Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Incontinet van ontlasting
Moderator: moderatorteam
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Incontinet van ontlasting
Het valt me de laatste tijd op de Dana veel vuldig aan haar kont likt. Het is daar dan echt nat. In het begin dacht ik het is eenmalig een keer dat ze wat viezig was en schoongemaakt heeft. Maar gister avond lag ze bij mij in bed en op het moment dat ze op stond lag er een klein vochtig plekje van nattige ontlasting. Ze stond gelijk op om het schoon te likken.
Ik heb haar kontje schoon gemaakt en droog en ook de plek weer schoon gemaakt. Ze ging weer bij mij liggen maar liep met een boog om de plek heen.
Vanmorgen is ze uitgeweest, heeft gepoept gewone normale poep en net ga ik haar borstelen en ik ruik het al. Weer een beetje vocht.
Ze ligt nu weer even bij mij op een bankje en ik ruik haar gewoon. Ondanks dat ik het iedere keer schoonmaak.
Ze eet al 2,5 jaar smuldier, af en toe iets lekker maar verder is er niets veranderd.
Ze is gesterilisserd
Ik heb haar kontje schoon gemaakt en droog en ook de plek weer schoon gemaakt. Ze ging weer bij mij liggen maar liep met een boog om de plek heen.
Vanmorgen is ze uitgeweest, heeft gepoept gewone normale poep en net ga ik haar borstelen en ik ruik het al. Weer een beetje vocht.
Ze ligt nu weer even bij mij op een bankje en ik ruik haar gewoon. Ondanks dat ik het iedere keer schoonmaak.
Ze eet al 2,5 jaar smuldier, af en toe iets lekker maar verder is er niets veranderd.
Ze is gesterilisserd

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Incontinet van ontlasting
volle anaalklieren?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Judith
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
T stinkt. Anders dan ontlasting. Als je zelf niet kan checken ff langs de da. Die kan ze event ook gelijk uitknijpen indien nodigJudith schreef:Hoe werk/voel/weet ik dat?renee-uk schreef:volle anaalklieren?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik denk ook dat het volle anaalklieren zijn, of ontstoken. Had Jarah ook.
Je kan de anaalklieren voelen als ze vol zijn door aan weerszijden van de anus te voelen.
Je kan ook even op YouTube kijken hoe je ze zelf kan uitknijpen, stinkt wel vreselijk en zou plastic handschoentjes aan doen.
Je kan de anaalklieren voelen als ze vol zijn door aan weerszijden van de anus te voelen.
Je kan ook even op YouTube kijken hoe je ze zelf kan uitknijpen, stinkt wel vreselijk en zou plastic handschoentjes aan doen.
Laatst gewijzigd door gonnie op 16 sep 2016 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Manuma
- Zeer actief
Volle anaalklieren hebben een smerige, ijzerachtige geur.
Ik zou er zelf niet aan zitten maar inderdaad even langs de trimmer of dierenarts. Ik geef ook wel eens vlees met bot zodat ze harde ontlasting krijgen en ze zelf weer kunnen leegknijpen.
Ik zou er zelf niet aan zitten maar inderdaad even langs de trimmer of dierenarts. Ik geef ook wel eens vlees met bot zodat ze harde ontlasting krijgen en ze zelf weer kunnen leegknijpen.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Inderdaad, als ze niet ontstoken zijn, kan wat hardere ontlasting helpen om ze wat te legen. Bijvoorbeeld een eendennekje. Daar zit kraakbeen in, en daar krijgen ze meestal wel wat hardere ontlasting van. Van carnibest ( kvv) krijgt Buster trouwens ook hardere ontlasting.Manuma schreef:Volle anaalklieren hebben een smerige, ijzerachtige geur.
Buster maakt er altijd een heel drama van als ik ze wil legen. Ook eens de dierenarts laten doen, hij gilde daar de hele praktijk bij elkaar. Maar hij is ook van het type dat al heel verschrikt op springt als hij een windje laat. Hij vindt dat zijn kont niet bij hem hoort. Haha.ik schaamde me dood toen.
Dus ook maar weer eens eendennekjes halen
- Judith
- Zeer actief
Het waren inderdaad volle anaalklieren, ik heb helemaal niet aan gedacht...
Ze zijn leeggedrukt, hopen dat het zo blijft.
Ze zijn leeggedrukt, hopen dat het zo blijft.