding van een sterke toename de laatste jaren, ook in Nederland. Oorzaak is niet bkend, maar vermoed wordt dat klimaatverandering en daarbij behorende zachte winters ermee te maken hebben. http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... _1925_2008Maeve schreef:Nou inderdaadNanna schreef:Leuk en aardig maar dat valt voor mij een beetje onder 'wij van wc eend adviseren wc eend'Blafke schreef:Info van de dierenarts over vaccin L4
http://www.dierenklinieka30.nl/Infothee ... L4-vaccin/Ik ben wel benieuwd wat die ene bron met negatieve verhalen volgens hen is, ik ken er zo al meerderen zowel in Nederland als Engeland.
En dit is ook wel interessant: "Omdat leptospirose in Nederland endemisch voorkomt, wordt er veel onderzoek naar gedaan. Uit recente gegevens blijkt dat het aantal gevallen van honden met leptospirose enorm is toegenomen in de laatste 5 jaar"
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ah, dank. Dat klinkt wel logisch ja. Minder logisch vind ik dat de stammen in de L4 dus niet de meest voorkomende stammen zijn, canicola is zelfs niet voorgekomen sinds 1966 lees ik, en andere wel voorkomende stammen zitten niet in die entingjvanringen schreef:Het RIVM maakt ook melding van een sterke toename de laatste jaren, ook in Nederland. Oorzaak is niet bkend, maar vermoed wordt dat klimaatverandering en daarbij behorende zachte winters ermee te maken hebben. http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... _1925_2008Maeve schreef:Nou inderdaadNanna schreef:Leuk en aardig maar dat valt voor mij een beetje onder 'wij van wc eend adviseren wc eend'Blafke schreef:Info van de dierenarts over vaccin L4
http://www.dierenklinieka30.nl/Infothee ... L4-vaccin/Ik ben wel benieuwd wat die ene bron met negatieve verhalen volgens hen is, ik ken er zo al meerderen zowel in Nederland als Engeland.
-
63673J
Ja dat las ik ook, vond 't heel raar.Maeve schreef: Ah, dank. Dat klinkt wel logisch ja. Minder logisch vind ik dat de stammen in de L4 dus niet de meest voorkomende stammen zijn, canicola is zelfs niet voorgekomen sinds 1966 lees ik, en andere wel voorkomende stammen zitten niet in die entingEn daar wordt toch ook wel duidelijk gesteld dat de meeste besmettingen met leptospirose niet via dieren heeft plaatsgevonden.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Doel je op deze? In de studieperiode 1925 – 2008 overleden 166 personen aan leptospirose.jvanringen schreef:Het RIVM maakt ook melding van een sterke toename de laatste jaren, ook in Nederland. Oorzaak is niet bkend, maar vermoed wordt dat klimaatverandering en daarbij behorende zachte winters ermee te maken hebben. http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... _1925_2008Maeve schreef:Nou inderdaadNanna schreef:Leuk en aardig maar dat valt voor mij een beetje onder 'wij van wc eend adviseren wc eend'Blafke schreef:Info van de dierenarts over vaccin L4
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Net bij nieuwsuur vertelden ze dat de toename van Weil was toe te schrijven aan het groeiend aantal ratten in Nederland. Lijkt mij best een plausibele verklaring.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet alle ratten hebben vieze bacterie bij zich. & waarom groeit aantal ratten in Nederland? Is dat omdat het beter gaat met economie ofzo?Omega schreef:Net bij nieuwsuur vertelden ze dat de toename van Weil was toe te schrijven aan het groeiend aantal ratten in Nederland. Lijkt mij best een plausibele verklaring.
-
63673J
Het ging om de vraag naar de toename van het aantal gevallen van leprospirose sinds een aantal jaren, of dat klopte. Dat blijkt te kloppen. Wat betreft oorzaken lees ik: klimaatverandering met bijbehorende zachte winters; gif mag steeds minder worden ingezet om ratten te bestrijden; veel ratten zijn resistent geworden voor gif.Badu schreef:(...)
Doel je op deze? In de studieperiode 1925 – 2008 overleden 166 personen aan leptospirose.
-
63673J
Ik schreef op wat ik las als oorzaak van de toename van het aantal ratten de laatste jaren. Of het klopt of niet weet ik niet dus als ik lieg, lieg ik in commissie.Cleva schreef:Daar geloof ik niet in. Een zoogdiersoort evolueert niet in 10 of 30 jaar.jvanringen schreef:veel ratten zijn resistent geworden voor gif.
