Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppycursus.. Doe jij het?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Puppycursus.. Doe jij het?

Ongelezen bericht door mijke »

Ja de docent kan het maken of breken. Ik had bij de eerste cursus een hele leuke mevrouw, die ook haar eigen opvanger meetrainde, alles goed uitlegde, rustig de tijd nam etc. De cursus er na had ik haar man, wat een ongelovelijk nare, brute bullebak was dat :schrik: Er werd zonder enige introductie of opbouw ineens geintimideerd (om te kijken of de hond rustig zou blijven, whut?), en de correctie bestond uit het gooien met slipkettingen en boos brullen en een trap in de flank met je hiel. Geen idee hoe die twee getrouwd konden zijn, ik ben er subiet mee gestopt :piew:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik start volgende week met Malou met de 'brugklas'. Oké het is geen puppycursus, maar tut kent nagenoeg niks en dit is bij de hondenschool de cursus die na de puppycursus komt. :mrgreen:

Ik had ze voor het weekend nog gemaild met de melding dat Malou onder geen enkele voorwaarde los gaat, vanwege paniek voor knallen en weglopen. En dat ik een lange lijn mee zal nemen voor als er wordt geoefend met hierkomen en/of kom voor.
Ik dacht namelijk dat ik dat beter nu vast kon mailen dan daar volgende woensdag over in discussie te moeten of met veel uitleg zou moeten komen.. :wink:
Krijg ik een mailtje terug dat ik vast en zeker erg geschrokken was van haar avontuur, dat ze goed begrijpen dat ik haar niet los laat en dat ik geen lange lijn mee hoef te nemen, want die hebben ze gewoon op de hondenschool. :cheer:

Volgens mij kan ik het wel vinden met deze hondenschool :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Shibby schreef:Ik start volgende week met Malou met de 'brugklas'. Oké het is geen puppycursus, maar tut kent nagenoeg niks en dit is bij de hondenschool de cursus die na de puppycursus komt. :mrgreen:

Ik had ze voor het weekend nog gemaild met de melding dat Malou onder geen enkele voorwaarde los gaat, vanwege paniek voor knallen en weglopen. En dat ik een lange lijn mee zal nemen voor als er wordt geoefend met hierkomen en/of kom voor.
Ik dacht namelijk dat ik dat beter nu vast kon mailen dan daar volgende woensdag over in discussie te moeten of met veel uitleg zou moeten komen.. :wink:
Krijg ik een mailtje terug dat ik vast en zeker erg geschrokken was van haar avontuur, dat ze goed begrijpen dat ik haar niet los laat en dat ik geen lange lijn mee hoef te nemen, want die hebben ze gewoon op de hondenschool. :cheer:

Dat klinkt goed :ok:
Geef voor de les nog even een seintje over die lange lijn voor het geval de trainster vergeet om die mee naar het veld te nemen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Shibby schreef:Ik start volgende week met Malou met de 'brugklas'. Oké het is geen puppycursus, maar tut kent nagenoeg niks en dit is bij de hondenschool de cursus die na de puppycursus komt. :mrgreen:

Leuk en klinkt inderdaad goed! :ok:
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Met Amy en Amoz vond ik het heel leuk en nuttig om te doen. Niet zozeer vanwege het aanleren van de commando's, die hadden ze al wel onder de knie (behalve Amoz dan, die niet kon zitten :mrgreen: ), maar wel om echt even samen bezig te zijn zonder de andere honden erbij en om toch weer wat bruikbare tips te krijgen wat betreft training en motivatie. Amoz en Amy vonden het ook allebei heel leuk :D
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

DeDiana schreef:

Leuk en klinkt inderdaad goed! :ok:
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Met Amy en Amoz vond ik het heel leuk en nuttig om te doen. Niet zozeer vanwege het aanleren van de commando's, die hadden ze al wel onder de knie (behalve Amoz dan, die niet kon zitten :mrgreen: ), maar wel om echt even samen bezig te zijn zonder de andere honden erbij en om toch weer wat bruikbare tips te krijgen wat betreft training en motivatie. Amoz en Amy vonden het ook allebei heel leuk :D
Met die intentie heb ik ons ook ingeschreven voor deze cursus. Gewoon spelenderwijs samenwerkend wat basisdingetjes aanleren en samen bezig zijn zonder dat er een oude opa in de weg loopt.
Malou kan super goed zitten, ze weet alleen nog niet dat er een commando aan zit, haha. Ben sinds dat ze er is veel meer bezig geweest met de praktische dingen aanleren zoals wachten bij een stoeprand, wachten voor eten en de afgelopen 1,5 maand heeft de focus vooral op het leren omgaan met knallen gelegen.

Ik ben dus ook wel heel benieuwd hoe het bevalt.

