Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
piepen en janken in de bench
Moderator: moderatorteam
-
veerrrrr
- Actief
- Aantal honden: 1
piepen en janken in de bench
Sinds afgelopen zaterdag hebben we een pup van 5 maanden. Vanaf de eerste nacht in de bench piept ze 10 minuten als we naar boven zijn en slaapt daarna de hele nacht door tot ongeveer 7 uur.
nu zijn we naar boven gegaan, ongeveer een half uur geleden, en begint ze te piepen, blaffen en janken af en toe, met korte pauzes. Dan gaat het weer hard door.
We hebben haar net voor het in de bench doen nog uitgelaten, ze heeft gepoept, geplast enz.
Wat denken jullie? Kijken of laten? Het wordt steeds harder!
nu zijn we naar boven gegaan, ongeveer een half uur geleden, en begint ze te piepen, blaffen en janken af en toe, met korte pauzes. Dan gaat het weer hard door.
We hebben haar net voor het in de bench doen nog uitgelaten, ze heeft gepoept, geplast enz.
Wat denken jullie? Kijken of laten? Het wordt steeds harder!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: piepen en janken in de bench
Ik had de bench naast mijn bed staan dan liet ik even mijn hand zien en dan was het weer goed.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
veerrrrr
- Actief
We hebben eigenlijk vanaf dag 1 haar beneden in de bench. De eerste paar nachten niks aan de hand, netjes gaan liggen en doorslapen. Nu ineens enorm aan het blaffen en janken. Ik ben nu beneden op de bank gaan zitten.gonnie schreef:Ik had de bench naast mijn bed staan dan liet ik even mijn hand zien en dan was het weer goed.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Er komt onweer aan. Sommige dieren zijn dat erg gevoelig voor, en reageren er ruim van tevoren al op.
Ik zou, ongeacht of het verlatingsangst of de angst voor het naderende onweer is, zorgen dat je naast de bench slaapt (jij beneden of bench en hond boven). Het is voor de pup te veel gevraagd om nu helemaal alleen te zijn. De troost van een levend wezen vlakbij is dan onmisbaar
Ik zou, ongeacht of het verlatingsangst of de angst voor het naderende onweer is, zorgen dat je naast de bench slaapt (jij beneden of bench en hond boven). Het is voor de pup te veel gevraagd om nu helemaal alleen te zijn. De troost van een levend wezen vlakbij is dan onmisbaar
-
veerrrrr
- Actief
Ik vind het ook niks om het gedrag te negeren. Als het eventjes is kan het, maar dit ging te lang en enorm door. Dus ik zit beneden, nu is er niks aan de hand. Ze zit in de bench vanwege haar zindelijkheid en omdat haar tanden wisselen en ze aan alles wat los en vast zit kauwt. We hebben wel een mand voor haar, waar ze graag in ligt. Die willen we zo snel mogelijk voor s nachts gaan gebruiken wanneer het kan!Cleva schreef:Ik zou ongemak in de bench altijd vermijden.
Ik sta nogal op harmonie en janken en vervolgens onder protest accepteren staat daar nogal haaks op. Dat gaat knellen.
Ik vind dat langdurig gillen en janken geen onderdeel van de opvoeding zou moeten zijn.
Waarom zit ze snachts in een bench?
-
veerrrrr
- Actief
Ik lig nu op de bank (heerlijke bank dus geen probleem om hier een nachtje te liggen). Vind het een goed plan van je en daar zit zeker wat in, van dat onweer. Zou jij haar dan alsnog in de bench houden of los?Fotogravinnetje schreef:Er komt onweer aan. Sommige dieren zijn dat erg gevoelig voor, en reageren er ruim van tevoren al op.
-
veerrrrr
- Actief
Ik heb haar nu in haar mandje, ze begon alles al te verslepen van bench naar mand toen ik haar eruit liet. Lig zelf op de bank
Ik was eerst bij de bench gaan zitten, maar het ging gewoon door.
Ben benieuwd wat haar nu ineens zo onrustig maakt, terwijl het de afgelopen dagen prima ging! Onweer is wel een goeie. Mensen voelen het vaak ook aan, ik krijg vaak hoofdpijn als er onweer aankomt.