Als het al zo is dat "gif" (nogal een brede term) minder werkt dan ligt dat volgens mij veel eerder aan het toegestane gif dan aan de rat.
Voorlopig ben ik kwadratisch banger voor rattengif dan voor Weil dus ik vind het niet alleen maar slecht dat vergif aan banden wordt gelegd. Ik heb aleens twee honden tegelijk in kritieke toestand in de dierenkliniek gehad vanwege vergiftiging. Gelukkig hebben ze het allebei overleefd maar gif op de markt doodt niet alleen ratten.
Zachte winters vind ik ook flauwekul. Ratten hebben geen last van strenge winters. Die zitten in holen waarin het weinig uitmaakt of de oppervlaktetemperatuur nu 5 of -15 is. Ratten leggen enorme voorraden aan voor de winter (15 kilo walnoten tussen het plafond van mijn stal) en hoeven zich van koud weer helemaal niets aan te trekken.
Laten we even realistisch blijven. Ratten zijn een van de succesvolste zoogdieren op de planeet omdat dat soort flauwekulzaakjes ze gewoon niet in de weg zitten. Ratten gaan niet dood aan drie weken strenge vorst.
-
63673J
Toch wel blijkt, tenminste volgens onderzoek van universiteit Wageningen. http://www.wur.nl/nl/show/Kwart-bruine- ... or-gif.htmCleva schreef:Daar geloof ik niet in. Een zoogdiersoort evolueert niet in 10 of 30 jaar.jvanringen schreef:veel ratten zijn resistent geworden voor gif.
Ik vind het helemaal niet erg dat gif aan banden wordt gelegd of zelfs verboden.Voorlopig ben ik kwadratisch banger voor rattengif/vergiftigde ratten dan voor Weil dus ik vind het niet alleen maar slecht dat vergif aan banden wordt gelegd.
Ik zou me niet laten inenenten tegen Weil.Het is volstrekte onzin om te doen alsof inenting tegen Weil je hond iets biedt. Het gevaar is klein en de vrijwaring van dat gevaar puur theoretisch.
Zou je je laten inenten tegen het risico dat je door een brommer overreden wordt, wetende dat de enting zelf ook weer risico's geeft?
Maar het ging slechts om wat er waar was van de bewering dat er de laatste jaren meer Weil voorkomt.
-
63673J
Dan moet je met de Universiteit Wageningen in discussie, niet met mij.Cleva schreef:Ik zeg zeker niet dat je liegt. Dat zou betekenen dat ik wel weet hoe het zit en dat is niet zo.jvanringen schreef:Ik schreef op wat ik las als oorzaak van de toename van het aantal ratten de laatste jaren. Of het klopt of niet weet ik niet dus als ik lieg, lieg ik in commissie.
Ik weet niet of er een toename is geweest maar ik geloof het best. Dat heb ik hier zelf wel zo gemerkt. Ratten hebben het goed.
Ik breng dat veel meer in verband met de afgelopen mastjaren aan wal- en hazelnoten dan met de winters. De oogst was obsceen groot.
Overigens moet ik alweer als de donder aan de slag om walnoten te rapen of met de klomp te pletten (en dus te laten bederven) voor het koud wordt en ratten ze gaan verzamelen. Dat doen ze nu nog niet maar over een maand is het bal.
Het zijn er niet zoveel als vorig jaar maar toch.
In resistentie tegen gif geloof ik echt niet en die discussie durf ik wel aan. Dat is echt onzin.
-
63673J
Die ga ik even lezen.Cleva schreef:Nou, daar heb ik dan graag een bron voor. Het spijt me geweldig maar dat zou een unicum zijn.jvanringen schreef:Toch wel blijkt, tenminste volgens onderzoek van universiteit Wageningen.Cleva schreef:Daar geloof ik niet in. Een zoogdiersoort evolueert niet in 10 of 30 jaar.jvanringen schreef:veel ratten zijn resistent geworden voor gif.
Ik vind het helemaal niet erg dat gif aan banden wordt gelegd. http://www.wur.nl/nl/show/Kwart-bruine- ... or-gif.htmVoorlopig ben ik kwadratisch banger voor rattengif/vergiftigde ratten dan voor Weil dus ik vind het niet alleen maar slecht dat vergif aan banden wordt gelegd.
