Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wagenziek (primatour)
Moderator: moderatorteam
- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wagenziek (primatour)
Onze hond van 5 maanden oud (we hebben haar nu 3 weken) blijkt wagenziek te zijn. Het is af en toe goed gegaan, maar ze heeft ook al vaker na een ritje van 10 minuten moeten overgeven. Ze is verder rustig in de auto.
Dit weekend gaan we weg, ze moet dan ongeveer anderhalf uur in de auto. We hebben primatour gekocht, ik vraag me alleen af hoeveel ik haar het beste kan geven? En dan zowel voor de heenreis (ochtend) als de terugreis (einde van de middag)?
Tapas heeft een schofthoogte van zo'n 50cm en weegt zo'n 15kg.
Dit weekend gaan we weg, ze moet dan ongeveer anderhalf uur in de auto. We hebben primatour gekocht, ik vraag me alleen af hoeveel ik haar het beste kan geven? En dan zowel voor de heenreis (ochtend) als de terugreis (einde van de middag)?
Tapas heeft een schofthoogte van zo'n 50cm en weegt zo'n 15kg.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Re: Wagenziek (primatour)
Mijn hond leek ook rustig in de auto toen ze nog pup was maar gaf altijd over
De enige ritjes die we in het begin maakten was naar de DA, ze was veel ziek in het begin en elk ritje resulteerde in een injectie
Na een tijdje wilde ze niet meer in de auto en ging zelfs in paniek
Ik ben kleine ritjes gaan maken 3-5 minuten eruit en even wandelen, weer 3-5 minuten terug en wat lekkers als we thuis kwamen. Naar de hondenbrigade van de politie waar ze even met andere honden kon spelen was helemaal TOP.
De DA bezoekjes hielden op en in de auto betekende alleen maar leuke dingen, wandelen, naar de politie..... het overgeven is gestopt
Ik heb verder geen ervaring met medicatie tegen autoziekte. Ik zou toch even proberen de oorzaak te vinden.
De enige ritjes die we in het begin maakten was naar de DA, ze was veel ziek in het begin en elk ritje resulteerde in een injectie
Na een tijdje wilde ze niet meer in de auto en ging zelfs in paniek
Ik ben kleine ritjes gaan maken 3-5 minuten eruit en even wandelen, weer 3-5 minuten terug en wat lekkers als we thuis kwamen. Naar de hondenbrigade van de politie waar ze even met andere honden kon spelen was helemaal TOP.
De DA bezoekjes hielden op en in de auto betekende alleen maar leuke dingen, wandelen, naar de politie..... het overgeven is gestopt
Ik heb verder geen ervaring met medicatie tegen autoziekte. Ik zou toch even proberen de oorzaak te vinden.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Aantal honden: 2
Bij honden weet ik het niet. Ik heb ook last van wagenziekte en slik ook primatour..1 pil per 8 uur....is dat dezelfde dan als die jij je hond geeft?

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Een kwart pilletje. Kinderdosis. Ik probeer morgen de beaphar uit in plaats van Primatour. Het kotsen is hier over, maar hij vind auto's echt nog niet Okee. Dus wé rijden nu elke dag naar de oppas via binnendoor wegjes ipv snelweg. Dat trekt hij beter.
-
Kimmie
2 van mijn honden waren vroeger wagenziek,die gaf ik inderdaad een primatourtje voor het weggaan,gewoon de dosis zoals die op het doosje staat.
1 is er overheen gegroeit de ander bleef last houden,zelfs als 14 jarige zat ie aan het eind van de straat al te kwijlen als hij geen pilletje had gekregen,we hebben hem nog een keer een hele dag meegenomen smorgens een primatourtje gegeven en die heeft voor de hele dag gewerkt.
1 is er overheen gegroeit de ander bleef last houden,zelfs als 14 jarige zat ie aan het eind van de straat al te kwijlen als hij geen pilletje had gekregen,we hebben hem nog een keer een hele dag meegenomen smorgens een primatourtje gegeven en die heeft voor de hele dag gewerkt.
- Leonie&Evi
- Actief
Ik geef mijn hondje van 5 kilo een kwart pilletje. Werkt super! Het werkt ongeveer een uur of 6/7 en dan is het wel echt uitgewerkt.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik kreeg laatst de tip in één oor een prop watten te doen. Dus niet in beide, maar echt in eentje.
Wagenziekte heeft te maken met het evenwicht en dit zou helpen.
Ik heb het nog niet geprobeerd (heb geen wagenzieke honden) maar het klinkt logisch.
Wagenziekte heeft te maken met het evenwicht en dit zou helpen.
Ik heb het nog niet geprobeerd (heb geen wagenzieke honden) maar het klinkt logisch.
- Feather__
- Zeer actief
Oh Marjoleine. Dat gaan we eens proberen 
Hier ging het op een gegeven moment niet meer. Ze koppelde het pilletje aan het autorijden en ging dan maar gewoon kotsen voor we in de auto waren.
We zijn daar dus mee gestopt en ze is er nu een beetje overheen gegroeid.
Ze kwijlt nog gigantisch (al wisselt dat ook) en heel soms kotst ze nog. Maar 9 van de 10x gaat het goed.
Wij gaven ook een kwart pil ja.
Hier ging het op een gegeven moment niet meer. Ze koppelde het pilletje aan het autorijden en ging dan maar gewoon kotsen voor we in de auto waren.
We zijn daar dus mee gestopt en ze is er nu een beetje overheen gegroeid.
Ze kwijlt nog gigantisch (al wisselt dat ook) en heel soms kotst ze nog. Maar 9 van de 10x gaat het goed.
Wij gaven ook een kwart pil ja.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Bij onze vorige hond werkte Primatour uitstekend. Wij gaven hem de kinderdosis vanaf 6jr(halve pil), maar hij was toen ook al 35kg. 2x uitgeprobeerd en werkte goed, toen hem mee genomen op reis naar Italië(met tussenstop), hij heeft nergens last van gehad.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Of die prop watten. Dat kan in elk geval.Boutje schreef:Mag primatour ook bij MDRgen lijdertjes?
Ik gebruik voor lange ritten (tot een uur lukt het zo, langer is soms een probleem) cerenia, maar dat is aan de prijzige kant... wil anders wel eens die primatour proberen als ik die hier vind.
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor alle reacties!