Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mastino, hoera
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: Mastino, hoera
Ik vind het alledrie lelijk
- Hakuna Matata
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mooie honden
Ben wel benieuwd hoe het karakter van die honden is.
Ben wel benieuwd hoe het karakter van die honden is.
- Hakuna Matata
- Zeer actief
En nu zorgen dat dat het standaard weer wordt.Nanna schreef:Ik denk dat het prima wakers zijnHakuna Matata schreef:Mooie honden
Ben wel benieuwd hoe het karakter van die honden is.![]()
Maar goed, daar zijn ze ook voor. Het zijn geen honden voor drie hoog achter bij tante Bep op de bank.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Weet je ook wat ze er in hebben gekruist om dit te krijgen?

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Serieus
Ik dacht dat moet wel een kruising zijn want hij lijkt in de verste verte niet op de eerste.

Ik dacht dat moet wel een kruising zijn want hij lijkt in de verste verte niet op de eerste.

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Ik vind het allemaal gedrochten, maar vergeleken met die eerste foto's is de bruine hond een prachtbeest.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ja, inderdaad, dat is super.
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Die eerste zijn echt om te huilen, de rest is ook zeker niet mijn smaak maar die bruine vind ik nog wel wat hebben. Het ziet er in ieder geval gezonder uit.
't Lijkt wel een cane corso/bordeauxdog mix
't Lijkt wel een cane corso/bordeauxdog mix

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat ik eigenlijk net zo belangrijk vind, misschien wel belangrijker zelfs, is hoe het dan met het karakter is. Als ze er pitbull er in hebben gefokt zou ik overslaan.
- Hakuna Matata
- Zeer actief
Een Pitbull erin doen zou best dom zijn.Brindlecardi schreef:Wat ik eigenlijk net zo belangrijk vind, misschien wel belangrijker zelfs, is hoe het dan met het karakter is. Als ze er pitbull er in hebben gefokt zou ik overslaan.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
Ik ben blij dat de onze inderdaad ook niet zo een flinke vellen had.

Ik ben dan wel benieuwd wat je hier van vind Nanna

Ik ben dan wel benieuwd wat je hier van vind Nanna
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik vind ze gewoon Cane Corso 's om te zien. Dwz de oorspronkelijke dan, toen ze voornamelijk nog in Italië zaten en hier maar sporadisch voor kwamen.
Prachtige honden , types zoals de hond op de derde foto.
Prachtige honden , types zoals de hond op de derde foto.
Gr. Aniek

-
- geregistreerd lid
Ik wist niet dat de oude mastino's erzo uit zagen
En ik vind het een pracht beest die hang velle moeten ze vlug uit de standaard doen
En ik vind het een pracht beest die hang velle moeten ze vlug uit de standaard doen
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Iew wat is hiermee aan de hand? Ik zie een hond waar gaten in vallen.Nanna schreef:
![]()

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vel dat niet overal loszit (gelukkig maar) en dat meedanst. Zo gaat dat, zeker op een pittig bespierde hond.
Ik ben ook erg gecharmeerd van de brindle trouwens, wist niet dat dat voorkwam.
Ter zake: bij de shar pei is een gen gevonden dat zorg voor die overvloedige berimpeling. Er waren indertijd vermoedens dat dat bij meer rassen speelt.
Als dat klopt voor de Mastino en je fokt dat weg (was enkelvoudig recessief) ben je er rap af dus.
Ik ben ook erg gecharmeerd van de brindle trouwens, wist niet dat dat voorkwam.
Ter zake: bij de shar pei is een gen gevonden dat zorg voor die overvloedige berimpeling. Er waren indertijd vermoedens dat dat bij meer rassen speelt.
Als dat klopt voor de Mastino en je fokt dat weg (was enkelvoudig recessief) ben je er rap af dus.
-
- Zeer actief
Natuurlijk wil je ervanaf, als die smet plekken en ellende daar wordt een hond nog een eigenaar gelukkig van - ik heb verbaal wel eens 3 rondes gevochten hoor met zo`n fokker op een ander forum , maar ik had er volgens hem helemaal geen kijk op en het was prachtig en ze waren nog steeds atletisch
.. natuurlijk 

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik vind ze prachtig! hele verbetering met die gedrochten die je op show ziet.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
Ik denk dat die onderste foto heel veel mensen ervan weerhoudt zo`n hond te willen ,
ik in ieder geval hoeft hem niet terwijl ik het karakter wel heel leuk vind