Metingen op uitingen van een zeer variabele ziekte. Ik weet het nog niet maar ik ben sceptisch.[/quote]Heb mijn bericht aangepast, link stond op de verkeerde plek.Maar het ging slechts om wat er waar was van de bewering dat er de laatste jaren meer Weil voorkomt.
-
63673J
Hier wel: http://edepot.wur.nl/253962 (o.a. pag. 26 van 30).Cleva schreef:Er wordt geen melding gemaakt van over welk gif het gaat.jvanringen schreef:Toch wel blijkt, tenminste volgens onderzoek van universiteit Wageningen. http://www.wur.nl/nl/show/Kwart-bruine- ... or-gif.htm
Nu ga ik weer proberen wat te slapen.
-
Blafke
- Actief
Ik las dit gisteren in de Gelderlander.
http://www.gelderlander.nl/regio/rivier ... -1.6420056
http://www.gelderlander.nl/regio/rivier ... -1.6420056
-
Neeltje
Wat zijn de symptomen van een rattengif vergiftiging bij de hond?Tara schreef:In hoeverre is rattengif trouwens gif? Het zijn toch vooral anticoagulantenmiddelen?
Het duurt een paar dagen voordat een hond ziek wordt na inname van rattengif. De meeste soorten rattengif remmen de stolling doordat ze het zogenaamde recyclen van vitamine K tegengaan. De stolling is een relatief ingewikkeld proces waarbij er via meerdere stappen na het scheuren van een bloedvat of -vaatje een stolsel gevormd wordt. Dit stolsel zorgt ervoor dat het bloeden stopt. Om een stolsel te vormen is vitamine K nodig. Na gebruik komt het vitamine K weer vrij en kan dit weer hergebruikt worden.
Het rattengif zorgt ervoor dat het vitamine K niet meer hergebruikt kan worden. Na verloop van tijd raakt al het vitamine K dus op en kan er geen stolsel meer gevormd worden. Iedere kleine blessure of kneuzing kan hierdoor uitmonden in een levensbedreigende bloeding.
Nadat een hond dus rattengif heeft ingenomen ontstaan er na een paar dagen bloedingen. Meestal zijn dit inwendige bloedingen en is dit uitwendig niet waarneembaar. Een hond wordt sloom, bleek en koud en zal door bloedverlies overlijden. Soms ontstaan er longbloedingen en kan een hond bloed ophoesten. Ook kunnen er bloedingen ontstaan in de urinewegen en kan een hond bloed gaan plassen. Als er een bloeding ontstaat in de buikholte krijgt de hond een dikke buik gevuld met bloed.
Hoe kan een rattengif vergiftiging behandeld worden?
Als een hond nog maar kort geleden rattengif heeft ingenomen kan men het beste de hond eerst laten braken. Soms besluiten we de maag van de hond leeg te spoelen als we er niet zeker van zijn dat alle gifkorrels uitgebraakt zijn. Hierna kan actieve kool (Norrit, 1-4 g/kg) gegeven worden om opname van het gif tegen te gaan. Als de hond het rattengif al langer geleden heeft ingenomen kan door extra vitamine K te geven de stolling weer herstellen. Vitamine K moet gedurende een langere periode gegeven worden. Dit hangt ook af van het type gif dat ingenomen is:
Voor de eerste generatie type rattengif (Warfarine, Dicoumarol) moet vitamine K gedurende 7-14 dagen gegeven worden.
Voor tweede generatie type rattengif (brodifacoum, diphacinone) moet vitamine K 21-30 dagen gegeven worden.
De dosis vitamine K hangt ervan af hoeveel de hond heeft binnen gekregen en of er al symptomen zijn. Als je er snel bij bent en je hebt de hond het (meeste) gif kunnen laten uitbraken geven we 1.25-2.5 mg per kg. Als een hond veel heeft binnen gekregen of al symptomen heeft geven we 2.5 mg/kg. Vitamine K moet met een vette maaltijd gegeven worden. In het begin (bijvoorbeeld als een hond erg ziek is of actieve kool heeft gekregen) kan vitamine K onderhuids via een injectie toegediend worden.