Ben benieuwd wat haar nu ineens zo onrustig maakt, terwijl het de afgelopen dagen prima ging! Onweer is wel een goeie. Mensen voelen het vaak ook aan, ik krijg vaak hoofdpijn als er onweer aankomt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Weet niet waar je woont maar hier onweert t al flink...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
veerrrrr
- Actief
Ik woon in het midden van het land. Het begint hier nu te druppen! Waar zit jij?malinois schreef:Weet niet waar je woont maar hier onweert t al flink...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
In de buurt van Bredaveerrrrr schreef:Ik woon in het midden van het land. Het begint hier nu te druppen! Waar zit jij?malinois schreef:Weet niet waar je woont maar hier onweert t al flink...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- iones
- Zeer actief
Ik ben er nu ook uit ivm onweer. Peppie zat te blaffen. Vandaar dat ik er uit ging. Bobbes en piepertje zijn doodsbang voor onweer. Dus nu zit ik maar wat te forummen. Slapen gaat hier niet. Te veel muggen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
veerrrrr
- Actief
Ik heb de muggen ook ontdekt haha, alleen helaas te laat. Helemaal lekgestokeniones schreef:Ik ben er nu ook uit ivm onweer. Peppie zat te blaffen. Vandaar dat ik er uit ging. Bobbes en piepertje zijn doodsbang voor onweer. Dus nu zit ik maar wat te forummen. Slapen gaat hier niet. Te veel muggen.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het kan het onweer zijn, maar het kan ook zijn dat ze zich onzeker voelt zo alleen. Dat het de eerste dagen wel goed ging kan te maken hebben met vermoeidheid van de reis.veerrrrr schreef:Ik heb haar nu in haar mandje, ze begon alles al te verslepen van bench naar mand toen ik haar eruit liet. Lig zelf op de bank![]()
Ik vind het nogal wat, een pup die nog nooit zonder andere honden geweest is en zo'n verhuizing heeft doorstaan alleen opsluiten de hele nacht (zonder honden en mensen dus), of hebben jullie nog een hond en slaapt die wel in dezelfde ruimte?
-
veerrrrr
- Actief
Nee, we hebben verder geen hond. Een kat, maar die zit altijd buiten s nachts. Ze heeft vannacht nergens aan gekauwd, niks gesloopt. Ik vraag me af of het zou werken als we die hele bench vergeten en haar in haar mand laten slapen. Ze raadden van de organisatie de bench aan.Zamunda schreef:Het kan het onweer zijn, maar het kan ook zijn dat ze zich onzeker voelt zo alleen. Dat het de eerste dagen wel goed ging kan te maken hebben met vermoeidheid van de reis.
Ik vind het nogal wat, een pup die nog nooit zonder andere honden geweest is en zo'n verhuizing heeft doorstaan alleen opsluiten de hele nacht (zonder honden en mensen dus), of hebben jullie nog een hond en slaapt die wel in dezelfde ruimte?
- runninggirl
- Zeer actief
Hier is nooit een bench nodig geweest, dus ja dat kan prima werken.veerrrrr schreef:Nee, we hebben verder geen hond. Een kat, maar die zit altijd buiten s nachts. Ze heeft vannacht nergens aan gekauwd, niks gesloopt. Ik vraag me af of het zou werken als we die hele bench vergeten en haar in haar mand laten slapen. Ze raadden van de organisatie de bench aan.Zamunda schreef:Het kan het onweer zijn, maar het kan ook zijn dat ze zich onzeker voelt zo alleen. Dat het de eerste dagen wel goed ging kan te maken hebben met vermoeidheid van de reis.
-
veerrrrr
- Actief
Dat is fijn om te horen!runninggirl schreef:Hier is nooit een bench nodig geweest, dus ja dat kan prima werken.
Ik denk dat ze de mand echt als veilige plek ziet
- runninggirl
- Zeer actief
Ja bij ons was het ook vooral overdag opletten, 's nachts sliep ze gewoon lekker door.veerrrrr schreef:Dat is fijn om te horen!runninggirl schreef:Hier is nooit een bench nodig geweest, dus ja dat kan prima werken.Ze wisselt nu tanden dus kauwt overal aan, maar vannacht alleen maar lekker gelegen en niks gedaan. Had alle spullen weggehaald waarvan ik dacht; dat kan wel eens interessant voor haar zijn om aan te gaan kauwen.
Ik denk dat ze de mand echt als veilige plek ziet
- dagmar88
- Zeer actief
runninggirl schreef:Hier is nooit een bench nodig geweest, dus ja dat kan prima werken.veerrrrr schreef:Nee, we hebben verder geen hond. Een kat, maar die zit altijd buiten s nachts. Ze heeft vannacht nergens aan gekauwd, niks gesloopt. Ik vraag me af of het zou werken als we die hele bench vergeten en haar in haar mand laten slapen. Ze raadden van de organisatie de bench aan.Zamunda schreef:Het kan het onweer zijn, maar het kan ook zijn dat ze zich onzeker voelt zo alleen. Dat het de eerste dagen wel goed ging kan te maken hebben met vermoeidheid van de reis.
Een van onze pupkopers wilden hun hondje de eerste weken in de bench doen. Omdat ze een kleiner/ouder hondje hebben, en om hem zindelijk te maken.
Daarbij bleek hij al prima even alleen te kunnen zijn met het andere hondje en wanneer hij naar buiten kan niets in huis te doen.
Verder heeft er ook niemand voor gekozen, bij geen van de andere vier pups.
Pjotr heeft een tijd een bench gehad. Was hij gewend van zijn eerste eigenaren.
Hij kon toen nogal troep maken en bleef onrustig/kon niet slapen wanneer hij niet fysiek beperkt werd.
Maar als het niet nodig is, waarom zou je
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik zou de bench idd op zolder zetten, bewaren voor een noodgeval. Maar goed, ik krijg al de kriebels bij een vis in een kom en een vogel in een kooi. Laat staan een hond in een bench. Niet helemaal objectief dus.
Wij hebben ook een pup van 4,5 maand, dus we zitten in hetzelfde schuitje, hoewel ze nog niet aan het wisselen is. Ik probeer Alle spullen waar ze aan kan kluiven goed op te bergen. Dan nog heb ik een paar afgekloven stoelpoten en ze heeft een keer een bibliotheekboek gesloopt, maar dat is meer van overdag dan s nachts. Ze slaapt op een kussen in de kamer, maar ze kan ook in de slaapkamer (niet op bed). 'S ochtends moet ik wel een plasje en soms een drolletje opruimen van het balkon, maar ach....
Ben benieuwd hoe het nu verder gaat met je pup!
Wij hebben ook een pup van 4,5 maand, dus we zitten in hetzelfde schuitje, hoewel ze nog niet aan het wisselen is. Ik probeer Alle spullen waar ze aan kan kluiven goed op te bergen. Dan nog heb ik een paar afgekloven stoelpoten en ze heeft een keer een bibliotheekboek gesloopt, maar dat is meer van overdag dan s nachts. Ze slaapt op een kussen in de kamer, maar ze kan ook in de slaapkamer (niet op bed). 'S ochtends moet ik wel een plasje en soms een drolletje opruimen van het balkon, maar ach....
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
De bench heeft hier vier nachten gestaan, toen vond ik het niet leuk meer omdat ik er naast sliep en tegen een ijzeren hekwerk aankeek. Pup kon prima los in huis en sindsdien ging het stukken beter snachts.
-
veerrrrr
- Actief
Alfilillo schreef:Ik zou de bench idd op zolder zetten, bewaren voor een noodgeval. Maar goed, ik krijg al de kriebels bij een vis in een kom en een vogel in een kooi. Laat staan een hond in een bench. Niet helemaal objectief dus.
Fijn om te horen ook dat het bij jou op die manier werkt! En tja, als je een afgekloven stoelpoot hebt maar wel een gelukkige rustige hond, waarom ook niet dan.
En met alleen laten? Doe jij dat af en toe en laat je haar dan ook los rondlopen?
-
Kelly1992
- nieuw lid
Ik heb ook een pup van 15 weken.
ik heb het 1 nacht geprobeerd in de bench, maar na een half uur vond ik het al niks en sinds dien legt hij gewoon los in huis. Ook als wij weg gaan. En sinds hij gewoon los mag is er niks aan de hand.
ik heb het 1 nacht geprobeerd in de bench, maar na een half uur vond ik het al niks en sinds dien legt hij gewoon los in huis. Ook als wij weg gaan. En sinds hij gewoon los mag is er niks aan de hand.