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar zeg ik dat precies?Nanna schreef:Ik geloof er geen barst van. Dat men 'er af wil'.
Ik zeg dat er een gen is dat dit veroorzaakt. En ja, daar kun je tegen selecteren en natuurlijk kun je buiten dat gen ook selecteren op veel of weinig huid.
In mijn eigen ras komt ook teveel huid voor (al zijn die vast gortdroog in de ogen van een bloedhondfokker), en ook daar is het een kwestie van selectie.
Het probleem is vaak dat je het ene wilt en dat het andere dan vanzelf meekomt.
Je wilt een laag oor en dan krijg je vanzelf ook meer huid, om maar eens wat te noemen.
Het is dus selectie, maar in sommige rassen wordt dat geholpen door een gen dat extra berimpeling verooraakt.
Wat ben je weer lekker genuanceerdNanna schreef:Moet je er wel af wíllen.
Waarom zouden er anders gladde Bassethounds en Bloedhonden zijn. Die missen dan dat gen? Ik geloof er geen hol van.

Ik weet niet of ze dat gen missen, dat vermoeden bestaat, maar ik weet niet of dat ooit verder is onderzocht.
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
WEeet je, jij weet alles te chargeren. Zak er maar in.Nanna schreef:de ene heeft duidelijk een (te) hoog aangezet oor, de ander een laag aangezet oor. Wijs mij het verschil in berimpeling maar aan
Goedemiddag.
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Wel mooi dat er een tendens is om weer terug te gaan naar een normaal model. Zo kwam ik laatst op een apporteerwedstrijd een sharpei tegen met alleen een rimpel tussen zijn oren en bij zijn staart. Niet mijn type hond, maar het was echt een hele mooie, imposante hond. De eigenaar fokte ook bewust dat type.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Van de Shar-Pei weten we toch inmiddels dat het dus veroorzaakt wordt door een gen? Dat zou dus sowieso los staan van de ooraanzet.
Ik vind die "nieuwe" Mastino's trouwens wel mooi, maar absoluut niet meer typisch. En nee, daarvoor hoeven ze niet extreem veel vel te hebben. Maar ik zie in de gehele lichaamsbouw ook niets meer terug van een Mastino. Deze hond is net zo goed doorgeslagen, alleen dan de andere kant op.
Ik vind die "nieuwe" Mastino's trouwens wel mooi, maar absoluut niet meer typisch. En nee, daarvoor hoeven ze niet extreem veel vel te hebben. Maar ik zie in de gehele lichaamsbouw ook niets meer terug van een Mastino. Deze hond is net zo goed doorgeslagen, alleen dan de andere kant op.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Behalve de huid inderdaad vind ik hem daar ook niet op lijkenNanna schreef:Dat hangt er van af waar je hem mee vergelijkt. Als je hem tegen een Mastino van het begin van de vorige eeuw afzet dan lijkt ie daar heel wat meer op dan op veel van de huidige drel en velvarkens.Maeve schreef:Van de Shar-Pei weten we toch inmiddels dat het dus veroorzaakt wordt door een gen? Dat zou dus sowieso los staan van de ooraanzet.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Oh jeetje daar kan je alleen maar heel erg verdrietig van wordenNanna schreef:Dit soort monsters fokken mag van mij hoe dan ook strafbaar gesteld gaan worden.

Maeve schreef:Behalve de huid inderdaad vind ik hem daar ook niet op lijkenNanna schreef:Dat hangt er van af waar je hem mee vergelijkt. Als je hem tegen een Mastino van het begin van de vorige eeuw afzet dan lijkt ie daar heel wat meer op dan op veel van de huidige drel en velvarkens.Maeve schreef:Van de Shar-Pei weten we toch inmiddels dat het dus veroorzaakt wordt door een gen? Dat zou dus sowieso los staan van de ooraanzet.
Denk dat Maeve bedoeld dat die showmastino meer lijkt op de vroegere mastino dan die brindle hond in je openingspost.Nanna schreef:[
En ook bij de showmastino is het lang niet altijd kommer en kwel en zijn er mensen die graag een niet-overdreven hond zien.
![]()
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Die hangen nog in het prikkeldraad van het vorige hekje haha
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie