Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe is het om een bepaald hondenras te hebben?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Hoe is het om een bepaald hondenras te hebben?

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met bepaalde rassen. Leg in een paar korte zinnen uit wat het inhoud om bijvoorbeeld een golden retriever te hebben. Het is leuk om daarbij dingen te vertellen die niet in de rasstandaard te vinden zijn. Uiteraard kan het per hond nog wel verschillen maar het is wel meer bedoeld voor enigszins rastypische gedragingen.

Ik zal zelf beginnen met de welsh corgi cardigan.

Met een corgi kan je iedere dag wel lachen, ze doen altijd wel iets leuks of iets onverwachts. Daarnaast zijn ze vocaal. Het is niet zozeer dat ze continu blaffen om niks. Maar ze kennen gewoon een enorm scala aan geluiden die ze laten horen als iets bijvoorbeeld te lang duurt, of als ze gewoon even de aandacht willen. In de regel kan je er wel van uit gaan dat je de riem niet vaak nodig hebt met wandelen, loslopen gaat vaak zonder problemen.Tot slot, het zijn behoorlijke waterratten :mrgreen:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Hoe is het om een bepaald hondenras te hebben?

Ongelezen bericht door bram en thijs »

De betweterige bemoeizucht, dat je wilt dat ze stoppen met zich ermee te bemoeien en dat ze je dan aankijken met een: "gaat u maar even een lekker bakkie koffie zetten want dit is mijn vak, mevrouwtje"-blik. Dat ze je constant weerwoord geven, niets ze ontgaat en dat ze jouw rugdekking zijn. Hun, soms tenenkrommende, nieuwsgierigheid. Intelligentie, loyaliteit, grote charme, goede lopers en prima vakantiegenoten.

En dat, als ze besloten hebben dat ze iemand niet mogen, daar ook geen praten tegen is. Ze zijn je vriend of vijand voor het leven.
AfbeeldingAfbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Aan de ene kant zijn clumbers behoorlijk voorspelbaar en weet je exact wat je aan ze hebt. Aan de andere kant kunnen ze je enorm verrassen met idiote streken en clowneske acties. Zo loopt Ted nooit weg en is het echt een zoetje als hij losloopt, maar op vakantie tijdens een losloopwandeling kneep 'ie er tussenuit om gezellig de camping op te rennen en bij een wildvreemde tent te gaan buurten. Hij ging daar dan ook gewoon zitten met zo'n stoïcijns hoofd van 'Oh, lopen jullie maar door hoor, ik vinnut wel prima zo.' :Q: Je huis blijft met geen mogelijkheid schoon want ze verharen jammerlijk veel en zijn bovendien dol op modderpoelen en prutsloten. Verder zijn ze heel, héél erg makkelijk met alle mensen en dieren en dat is een verademing. De mijne is nota bene deels werklijn maar hij is zo voorzichtig met alles, zelfs met prooidieren. Ik vertrouw 'm blindelings met bijvoorbeeld baby egeltjes en konijntjes, hij zou ze geen haar krenken. Clumbers hebben graag iets in hun bek, wat je bijvoorbeeld merkt als er bezoek binnenkomt. De clumber kijkt, terwijl het lijf in zijn geheel alle kanten op schudt van dolenthousiasme, gauw om zich heen om *iets* (een sok, een speeltje, een bal of als hij niets kan vinden trekt hij desnoods het dekentje uit zijn mand) op te pakken en vervolgens de bezoeker te begroeten. Ook tijdens het wandelen: geef hem van te voren een bal en hij houdt die braaf de volledige route vast. Ze zijn gek op vreten, handig met trainen maar minder handig als er bijvoorbeeld mensen zitten te picknicken en de clumber denkt dat het er allemaal speciaal voor hem is neergezet. :hmmm:
Ze zijn gevoelig, niet zo zeer voor de omgeving maar des te meer voor de stemming van de baas. Verder zijn ze niet veeleisend: ze genieten van sport en spel en kunnen urenlang rondbanjeren maar worden absoluut niet vervelend als dat eens een periode wat minder is. Kalm, onverstoorbaar en soms zelfs ronduit lui zijn ze wel. En ze zijn uitermate aanhankelijk, gaan het liefst altijd op je voeten zitten/liggen en genieten zichtbaar van alle vormen van aandacht en knuffels.