Van Malou verwacht ik dat ze het echt wel leuk vindt. Ik heb haar toen ik haar 4 dagen had al meegenomen naar de fun training die ik met Shib volgde en daar is ze 6 keer geweest. Ze vindt het super leuk om wat voor mij en het beloningstasje te doen. En da's het belangrijkste. Dat zij het leuk vindt. Dan vind ik het automatisch ook wel leuk. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Dorine.
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dorine. »

Ik doe zeker mee met puppycursus! Zelf vind ik het heel erg leuk om te doen, en de pup ook.

Onze instructeur geeft les op een boerderij en heeft ook een keer haar paard meegenomen naar de cursus. Toch allemaal dingen die je thuis niet zomaar even doet. Ook heeft ze veel spelletjes die ik nog niet kende, leuke attributen zoals een agility tunnel, evenwichtsoefeningen... En gewoon het spelen achteraf met de andere pups en het 'werken met de baas' terwijl er andere honden in de buurt zijn. Onbetaalbaar vind ik dat.

En ik merk zelf ook dat een andere trainer toch net wat subtiele 'foutjes' bij jezelf eruit kan halen, waar je zelf niet zo aan denkt. En gewoon een frisse blik op sommige dingen waar je met een pup tegenaan loopt!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Shibby schreef:Met die intentie heb ik ons ook ingeschreven voor deze cursus. Gewoon spelenderwijs samenwerkend wat basisdingetjes aanleren en samen bezig zijn zonder dat er een oude opa in de weg loopt.
Malou kan super goed zitten, ze weet alleen nog niet dat er een commando aan zit, haha. Ben sinds dat ze er is veel meer bezig geweest met de praktische dingen aanleren zoals wachten bij een stoeprand, wachten voor eten en de afgelopen 1,5 maand heeft de focus vooral op het leren omgaan met knallen gelegen.

Ik ben dus ook wel heel benieuwd hoe het bevalt.

Van Malou verwacht ik dat ze het echt wel leuk vindt. Ik heb haar toen ik haar 4 dagen had al meegenomen naar de fun training die ik met Shib volgde en daar is ze 6 keer geweest. Ze vindt het super leuk om wat voor mij en het beloningstasje te doen. En da's het belangrijkste. Dat zij het leuk vindt. Dan vind ik het automatisch ook wel leuk. :mrgreen:
Ja, dat laatste geldt voor mij precies zo. Ik moet zeggen dat ik zowel door Amy als door Amoz positief werd verrast op die basiscursus. Met name Amoz die na 6 jaar asiel op het trainingsveld rondliep alsof hij nooit anders gewend was geweest en een heel enthousiaste en snelle leerling bleek. Het is voor zulke honden ook heel leerzaam en waardevol - denk ik dan - om te ontdekken hoe leuk het is om samen te werken en echt samen bezig te zijn. Dat concept is vaak echt nog nieuw voor ze.
Bij Amoz duurde het trouwens ook even voordat hij de link legde tussen commando, actie van hem en vervolgens beloning daarvoor krijgen. :F: Gek genoeg snapte Amy dat wel meteen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nee, nog niet een heel klein beetje zin in.
Mijn pup is socialer dan ik. Ben geen "gezellig met een groepje op een vaste tijd op een veldje" mens.
Ik wil japie lekker laten. Hij komt als ik roep, wachten moet ie ook nog leren en dan is het prima.
Verder hoeft hij helemaal niets.
Samen lol maken, overal mee naartoe en genieten. Dat is er met charlie compleet bij ingeschoten.
Dennimae
geregistreerd lid
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dennimae »

Wij hebben met de twee honden allebei de puppy cursus gelopen. Joes (de herder) heeft A, B, C en D gehaald haha!
Zepo kwam alleen tot de puppy cursus, maar dat vonden wij ook meer als genoeg ;p
Afbeelding
Zepo en Joes :love:
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik heb met alle vorige honden puppy cursus gedaan en de vervolg cursussen

Met Nisha alleen de puppy cursus en paar keer de vervolg maar ergerde me mateloos aan het stil staan op de les
Op 1 uur tijd werden er 4 of 5 oefeningen gedaan en de rest was wat volgen of stilstaan dus na paar keer ermee gestopt

Nu met de pup Mila even gedacht de puppycursus te doen maar ga het toch deze keer maar zelf doen, ze komt genoeg in
contact met andere honden en de rest doe ik zelf wel
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Morgen hebben wij onze eerste puppycursus. Nouja, vorige week hadden we al een kennismaking met iedereen zonder pups. Dus morgen zien we de pups erbij. Ik ben benieuwd.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Met Luca wel gedaan, met Csiva niet en met een volgende hond ga ik het weer wel doen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”