Als een hond al bloedverlies heeft gehad moet plasma toegediend worden om de stolling te herstellen. Als er ook veel bloed verloren is kan het beste een bloedtransfusie gegeven worden. Honden die bloed hebben verloren in de longen kunnen (ernstige) ademhalingsproblemen hebben. Deze honden moeten extra zuurstof krijgen, bij voorkeur in een zuurstofkooi. Deze honden kunnen het beste opgenomen worden in onze opnameafdeling.
Na het stoppen van de behandeling met vitamine K moet er na 48 uur een stollingstest gedaan worden (we meten dan de zogenaamde prothrombine tijd). Als deze nog verlengd is starten we de vitamine K weer gedurende een week en herhalen we deze stappen totdat de stolling weer op orde is.
Wat is de prognose van een rattengif vergiftiging bij de hond?
De prognose is gunstig als je er snel bij bent. Honden die al symptomen hebben zijn vaak kritiek ziek en kunnen overlijden.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Nieuwsuur had er donderdag ook een item over
http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2133679 ... rland.html
Van 7 naar 60 personen is nogal een stijging zeg!
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
-Lilo- schreef:Nieuwsuur had er donderdag ook een item over
Idd, moet snel een vaccin voor mens komen in Nederland
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Vandaag gehoord dat een van de honden van een vriend van ons overleden is, een paar dagen nadat ie met L4 geënt was. Hond liep in de topsport van het schapendrijven, en was nog maar 7 jaar.
Sporthond in een top-conditie dus....en dan dood binnen 4 dagen na de enting!
Ze hebben geen autopsie laten doen, dus je kunt niet met zekerheid zeggen daar kwam het door...officieel weten ze het niet, maar de hond werd op twee dagen almaar slechter en ging gewoon dood onder hun handen.
Toeval?
Ik weet het niet, onze opvang-pup is een aantal weken geleden geënt, (nadat ik de L4 besproken had met de DA, voor- en nadelen afgewogen, en dan toch maar laten zetten, ook al gaf de DA toe dat ze twee honden met problemen na bewuste enting gehad hebben) en die heeft kort daarna huiduitslag en jeuk gekregen. Ook toeval?
Mijn andere honden ga ik niet meer laten enten, behalve de rabiës.
Dit zijn me wat te veel "toevalligheden" bij elkaar.
En geen ver-van-mijn-bed-show, maar honden die ik zelf heb of goed kende.
Sporthond in een top-conditie dus....en dan dood binnen 4 dagen na de enting!
Ze hebben geen autopsie laten doen, dus je kunt niet met zekerheid zeggen daar kwam het door...officieel weten ze het niet, maar de hond werd op twee dagen almaar slechter en ging gewoon dood onder hun handen.
Toeval?
Ik weet het niet, onze opvang-pup is een aantal weken geleden geënt, (nadat ik de L4 besproken had met de DA, voor- en nadelen afgewogen, en dan toch maar laten zetten, ook al gaf de DA toe dat ze twee honden met problemen na bewuste enting gehad hebben) en die heeft kort daarna huiduitslag en jeuk gekregen. Ook toeval?
Mijn andere honden ga ik niet meer laten enten, behalve de rabiës.
Dit zijn me wat te veel "toevalligheden" bij elkaar.
En geen ver-van-mijn-bed-show, maar honden die ik zelf heb of goed kende.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Helder verhaalNanna schreef:http://healthypets.mercola.com/sites/he ... rosis.aspx
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Hier zitten om de flats heen ook heel veel ratten. Hier komt het omdat mensen alles wat ze aan eten over hebben naar beneden gooien. Er wordt ook gezegd dat er geen brood e.d. naar beneden gegooid mag worden, maar dat is tegen dovemansoren.jvanringen schreef:Ik schreef op wat ik las als oorzaak van de toename van het aantal ratten de laatste jaren. Of het klopt of niet weet ik niet dus als ik lieg, lieg ik in commissie.Cleva schreef:Daar geloof ik niet in. Een zoogdiersoort evolueert niet in 10 of 30 jaar.jvanringen schreef:veel ratten zijn resistent geworden voor gif.
Als het al zo is dat "gif" (nogal een brede term) minder werkt dan ligt dat volgens mij veel eerder aan het toegestane gif dan aan de rat.
Voorlopig ben ik kwadratisch banger voor rattengif dan voor Weil dus ik vind het niet alleen maar slecht dat vergif aan banden wordt gelegd. Ik heb aleens twee honden tegelijk in kritieke toestand in de dierenkliniek gehad vanwege vergiftiging. Gelukkig hebben ze het allebei overleefd maar gif op de markt doodt niet alleen ratten.
