Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op vakantie zonder hond...
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Op vakantie zonder hond...
Vandaag ga ik richting Eindhoven, om morgen vroeg naar Boedapest te vliegen voor een paar dagen. En het voelt raar!
Natuurlijk heb ik er super veel zin in, maar dit is de eerste keer dat ik Duke voor langer dan een nachtje verlaat. Voor Duke is het bekende hap, alleen langduriger. De vaste oppas neemt hem onder zijn hoede, zij woont drie huizen verder en als hij alleen moet blijven, doet ze hem bij mij naar binnen. (En dus ook gelijk een oogje in het zeil op mijn huis)
Ik ben echt geen emotioneel typje die der hondje niet kan missen, maar het voelt wel gewoon heel raar, alsof er iets niet klopt. Gelukkig weet ik dat hij in goede handen is en stiekem ben ik ook heel erg benieuwd hoe hij reageert als ik terug kom.
Hoe is dat bij jullie? kennen jullie het gevoel? Of hebben jullie er helemaal geen moeite mee? Was de eerste keer anders dan de keren erna?
Natuurlijk heb ik er super veel zin in, maar dit is de eerste keer dat ik Duke voor langer dan een nachtje verlaat. Voor Duke is het bekende hap, alleen langduriger. De vaste oppas neemt hem onder zijn hoede, zij woont drie huizen verder en als hij alleen moet blijven, doet ze hem bij mij naar binnen. (En dus ook gelijk een oogje in het zeil op mijn huis)
Ik ben echt geen emotioneel typje die der hondje niet kan missen, maar het voelt wel gewoon heel raar, alsof er iets niet klopt. Gelukkig weet ik dat hij in goede handen is en stiekem ben ik ook heel erg benieuwd hoe hij reageert als ik terug kom.
Hoe is dat bij jullie? kennen jullie het gevoel? Of hebben jullie er helemaal geen moeite mee? Was de eerste keer anders dan de keren erna?

-
Sanner
- Zeer actief
Re: Op vakantie zonder hond...
Pff ja, ik ga vrijdag op vakantie. Twee weken zonder de honden en ik kan er nu al om janken.
Een vriendin komt in mijn huis op de honden passen, dus ze worden prima verzorgd maar ze zijn nooit zonder mij. Denk dat Teun het helemaal verschrikkelijk gaat vinden, maar ja. Komt vast goed en anders hebben ze het maar even niet zo leuk, dan zijn het maar twee weken. (Dit zeg ik maar steeds tegen mezelf.
)
Hoop in ieder geval dat ik het los kan laten als ik in het vliegtuig zit.
Fijne vakantie! Met Duke komt het vast ook goed.
Hoop in ieder geval dat ik het los kan laten als ik in het vliegtuig zit.
Fijne vakantie! Met Duke komt het vast ook goed.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik ben wel een vreselijke emo lijder ik laat mijn hond gewoon niet alleen voor langer dan een uur of 10, vind het al verschrikkelijk om weg te gaan naar mijn werk
hele fine vakantie
-
Manuma
- Zeer actief
Ik ken dat gevoel ja. Dat je wakker wordt en er is helemaal geen natte neus in je gezicht en haar in je mond 
Mijn honden zijn ook nogal op ons, vooral Uma. En ik heb me daar druk om gemaakt hoor maar die stinkbeesten hebben de grootste lol zodra ik de deur uitstap
Ik krijg foto's van Uma die op haar rug in bed ligt onder een dekentje en Manu die de hele dag in de tuin naar de konijnen ligt te staren. Manu heeft het vooral naar zijn zin want hij neemt iedereen heerlijk in de zeik en maakt zijn eigen regels
Cody ligt met hartjes in zijn ogen op schoot zijn poten in mijn zusjes' mond te stoppen zodat ze nooit meer stopt met aaien
Ik ben enorm blij met zo'n ontzettend fijn oppasadres. Mijn moeder en zusje zien onze honden ook echt een beetje als die van hen, ze houden zoveel van ze
De honden worden ook helemaal gek zodra ze hun stemmen horen en dat vind ik wel echt geruststellend als ik wegga.
Want eerlijk is eerlijk, soms is een hele dag op pad kunnen met zijn tweeën ook wel erg fijn zonder dat ik me zorgen moet maken om de honden.
Mijn honden zijn ook nogal op ons, vooral Uma. En ik heb me daar druk om gemaakt hoor maar die stinkbeesten hebben de grootste lol zodra ik de deur uitstap
Ik ben enorm blij met zo'n ontzettend fijn oppasadres. Mijn moeder en zusje zien onze honden ook echt een beetje als die van hen, ze houden zoveel van ze
Want eerlijk is eerlijk, soms is een hele dag op pad kunnen met zijn tweeën ook wel erg fijn zonder dat ik me zorgen moet maken om de honden.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Ik snap het wel. Maar moet eerlijk zeggen dat wij afgelopen weekend twee nachten weg waren en ik het wel lekker vond. Even niet continu op de pup 'moeten' letten. Of mensen die je aanvallen met 'Oo wat is hij schattig, ja wij hebben ook een hond, blablablabla'
Maar toen we heb gisterenavond weer zagen was ik wel donders blij
Maar toen we heb gisterenavond weer zagen was ik wel donders blij
_Esmee
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Onze hond gaat altijd mee(moet er nog aan wennen om hond te typen).
Ik heb al gezegd dat als Nikkie er ook niet meer is, ik eerst een vakantie zonder hond op vakantie wil voordat er weer een hond komt. Of dat gaat lukken is nog maar de vraag.
Deze vakantie was al een stuk rustiger met nog maar een hond, maar in een klamm kon ik niet op mijn gemak foto's maken omdat Nikkie er alleen maar snel doorheen wilde want de planken waren nat en er kwamen druppels naar beneden.
Probeer dan je fototoestel maar eens stil te houden. Haha.
Ik heb al gezegd dat als Nikkie er ook niet meer is, ik eerst een vakantie zonder hond op vakantie wil voordat er weer een hond komt. Of dat gaat lukken is nog maar de vraag.
Deze vakantie was al een stuk rustiger met nog maar een hond, maar in een klamm kon ik niet op mijn gemak foto's maken omdat Nikkie er alleen maar snel doorheen wilde want de planken waren nat en er kwamen druppels naar beneden.
Probeer dan je fototoestel maar eens stil te houden. Haha.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
ruudstofferboa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
Tja wij doen het ieder jaar, o vakantie zonder honden, zeker 2,5 tot 3 weken.....
Het voelt altijd moeilijk om ze weg te brengen, maar ze gaan naar een vertrouwd pension.
Eenmaal op vakantie vind ik het heerlijk even niet de zorgen het uitlaten en niet hoeven opletten of ze niet te lang alleen zijn..
Natuurlijk app ik wel iedere dag om te horen hoe het gaat, en meet een fotootje op zn tijd kom ik het prima door hoor.
Ben ik dan een slechte honden moeder?? tuurlijk niet, de rest van het jaar staan mijn honden centraal, dus ze komen niks te kort, en ze zijn altijd heerlijk tevreden , goed verzorgd, en super blij als ik ze ophaal.
Snapt dat je je wat schuldig voelt, maar eenmaal weg , zet lekker de knop om en geniet!!
Het voelt altijd moeilijk om ze weg te brengen, maar ze gaan naar een vertrouwd pension.
Eenmaal op vakantie vind ik het heerlijk even niet de zorgen het uitlaten en niet hoeven opletten of ze niet te lang alleen zijn..
Natuurlijk app ik wel iedere dag om te horen hoe het gaat, en meet een fotootje op zn tijd kom ik het prima door hoor.
Ben ik dan een slechte honden moeder?? tuurlijk niet, de rest van het jaar staan mijn honden centraal, dus ze komen niks te kort, en ze zijn altijd heerlijk tevreden , goed verzorgd, en super blij als ik ze ophaal.
Snapt dat je je wat schuldig voelt, maar eenmaal weg , zet lekker de knop om en geniet!!
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Jaa heel herkenbaar!
Maakt niet uit waar ik de honden achterlaat en hoe goed ze het ook hebben, ik vind het zelf heel raar zonder haha!
Maar om heel eerlijk te zijn, vind ik zelf vakantie met de honden ook gewoon leuker dan zonder. Het gevoel van het even lekker zonder de honden weg, herken ik dan ook niet. Ik zit dan op vakantie alleen maar te denken, woww die bossen hier hadden de honden zo gaaf gevonden
Dus mijn man heeft het maar opgegeven hahah! En we boeken onze vakanties nu zo dat de honden altijd mee gaan. Dan gaan we heus ook nog wel uiteten etc zonder de honden hoor.
Ik ben dus wel een emo-lijer
Vind het zonder honden gewoon minder leuk allemaal 
Maakt niet uit waar ik de honden achterlaat en hoe goed ze het ook hebben, ik vind het zelf heel raar zonder haha!
Maar om heel eerlijk te zijn, vind ik zelf vakantie met de honden ook gewoon leuker dan zonder. Het gevoel van het even lekker zonder de honden weg, herken ik dan ook niet. Ik zit dan op vakantie alleen maar te denken, woww die bossen hier hadden de honden zo gaaf gevonden
Dus mijn man heeft het maar opgegeven hahah! En we boeken onze vakanties nu zo dat de honden altijd mee gaan. Dan gaan we heus ook nog wel uiteten etc zonder de honden hoor.
Ik ben dus wel een emo-lijer
Laatst gewijzigd door Sulluna op 12 sep 2016 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik doe het zelden. Ik vind het verschrikkelijk.
Maar in september ga ik op dogtrail en Beau is niet meer goed genoeg om mee te gaan zoals vorige jaren. Ik ga nu met de aussie van mijn vriendin, en Beau blijft drie dagen thuis. Ik mis hem nu al
Maar in september ga ik op dogtrail en Beau is niet meer goed genoeg om mee te gaan zoals vorige jaren. Ik ga nu met de aussie van mijn vriendin, en Beau blijft drie dagen thuis. Ik mis hem nu al

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ben dit jaar onverwacht voor het eerst zonder Bo gegaan omdat ze precies in onze vakantie hoogloops was en dat vonden we op een hondencamping toch wat minder handig. Vond het helemaal niet leuk om haar achter te moeten laten maar we hebben het samen toch wel erg fijn gehad. Konden dingen doen die je mét hond toch niet zo makkelijk doet.
Bo is gewoon thuis gebleven, onze kinderen (deels thuis- en deels uitwonend) hebben het met elkaar opgelost.
Ze heeft het in ieder geval heel goed gehad maar was gelukkig ook heel blij toen we weer thuis kwamen.
Bo is gewoon thuis gebleven, onze kinderen (deels thuis- en deels uitwonend) hebben het met elkaar opgelost.
Ze heeft het in ieder geval heel goed gehad maar was gelukkig ook heel blij toen we weer thuis kwamen.
-
Neeltje
Ik ga nooit op vakantie, dus heb het 'probleem' niet, maar ik zal zwaaien als je overkomt, ik woon nl. 5 min van het vliegveld vandaan.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Elek keer als wij op vakantie gaan en de hond achterblijft bij mij ouders heb ik dat, wij brengen de dag vantevoren al weg omdat we altijd s'morgens heel vroeg vliegen en als ik dan thuis kom zonder hond voelt het niet goed.
Eenmaal op weg naar schiphol verdwijnt dat gevoel ook weer, ik weet beter kan ze ook niet zitten anders ging ik niet eens weg.
Bij thuiskomst is het ook altijd meteen koffers neer gooien en hond op halen, eenmaal thuis moet ze er weer bij hoor.
Wij zijn ca 4 jaar niet op vakantie geweest omdat ik toen 3 honden had en een goede oppas er niet was voor alle 3 dus dan blijf je thuis en ga je weekje in nederland weg maar voor mij is dat niet echt vakantie.
Ik vind het heerlijk 2 weken zonder hond, niet leven met de klok oid maar dan moet ze wel op een goede plek zitten anders ga ik niet.
Eenmaal op weg naar schiphol verdwijnt dat gevoel ook weer, ik weet beter kan ze ook niet zitten anders ging ik niet eens weg.
Bij thuiskomst is het ook altijd meteen koffers neer gooien en hond op halen, eenmaal thuis moet ze er weer bij hoor.
Wij zijn ca 4 jaar niet op vakantie geweest omdat ik toen 3 honden had en een goede oppas er niet was voor alle 3 dus dan blijf je thuis en ga je weekje in nederland weg maar voor mij is dat niet echt vakantie.
Ik vind het heerlijk 2 weken zonder hond, niet leven met de klok oid maar dan moet ze wel op een goede plek zitten anders ga ik niet.
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Oh wat voel ik me een slechte hondenbaas zeg
Ik vind het heerlijk om eens in de zoveel tijd zonder hond weg te gaan.
Even geen rekening houden met.
Dit jaar hebben we de vakantie wel aangepast aan de hond, maar volgend jaar wordt het toch echt weer een vakantie voor mezelf.
Gelukkig hebben we wel een paar hele fijne oppas adresjes.
Dit jaar hebben we de vakantie wel aangepast aan de hond, maar volgend jaar wordt het toch echt weer een vakantie voor mezelf.
- Sulluna
- Zeer actief
Haha hoezo nou weer slechte hondenbaas. Iedereen is anders toch. Ene niet beter dan het andere.Cendy schreef:Oh wat voel ik me een slechte hondenbaas zeg![]()
Vakantie moet je een vakantie gevoel geven. Voor de 1 is dat ontspannen zonder honden en voor de andere is dat weer met honden. Zolang de honden een goed vakantie adres hebben, zal het hun niet boeien hoor haha!
Mijn honden gaan mee voor mezelf, niet perse voor de honden. Ik geniet meer van vakantie met de honden dan zonder de honden. Maar als ik dan weg ben zonder ze, hebben de honden net zo veel plezier bij mijn moeder haha. Dus voor hun maakt het niets uit.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ik vind de een ook geen betere baas dan de ander omdat de ene wel op vakantie gaat zonder hond en de ander niet en ook niet hoe je je daar bij voelt. Zolang je het goed geregeld hebt en de hondjes niks te kort komen is het goed toch!. Ben het wat dat betreft helemaal met Salluna eens.
Wel fijn dat ik niet de enige ben met een dubbel gevoel. Het is niet eens echt schuldgevoel bij mij of zo. Het is gewoon raar! Maak me meer zorgen of alles wel goed gaat, of hij niet ziek wordt als ik weg ben, of hij niet de boel gaat slopen thuis of te druk wordt. En dat slaat allemaal nergens op, want hij is bij de persoon die hem na mij het beste kent. Maar toch.
Ik had daar vroeger bij onze honden helemaal geen last van. Maar daar was ik ook niet de enige baas en eenmaal in mijn tienerjaren ging ik met vrienden op vakantie als mijn ouders gewoon thuis waren. Dit is de eerste hond van mij alleen. Ik woon ook alleen en het is altijd hij en ik.
Eenmaal in het vliegtuig zal ik het wel los kunnen laten en gewoon lekker van de vakantie genieten. Ik denk dat het vanavond het raarst zal zijn. Als ik zonder hem bij mijn ouders ben en Nikki daar alleen is en ik niet constant op moet letten of Duke Nikki niet te lang blijft lastig vallen en zo
Ik zal de oppas maar op het hart drukken om regelmatig even een fotootje te sturen.
En dan is dit nog maar het voorproefje! In november ga ik nog 2 weken naar Curaçao
Wel fijn dat ik niet de enige ben met een dubbel gevoel. Het is niet eens echt schuldgevoel bij mij of zo. Het is gewoon raar! Maak me meer zorgen of alles wel goed gaat, of hij niet ziek wordt als ik weg ben, of hij niet de boel gaat slopen thuis of te druk wordt. En dat slaat allemaal nergens op, want hij is bij de persoon die hem na mij het beste kent. Maar toch.
Ik had daar vroeger bij onze honden helemaal geen last van. Maar daar was ik ook niet de enige baas en eenmaal in mijn tienerjaren ging ik met vrienden op vakantie als mijn ouders gewoon thuis waren. Dit is de eerste hond van mij alleen. Ik woon ook alleen en het is altijd hij en ik.
Eenmaal in het vliegtuig zal ik het wel los kunnen laten en gewoon lekker van de vakantie genieten. Ik denk dat het vanavond het raarst zal zijn. Als ik zonder hem bij mijn ouders ben en Nikki daar alleen is en ik niet constant op moet letten of Duke Nikki niet te lang blijft lastig vallen en zo
Ik zal de oppas maar op het hart drukken om regelmatig even een fotootje te sturen.
En dan is dit nog maar het voorproefje! In november ga ik nog 2 weken naar Curaçao

- dre
- Zeer actief
Ik vind het heerlijk om (met mate) een paar keer per jaar zonder honden weg te gaan
Ik neem ze heel graag mee een weekend (of vakantie) ergens heen en dat doen we ook nog wel eens, maar we zijn net terug van een weekend weg waar de honden niet mee naartoe konden (soort van bedrijfsfeestje van mijn vriend zijn vrijwilligerswerk), hebben al een weekend Parijs en Valkenburg gedaan zonder honden en nog even en dan zitten we op Cyprus, wederom zonder honden.
Dit is voor mij toch echt wel de max om weg te gaan zonder honden, onder andere ook omdat ik mijn oppassers niet te vaak wil belasten (ondanks dat die het heerlijk vinden).
Het meest rare vind ik het thuis zijn zonder de honden, dan mis ik ze wel echt, maar eenmaal weg is dat gevoel echt wel weggetrokken hoor (oké ik wil wel elke dag even horen hoe het gaat, dat wel
).
Nou ja, ik vind het ook wel eens lekker om gewoon weg te zijn en niet na te hoeven denken dat de honden toch wel erg lang alleen zijn anders, of dat we ergens niet heen kunnen omdat er geen honden zijn toegestaan en mijn stiekem ook wel verheugmomentje, gewoon eens naar bed gaan als je moe bent zonder eerst de honden nog te moeten uitlaten en uiteindelijk klaarwakker in bed liggen omdat je weer wakker bent
Ik ben echt wel gek op mijn honden hoor, maar op vakantie mis ik ze eigenlijk bijna nooit
Ik neem ze heel graag mee een weekend (of vakantie) ergens heen en dat doen we ook nog wel eens, maar we zijn net terug van een weekend weg waar de honden niet mee naartoe konden (soort van bedrijfsfeestje van mijn vriend zijn vrijwilligerswerk), hebben al een weekend Parijs en Valkenburg gedaan zonder honden en nog even en dan zitten we op Cyprus, wederom zonder honden.
Dit is voor mij toch echt wel de max om weg te gaan zonder honden, onder andere ook omdat ik mijn oppassers niet te vaak wil belasten (ondanks dat die het heerlijk vinden).
Het meest rare vind ik het thuis zijn zonder de honden, dan mis ik ze wel echt, maar eenmaal weg is dat gevoel echt wel weggetrokken hoor (oké ik wil wel elke dag even horen hoe het gaat, dat wel
Nou ja, ik vind het ook wel eens lekker om gewoon weg te zijn en niet na te hoeven denken dat de honden toch wel erg lang alleen zijn anders, of dat we ergens niet heen kunnen omdat er geen honden zijn toegestaan en mijn stiekem ook wel verheugmomentje, gewoon eens naar bed gaan als je moe bent zonder eerst de honden nog te moeten uitlaten en uiteindelijk klaarwakker in bed liggen omdat je weer wakker bent
Ik ben echt wel gek op mijn honden hoor, maar op vakantie mis ik ze eigenlijk bijna nooit

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
hier precies zo al gaan ze niet naar ene pension maar naar vrienden. Ik vind het heerlijk!ruudstofferboa schreef:Tja wij doen het ieder jaar, o vakantie zonder honden, zeker 2,5 tot 3 weken.....
Eenmaal op vakantie vind ik het heerlijk even niet de zorgen het uitlaten en niet hoeven opletten of ze niet te lang alleen zijn..![]()

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
dat vind ik wel heel raar eigenlijk, een ècht hondenvakantie zonder je eigen hond, Ik zou ze dan vreselijk missen. Wij gaan juist op stad/zon/ verre reis- vakanties en daarbij word je vele minder geconfronteerd met de afwezigheid van je honden.Hilde schreef:Ik doe het zelden. Ik vind het verschrikkelijk.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Toen ik inschreef was hij nog niet dover en blinder aan het wordenSas schreef:dat vind ik wel heel raar eigenlijk, een ècht hondenvakantie zonder je eigen hond, Ik zou ze dan vreselijk missen. Wij gaan juist op stad/zon/ verre reis- vakanties en daarbij word je vele minder geconfronteerd met de afwezigheid van je honden.Hilde schreef:Ik doe het zelden. Ik vind het verschrikkelijk.

- dagmar88
- Zeer actief
Ik wil het echt niet. Had er als kind al enorm veel moeite mee, later toen ik alleen de katten had wilde ik na een paar dagen al echt terug naar huis. Heb er geen plezier in.
En nu is het een gepasseerd station.
Charlie uitbesteden kon toch al niet, daarom was tibbe geen extra last.
Zou niet weten waar je zeven honden (waarvan het gros met allerlei speciale handleidingen) even laat
Zou niet weten waar je zeven honden (waarvan het gros met allerlei speciale handleidingen) even laat
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
pauze dus even tijd om te reageren..
Wij hebben volgende week een lang weekend weg. We gaan met het vliegtuig en Fred gaat naar familie. Maar man, ik vind het zo moeilijk!
Wij hebben volgende week een lang weekend weg. We gaan met het vliegtuig en Fred gaat naar familie. Maar man, ik vind het zo moeilijk!
- Sulluna
- Zeer actief
Heel herkenbaar! Ik liep als kind ook al te sippen, als we onze familiehondjes bij oma achterlieten voor vakantie.. Toen ik 15 was ( en dus puber) ben ik zelfs een keer boos geworden haha. Daarna ging ook mijn moeder maar overstag en zijn onze hondjes daarna mee gegaan op vakantie.dagmar88 schreef:Ik wil het echt niet. Had er als kind al enorm veel moeite mee, later toen ik alleen de katten had wilde ik na een paar dagen al echt terug naar huis. Heb er geen plezier in.
Maar ja, als je echt van vakanties houdt waarbij je allerlei steden oid gaan bezoeken, is dat met honden niet zo praktisch ook. Ik houd meer van een hutje op de hei
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Nou, ik ging laatst zonder Oor naar een trouwfeestje in Gouda, en dat vond ik al bizar raar
Gewoon het feit dat je al-tijd aan een arm een hond hebt, en nu ineens niet. En wat ik ook gek vond; ik heb me als vrouw nog nooit ergens 's avonds in het donker onveilig gevoeld, in geen enkele stad in mijn hele leven niet. Maar nu ik gewend ben een hond bij me te hebben voelde ik me in Gouda in het donker op de terugweg ineens wél onveilig zonder hond. Of in ieder geval was ik me heel bewust van het feit dat ik geen hondachtige bescherming bij me had. Best bizar.
- Jackira
- Zeer actief
Wij zijn de eerste jaren met honden op vakantie geweest. Maar ik vind het niet ontspannen als je zo op moet letten. Als ze thuis op de bank liggen dan vind ik wat haren niet erg. Kleden over de bank is niet genoeg om er geen haren op te krijgen. Ik heb geen zin om op vakantie die bank uren te stofzuigen of ze te verbieden op de bank te liggen. Hier lopen ze met modderpoten naar binnen
of de oudere honden plassen wel eens in huis. Ik zou er de zenuwen van krijgen om zo'n huisje of wat dan ook weer een beetje acceptabel op te leveren. Terwijl het hier thuis gewoon schoon is hoor
. Maar je zult net zien.
En oppas voor Buck is geen optie, voor Laila nu ook niet en met 3 oude honden van 14 jaar zul je net zien dat er eentje ziek wordt als je weg bent. Nee dat zou geen ontspannen vakantie worden dus we slaan maar even over.
Mijn droom is wel een eigen camper als we nog bijvoorbeeld 2 of 3 honden over hebben. Dan lijkt het me geweldig om op vakantie te gaan. Nu Ed nog zover zien te krijgen.
Die heeft als motto "vakantie is voor de dommen"
en "als je je deur achter je dicht trekt begint je ellende. " Nou daar moet dus nog aan gewerkt worden
En oppas voor Buck is geen optie, voor Laila nu ook niet en met 3 oude honden van 14 jaar zul je net zien dat er eentje ziek wordt als je weg bent. Nee dat zou geen ontspannen vakantie worden dus we slaan maar even over.
Mijn droom is wel een eigen camper als we nog bijvoorbeeld 2 of 3 honden over hebben. Dan lijkt het me geweldig om op vakantie te gaan. Nu Ed nog zover zien te krijgen.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik heb karel een half jaar geleden te logeren gebracht toen pom loops was. Ik moest wel effe slikken ja, toen ik wegging. Nu issie pas weer geweest, vond ik een stuk minder erg. Ik weet dat ie het naar zijn zin heeft en er goed voor hem gezorgd wordt, en ik weet nu dat ie me gerust kan missen 
- iones
- Zeer actief
Het weggaan is altijd het moeilijkst. De honden zien dat we voor langere tijd weg gaan. Aan de tassen, de caravan etc. En soms mogen ze mee met de caravan, dat is met Pinksteren. Maar in de zomervakantie laten we ze thuis. En dan komen mijn achterneef en zijn vriendin hier in huis. Daar zijn ze weliswaar mee vertrouwd, maar ze gaan toch liever mee. En dat is sneu. Maar ik weet dat het de volgende dag weer prima gaat dus dat scheelt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Voordat Nozem geboren werd gingen wij altijd een week of 2 op vloegvakantie, en waren de honden in een pension. Ik miste de honden dan wel bij vlagen, en was altijd erg blij dat we ze weer konden ophalen.
Vanaf Nozems geboorte hebben we onze vakanties zo gekozen,mdat de honden mee konden en zo doen we het nog steeds. Dat bevalt ons heel erg goed, de honden zijn het ook van jongs af aan gewend en gedragen zich prima in onze vakantiehuisjes, ook als we een paar uur weg zijn voor het eten, een boodschap of ergens in een leuke plaats wat winkelen.
Toch zou ik wel een keer een paar dagen tot een weekje samen weg willen naar een zonnig en warm oord, dat heb ik jaren niet meer gehad maar begint de laatste tijd steeds meer te kriebelen. Hiervoor zullen we echter moeten wachten tot Tapas er niet meer is, want voor haar vind ik het geen optie een oppas te nemen, daar is ze te gecompliceerd voor. Mojo zou het overal prima vinden dus voor hem zijn er opties zat.
Dus binnenkort vertrekken we voor een week of 2 met de honden naar Zweden, heerlijk!
Als Tapas er niet meer is, hopelijk duurt dat nog heel wat jaren want ik kan haar echt nog niet missen, gaan we gewoon alsnog een keertje met het vliegtuig op pad samen. Wat in het vat zit verzuurt gelukkig niet.
Vanaf Nozems geboorte hebben we onze vakanties zo gekozen,mdat de honden mee konden en zo doen we het nog steeds. Dat bevalt ons heel erg goed, de honden zijn het ook van jongs af aan gewend en gedragen zich prima in onze vakantiehuisjes, ook als we een paar uur weg zijn voor het eten, een boodschap of ergens in een leuke plaats wat winkelen.
Toch zou ik wel een keer een paar dagen tot een weekje samen weg willen naar een zonnig en warm oord, dat heb ik jaren niet meer gehad maar begint de laatste tijd steeds meer te kriebelen. Hiervoor zullen we echter moeten wachten tot Tapas er niet meer is, want voor haar vind ik het geen optie een oppas te nemen, daar is ze te gecompliceerd voor. Mojo zou het overal prima vinden dus voor hem zijn er opties zat.
Dus binnenkort vertrekken we voor een week of 2 met de honden naar Zweden, heerlijk!
Als Tapas er niet meer is, hopelijk duurt dat nog heel wat jaren want ik kan haar echt nog niet missen, gaan we gewoon alsnog een keertje met het vliegtuig op pad samen. Wat in het vat zit verzuurt gelukkig niet.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Honden zijn voor mij gezinsleden en die gingen altijd mee op vakantie. Met opgroeiende kinderen kun je je geen mooiere vakanties voorstellen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Sulluna
- Zeer actief
Och, dat lijkt mij ook geweldig. Een camper en gewoon op doorreis. Van hot naar her rijden wekenlangRi@ schreef:
Mijn droom is wel een eigen camper als we nog bijvoorbeeld 2 of 3 honden over hebben. Dan lijkt het me geweldig om op vakantie te gaan.
Maar die krengen ( campers) zijn echt duur.. Heb er wel eens naar zitten kijken. Dus voorlopig blijft het bij dromen
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Yep. De eerste keer had ik gewoon buikpijn. Maar het went ook.
Het scheelt stukken als je een fijne oppas hebt. Izzie mist mij volgens mij totaal niet
Het scheelt stukken als je een fijne oppas hebt. Izzie mist mij volgens mij totaal niet