Oeps, het is wel iets meer geworden dan een paar korte zinnen. :schrik:
blueberry
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door blueberry »

Mijn Border is echt een 'lang leve de lol' hond: altijd vrolijk, vriendelijk naar iedereen en héél enthousiast. Als er gewerkt moet worden is ze anders: erg geconcentreerd en gefocust en ze heeft veel plezier tijdens het werken. Naar kinderen toe is ze voorzichtig en rustig. Ze is totaal niet neurotisch, een beeld dat veel mensen bij Borders hebben. Ze is echt relaxed.

Overdag is ze lekker actief: met ballen spelen, met knuffels slepen en heerlijk rennen in de tuin en tijdens het uitlaten. We doen dan ook vaak wat hersenwerkjes. Ze houdt enorm van knuffelen en dit doen wij dan ook veel :mrgreen: 's Avonds is het een vloerkleedje, er is dan echt geen beweging in te krijgen :slaap:

Lynn luistert prima, maar heeft soms nog wat puberdagjes. Dat mag ook nog (ze is pas net een jaar oud). Het is echt een geweldige hond die ik voor geen goud zou willen missen :I:
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Het verbaast me nog steeds hoe ze in een split second in werkmodus kunnen kruipen en alleen nog maar oog hebben voor hun doel.
Die extreme focus, dat doorgaan tot ze er bij neervallen en ogen die helemaal gaan stralen als er actie in zicht is. Het kan ze helemaal niet schelen wat ze doen, als ze er maar met volle overgave in mogen duiken.

En ik vind ze zó poepsimpel. Dat luistert, en als het dan eens niet luistert valt het niemand op. Alsof ik een Furby uitlaat.
Maar ze kunnen ook chagrijnig zijn want border collies zijn nogal van het regelen en het beslissen welke teen de andere hond precies mag bewegen.
En geluidsgevoelig, dat zijn er veel.

Ik geniet elke keer dat iemand me hun leeftijd vraagt en ik die verbaasde blikken zie als ik '8' antwoord.
Want kennelijk horen honden zich na hun zevende wat rustiger te gedragen. Maar neen hoor :I:
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Dat ze soms ineens iemand niet moet en dit duidelijk laat blijken en ze dan altijd gelijk blijkt te hebben.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

een golden is heerlijk om hem te laten denken.
laat die hersenen maar gaan leren.
en vind de knopjes op je hond.
leef en werk met hem.
ontdek zijn sterke en zwakke kanten.
en dan opeens merk je dat je een eenheid bent...
dat je met hem kan lezen en schrijven.
dat je elkaar begrijpt..
super fijne honden...
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

De Jack Russell is volgens mij het meest veelzijdige ras dat er bestaat. Je kunt ze alles leren, ook niet blaffen en andere honden negeren. :lol1:
Ze zijn sportief, aanhankelijk en ongelooflijk intelligent.
Onvermoeibaar en bijzonder leergierig. En je kunt ze overal mee naar toe nemen.
Ze waren zeker niet mijn keuzehond, maar ik wil nooit meer zonder.
Gr. Aniek

Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Zoals het een podenco andaluz betaamt is Lily ontzettend lief en zachtaardig, geen greintje agressiviteit. Tegelijkertijd is ze een zelfstandige meid en vindt ze het fijn om zich terug te trekken om uit te rusten. En...stronteigenwijs. Als ze ergens het nut niet van in ziet, gaat ze het echt niet doen omdat jij het zegt. In de natuur is ze haar element. Heerlijk om haar te zien snuffelen, rennen, springen, klimmen.... Zwemmen vindt ze ook leuk, wat dan eigenlijk weer niet past bij het ras. Voor haar is het een feest om andere honden te leren kennen, maar mensen vindt ze ook geweldig, terwijl een podenco toch de naam heeft gereserveerd te zijn.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Budkes schreef:De Jack Russell is volgens mij het meest veelzijdige ras dat er bestaat. Je kunt ze alles leren, ook niet blaffen en andere honden negeren. :lol1:
Scheelt mij typen :D
maar dit geldt ook voor de Foxterrier :ok:

