Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

caravan en hond

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

liljebo
Zeer actief

caravan en hond

Ongelezen bericht door liljebo »

Ik kom weer even binnenvallen met een vraag.
We hebben dit jaar een caravan aangeschaft en zijn voor het eerst sinds 11 jaar weer wezen Kamperen. De honden waren mee en ondanks dat het eigenlijk 'boerkes' zijn die dankzij het afgelegen wonen nooit veel zien, ging het naar omstandigheden goed.

Ik zit echter met een paar vragen. Omdat de avonden in zweden koel zijn, waren ze s' avonds bij ons in de caravan. Beetje krap (daisy is maar een 20 kilo hondje , maar sem een 50 kilo beest) maar ze waren best rustig. Voor het slapen was het geen optie, omdat ze te onrustig worden als ik moet plassen (wat tamelijk vaak is) en hink, stap, sprong over de honden moet doen.
Op zich lagen ze erg graag in de auto. (Jeep, veel ruimte met omgeklapte bank, dekens erin) Overdag, als ze aan de lange lijn lagen, stond de klep open en konden ze erin en eruit naar wens. Ze lagen er veel in omdat het blijkbaar comfy was en ze goed overzicht hadden :p. 's nachts sliepen ze ook in de auto en dat ging perfect. Ze waren muisstil. Zelfs als mensen rondliepen.

Maar goed... dat was in de zomer. We gaan de caravan ook in koudere tijden gebruiken, gezien we hem wrs ook gaan meenemen op familiebezoek in nl en dan ben ik bang dat de auto te koud is voor vooral daisy. Daisy, 10,5 jaar, zeer kortharig, is erg kouwelijk. Altijd al geweest en dat wordt erger met de jaren. Maar wat dan? IN de caravan heeft ze snachts niet zoveel rust. Een bench onder de tafel kan misschien, maar dan zitten we nog met onze sem. En ze liggen liefst bij elkaar. In de auto met Thermodeken? Kruik? Andere suggesties? Zit ook beetje ermee wat overdag de beste optie is. Nu lagen ze heel veel buiten en in de openstaande auto omdat het overdag lekker was. Maar wat met kou en regenachtige dagen? In de caravan met een vetkleed of zo? Zou dat werken? Iemand suggesties en ervaringen?

Tot dusver bleven ze thuis omdat mijn zoon er meestal was, maar die is volop aan het solliciteren en dus zullen ze gewoon mee moeten naar nl. Inentingen en eu pas zijn allemaal allang op orde

(ps we wonen in zweden)
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: caravan en hond

Ongelezen bericht door Feather__ »

Kunnen ze niet in de voortent met een kachel?
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Tussen jullie in? Hoe groot is jullie bed?
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Hebben jullie een caravan met 2 zitjes de allebei omgebouwd kunnen worden tot bed?
Dan zou je eventueel het 2e zitje 's avonds kunnen ombouwen voor de honden. Liggen ze binnen maar niet in het pad.
Afbeelding
liljebo
Zeer actief

sorry voor het late antwoord. Was een paar dagen weg. Voortent gaan we niet tot nauwelijks gebruiken, omdat we vaak verplaatsen/in nl op oprit staan. Tussen ons in, in bed , is geen optie. Honden slapen nooit in bed en in een bed van 1.40 moeten we dan zelf op de grond slapen. We hebben een vast bed en een vast zitje. Zitje ombouwen tot bed is een optie, maar de grote hond gaat daar gegarandeerd niet liggen . De kleinere wellicht wel, maar behalve dat de grote hond de meeste plaats inneemt, mogen ze normaal gesproken niet op de bank en ga je dan wel je eigen consequent zijn ondermijnen.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

liljebo schreef: Zitje ombouwen tot bed is een optie, maar de grote hond gaat daar gegarandeerd niet liggen . De kleinere wellicht wel, maar behalve dat de grote hond de meeste plaats inneemt, mogen ze normaal gesproken niet op de bank en ga je dan wel je eigen consequent zijn ondermijnen.
tja, nood breekt wet, dat snappen ze meestal wel. Hoezo gaat die grote daar niet liggen dan?
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

liljebo schreef:De kleinere wellicht wel, maar behalve dat de grote hond de meeste plaats inneemt, mogen ze normaal gesproken niet op de bank en ga je dan wel je eigen consequent zijn ondermijnen.
Dáár zou ik niet zo bang voor zijn. Honden kunnen prima het verschil tussen dag en nacht, caravan en huis, en wel of geen toestemming begrijpen. Als ze alleen op dat bed in de caravan gaan als jij het hebt omgebouwdt en ze op commando daar neerlegt, dan begrijpen ze binnen no time dat het dan wel mag en anders niet.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Over dat consequent zijn waar ze mogen slapen zou ik mij niet zo'n zorgen maken. Op vakantie mogen de honden vaak even bij ons op de bank, thuis mogen ze eigenlijk nooit op de bank. Op vakantie mogen ze 's morgens wel eens op bed, thuis nooit. Geen enkel probleem.

Ik zou kijken of je wat platen op het zitje kan leggen, daar een deken op en dat de honden daarop kunnen slapen. Huishonden zou ik bij temperaturen onder de 10gr al helemaal niet zomaar buiten laten slapen. Een auto koelt ook enorm af. In een geïsoleerd hok zou kunnen, maar die kan je niet zomaar meeslepen denk ik.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Mijn ouders hebben jaren met 2 volwassen Goldens gekampeerd met hun caravan. Gingen het jaar rond weg. De heren lagen gewoon op de grond in de caravan. Evt. onder de tafel in de zithoek. Lag inderdaad een oude deken of grandfoulard. 's Nachts inderdaad hink-stap-springen als ze een keer naar de wc moesten.
Volste was trouwens toen we er een pup bij hadden die binnen een week mee ging kamperen. Pa en ma in het vaste bed. Ik lag voorin waar de zithoek tot bed was omgebouwd. Pup in bench en oudere hond lag er naast. Vol was het zeker, maar geen andere pup sliep zo snel de hele nacht door. Die voelde zich heerlijk veilig tussen iedereen in.
Afbeelding
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

Wij hebben een 5 persoonscaravan gehad, 2 x 2 persoonsbed, tja 1.20 en 1.40 en een zwevend, soort van stapelbed erboven. Lindsey lag dan in het stapelbed boven en de 2 honden ( cane corso's ) lagen beneden.
Ideaal, werd er meteen goed op onze dochter gelet haha.
Thuis mogen ze ook niet in bed, en dat weten ze maar al te goed. Ik trok er dan zo een onderlaken over voor
Het matras te beschermen tegen vocht, een gewoon onderlaken en daar hun eigen dekentjes op.
Heerlijk warm, en gezellig, plus je wordt lekker bewaakt 's nachts. Ook dat vond ik een heerlijk idee.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

en een lekker jasje voor de kleine hond? hier is het in de winter ook vaak beneden de 10 graden in mijn slaapkamer. de meiden krijgen dan een trui aan en liggen heerlijk te knorren.
overigens ga ik regelmatig weg met de camper plus drie honden. Manlief ligt dan in het dakbed en Lizzy heerlijk naast mij. Voor de herders ligt er een matrasje met deken op de grond, maar Amber gaat ook vaak op een stoel (met plaid) liggen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Op vakantie mogen ze op bed en op het andere bed slapen in onze caravan, thuis halen ze dat niet in hun hoofd.
Die verschillen maken ze heel snel en heel makkelijk.
Dat zou ik dus gewoon doen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wij hebben vier honden, een middelgrote kruising met friese stabij, twee freggels en een klein hondje uit Spanje. Die verblijven gewoon in de caravan. Op de bank leggen we zachte dekens en daar liggen ze tegen elkaar aan als het koud is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
aletta
Actief
Mijn ras(sen): grote witte kees

Ongelezen bericht door aletta »

Vorige vakantie was er een stel met een niet al te grote caravan, gezellig dingetje voor 2 personen. Ze hadden 4 flinke samojeden mee die 's nachts binnen sliepen. Leek mij toch wel krap
liljebo
Zeer actief

Sas schreef:
liljebo schreef: Zitje ombouwen tot bed is een optie, maar de grote hond gaat daar gegarandeerd niet liggen . De kleinere wellicht wel, maar behalve dat de grote hond de meeste plaats inneemt, mogen ze normaal gesproken niet op de bank en ga je dan wel je eigen consequent zijn ondermijnen.
tja, nood breekt wet, dat snappen ze meestal wel. Hoezo gaat die grote daar niet liggen dan?
Hij wil tegen ons bed aan liggen, als we in de caravan slapen Hij wil altijd zo dicht mogelijk bij ons zijn (tegen ons aan liggen, zeg maar gerust) en aan de andere kant van de caravan liggen, maar liefst twee meter van ons af, vindt hij veel te ver weg. :lol1: Hij wisselt trouwens nogal graag regelmatig van plaats.
liljebo
Zeer actief

Bedankt voor de vele reacties. Op de bank slapen is vooral voor daisy een optie, omdat ze niets liever doet dan dat. Nu is echter wel artrose aan de voorpootjes geconstateerd en is op en af dingen springen af geraden, dus tja... weet ook niet zeker of ze zou blijven liggen. Maar misschien wel. Sem daarentegen is een ander verhaal. Die ligt liefst tegen het bed, zodat je zo'n beetje de nek breekt als je moet plassen, omdat hij het gezellig vindt als je opstaat en dat ook doet op het moment dat je over hem heen stapt. Heel handig. Dat ik vaak 4-5 keer eruit moet om te plassen helpt dan ook niet echt. (wordt hij nogal onrustig van) Heb ook al aan een bench van kunststof onder de tafel gedacht, maar denk dat het te krap is voor sem. Voor dais zou dat dan weer wel een oplossing zijn.

Andere optie is warme deken en cabineverwarming in de auto. Cabineverwarming in de auto is hier een tamelijk normaal iets. Mensen zetten die aan voordat ze naar het werk gaan, zodat ze niet in een koude auto hoeven te stappen. Eventueel daisy een jasje aandoen (als ik het te heet in de auto stook, is het al snel teveel van het goede voor sem)

Ik zal er eens goed over nadenken.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”