Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Speelgoed eend apporteren in het water
Moderator: moderatorteam
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Speelgoed eend apporteren in het water
Gisteren vanwege het warme weer lekker naar het Kooiwalbos gegaan om Freya eens lekker te laten zwemmen. Mijn vrouw had het idee opgevat de speelgoed eend die we van haar ouders hadden gekregen mee te nemen om te kijken of Freya hier iets mee zou doen. Toevallig had ik die ochtend een blog geschreven over apporteren en dat ze dat nu (na een tijd minder gedaan te hebben) weer meer ging apporteren. We komen daar aan en er waren op dat moment geen andere honden. Wij blij, want als er andere honden zijn is het spelen en spelen en niet zwemmen. Mijn vrouw gooit de eend het water in geeft het commando "apport" en meteen de eerste keer al zwemt Freya naar de speelgoed eend, pakt de eend en brengt deze terug. Zo trots! Daarna bleef ze gaan. Keer op keer bracht ze de eend terug. Heel blij mee, zeker omdat we jacht/speur training met haar willen gaan doen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Speelgoed eend apporteren in het water
Wat leuk, ze doet het goed 
Waar wilde je jachttraining gaan doen?

- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja, ze doet het goed. Hopelijk blijft ze het leuk vinden en doen!ranetje schreef:Wat leuk, ze doet het goed
Bij onze hondenschool in Barendrecht. Dog spirit. Daar hebben we ook de opstartcursus gedaan met veel plezier.
Beginnen in oktober met basis gehoorzaamheid en daarna kunnen we speur en/of jachttraining gaan doen.
Ze geven ook nog veel andere dingen, maar dat is waar wij waarschijnlijk voor gaan.
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Het apporteren kreeg nog een staartje. Meteen ook maar gefilmd en een blog over geschreven. Deze keer op een voor haar onbekende plek en ook hier vol overgave en plezier apporteren. Zo leuk!
http://www.levenmetfreya.com/2016/09/14 ... eede-deel/
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Leuk, ze doet het heel vrolijkRonneke schreef:Het apporteren kreeg nog een staartje. Meteen ook maar gefilmd en een blog over geschreven. Deze keer op een voor haar onbekende plek en ook hier vol overgave en plezier apporteren. Zo leuk!

Je schrijft dat ze de eend voor jullie neerlegt.
Probeer eens of ze die eend in je handen wil afgeven?
Nog niet te moeilijk over doen, maar als ze naar je toe komt ga dan eens op je hurken zitten en probeer of je de eend (zonder gegraai, dus ook niet je handen uitsteken, maar bijv. je handen open op je knieën leggen) van haar kan aannemen zonder dat die op de grond valt.
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ga dat eens proberen. Bedankt voor de tip! Ga er zeker mee aan de slag. Altijd leuk nieuwe dingen aanleren.ranetje schreef:Leuk, ze doet het heel vrolijkRonneke schreef:Het apporteren kreeg nog een staartje. Meteen ook maar gefilmd en een blog over geschreven. Deze keer op een voor haar onbekende plek en ook hier vol overgave en plezier apporteren. Zo leuk!
Je schrijft dat ze de eend voor jullie neerlegt.
Probeer eens of ze die eend in je handen wil afgeven?
Nog niet te moeilijk over doen, maar als ze naar je toe komt ga dan eens op je hurken zitten en probeer of je de eend (zonder gegraai, dus ook niet je handen uitsteken, maar bijv. je handen open op je knieën leggen) van haar kan aannemen zonder dat die op de grond valt.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Leuk!
Pas wel op met het belonen; veel honden zien het "goed zo" als einde oefening namelijk en laten dan los.
Ik zou dat zelf wat af gaan bouwen tot ze in elk geval vlakbij je is.
Pas wel op met het belonen; veel honden zien het "goed zo" als einde oefening namelijk en laten dan los.
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Zal dat ook proberen. We zijn er soms inderdaad wel snel mee, maar vonden het brengen en neerleggen eigenlijk al voldoende haha. Waren nu al zo onder de indruk. Als ik wil dat ze de eend in onze handen legt zal ik zeker wachten met belonen! Bedankt voor de tip!Marjoleine schreef:Leuk!