Heel veel vooroordelen hoe ze zijn, maar goed opgevoed prachtige gezonde rassen :cheer:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

de Husky: altijd in voor actie, afstandelijk maar toch zo dichtbij je. Nieuwsgierig als de pest maar ook leergierig en reteslim. Clowntjes en weten precies aan welke knoppen ze moet drukken om toch hun zin te krijgen. Ontzettend vocaal bij actie maar in huis, Kier dan, geen geluid. Ik hou van de bouw en het sierlijke maar kan ook ontzettend lomp en ongecontroleerd zijn, zeker als ze weet dat er kijkers zijn. Kan overal mee naar toe en past zich gelijk aan. Ik vind het hele makkelijke honden en kan Akira lezen als een boek, ze is echt de meest ideale hond voor mij.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Budkes schreef:De Jack Russell is volgens mij het meest veelzijdige ras dat er bestaat. Je kunt ze alles leren, ook niet blaffen en andere honden negeren. :lol1:
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten :D
Tom heeft daarnaast ook nog een heerlijk gevoel voor humor.
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Mechelaar: intens.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind de collie een makkelijke, intelligente en speelse hond. Ze vinden alles leuk om te doen, zolang het samen met de baas is; ze passen zich daarin ook heel makkelijk aan. Over het algemeen zijn ze neutraal naar vreemde mensen en vreemde honden, vinden andere dingen dan de baas maar matig interessant, wat ze heel makkelijk opvoedbaar maakt. Het zijn zeer zachtaardige en gevoelige honden, maar ze kunnen wel fel uit de hoek komen en laten over het algemeen de kaas niet van het brood eten.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie

Ongelezen bericht door Odi »

Ik heb 3 border collies.
Van het hyper gedrag wat vaak wordt genoemd merk ik niets.
Als ze rustig moeten zijn dan zijn ze dat, mogen ze met mij werken (schapendrijven, rally-obedience, speuren) dan gaan ze voor 100%. Maar die werkmodus kan ook weer uit. Als we bij onze schapen zijn mogen ze alleen op commando drijven. Wil ik niet dat ze drijven, dan kan ik dat zeggen en dat snappen ze en gaan ze gewoon in de wei hn gang en zien ze de schapen niet meer.
In huis merk ik mijn honden bijna nooit, ze luisteren heel goed, willen veel voor mij doen.
Meagan, een van de teven, is echt een clown, ik kan zo met haar lachen.
Vooral de 2 teven zijn heel makkelijk, daar kun je er wel 20 van hebben. Mijn reu is mijn eerste hond en helaas veel fouten mee gemaakt.
Een verslavend ras en een pup staat al in de planning voor komend jaar of het jaar daarna, ik heb geen haast. Ik wil de juiste combi tegen komen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

DeDiana schreef:Ik vind de collie een makkelijke, intelligente en speelse hond. Ze vinden alles leuk om te doen, zolang het samen met de baas is; ze passen zich daarin ook heel makkelijk aan. Over het algemeen zijn ze neutraal naar vreemde mensen en vreemde honden, vinden andere dingen dan de baas maar matig interessant, wat ze heel makkelijk opvoedbaar maakt. Het zijn zeer zachtaardige en gevoelige honden, maar ze kunnen wel fel uit de hoek komen en laten over het algemeen de kaas niet van het brood eten.
Ja, dát dus. Behalve de laatste zin... want mijn collies laten zich prima de kaas van de boterham eten. Niet omdat ze die kaas niet belangrijk vinden maar omdat ze de vrede bewaren belangrijker vinden. :mrgreen:
En ze zijn ontzettend zorgzaam. Zieke dieren en mensen moeten verzorgd worden. En kleine mensjes moeten bewaakt worden.
Een soortement Pleegzuster Bloedwijn in een harig jasje, zogezegd. :LOL:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Fila'n zijn echt de leukste honden die er zijn :pffff: . Ze zijn extreem aanhankelijk en je kunt er echt hele knuffelsessies mee houden , daar zijn ze dol op.
Ze zijn zo enorm lief in hun eigen roedel en verdraagzaam en ze zijn erg op fysiek contact gesteld.
Ze liggen het liefst op je of tegen je aan. Ik zie ook regelmatig foto's op Fila site's staan van hele stapels honden soms tot wel zeven of acht stuks toe.
Maar ze zijn geen zeuren daarin als je geen zin hebt dan is het ook goed.
Ze zijn voor zelfstandige honden goed trainbaar en gehoorzaam.