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Wij kregen Toos met 16 weken, had daarvoor altijd met haar zusje samen gezeten.
De eerste paar nachten om de beurt op de bank gelegen en na een paar nachten haar alleen beneden gelaten.
Ik heb haar nooit gehoord.
De eerste paar nachten om de beurt op de bank gelegen en na een paar nachten haar alleen beneden gelaten.
Ik heb haar nooit gehoord.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Hier ook een pup in die leeftijd, eergister werd ze 5 maanden en dus ook volop aan het wisselen.
's nachts slaapt ze lekker op de slaapkamer, wel in de bench, maar direct naast het bed. Een mandje zou ik ook prima vinden maar ze gaat dan nogal vaak rondwandelen en kijken of we al wakker zijn. In de bench blijft ze gewoon lekker slapen tot ze hoort dat ik wakker ben (om 7 uur)
Overdag als ze alleen is is ze gewoon los in de kamer en gaat dan altijd alleen maar slapen. Voor ik wegga krijgt ze een kippennek of pensstaaf en er ligt genoeg interessants in de kamer waar ze op kan kauwen waardoor ze onze meubels en snoeren gewoon met rust laat.
Nylabone, kluiven, knuffels, touwen, ballen, dingen met touwtjes, dingen met piepjes, dingen met vulling en zonder. lege flessen. Ze vermaakt zich met alles, en het liefst met alles tegelijk
's nachts slaapt ze lekker op de slaapkamer, wel in de bench, maar direct naast het bed. Een mandje zou ik ook prima vinden maar ze gaat dan nogal vaak rondwandelen en kijken of we al wakker zijn. In de bench blijft ze gewoon lekker slapen tot ze hoort dat ik wakker ben (om 7 uur)
Overdag als ze alleen is is ze gewoon los in de kamer en gaat dan altijd alleen maar slapen. Voor ik wegga krijgt ze een kippennek of pensstaaf en er ligt genoeg interessants in de kamer waar ze op kan kauwen waardoor ze onze meubels en snoeren gewoon met rust laat.
Nylabone, kluiven, knuffels, touwen, ballen, dingen met touwtjes, dingen met piepjes, dingen met vulling en zonder. lege flessen. Ze vermaakt zich met alles, en het liefst met alles tegelijk
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ook los als ze alleen is. We hebben nog een hond, dus eigenlijk is ze niet vaak alleen. In het begin wat vaker, toen ze nog niet naar buiten mocht en ik met de andere hond ging wandelen, maar dat was geen probleem. Verder is Lily niet de braafste hoor. Zo moet ik bijvoorbeeld mijn slaapkamerdeur dicht doen als ik weg ben: ze mag niet op mijn bed, en dat doet ze ook niet ..... als ik er ben. Een paar keer is het voorgekomen dat ik thuis kwam en dan had er een waar bachanaal plaatsgevonden op mijn bed: er lagen afgekloven stokken, botten, maar ook dingen die ze niet mag pakken als schoenen en een keer ook een aan flarden gereten boek, en dan ook nog een plasje erbijveerrrrr schreef:Alfilillo schreef:Ik zou de bench idd op zolder zetten, bewaren voor een noodgeval. Maar goed, ik krijg al de kriebels bij een vis in een kom en een vogel in een kooi. Laat staan een hond in een bench. Niet helemaal objectief dus.
Fijn om te horen ook dat het bij jou op die manier werkt! En tja, als je een afgekloven stoelpoot hebt maar wel een gelukkige rustige hond, waarom ook niet dan.
En met alleen laten? Doe jij dat af en toe en laat je haar dan ook los rondlopen?
-
veerrrrr
- Actief
Fijn al die reacties! We hebben haar vannacht in haar mand los in de woonkamer laten slapen. Vanochtend lag ze er nog netjes, niets gesloopt, nergens aan gekauwd voor zover we kunnen zien. Dus daar zijn we heel blij mee. En ze heeft geen piep of blaf gegeven vannacht.