Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Euthanasie, andere dieren er bij?
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Euthanasie, andere dieren er bij?
Toen ik DuCain liet gaan was Van Gils daarbij en toen Baco ging was DuCain er bij, dus ik hou ze er niet bij weg, maar het moet natuurlijk wel veilig zijn voor de DA... het was bij beiden prachtig weer en ze hadden de mogelijkheid om naar binnen te gaan als ze wouden.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Goed punt.S@ndr@ schreef:maar het moet natuurlijk wel veilig zijn voor de DA...
Skadi wordt dus weggesloten op het moment zelf. Die heeft bewezen te bijten als iemand mij pijn doet, en van Cayuga houdt ze ook. Later afscheid nemen dus.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Brigitte
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb zowel bij Nika als bij Marouck de andere honden even weggesloten en ze toen alles gebeurd was en de dierenarts weer weg was ze erbij gelaten.
Toen Nika dood op de bank lag wilde Marouck direct weg toen ze erbij kwam maar Biène ging bij haar liggen en later bij haar hoofd staan. Biène adoreerde Nika
Edit: foto's toegevoegd:

Toen Marouck dood op de bank lag zijn zowel Biène als Numa erbij geweest, hebben even gesnuffeld en liepen toen weg en gingen hun eigen ding doen.
Toen Nika dood op de bank lag wilde Marouck direct weg toen ze erbij kwam maar Biène ging bij haar liggen en later bij haar hoofd staan. Biène adoreerde Nika
Edit: foto's toegevoegd:
Toen Marouck dood op de bank lag zijn zowel Biène als Numa erbij geweest, hebben even gesnuffeld en liepen toen weg en gingen hun eigen ding doen.
Laatst gewijzigd door Inge op 15 sep 2016 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat lijkt me dan zeker verstandigMiranda schreef:Goed punt.S@ndr@ schreef:maar het moet natuurlijk wel veilig zijn voor de DA...
Skadi wordt dus weggesloten op het moment zelf. Die heeft bewezen te bijten als iemand mij pijn doet, en van Cayuga houdt ze ook. Later afscheid nemen dus.
- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Toen onze eerste hond werd ingeslapen heb ik de katten niet weggesloten. Één van onze katten is erbij komen zitten en heeft haar nog een likje over haar hoofd gegeven.
Toen wij een andere kat in moesten laten slapen is ook deze zelfde kat erbij komen liggen, heeft hem gewassen tot hij overleden was. Toen zij dwars over hem heen ging liggen, met haar hart over zijn hart zei de dierenarts "ik denk dat hij nu is overleden" en dat klopte ook helemaal.
Zo goed als de kat het deed bij het inslapen van deze kat zo slecht ging het met de hond die we toen hadden. Zij is helemaal weggekropen in een hoek en was enorm angstig. [CRYING FACE] Of dat door het inslapen kwam durf ik te betwijfelen, ik denk dat het onze emoties zijn geweest.
Katten zou ik er dus niet wegsluiten, maar extreem gevoelige honden of honden met risico tot agressie wel.
Heel veel sterkte!!
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Toen wij een andere kat in moesten laten slapen is ook deze zelfde kat erbij komen liggen, heeft hem gewassen tot hij overleden was. Toen zij dwars over hem heen ging liggen, met haar hart over zijn hart zei de dierenarts "ik denk dat hij nu is overleden" en dat klopte ook helemaal.
Zo goed als de kat het deed bij het inslapen van deze kat zo slecht ging het met de hond die we toen hadden. Zij is helemaal weggekropen in een hoek en was enorm angstig. [CRYING FACE] Of dat door het inslapen kwam durf ik te betwijfelen, ik denk dat het onze emoties zijn geweest.
Katten zou ik er dus niet wegsluiten, maar extreem gevoelige honden of honden met risico tot agressie wel.
Heel veel sterkte!!
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
-
80564M
Wij waren "gewoon" thuis.
Pieter ging de ochtendronde lopen, en terwijl ik onder de douche stond wilde ik er nog heel graag achteraan. Heb ik gedaan, en dat vond Saar erg leuk. De hele roedel bij elkaar. Thuisgekomen ging zij onder de trap liggen en Miep ging op de bank liggen. Ik ging af en aan even bij de een en de ander knuffelen, zoals ik altijd doe als ik thuis ben. Dierenarts kwam en Saar is meegelopen de kamer in, helemaal blij met visite. Ze is ingeslapen tussen ons in, terwijl Miep nog steeds op de bank lag. Ik heb mijn moeder gebeld, en een half uurtje later stond die ineens hier in huis. Ik zat bij dode Saar en achter me lag Miep nog steeds op de bank. Die is er gewoon blijven liggen tot we Saar in haar graf hebben gedragen. Ze heeft nog heel even gesnuffeld en toen is ze met me meegegaan naar binnen terwijl Pieter het gat ging dichtgooien.
Het is heel erg afhankelijk van de hond, denk ik. Miep heeft zich totaal niet bemoeid met de dierenarts toen die kwam, en ook niet met het begraven. Maar het was erg duidelijk dat ze wist dat Saar dood was.
Pieter ging de ochtendronde lopen, en terwijl ik onder de douche stond wilde ik er nog heel graag achteraan. Heb ik gedaan, en dat vond Saar erg leuk. De hele roedel bij elkaar. Thuisgekomen ging zij onder de trap liggen en Miep ging op de bank liggen. Ik ging af en aan even bij de een en de ander knuffelen, zoals ik altijd doe als ik thuis ben. Dierenarts kwam en Saar is meegelopen de kamer in, helemaal blij met visite. Ze is ingeslapen tussen ons in, terwijl Miep nog steeds op de bank lag. Ik heb mijn moeder gebeld, en een half uurtje later stond die ineens hier in huis. Ik zat bij dode Saar en achter me lag Miep nog steeds op de bank. Die is er gewoon blijven liggen tot we Saar in haar graf hebben gedragen. Ze heeft nog heel even gesnuffeld en toen is ze met me meegegaan naar binnen terwijl Pieter het gat ging dichtgooien.
Het is heel erg afhankelijk van de hond, denk ik. Miep heeft zich totaal niet bemoeid met de dierenarts toen die kwam, en ook niet met het begraven. Maar het was erg duidelijk dat ze wist dat Saar dood was.
-
Labjesfan
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Toen onze Bo thuis ingeslapen werd hebben we Yara even in de bench gedaan (ze was nog een pup en nogal druk ) en na het moment hebben we haar erbij gelaten zodat ze afscheid kon nemen. Dat ging prima. Ze lag heel rustig te kijken vanuit haar plekje alsof ze het snapte. Sterkte !
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Joepie is te midden van zijn roedeltje ingeslapen. Bindi heeft nog veel aan hem gesnuffeld, voor de rest was het duidelijk, zo wil ik het bij de anderen ook doen
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- iones
- Zeer actief
het inslapen gebeurt gewoon bij ons thuis en niemand wordt weggestuurd. Ze gaan achteraf hooguit even snuffelen, meer niet. Pietertje, een van onze honden weet wat de dood in houdt. Dat zie je aan heel haar verslagen houding.
Bij de paarden ligt het iets anders. Die laat ik wel afscheid nemen maar op het moment kunnen ze er beter even niet bij zijn. Je weet nooit hoe ze kunnen reageren. Paarden zijn echt emotioneel op zo'n moment. En dat weet ik van een aantal dierenartsen.
Bij de paarden ligt het iets anders. Die laat ik wel afscheid nemen maar op het moment kunnen ze er beter even niet bij zijn. Je weet nooit hoe ze kunnen reageren. Paarden zijn echt emotioneel op zo'n moment. En dat weet ik van een aantal dierenartsen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
Bij bulley zijn de andere honden er wel bij gebleven. Verstopt achter mn ouders op de bank. 2 snuffelde erna aan hem, de chihuahua bleef er rondjes omheen lopen, en tot een maand of 2 erna op die plek gaan liggen waar hij ingeslapen was. Ze waren vanaf puppie met elkaar opgegroeid. Zij is de enige die er maanden door van slag was, ondanks dat ze erbij was en afscheid heeft kunnen nemen.
De kat was ook ergens in de huiskamer maar was zelf ook ziek, hij is 6 dagen erna gegaan.
De kat was ook ergens in de huiskamer maar was zelf ook ziek, hij is 6 dagen erna gegaan.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
-
Kimmie
de meeste honden zijn in huis ingeslapen,en daar waren de andere honden gewoon bij,juist ook omdat het dan voor de hond die ingeslapen wordt "gewone routine" is,geen onrust onder de andere honden te veroorzaken waardoor een hond onrustig zou kunnen worden...
als de honden overleden zijn blijven ze nog even liggen zodat de andere honden in alle rust afscheid kunnen nemen.
2 honden zijn niet in huis overleden,alfa lag bij de DA vanwege epileptische aanvallen die steeds korter op elkaar kwamen en die is daar ook ingeslapen,hem hebben we na inslapen in de auto laten liggen en de dag erna naar crematorium gebracht.
tino is in de auto overleden en die hebben we daar laten liggen...
donnie lag in de slaapkamer in een soort coma en het was nacht dat de DA kwam om hem in te laten slapen, toen hebben we wel een paar honden weg gezet om meer ruimte te geven aan de DA, na het inslapen hebben we hem in een mand gelegd zodat de andere honden afscheid konden nemen...
als de honden overleden zijn blijven ze nog even liggen zodat de andere honden in alle rust afscheid kunnen nemen.
2 honden zijn niet in huis overleden,alfa lag bij de DA vanwege epileptische aanvallen die steeds korter op elkaar kwamen en die is daar ook ingeslapen,hem hebben we na inslapen in de auto laten liggen en de dag erna naar crematorium gebracht.
tino is in de auto overleden en die hebben we daar laten liggen...
donnie lag in de slaapkamer in een soort coma en het was nacht dat de DA kwam om hem in te laten slapen, toen hebben we wel een paar honden weg gezet om meer ruimte te geven aan de DA, na het inslapen hebben we hem in een mand gelegd zodat de andere honden afscheid konden nemen...