Wel zijn ze zwart wit , er is geen grijs gebied. Als je het bij ze verprutst, als vreemde dan ,komt het nooit meer goed. Ook worden ze naarmate zou ouder worden minder flexibel naar nieuwe contacten , of zoals een fokster het noemt de cirkel sluit zich en op een gegeven moment is die dicht.

Het zijn geen ruziemakers , ook niet buiten het roedel. Als je ze met rust laat doen ze hetzelfde bij jou. Maar zoek je ruzie met ze of met een van hun roedelgenoten heb je dat wel zo voor elkaar :mrgreen: , ze zullen alles in het werk stellen om het eigen roedel veilig te stellen.
Bij Luus en Abra gaat dat dan om hunzelf , ons, maar ook Sien en Micron en de kleinkinderen.
Dat heeft ook nadelen uiteraard en iets waar je rekening mee moet houden. Een nichtje wat weleens meegaat als ik op stap ben met de kleinkinderen wil ook graag hier logeren samen met hun en dat doe ik dan weer niet.
Alhoewel ze het meest mensvriendelijk zijn naar kinderen neem ik daar toch geen risico in en ik heb eerlijk gezegd heb ook geen zin in te moeten politieagenten tijdens een logeerpartij al letten we uiteraard wel altijd goed op.
Een ruzie om de barbietrouwjurk om maar eens wat te noemen, niet ondenkelijk bij kinderen op die leeftijd, nemen zij veel te serieus en dan acht ik het niet onmogelijk dat ze in de verdediging van ''eigen '' gaan. Dat doen we dus maar niet.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

lieke schreef:
DeDiana schreef:Ik vind de collie een makkelijke, intelligente en speelse hond. Ze vinden alles leuk om te doen, zolang het samen met de baas is; ze passen zich daarin ook heel makkelijk aan. Over het algemeen zijn ze neutraal naar vreemde mensen en vreemde honden, vinden andere dingen dan de baas maar matig interessant, wat ze heel makkelijk opvoedbaar maakt. Het zijn zeer zachtaardige en gevoelige honden, maar ze kunnen wel fel uit de hoek komen en laten over het algemeen de kaas niet van het brood eten.
Ja, dát dus. Behalve de laatste zin... want mijn collies laten zich prima de kaas van de boterham eten. Niet omdat ze die kaas niet belangrijk vinden maar omdat ze de vrede bewaren belangrijker vinden. :mrgreen:
En ze zijn ontzettend zorgzaam. Zieke dieren en mensen moeten verzorgd worden. En kleine mensjes moeten bewaakt worden.
Een soortement Pleegzuster Bloedwijn in een harig jasje, zogezegd. :LOL:
:D
Veel collies die ik ken, zijn wel assertief als het moet (bijvoorbeeld in het wegsnauwen van opdringerige of lompe honden). Het zijn in mijn ervaring dus geen honden die zomaar alles pikken van andere honden, maar gesteld zijn op een zekere etiquette en beleefdheid bij andere honden.
Remco v/d Sanden
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Koningspoedel
West Highland White Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco v/d Sanden »

Tsja... Bouviers...
Imo superhonden, trouw, lomp, constant, eenduidig, lomp, knuffelbeer, betonnen kop, had ik al lomp gezegd?

Hoewel iedere hond zijn eigen karakter heeft gelukkig zie je de type eigenschappen wel degelijk terug. Het zijn thuis heerlijke bedaarde honden, lekker gezellig bij het gezin, alles voor het gezin overhebben, trouw tot in de dood en er altijd voor je zijnd. Je hebt wel wat geduld nodig om ze te leren wat ze moeten kennen. Soms frustrerend om de mensen met de Retrievers etc. bezig te zien die alles heel snel oppikken. Maar anderzijds weet je dat als je gewoon je ding doet je voor de rest van het leven een uiterst stabiele en constante hond aan overhoud. Trouw en waaks en loyaal tov ieder lid van het gezin.
En het lompe, ja, ze zijn gewoon lomp, echte Belgen ;) baggeren gewoon door, denken dat een een puppy zijn van 40+ kilo, geven je een kopstoot uit blijdschap als je de riem wil aandoen. Dus af en toe een gespleten lip of gebroken neus hoort erbij...

Heerlijke honden..

Onze koningspoedel daarentegen is een heel ander verhaal;)
Als er iets op de foto moet:
http://www.remcovandesanden.nl

1 x Bouvier
2 x Koningspoedel
1 x Westy
En nog veel meer...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Remco v/d Sanden schreef:Tsja... Bouviers...
Imo superhonden, trouw, lomp, constant, eenduidig, lomp, knuffelbeer, betonnen kop, had ik al lomp gezegd?

Hoewel iedere hond zijn eigen karakter heeft gelukkig zie je de type eigenschappen wel degelijk terug. Het zijn thuis heerlijke bedaarde honden, lekker gezellig bij het gezin, alles voor het gezin overhebben, trouw tot in de dood en er altijd voor je zijnd. Je hebt wel wat geduld nodig om ze te leren wat ze moeten kennen. Soms frustrerend om de mensen met de Retrievers etc. bezig te zien die alles heel snel oppikken. Maar anderzijds weet je dat als je gewoon je ding doet je voor de rest van het leven een uiterst stabiele en constante hond aan overhoud. Trouw en waaks en loyaal tov ieder lid van het gezin.
En het lompe, ja, ze zijn gewoon lomp, echte Belgen ;) baggeren gewoon door, denken dat een een puppy zijn van 40+ kilo, geven je een kopstoot uit blijdschap als je de riem wil aandoen. Dus af en toe een gespleten lip of gebroken neus hoort erbij...

Heerlijke honden..

Onze koningspoedel daarentegen is een heel ander verhaal;)
Heel diep van binnen hoopte je dat die bouvier meer als die poedel zou zijn. :engel: Of dat die poedel je ook eens een gebroken kaak /neus en de tand door je lip stoot of een leuke hersenschudding. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Klinkt zo als een ideale hond :ok:

Een Markiesje hebben is in de eerste jaren best zwaar gebleken in mijn geval. Lou was drúk! Er zit nu een leuk Markiesje op de cursus en de examinator zei dat ze nog nooit zo'n kalm Markiesje had gezien. Dus blijkbaar komt het vaker voor ;) Maar goed, Lou had dus geen uitknop.
Inmiddels is het een fantastisch hondje. Hij maakt mensen uit de hele buurt blij door vrolijk kwispelend op ze af te gaan en hij wil bij iedereen op schoot en geaaid worden. Maar hij houdt ook van flinke wandelingen en heeft een enorm aanpassingsvermogen. Ik zou hem een hele dag niet uit kunnen laten zonder dat hij zou protesteren. Maar de hele dag op pad is ook prima. Volgens mij is dat wel kenmerkend voor Markiesjes.

De Toller is denk ik mijn ideale hond. Nou ja, niet de fanatieke hyperversies, er zit veel verschil tussen. Maar Millie is lief, slim en vrij rustig (al zijn zij en Lou momenteel al een kwartier lang de boel hier op stelten aan het zetten met veel kabaal erbij). Ze is echt een bijzondere pup, heel aanhankelijk en aan mij gehecht. Ook een stuk makkelijker op te voeden dan Lou. Ze kan overdag in de bench slapen, kan zonder problemen alleen blijven en ze vindt trainen duidelijk leuk. Het enige punt is dat ik de tuin niet meer kan vegen want dan zet ze het op een gillen en probeert ze al op en neer springend de bezem te vangen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Een Golden: water en modder. :tongue:
Verder vind ik het honden die elke dag vrolijk zijn, vriendelijk tegenover mens en dier en passen zich erg makkelijk aan. Het is gewoon relaxt ze bij je in huis te hebben.

Tijdens trainen gaat de knop aan en wordt ze fanatiek en wordt het vrolijke vervangen door serieus zijn.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Amerikaanse stafford: intens, sterk, altijd in voor actie

Teckel; stront eigenwijs, clowns, altijd een antwoord en ontzettend lief...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Wat leuk om te lezen. Ik heb niet echt een interessante hond. :mrgreen: Salukis en Chihuahua's zijn piece of cake.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Perle schreef:Mechelaar: intens.
Joh :LOL:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Spinone. Erg gesteld op het gezin. Samen lopen met ons is echt een feest. Maar met 7 maanden leer ik nog elke dag bij. Als pup was hij al heel relaxed en dat is nu nog zo. Hij ploft gewoon op iemands voeten op een verjaardag en gaat slapen. Maar er gaat nog steeds veel energie in het groeien zitten dus hij slaapt veel.
Ontzettend gevoelig en dat merken we in de training en in hoe we hem door sommige dingen heen moeten loodsen.
En die neus. Spoortjes werkt hij moeiteloos uit en dan bestaan wij ook niet meer. Neus gaat voor alles.

Vriendelijk naar andere honden en mensen. Makkelijk met kinderen ondanks dat wij die niet hebben.
Laatst gewijzigd door Barkley op 17 sep 2016 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

_Leonie schreef:Een Golden: water en modder. :tongue:
Verder vind ik het honden die elke dag vrolijk zijn, vriendelijk tegenover mens en dier en passen zich erg makkelijk aan. Het is gewoon relaxt ze bij je in huis te hebben.

Tijdens trainen gaat de knop aan en wordt ze fanatiek en wordt het vrolijke vervangen door serieus zijn.
Dat vind ik zo heerlijk aan mijn goldens, ze zijn zo blij :mrgreen: Ik hoef ze maar aan te kijken of ze kwispelen al. Ze zijn slim en makkelijk. In huis lekker rustig, ook als pup. Voldoende baasgericht, maar niet slaafs. Het enige minpuntje vind ik dat ze soms wat hyper kunnen zijn en soms eerst doen en dan pas denken (met trainen), terwijl ik honden gewend was die eerst heel lang nadachten of het wel de moeite waard was en dan de oefening pas deden, of niet :).
Het zijn inderdaad ook water- en modderhonden, maar ook redelijk zelfreinigend.
Mijn goldens zijn ook vriendelijk naar mens en dier, maar kom niet aan Isa's bal (als hond zijnde). Ook zijn ze niet zo erg dat ze op iedereen aflopen, maar daar heb ik wel bewust op getraind, want ze hebben wel een beetje het idee in hun hoofd dat iedereen in het park speciaal voor hun is gekomen. Andere honden vinden ze niet bijster interessant, maar dat komt ook omdat ze elkaar hebben.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik vind (x) mechels super fijne honden. Ze zijn knettergek maar ze luisteren perfect. Zijn moedig en nergens van onder de indruk. Tenminste die van mij dan. Ze vinden niks eng en gaan niks uit de weg en gaan door het vuur voor hun baas. En ze knuffelen ook heel graag.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Lhasa Apso: klein hondje met een groot karakter. Wakers eerste klas, horen zelfs het waaien van een blaadje, maar bij echte onraad pas alert. Wel blaffers en een plaat voor de kop voor wat betreft het commando "stil" of "kop dicht". Geen losse haren maar wel onderhoud van vacht. Zeer leergierig en als ze het leuk vinden doen ze alles voor je. Het zijn hondjes waar je kilometers mee kunt dwalen, lopen goed los gaan een beetje hun eigen gang maar weten verdomd goed waar jij uithangt. Maar houden ook van tutten en liggen graag tegen je aan.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

duitse herder: a way of life ;)

de dh is gefocussed op zijn/haar roedel, de rest van de wereld is niet belangrijk.
het is geen hond om gezellig op speelveldjes sociaal te zijn, bezig zijn met de baas dát is waar ie voor leeft.
kun je je dh dat als eigenaar niet bieden is de kans levensgroot aanwezig dat het een vervelende bemoeizieke regelneef/-nicht wordt, die moeilijk in de hand te houden is en zijn eigen weg gaat.

duitse herders zijn geen harde honden, je komt het verst met een ijzeren vuist in een fluwelen handschoen; als je consequent, eerlijk en rechtvaardig bent zal je dh voor jou en de rest van de roedel door het vuur gaan.

samen, dat is het kernwoord als je een dh hebt, samen is wat ie wil want samen kun je de wereld aan!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”