Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dit deze Cody weer?

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Is dit deze Cody weer?

Ongelezen bericht door malinois »

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Is dit deze Cody weer?

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Daar lijkt het wel op.. :ugh: :ugh:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dat kan niet missen dat hij dat is. Wat erg :(
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Hé!? :schrik: Alweer!? :schrik:
Jeetje.. wat erg. Hoop dat hij intussen alweer terecht is.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Nee toch... :ugh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat apart ?

Manuma is hier --op het hf --vandaag nog geweest :19:

Ook een raar bericht op de faceboek pagina . Opvang heeft het niet gemeld?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Wat gek. Ik hoop dan ergens dat hij snel weer gevonden is en de vermissing nog niet weggehaald.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Oh das kut , je eigen zorgen maken waar je hond nu is en wat er gebeurt. Maar deze hond was toch niet eerder weggelopen maar die andere van haar.?
Dit hondje was toch geplaatst bij iemand hier van het HF.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

bouvierpoedel schreef:Oh das kut , je eigen zorgen maken waar je hond nu is en wat er gebeurt. Maar deze hond was toch niet eerder weggelopen maar die andere van haar.?
Volgens mij was Cody een paar weken geleden ook ontsnapt, of zit ik nu helemaal verkeerd?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

mirriejj schreef:
bouvierpoedel schreef:Oh das kut , je eigen zorgen maken waar je hond nu is en wat er gebeurt. Maar deze hond was toch niet eerder weggelopen maar die andere van haar.?
Volgens mij was Cody een paar weken geleden ook ontsnapt, of zit ik nu helemaal verkeerd?
Ja volgens mij ook, maar toen snel weer terug

Alleen was Cody ook inmiddels gereserveerd/geplaatst. Weet niet of hij al bij z'n nieuwe eigenaren zat nu?
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Hij zou pas eind september naar zijn nieuwe baasjes gaan volgens mij.
Hoop dat hij snel weer thuis zal zijn.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Jee zeg, hoop dat hij intussen weer thuis is.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Op facebook staat dat hij weer thuis is. Dat zou wel heel fijn zijn!
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik was 's ochtends met het trio op pad. Normaal volgt Cody mij op de voet, dat kunnen diverse leden beamen. Dit keer nam hij als altijd een bochtje op de kruising van de paden, we lopen door en hij volgt zodra hij weet welk pad we kiezen maar dit keer niet. Hij was ineens spoorloos. Ik snap er nog steeds niks van, hij kon van niets geschrokken zijn en Uma en ik zijn zijn hele wereld, waarom is hij toch weggegaan?
Gisteravond laat heb ik hem vlakbij gehoord maar ik kon niet dichtbij komen door al het lawaai van feestgangers op het duinpad.
Ik wilde vannacht rond half 5 weer terug naar diezelfde plek waar ook mijn spullen liggen maar ik had me verslapen. Ik baalde vreselijk dus pak een uur later dan gepland mijn spullen en loop naar mijn auto en ineens staat Cody daarnaast. Dolblij.

Ik weet dat ik niks anders heb gedaan dan normaal. Alles wat je me kunt verwijten heb ik mezelf ook verweten dus ga je gang. Hij blijft in elk geval voor de zekerheid aangelijnd tot hij naar zijn geweldige baasjes kan.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Jeetje alweer :80: :(: ! Hopelijk klopt het dat hij weer gevonden is! [Edit: Ja dus, had het bovenstaande bericht nog niet gezien]

Cody zit inderdaad tot eind september nog bij Manuma in de opvang, daarna verhuist hij naar zijn nieuwe bazen.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 10 sep 2016 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gelukkig is hij weer thuis.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Manuma schreef:Ik was 's ochtends met het trio op pad. Normaal volgt Cody mij op de voet, dat kunnen diverse leden beamen. Dit keer nam hij als altijd een bochtje op de kruising van de paden, we lopen door en hij volgt zodra hij weet welk pad we kiezen maar dit keer niet. Hij was ineens spoorloos. Ik snap er nog steeds niks van, hij kon van niets geschrokken zijn en Uma en ik zijn zijn hele wereld, waarom is hij toch weggegaan?
Gisteravond laat heb ik hem vlakbij gehoord maar ik kon niet dichtbij komen door al het lawaai van feestgangers op het duinpad.
Ik wilde vannacht rond half 5 weer terug naar diezelfde plek waar ook mijn spullen liggen maar ik had me verslapen. Ik baalde vreselijk dus pak een uur later dan gepland mijn spullen en loop naar mijn auto en ineens staat Cody daarnaast. Dolblij.

Ik weet dat ik niks anders heb gedaan dan normaal. Alles wat je me kunt verwijten heb ik mezelf ook verweten dus ga je gang. Hij blijft in elk geval voor de zekerheid aangelijnd tot hij naar zijn geweldige baasjes kan.
Jeetje wat raar hoe hij ineens - ogenschijnlijk zonder aanleiding - spoorloos was, op een manier die helemaal niet kenmerkend is voor hem. Wat een schrik en spanning weer :ugh: .

's Ochtends stond hij thuis bij de auto als ik het goed begrijp? Wat fijn dat hij er weer was joh, wat een opluchting moet dat geweest zijn :cheer: .
Ik kan me voorstellen dat het nu heel onvoorspelbaar voelt qua loslopen, dus lijkt me een goede keuze om hem nu toch maar aangelijnd te houden ondanks dat hij normaal zo aan jullie plakt.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Oefff grijze haren krijg je van die ondeugd, denk dat loslopen dan voorlopig toch van de baan is met zo'n ondernemend kereltje.
Balen voor je maar gelukkig is ie toch weer terug, rótjong.. :J:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Fijn dat hij weer terug is.

En waarom zouden we je wat verwijten. Als hij normaal aan je vastgeplakt zit kan jij toch niet weten dat hij ineens weg gaat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Manuma
Zeer actief

Vorige keer was hij bij mijn ouders en is hij heel erg geschrokken waardoor hij weggerend was. Dat kan ik plaatsen. Dit niet.
Het is een heel gevoelige hond en ik ga nogal een stressperiode door waardoor hij zich misschien niet meer op zijn gemak voelde bij me. Ik weet het niet, heb alles al bedacht.

Cody is zelf thuis gekomen. Ik weet niet hoe want hij weet de weg niet. Hij was in elk geval braaf naast mijn auto aan het wachten met die grote zeilen overeind. Ik dacht eerst dat het een kat was zo in het donker.

Ik ben me rot geschrokken. Van Cody had ik dit nooit verwacht, hij is de betrouwbaarste losloper van mijn honden en dit pad hadden we al zo vaak gelopen richting strand.

Ik heb bewust zo min mogelijk mensen ingelicht. Ik wist dat ik Cody moest vinden of hij mij. Een ander zou hij van wegduiken. En ook omdat ik me kapot schaamde.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Misschien even afgeleid door de geurtjes van een loopse teef?

Fijn dat hij weer terug is.
Manuma
Zeer actief

Hij is zijn mannelijkheid helemaal verloren en hij jaagt ook nooit. Hij snapt het niet eens. Het enige dat hij heel interessant en leuk vindt zijn Uma en ik. Het was 6:15u dus het was net licht aan het worden en er waren geen mensen in de buurt. Ik snap er nog steeds niets van.
Ik vertrouwde teveel op zijn vertrouwen in mij. Ik vermoed dat hij even op slot is geraakt en zich in de bosjes heeft verstopt.
Gelukkig is hij weer thuis, ben me rot geschrokken. Mijn honden zijn elke keer bij een ander in een compleet andere situatie weggelopen van schrik. Dit kan ik gewoon niet plaatsen. Maar goed, het is gelukkig goed afgelopen. Het was zo frustrerend dat ik hem hoorde en niet bij hem kon komen. Bizar dat hij thuis gevonden heeft.
Zamunda
Zeer actief

Manuma schreef:Hij is zijn mannelijkheid helemaal verloren en hij jaagt ook nooit. Hij snapt het niet eens. Het enige dat hij heel interessant en leuk vindt zijn Uma en ik. Het was 6:15u dus het was net licht aan het worden en er waren geen mensen in de buurt. Ik snap er nog steeds niets van.
Ik vertrouwde teveel op zijn vertrouwen in mij. Ik vermoed dat hij even op slot is geraakt en zich in de bosjes heeft verstopt.
Gelukkig is hij weer thuis, ben me rot geschrokken. Mijn honden zijn elke keer bij een ander in een compleet andere situatie weggelopen van schrik. Dit kan ik gewoon niet plaatsen. Maar goed, het is gelukkig goed afgelopen. Het was zo frustrerend dat ik hem hoorde en niet bij hem kon komen. Bizar dat hij thuis gevonden heeft.
Bah, wat een rotgevoel moet dat geweest zijn :ugh: . Zo onwijs fijn dat hij er weer is :love: .

Bij hun vorige opvang waren de beide broers ook meermaals weggelopen, maar dan vanaf hun terrein (als iemand een hek open had laten staan) en hoe bang ze toen beide nog waren bleven ze dan altijd in de buurt. Ze lagen dan geloof ik meestal aan de overkant van de weg in een wei en als het dan 's avonds helemaal rustig was dan durfden ze weer terug te komen. Hoe klote ik het ook zou vinden als Willem bij mij eens zou weglopen vond ik het altijd wel fijn om te weten dat hij geen (echte) wegloper is maar toch altijd wel graag naar huis zal willen. Alhoewel dat ook maar gedeeltelijk opgaat natuurlijk: als hij in paniek weg zou rennen zoals Malou dan wordt het lastig om nog je thuis terug te vinden (en dan vreesde ik hem niet te kunnen vangen).
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Fijn dat Cody de weg naar huis weer gevonden heeft!
Bizar hoe honden dat kunnen!
Mijn ex was een keer na een wandeling, waar hij bij terugkomst bij de auto een bekeuring onder zijn ruitenwisser vond. Zo kwaad dat hij de kinderen in de auto heeft gezet, en naar huis was gereden. Pas bij thuiskomst, na mijn vraag waar is de hond, kwam hij erachter dat hij de hond vergeten was. Terug gereden, geen hond. Later naar de zaak reden welke een km of 5 verder lag (Noordwijk - Noordwijkerhout), en daar was de hond. De hond kende ook de weg niet, maar had wel de weg naar de zaak gevonden. Heel bijzonder!
Afbeelding
Groetjes Marja
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gelukkig dat ie weer thuis is. Hij kost je toch wel een stel grijze haren!
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Dat is toch niets om je voor te schamen... Er is 'gewoon' iets raars gebeurd.

Kan hij niet op afstand achter de auto aan zijn gerend?

Echt vervelend, vooral dat je hem nou niet meer los durft te laten.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

O bah, wat een schrik en inderdaad wat raar dat hij zonder duidelijke aanleiding ineens weg was... :ugh:
Het lijkt me ook heel naar dat je wist waar hij was, maar niet bij hem kon komen. :jank:
Ik vind het ook zo bijzonder dat honden dan de weg terug naar huis kunnen vinden, net als Amy toen ze bij de oppas was ontsnapt. Gelukkig maar dat hij heelhuids weer thuis is gekomen. Ik snap heel goed dat je eerst zelf wilde zoeken, omdat je door de vorige keer weet dat hij direct naar je toekomt in zo'n situatie en de kans natuurlijk het grootst zou zijn dat hij op een rustig moment 's nachts wel weer tevoorschijn zou komen en zou gaan zoeken.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Je schamen? Jij van alle mensen hier op HF :neenee:
Absoluut niet, menig (buitenlands) opvanghondje zou zich een baasje als jou wensen :flower:
Domme Cody, zeg maar dat hij nooit meer weg mag lopen :S:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Oh dit kan Dumas ook. Zo de verkeerde kant op lopen en weg zijn. Hem heb ik gelukkig altijd zo weer maar ook dit kan ons gebeuren.
Niks om je voor te schamen!
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”