Zachte winters vind ik ook flauwekul. Ratten hebben geen last van strenge winters. Die zitten in holen waarin het weinig uitmaakt of de oppervlaktetemperatuur nu 5 of -15 is. Ratten leggen enorme voorraden aan voor de winter (15 kilo walnoten tussen het plafond van mijn stal) en hoeven zich van koud weer helemaal niets aan te trekken.
Laten we even realistisch blijven. Ratten zijn een van de succesvolste zoogdieren op de planeet omdat dat soort flauwekulzaakjes ze gewoon niet in de weg zitten. Ratten gaan niet dood aan drie weken strenge vorst.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Maar even reactie in dit topic om niet weer een topic over L4 te openen.
Tommy is weer toe aan zijn lepto enting, de vorige jaren heeft hij die wel gehad (oa bij de eerste cocktail) en hij is er nooit ziek van geworden.
Vorig jaar heeft hij hem als losse enting gehad omdat de cocktail bij mijn dierenarts om de 3 jaar gegeven wordt en toen vond ik het een nare enting. Dit jaar dus wat meer er over gaan lezen en vooral bovenstaand artikel heeft mij doen besluiten (en ook vriend als mede baas) geen lepto meer te enten.
Een beetje twijfel hebben we toch wel gehad omdat er hier in de wijk wel ratten aanwezig moeten zijn met al dat afval dat graag over het balkon wordt gegooid (is wel een aanname want op een halve dode rat na ben ik er nog nooit een tegengekomen in de 4 jaar dat we hier wonen) en Tom een fervent zwemmer is.
Aan de andere kant staan de symptomen goed beschreven in dat artikel en Tom kennende gaan die wel opvallen.
Tommy is weer toe aan zijn lepto enting, de vorige jaren heeft hij die wel gehad (oa bij de eerste cocktail) en hij is er nooit ziek van geworden.
Vorig jaar heeft hij hem als losse enting gehad omdat de cocktail bij mijn dierenarts om de 3 jaar gegeven wordt en toen vond ik het een nare enting. Dit jaar dus wat meer er over gaan lezen en vooral bovenstaand artikel heeft mij doen besluiten (en ook vriend als mede baas) geen lepto meer te enten.
Een beetje twijfel hebben we toch wel gehad omdat er hier in de wijk wel ratten aanwezig moeten zijn met al dat afval dat graag over het balkon wordt gegooid (is wel een aanname want op een halve dode rat na ben ik er nog nooit een tegengekomen in de 4 jaar dat we hier wonen) en Tom een fervent zwemmer is.
Aan de andere kant staan de symptomen goed beschreven in dat artikel en Tom kennende gaan die wel opvallen.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb het laatst nagevraagd bij de dierenarts. Sinds zij L4 enten (en dat is alweer een tijd) hebben ze 1 hond gehad die een reactie vertoonde met een bult, voor de rest geen enkele hond die enige reactie heeft vertoond op de enting, laat staan dat er aan dood zijn gegaan.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel begrijpelijke reactie. Zou ook wel een beetje weird zijn als ze gaan roepen dat het rotzooi is, ze verkopen het tenslotte.Inge schreef:Ik heb het laatst nagevraagd bij de dierenarts. Sinds zij L4 enten (en dat is alweer een tijd) hebben ze 1 hond gehad die een reactie vertoonde met een bult, voor de rest geen enkele hond die enige reactie heeft vertoond op de enting, laat staan dat er aan dood zijn gegaan.
Wij van WC-eend....
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Probleem is ook dat als je hond na drie weken ingeslapen moet worden vanwege kapotte lever en/of nieren dat natuurlijk nooit door de vaccinatie kan komen
Idem voor opeens ontstane epilepsie. Probleem is dat het lastig is te bewijzen dat het door de vaccinatie komt, maar ook lastig is te bewijzen dat het daar niet door komt
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Idd. Helaas wordt niet de link gelegd naar de enting.Fotogravinnetje schreef:Probleem is ook dat als je hond na drie weken ingeslapen moet worden vanwege kapotte lever en/of nieren dat natuurlijk nooit door de vaccinatie kan komenIdem voor opeens ontstane epilepsie. Probleem is dat het lastig is te bewijzen dat het door de vaccinatie komt, maar ook lastig is te bewijzen dat het daar niet door komt

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi