Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Navelbreuk + voeding

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

JasmijnSlash
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Navelbreuk + voeding

Ongelezen bericht door JasmijnSlash »

Hoi allemaal,

Ik heb sinds 3 weken een puppy.
Hij heeft een navelbreuk degene waar ik hem van overnam zei dat dit geen kwaad verder kan...

Nu heb ik het een en ander zitten doorspitten op het internet maar lees ik dat het wel erg kan zijn..

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En wat kan ik hier aan doen of juist niet???

Verder had ik nog een vraag over voeding.
Hij kreeg bij de vorige eigenaren Bonzo puppy brokken.
De dierenwinkel raad mij dit af om verder te gebruiken omdat er veel zout en kleurstoffen in zouden zitten.
ik heb hem de 1e week alleen Bonzo gegeven.
En daarna 1.5 week gemengd met sam's field puppy brokken. Die ik sinds deze week geef zonder de Bonzo brokken. Ik merk geen verschil aan hem en hij lijkt er geen last van te hebben. Hoe is jullie ervaring met dit merk van Sam's field??

Groetjes
Jasmijn
Afbeelding

Boris en Slash
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Re: Navelbreuk + voeding

Ongelezen bericht door thom »

Ari heeft ook een navelbreuk, daar is een paar keer goed naar gekeken toen hij nog pup en jonge hond was, in zijn geval kan het gelukkig geen kwaad, hij is ontzettend vrolijk, heeft er geen last van en is inmiddels ruim 3 jaar. Maar ik zou het voorlopig wel goed in de gaten (laten) houden.
Bonzo brokken vind ik persoonlijk grote troep, dus andere betere brokken lijkt mij altijd veel beter, zeer zeker voor een pup.
Ikzelf geef uitsluitend KVV en ben hier uiterst tevreden over en onze hond gelukkig ook. :mrgreen:
Afbeelding
JasmijnSlash
Vaste gebruiker

thom schreef:Ari heeft ook een navelbreuk, daar is een paar keer goed naar gekeken toen hij nog pup en jonge hond was, in zijn geval kan het gelukkig geen kwaad, hij is ontzettend vrolijk, heeft er geen last van en is inmiddels ruim 3 jaar. Maar ik zou het voorlopig wel goed in de gaten (laten) houden.
Bonzo brokken vind ik persoonlijk grote troep, dus andere betere brokken lijkt mij altijd veel beter, zeer zeker voor een pup.
Ikzelf geef uitsluitend KVV en ben hier uiterst tevreden over en onze hond gelukkig ook. :mrgreen:
De dierenarts zei inderdaad dat een navelbreuk met 6 weken kan indalen maar hij is al 8 weken dus we houden het zeker goed in de gaten.

De dierenwinkel zei het ook al van Bonzo maar omdat zij er mee waren beginnen heb ik het rustig af gebouwd :)
Afbeelding

Boris en Slash
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door KarinW »

Hier ook een hond met navelbreuk of nouja niet meer nu.
Hij heeft er geen last van gehad, maar nu hij gecastreerd (bijna 5 jaar)werd heb ik dat wel gelijk recht laten zetten
thom
Zeer actief
Contacteer:

KarinW schreef:Hier ook een hond met navelbreuk of nouja niet meer nu.
Hij heeft er geen last van gehad, maar nu hij gecastreerd (bijna 5 jaar)werd heb ik dat wel gelijk recht laten zetten
Mag ik vragen waarom je dat gedaan hebt, gewoon omdat het er mooier uitziet of om een andere reden ?
Afbeelding
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door KarinW »

Vond het toch wel een aardige bult met de tijd, maar ook wel de keuze gemaakt omdat hij toch al onder narcose was.
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door MirjamV »

