Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Graag jullie mening

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Graag jullie mening

Ongelezen bericht door Gollum »

Gol is een aantal maanden terug naar de trimmer geweest, ze was prachtig en ik was dik tevreden. Op mijn vraag of ze het wassen en waterblazen niet eng vond antwoordde ze dat Gol het allemaal prima vond. Later hoorde ik tijdens een wandeling van de assistente dat Gol haar tijdens het wassen had proberen te bijten. Dat doet Gol niet als ze het prima vind. En net kwam ik een filmpje van Gol tegen toen ik even op hun site keek, ik kreeg er een beetje een rotgevoel van. Ik herkende haar in eerste instantie niet eens en dacht oh, die hond vind het niet zo leuk. En toen zag ik ineens Gollums oogjes :jank:

Nou ben ik soms wat hysterisch wat de honden betreft dus ik vraag me af wat jullie van het filmpje vinden.
Ik zie Gol haar nagels in de grond zetten om weg te komen en zodra ze doorheeft dat het niet lukt blijft ze zeer ongemakkelijk liggen. De nagels blijven de gehele tijd in de grond geklemd en haar staart tussen haar poten. Ik zie geen enkele geruststelling vanuit de trimsters en ze gaan met twee waterblazers tegelijk tekeer.

Is dat normaal? Stel ik me aan? Ik ben benieuwd. Klik hier voor het filmpje
dagmar88
Zeer actief

Re: Graag jullie mening

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gollum schreef:Gol is een aantal maanden terug naar de trimmer geweest, ze was prachtig en ik was dik tevreden. Op mijn vraag of ze het wassen en waterblazen niet eng vond antwoordde ze dat Gol het allemaal prima vond.

Dat zou ik wel heel vervelend vinden. Zeg dan dat ze het echt niet tof vond, maar er even doorgepakt is en ze achteraf blij was met een koekie en aai :19:
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Het lijkt er toch echt op dat Gollum het niet allemaal prima vindt.
Als het mijn hond was, zou ik niet blij zijn om dit zo te zien op hun site.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Huh, deze hond is toch zwart? :denken:
Hoe dan ook vind ik het ook niet heel fijn zo, als er nou eentje gewoon bij staat en de ander gaat blazen dan is het misschien nog iets comfortabeler. Of gewoon niet waterblazen, Apple zou 't ook niet leuk vinden.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ik vind het wel mee vallen, ze vindt het niet echt leuk maar goed het is ook geen drama.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou het niet fijn vinden dat ze zeggen dat de hond het niet erg vond terwijl dat wel is. Verder vind ik het filmpje niet zo schokkend. Ze vindt het niet leuk nee, maar het is zo klaar met twee waterblazers en ze heeft er geen trauma aan overgehouden. Met geruststellen maak je het vaak niet beter, eerder slechter. Als ze zich na het trimmen fijner voelt zou het me niet weerhouden het gewoon weer te doen. Sommige dingen zijn nou eenmaal niet zo leuk.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gollum
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Gollum schreef:Gol is een aantal maanden terug naar de trimmer geweest, ze was prachtig en ik was dik tevreden. Op mijn vraag of ze het wassen en waterblazen niet eng vond antwoordde ze dat Gol het allemaal prima vond.

Dat zou ik wel heel vervelend vinden. Zeg dan dat ze het echt niet tof vond, maar er even doorgepakt is en ze achteraf blij was met een koekie en aai :19:
Nou dat ja. Proberen te bijten en dit filmpje is heel wat anders dan 'allemaal prima'. Ik wilde eigenlijk een nieuwe afspraak maken maar ik heb nu een knoop in m'n maag.
Brindlecardi schreef:Huh, deze hond is toch zwart? :denken:
Hoe dan ook vind ik het ook niet heel fijn zo, als er nou eentje gewoon bij staat en de ander gaat blazen dan is het misschien nog iets comfortabeler. Of gewoon niet waterblazen, Apple zou 't ook niet leuk vinden.
Gol is heel donkerbruin, op film lijkt het bijna zwart. Als je er een zwarte hond naast zet zie je het wel.
Dat blazen was juist de bedoeling, maar waarom met twee tegelijk bij een hond die zich overduidelijk niet op haar gemak voelt.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Toen ik Jules ooit voor het eerst naar een trimsalon bracht zeiden ze dat ze in slaap was gevallen tijdens het plukken.. Later ging ze ergens anders heen waar ik erbij mocht zijn en daar lag ze toch echt niet heerlijk relaxt te slapen hoor. Ze was gewoon boos :LOL:
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik zie een hond die niet blij is.
Best wat stresssignalen.
(waarom in zo'n geval met 2 tegelijk??)

Of het erg genoeg is om haar niet te laten trimmen, of niet bij deze salon, kan ik niet inschatten. Ik weet niet hoe snel Gollum stress laat zien, en hoe snel de stress weer wegzakt.
Dat zou bij mij meespelen.

Maar een salon die aangeeft dat de hond het helemaal prima vindt (weet niet of het zo gebracht is?) heeft ofwel niet gezíén dat er stresssignalen zijn.
Of ziet honden die nog veel meer stress hebben en vinden dit meevallen.
Of ze zien het wel, maar hebben het om de een of andere reden niet eerlijk willen zeggen.

Alledrie de bovenstaande opties zouden mij eerlijk gezegd niet echt blij maken.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

sirene schreef:Ik zou het niet fijn vinden dat ze zeggen dat de hond het niet erg vond terwijl dat wel is. Verder vind ik het filmpje niet zo schokkend. Ze vindt het niet leuk nee, maar het is zo klaar met twee waterblazers en ze heeft er geen trauma aan overgehouden. Met geruststellen maak je het vaak niet beter, eerder slechter. Als ze zich na het trimmen fijner voelt zou het me niet weerhouden het gewoon weer te doen. Sommige dingen zijn nou eenmaal niet zo leuk.
Hebben ze geen fysiek contact met de hond tijdens het blazen? Gol word vaak veel rustiger als ik mijn handen gebruik, beetje kneden en doen.
Bij Ranzijn kun je zelf je hond wassen en blazen, ik zit te denken om dat eens te proberen.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik persoonlijk vind dat ze gewoon eerlijk hadden moeten zijn. Nee ze vond het niks maar even doorzetten en het was klaar.

Izzy vind het hele trimmen ook niks en staat er soms bij alsof ze anders schoppen krijgt, maar het is nodig dus ik doe het toch.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ze wil eigenlijk weg van die waaidingen, maar kan geen kant op.. tja als een hond het niet leuk vind is er denk ik geen echt goede manier om het te doen zeg maar... de keuze is verder aan jou
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ze hadden inderdaad beter kunnen zeggen dat ze het niet zo leuk vond.
Die 2 blazers begrijp ik ook niet. Ik snap dat het sneller gaat maar begin eerst eens met 1 blazer.
Ze vindt het niet leuk maar ik zie niet echt paniek.
Happen is natuurlijk wel raar als dat helemaal niet bij haar hoort.
Ik denk dat je zelf een afweging moet maken tussen hoe het voor de vacht was en haar angst.
Was ze wel weer vrolijk toen je haar ophaalde?
Ben wel benieuwd hoe ze daar een eventuele volgende keer naar binnen gaat.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

dagmar88 schreef:

Nou idd. Kreeg ik bij Shib ook te horen; waterblazer vond hij spannend dus niet te lang gedaan en zijn oren vond hij niet prettig dus dat heb ik gelaten. Met de handdoek afdrogen vond hij wel heerlijk! Dat is een bericht waar ik tenminste wat mee kan ;)

Gol kijkt ook echt wel verrekte zielig in dat filmpje :(
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Gollum schreef:
sirene schreef:Ik zou het niet fijn vinden dat ze zeggen dat de hond het niet erg vond terwijl dat wel is. Verder vind ik het filmpje niet zo schokkend. Ze vindt het niet leuk nee, maar het is zo klaar met twee waterblazers en ze heeft er geen trauma aan overgehouden. Met geruststellen maak je het vaak niet beter, eerder slechter. Als ze zich na het trimmen fijner voelt zou het me niet weerhouden het gewoon weer te doen. Sommige dingen zijn nou eenmaal niet zo leuk.
Hebben ze geen fysiek contact met de hond tijdens het blazen? Gol word vaak veel rustiger als ik mijn handen gebruik, beetje kneden en doen.
Bij Ranzijn kun je zelf je hond wassen en blazen, ik zit te denken om dat eens te proberen.
Ik heb geen idee hoe ze dat normaal doen maar ik kan me zo voorstellen dat je bij een hond die je niet kent en die het niet leuk vindt (wat dat hebben ze neem ik aan wel gezien) niet ook nog eens je arm op het spel zet.
Als je zelf iets doet helpt het wel om je hond gerust te stellen maar ik denk niet dat een vreemde, in een badkuip met een eng ding mijn hond nog gerust zou kunnen stellen. Dan maar gewoon snel klaar en een koekie en een aai daarna.
Als je dit filmpje niet had gezien en niks van die assistente had gehoord had je niks gemerkt. Ik neem aan dat Gol dus niet getraumatiseerd was.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

je hond vond het niet leuk, maar je hebt ook kinderen die niet in bad willen.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ze wil eigenlijk weg van die waaidingen, maar kan geen kant op.. tja als een hond het niet leuk vind is er denk ik geen echt goede manier om het te doen zeg maar... de keuze is verder aan jou
Ik wil gelijk roepen 'blijf van m'n hond af!' :LOL:
Shibby schreef:
Nou idd. Kreeg ik bij Shib ook te horen; waterblazer vond hij spannend dus niet te lang gedaan en zijn oren vond hij niet prettig dus dat heb ik gelaten. Met de handdoek afdrogen vond hij wel heerlijk! Dat is een bericht waar ik tenminste wat mee kan ;)

Gol kijkt ook echt wel verrekte zielig in dat filmpje :(
Ik heb alles zelf gevraagd, hoe vond ze dit en hoe vond ze dat. Ik had namelijk verwacht dat ze moeilijk zou doen bij nagels knippen, bij mij vind ze dat vreselijk. Maar dat ging ook prima :19:

Die hele houding van Gol steekt me, dit is voor haar paniek. En op het moment dat ze opkijkt en contact zoekt zeggen ze niet even 'goed zo meisje' of iets, dat zou ik doen.
Gollum
Zeer actief

sirene schreef:
Gollum schreef:
Ik heb geen idee hoe ze dat normaal doen maar ik kan me zo voorstellen dat je bij een hond die je niet kent en die het niet leuk vindt (wat dat hebben ze neem ik aan wel gezien) niet ook nog eens je arm op het spel zet.
Als je zelf iets doet helpt het wel om je hond gerust te stellen maar ik denk niet dat een vreemde, in een badkuip met een eng ding mijn hond nog gerust zou kunnen stellen. Dan maar gewoon snel klaar en een koekie en een aai daarna.
Als je dit filmpje niet had gezien en niks van die assistente had gehoord had je niks gemerkt. Ik neem aan dat Gol dus niet getraumatiseerd was.
Ja daar heb je gelijk in denk ik.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Zo triest doen die van mij ook als ze in bad moeten en met de waterblazer, tja lullig, het is maar even.
Maar het niet eerlijk zijn zou mij wel tegenstaan, je hond vindt dit niet prima, dat is prima maar dat kan gewoon gezegd worden.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Aura vindt de waterblazer verschrikkelijk. Ik beperk dat ook echt tot 2 x per jaar en dan doe ik het zelf.
Ik zet haar vast, maar als ik ga blazen, neem ik haar met 1 arm in een omhelzing en die arm hou ik zoveel mogelijk tussen haar koppie en de blazer.
Dan nog wil ze daarna een paar dagen liever niet die kant op wandelen (wassalon bij ons in het dorp).
Ik laat haar dus niet door een ander doen. En dat er gezegd wordt dat ze het prima vindt, vind ik niet oké.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dit dus.
Maar maakt het er beter op voor haar als jij het zelf doet en haar troost en bevestigd dat het allemaal kut met peren is in dat bad.?
Wat als je het wel te horen had gekregen .? Had je dan de hele avond met haar op de bank therapeutische trauma verwerking gedaan.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gollum
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Dit dus.
Maar maakt het er beter op voor haar als jij het zelf doet en haar troost en bevestigd dat het allemaal kut met peren is in dat bad.?
Wat als je het wel te horen had gekregen .? Had je dan de hele avond met haar op de bank therapeutische trauma verwerking gedaan.?
:LOL:
Ik doe wel vaker dingen met haar die kut met peren zijn maar dan geef ik wel altijd even de bevestiging dat ze braaf is. Als ik het te horen had gekregen was er niks aan de hand geweest want ik had wel verwacht dat ze het kut met peren zou vinden. Bij alles ging prima had ik me een heel ander filmpje voorgesteld.
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Topline »

Ik ben zelf trimster en weinig honden vinden het echt fijn om gefohnt te worden. Ikzelf zou nooit twee blazers op een hond zetten die nog nooit eerder is gefohnt, het is veel herrie en kracht, beetje rustig opbouwen is dan wel fijn.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik vind het filmpje helemaal niks. Ik zie een hond die geen kant op kan en zich schrap zet omdat ze weg wil maar niet kan. Verder vind ik dat ze als een idioot met die blazers te keer gaan.

Wat was de reden dat je haar daar naar toe bracht? Is het noodzaak en heeft ze er bij wijze van spreken weken plezier van? Zo ja dan is het misschien een noodzakelijk kwaad. Zo nee, dan kwam mijn hond daar nooit meer.

Ik vind het trouwens ook een brevet van onvermogen dat je een filmpje van een hond op je site zet die zich overduidelijk niet op zijn gemak voelt. Dan zie je dat dus zelf absoluut niet, het is immers geen reclame, maar dat zien ze niet eens. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gollum schreef:
bouvierpoedel schreef:
Dit dus.
:LOL:
Ik doe wel vaker dingen met haar die kut met peren zijn maar dan geef ik wel altijd even de bevestiging dat ze braaf is. Als ik het te horen had gekregen was er niks aan de hand geweest want ik had wel verwacht dat ze het kut met peren zou vinden. Bij alles ging prima had ik me een heel ander filmpje voorgesteld.
In vergelijking tot het ging kut en verschrikkelijk was dit een 1 en dus prima.
Als ze zich zo voelt moet je daar helemaal niets gaan doen of zeggen dat ze braaf is . Want braaf is op dat moment niet lekker voelen en kut. Volgende x zal ze dat weer doem omdat ze de beloning en bevestiging daarvoor gehad had.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gollum
Zeer actief

Budkes schreef:Ik vind het filmpje helemaal niks. Ik zie een hond die geen kant op kan en zich schrap zet omdat ze weg wil maar niet kan. Verder vind ik dat ze als een idioot met die blazers te keer gaan.

Wat was de reden dat je haar daar naar toe bracht? Is het noodzaak en heeft ze er bij wijze van spreken weken plezier van? Zo ja dan is het misschien een noodzakelijk kwaad. Zo nee, dan kwam mijn hond daar nooit meer.

Ik vind het trouwens ook een brevet van onvermogen dat je een filmpje van een hond op je site zet die zich overduidelijk niet op zijn gemak voelt. Dan zie je dat dus zelf absoluut niet, het is immers geen reclame, maar dat zien ze niet eens. :U:
Ze had veel last van hotspots die ik aan haar dikke ondervacht toeschreef. Ze heeft er wel een tijd plezier van gehad maar als ik dat filmpje zie doe ik het liever zelf.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik vind het ook wel meevallen. Lotje vindt dat föhnen ook 2x keer niks, maar ik begrijp niet dat ze er 2 gebruiken, dat is best wel veel en blaast behoorlijk hard, dat zou ik niet willen. Denk ook dat ik Lotje met 2 föhns weg zou blazen.
Gollum
Zeer actief

Cleva schreef:
Marco88 schreef:je hond vond het niet leuk, maar je hebt ook kinderen die niet in bad willen.
Dat is niet hetzelfde. Een normaal gesocialiseerde hond begrijpt wat water is. Loeiwind uit een buis begrijpen ze niet. Daarnaast voelt de hond dat ook op de huid en dat doet geen pijn maar het is wel een raar/eng gevoel.
sirene schreef: Als je dit filmpje niet had gezien en niks van die assistente had gehoord had je niks gemerkt. Ik neem aan dat Gol dus niet getraumatiseerd was.
Natuurlijk heeft ze een trauma. Niet als je trauma definieert als blijvende angst of grove schade aan het (zelf)vertrouwen maar er is wel iets gebeurt wat ze eng vond en niet meer vergeet. Dat heet nog steeds een trauma. Het is onzin om te doen alsof het helemaal niets betekent.

Ik ben zelf helemaal niet zo mierig met dat soort dingen.
Toen Hein de eerste keer getrimd werd was dat bij me thuis en hij was woest! Ik heb hem nooit zo lelijk zien kijken.
Ik vond het helemaal niet leuk maar stoppen is dan geen optie. Het laatste dat je een hond dan wil meegeven is de illusie van invloed. Dan ben je een hond vals aan het maken.
Ze zullen ook weleens een keer iets moeten laten hechten of geknepen worden door de dierenarts. Sterker nog, in de meeste gevallen bezorg ik ze zelf dat trauma en dan nog expres ook :wink: maar het is aan de eigenaar om te bepalen hoe zorgvuldig er met het tere zieltje omgesprongen wordt, niet aan de trimmer.
Zoals gezegd vind ik zelf niet dat alle leed per se vermeden dient te worden maar ik ben wel degelijk heel erg druk met het cultiveren van hoe mijn honden de wereld zien dus ik wil alles weten en als je uit je nek gaat lopen lullen dat het zo gezellig was en vervolgens door de mand valt ben je aan mij een klant kwijt.

Ik hoor liever dat Hein hakkend de boel bij elkaar gekrijst heeft en de trimster ervoor gekozen heeft om het varkentje toch maar te wassen dan dat ik belogen wordt met een gezellig prietpraatje waarvan mevrouw denkt dat ik het wil horen.

"Ach wat een lieverd. Het ging goed hoor. Geen centje pijn. Je kunt hier nu ook pinnen."
En dan een filmpje van je hond die heel erg duidelijk zit te balen en weg probeert te komen. Nou, dan kom ik dat pinapparaat even rectaal inbrengen. Geen centje pijn. Gezellig!

Liegen tegen klanten lijkt me altijd een slecht idee. Bewijsstuk 1 is dit topic.
Ik hou van jou.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Budkes schreef:Ik vind het filmpje helemaal niks. Ik zie een hond die geen kant op kan en zich schrap zet omdat ze weg wil maar niet kan. Verder vind ik dat ze als een idioot met die blazers te keer gaan.

Samengevat is dit ook wat ik er ongeveer van vind, maar wat ik iets politieker/voorzichtiger probeerde te verwoorden eerder.
Misschien moet ik wat minder voorzichtig proberen te zijn in hoe ik dingen opschrijf.

En inderdaad dat dit als soort reclamefilmpje gebruikt wordt, vind ik ook bijzonder.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Gollum schreef:

Ze had veel last van hotspots die ik aan haar dikke ondervacht toeschreef. Ze heeft er wel een tijd plezier van gehad maar als ik dat filmpje zie doe ik het liever zelf.
Ok, duidelijk. Als je het zelf kunt, dan wist ik t wel. Mijn hond ging daar niet meer naar toe in ieder geval.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”