Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantie Franse Alpen

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Vakantie Franse Alpen

Ongelezen bericht door *Skye* »

We zijn al een weekje terug, maar ik wilde toch nog even wat foto's laten zien van onze vakantie in de Franse Alpen. Het zijn er een beetje veel geworden, kon niet kiezen ;)

Het was echt genieten op de plek die we gevonden hadden. Een super fijne camping waar ze erg flexibel met de honden om gingen. We zaten buiten het seizoen dus het was super rustig. De honden mochten gewoon lekker los overal, zolang je ze maar onder controle had en andere geen last van je hadden.

We hebben 2 weken heerlijk weer gehad en hebben lekker gewandeld en wat rondgereden in de omgeving. We moesten ons wel aanpassen aan Nova want die kon natuurlijk nog niet echt ver lopen. Maar ze hebben het super goed gedaan op de camping. Ook hebben ze best veel in de auto moeten zitten omdat alles toch wel even rijden is en ook dat was geen probleem.

Het is echt een super mooie omgeving, leuk om een keer die kant op te gaan. Maar wat mij betreft toch weer de Oostenrijkse Alpen de volgende keer. Het is hier toch net iets te warm en de Pyreneese Berghonden waren ook niet bepaald een leuk idee tijdens het wandelen ;)

Deze vakantie hebben we in ieder geval heerlijk genoten, op naar de volgende.

Ons plekje op de camping. De honden konden lekker los want ze bleven mooi achter het net.
Afbeelding

Lekker relaxen in de schaduw
Afbeelding

Dicht bij elkaar relaxen. Je kan van die stoeltjes kopen voor de honden en ik vond dat altijd maar een beetje onzin. Maar we hoefde onze kont maar te keren of de honden lagen op onze stoelen. Misschien toch maar eens gaan kijken voor een honden stoeltje.
Afbeelding

Het watertje bij de camping
Afbeelding

Grasveld op de camping waar de honden zich lekker konden uitleven
Afbeelding

Voordat we gingen slapen nog even sterren kijken, dat vonden de honden ook gezellig
Afbeelding

De honden sliepen zo
Afbeelding

Of zo, als we geluk hadden mochten wij er ook nog bij ;)
Afbeelding

Selfie :D
Afbeelding

Even poseren
Afbeelding

Lekker wandelen, Nova deed het super goed. Ze was wel snel moe, maar dit gaat zeker goedkomen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even poseren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dagje aan het meer
Afbeelding

Lekker spelen samen
Afbeelding

Het was heerlijk rustig dus ze konden lekker hun gang gaan
Afbeelding

Netjes rustig wachten tijdens het opruimen
Afbeelding

En toen helaas weer naar huis
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Vakantie Franse Alpen

Ongelezen bericht door Barkley »

Dat ziet er echt heerlijk uit! Is dat piste afzetlint? Waar haal je zoiets?
*Skye*
Zeer actief

We hebben ook echt genoten.

Het is afzet gaas. Wij hebben het bij De Cranenbroek gekocht en de stokken bij de boerenbond. Echt wel een aanrader hoor, alleen zijn ze er zo over/ door als ze willen. Het houdt ze dus niet tegen als ze er uit willen, je moet ze wel leren dat het de bedoeling is dat ze er achter blijven ;) We merken nu van 1 vakantie dat het net op best veel stukken al kapot is. Ik denk dat we de volgende keer echt zo een net kopen wat uit een soort draad bestaat.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Ik moest ook wel grinniken om je ingepikte stoelen!

Wij gaan hopelijk straks wat vaker naar de veluwe en bij ons huisje is geen afzetting en dit is wel ideal
*Skye*
Zeer actief

Haha ja wij ook wel hoor, leuk dat ze zich zo fijn en vrij voelen dat ze het doen.

Dat is zeker een goede oplossing, even een kleine investering, maar dan heeft je hond wel wat meer vrijheid.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ziet er goed uit :ok: Is het bevallen met de caravan?

Voor anderen die naar de afrastering kijken http://www.janvandriel.nl/product.php?pag=bench
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Dankjewel, ja het is heel goed bevallen. Veel meer luxe en meer ruimte dan met de tent die wij hadden. Wat wel wennen is, is dat er vanalles aan een caravan zit dat kapot kan ;) zeker een wat oude caravan ;) Dat heb je met een tent niet. Maar wat ruimte en comfort betreft is het heel goed bevallen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wauw prachtig! Krijg helemaal vakantiegevoel maar is toch echt over haha.
*Skye*
Zeer actief

Het was een super mooie omgeving. En helaas zit het er inderdaad al weer op... op naar de volgende vakantie :engel:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Heel erg mooi! Wij waren er dit jaar ook op vakantie en het beviel ons ook uitstekend! Waar zijn jullie geweest?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ziet eruit als een zalige vakantie. Wat een leuke foto's. Vind Skye echt zo'n natuurlijk fototalent :mrgreen: . Met zijn mooie wapperende vacht en zachte blik in zijn ogen.
Zo'n gaasafzetting is inderdaad wel handig. Wij spannen vaak gewoon 1 (was)lijntje op 50cm, dan weten ze dat ze niet verder mogen. Maar daar is Nova misschien nog wat te jong voor.
*Skye*
Zeer actief

veertje schreef:Heel erg mooi! Wij waren er dit jaar ook op vakantie en het beviel ons ook uitstekend! Waar zijn jullie geweest?
Wij zaten op Camping Domaine Loisirs De L'ubaye, in Barcelonette. Hele mooie omgeving ook, je moet altijd wel even een stukje rijden om ergens te komen, maar daar omkom je niet aan in de bergen. En het was heel mooi dus dan is het geen straf ;) Wij hebben ook echt genoten en ook van het weer, het viel ons mee dat de honden er niet echt veel last van hadden. Maar voor ons wordt het de volgende keer toch echt Oostenrijk, het is daar toch meer op wandelaars gericht en ik merk wel dat ik toch niet gerust ben op de Pyrenese Berghonden die daar rond lopen...
Waar zaten jullie?
Hippo schreef:Ziet eruit als een zalige vakantie. Wat een leuke foto's. Vind Skye echt zo'n natuurlijk fototalent :mrgreen: . Met zijn mooie wapperende vacht en zachte blik in zijn ogen.
Zo'n gaasafzetting is inderdaad wel handig. Wij spannen vaak gewoon 1 (was)lijntje op 50cm, dan weten ze dat ze niet verder mogen. Maar daar is Nova misschien nog wat te jong voor.
Haha, een echt fotomodel is hij ;)
1 waslijntje werkt bij ons niet, ook niet voor Skye hoor. Skye zou in wel los kunnen zonder het net, maar dan moeten we wel opletten want mensen zijn leuk :D En als er dan geen net staat en er lopen mensen voorbij dan gaat hij er heen. Met Nova zou het ook niet werken, want die vindt alles eng. Nu konden we ook gewoon even niet opletten of even de caravan in lopen, dat zou niet werken zonder net bij ons.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

*Skye* schreef:
veertje schreef:Heel erg mooi! Wij waren er dit jaar ook op vakantie en het beviel ons ook uitstekend! Waar zijn jullie geweest?
Wij zaten op Camping Domaine Loisirs De L'ubaye, in Barcelonette. Hele mooie omgeving ook, je moet altijd wel even een stukje rijden om ergens te komen, maar daar omkom je niet aan in de bergen. En het was heel mooi dus dan is het geen straf ;) Wij hebben ook echt genoten en ook van het weer, het viel ons mee dat de honden er niet echt veel last van hadden. Maar voor ons wordt het de volgende keer toch echt Oostenrijk, het is daar toch meer op wandelaars gericht en ik merk wel dat ik toch niet gerust ben op de Pyrenese Berghonden die daar rond lopen...
Waar zaten jullie?
Wij hadden een huisje gehuurd in Oze, vlakbij Veynes (andere kant van Gap). Dat rijden is geen straf inderdaad. Wij gingen ook regelmatig een heel stuk rijden om de omgeving te zien en dan picknicken onderweg.
De berghonden hebben we wel gezien, maar geen last van gehad eigenlijk.
*Skye*
Zeer actief

veertje schreef:
*Skye* schreef:
Waar zaten jullie?
Wij hadden een huisje gehuurd in Oze, vlakbij Veynes (andere kant van Gap). Dat rijden is geen straf inderdaad. Wij gingen ook regelmatig een heel stuk rijden om de omgeving te zien en dan picknicken onderweg.
De berghonden hebben we wel gezien, maar geen last van gehad eigenlijk.
Ah ok, ja dat is net de andere kant op, wij zijn meestal nog meer naar het oosten/ zuiden gereden. Maar het is echt een hele mooie omgeving. Het is ook meer mijn irrationele angst hoor. En dan helpt het niet dat vrienden van ons net voor ons daar ook in de omgeving op vakantie waren geweest en tijdens het wandelen ineens midden in zo een kudde terecht kwamen en besnuffeld werden door die honden, er werd wat gegromd en gedaan en uiteindelijk zijn ze heel rustig weggelopen en is er niets gebeurd. Maar zo een situatie zou met Skye niet handig zijn. Want hoe lief hij ook is, als hij ineens oog in oog staat met zo een hond dan kan ik je garanderen dat het vechten wordt. We hebben ze van een afstand gezien, wel onwijs mooi om te zien. En mijn man is nog een keer 16km gaan lopen met Skye alleen en toen was hij in de buurt van een kudde. Hij vertelde dat als hij iets te dicht bij kwam ze meteen gingen blaffen en zodra hij dan weer wat verder weg was waren ze weer stil. Echt geweldig om te zien hoe die honden doen waarvoor ze bedoeld zijn, maar liever niet bij mij in de buurt ;)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

leuke foto's!
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Leuke plek en wat een mooie omgeving.
AfbeeldingAfbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Oh wat heerlijk :I:
Ze zijn zo'n leuk stel samen en jullie selfie is geweldig vrolijk!
*Skye*
Zeer actief

M@scha schreef:leuke foto's!
Dankjewel :)
bram en thijs schreef:Leuke plek en wat een mooie omgeving.
Ik was positief verrast ook ;)
Manuma schreef:Oh wat heerlijk :I:
Ze zijn zo'n leuk stel samen en jullie selfie is geweldig vrolijk!
Ze zijn echt lief samen en groeien steeds meer naar elkaar toe. Echt geweldig om te zien. Haha ja die selfie was leuk, je zou de andere foto's moeten zien ;)
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

leuk hoor! mooie foto"s
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

lucie schreef:leuk hoor! mooie foto"s
Iris123 schreef:Wat een mooie omgeving! Leuke foto's van een zo te zien geslaagde vakantie.
Dankjewel en het was een erg geslaagde vakantie :)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Leuke foto's.

Wij zijn naar Oostenrijk geweest. Maar daar was het ook goed heet hoor. Eigenlijk te heet voor het mooie.

Nikkie wordt in november 13 jaar, en ze had best wel last van de hitte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wat een gaaf verslag van wat overduidelijk een geweldige vakantie is geweest. Beetje jaloers hoor, met die prachtige foto's :wink: En het zal voor jullie ook fijn zijn om te weten dat beide honden zich prima aanpassen en vermaken in een dergelijke situatie. Knap van Nova dat ze het meteen zo goed deed.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
*Skye*
Zeer actief

gonnie schreef:Leuke foto's.

Wij zijn naar Oostenrijk geweest. Maar daar was het ook goed heet hoor. Eigenlijk te heet voor het mooie.

Nikkie wordt in november 13 jaar, en ze had best wel last van de hitte.
Dankjewel :D
Volgende keer wordt het voor ons ook weer Oostenrijk, dat ligt me toch iets meer. Het was hier ook echt heel warm, zoals vorige week de hittegolf was, was het daar iedere dag. Voordeel was wel dat ik geen last had van de hittegolf ;)
Tamara/Bayko schreef:Wat een gaaf verslag van wat overduidelijk een geweldige vakantie is geweest. Beetje jaloers hoor, met die prachtige foto's :wink: En het zal voor jullie ook fijn zijn om te weten dat beide honden zich prima aanpassen en vermaken in een dergelijke situatie. Knap van Nova dat ze het meteen zo goed deed.
Dankjewel, het was zeker een heerlijke vakantie. Hopelijk kan je door de foto's het een beetje meebeleven? Ze deden het zeker heel goed, maar het is wel wennen met twee honden. Met 1 hond gaat het allemaal net even iets makkelijker. En we zijn wel veel met Nova bezig geweest omdat eerst iedere voorbijganger eng was en dan moeten we blaffen en grommen. Maar het autorijden en aan een paaltje bij de caravan ging prima, lekker terrassjes en uit eten een paar keer. Het zijn echte vakantiehonden ;) Gelukkig maar, want anders hadden wij een probleem geweest aangezien wij echte vakantiemensen zijn ;)
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”