Mijn hond had ook een navelbreuk als pup. De fokker had ook als advies gekregen om het regelmatig terug te masseren, hier ben ik verder mee gegaan. Navelbreuk was een stuk kleiner geworden, niet helemaal dicht. Toen hij gecastreerd werd is het breukje dicht gemaakt.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Een van de honden hier heeft een navelbreukje, niets aan gedaan en ze heeft zelfs een nest pups gehad zonder problemen :wink: Als het heel groot is kan je de DA vragen vragen om zijn oordeel, maar meestal hoef je er echt niets mee.
thom
Zeer actief
Contacteer:

KarinW schreef:Vond het toch wel een aardige bult met de tijd, maar ook wel de keuze gemaakt omdat hij toch al onder narcose was.
Bedankt voor je antwoord. De navelbreuk stoort ons eigenlijk niet, we weten niet beter, maar mocht hij ooit onder narcose gaan laat ik het ook herstellen.
Afbeelding
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ik heb er ook voor gekozen het te laten herstellen omdat hij toch onder narcose ging voor de castratie. Mocht hij er later toch last van krijgen zou hij weer een keer onder narcose moeten. Ik wilde ook gaan sporten met hem, dus dan komt er ook spanning op de buik dus maar het zekere voor het onzekere genomen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

JasmijnSlash schreef:
De dierenarts zei inderdaad dat een navelbreuk met 6 weken kan indalen maar hij is al 8 weken dus we houden het zeker goed in de gaten.
Een navelbreuk die met 6 weken kan indalen? :denken:
Ben je niet in de war met het indalen van de testikels?

Of er iets aan een navelbreuk gedaan moet worden hangt erg af van de grootte ervan, en het risico dat er in het gaatje ervan een deel van de darmen terecht komt. Je kunt zelf al wel zien hoe groot het is, en voelen of je vinger in het gaatje van het breukje past. Is het een kleine breuk zou ik het vooralsnog zo laten, en eventueel dicht laten maken wanneer je wellicht tot castratie besluit.

Je hebt nu je topic geplaatst bij vragen, wensen en opmerkingen zie ik. Dat subforum is bedoeld voor vragen, wensen en opmerkingen van technische en andere aard over dit forum.
Voor hondgerelateerde medische vragen zoals je vraag over de navelbreuk kun je je topic beter plaatsen in de rubriek medisch. Voergerelateerde vragen kunnen in de rubriek voeding.
Misschien wil 1 van de modjes je topic wel even naar de juiste rubriek verplaatsen, dat kun je zelf namelijk niet. :wink:
JasmijnSlash
Vaste gebruiker

LongFields schreef:
JasmijnSlash schreef:
Een navelbreuk die met 6 weken kan indalen? :denken:
Ben je niet in de war met het indalen van de testikels?

Of er iets aan een navelbreuk gedaan moet worden hangt erg af van de grootte ervan, en het risico dat er in het gaatje ervan een deel van de darmen terecht komt. Je kunt zelf al wel zien hoe groot het is, en voelen of je vinger in het gaatje van het breukje past. Is het een kleine breuk zou ik het vooralsnog zo laten, en eventueel dicht laten maken wanneer je wellicht tot castratie besluit.

Je hebt nu je topic geplaatst bij vragen, wensen en opmerkingen zie ik. Dat subforum is bedoeld voor vragen, wensen en opmerkingen van technische en andere aard over dit forum.
Voor hondgerelateerde medische vragen zoals je vraag over de navelbreuk kun je je topic beter plaatsen in de rubriek medisch. Voergerelateerde vragen kunnen in de rubriek voeding.
Misschien wil 1 van de modjes je topic wel even naar de juiste rubriek verplaatsen, dat kun je zelf namelijk niet. :wink:

Ik vond het ook al gek klinken dat zoiets inhaald :scratch: ze gaf dat echt als antwoord op mijn vraag van de navelbreuk. De breuk is wel klein en is goed weg te masseren.
Ja ik zat te twijfelen omdat ik ook een vraag had over voeding dus ik denk t is een vraag dus ik zet het bij vragen sorry heb ik dan even verkeer begrepen:p

Dankje voor je antwoord!
Afbeelding

Boris en Slash
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”