Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dodelijk virus Krim-Congovirus overgedragen door teken
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dodelijk virus Krim-Congovirus overgedragen door teken
MADRID - De gezondheidsautoriteiten in Spanje proberen te vermijden dat het dodelijke Krim-Congovirus zich verspreidt. Op 25 augustus overleed een 62-jarige man in het Gregorio Marañon Ziekenhuis in Madrid aan het virus dat wordt overgedragen door teken. Een verpleegkundige van de intensive care, die hem behandelde is besmet geraakt, zo schrijft het ministerie van Volksgezondheid donderdagavond op haar website.
Zij is geïsoleerd en haar toestand zou stabiel zijn. Mensen die met de twee patiënten in contact zijn geweest, worden ook in de gaten gehouden.
Het Krim-Congovirus komt regulier voor in Afrika, de Balkan,het Midden-Oosten en delen van Azië. Wie besmet wordt met het virus vertoont eerst gewone griepverschijnselen. Later volgen inwendige bloedingen. Het virus kan worden overgedragen door een besmette teek, maar kan ook door contact met lichaamsvloeistoffen zoals bloed en braaksel van besmette personen worden overgedragen.
Zij is geïsoleerd en haar toestand zou stabiel zijn. Mensen die met de twee patiënten in contact zijn geweest, worden ook in de gaten gehouden.
Het Krim-Congovirus komt regulier voor in Afrika, de Balkan,het Midden-Oosten en delen van Azië. Wie besmet wordt met het virus vertoont eerst gewone griepverschijnselen. Later volgen inwendige bloedingen. Het virus kan worden overgedragen door een besmette teek, maar kan ook door contact met lichaamsvloeistoffen zoals bloed en braaksel van besmette personen worden overgedragen.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
-
Neeltje
Re: Dodelijk virus Krim-Congovirus overgedragen door teken
Een verhaal denk ik waar van een mug een olifant wordt gemaakt. Niet dat de besmetting van die personen niet erg is, maar er staat niet bij waar die mensen geweest zijn en waar ze de besmetting hebben opgedaan. Werken ze op een boerderij en zijn er misschien dieren gekocht in streken waar dit virus gewoon voorkomt? \
LCI-richtlijn Virale hemorragische koorts Krim-Congo
LCI-richtlijn Virale hemorragische koorts Krim-Congo
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Volgens het Spaanse nieuws komt de teek voor sinds 2011 in Extremadura en nu in Ávila.
La otra forma por la que puede haber contagio es por medio de la picadura de garrapatas infectadas, las cuales ha asegurado Simón, se encuentran en pocas zonas de España, entre los que ha citado lugares silvestres de Extremadura, donde se detectó en 2011 y, ahora, en Ávila, el lugar donde se contagió el paciente fallecido.
La otra forma por la que puede haber contagio es por medio de la picadura de garrapatas infectadas, las cuales ha asegurado Simón, se encuentran en pocas zonas de España, entre los que ha citado lugares silvestres de Extremadura, donde se detectó en 2011 y, ahora, en Ávila, el lugar donde se contagió el paciente fallecido.
Groetjes, Terry
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Que?Terry schreef:Volgens het Spaanse nieuws komt de teek voor sinds 2011 in Extremadura en nu in Ávila.
-
korthaar
- Zeer actief
Je moet je daar niet te veel in verdiepen.Nanna schreef:Ik moet ook al oppassen voor zika, Ebola, Dengue en weet ik wat. Dus dit kan er ook nog wel bij hoor.
*kijkt gemoedelijk*
Heb t.d.t een wijze les bij de dienstplicht keuring gehad.
Daar kregen een een afvink lijst met de meest exotische ziektes voorgeschoteld met als commentaar: wat je niet kent, heb je niet.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Mijn 2e en 3e zoon hebben het afgelopen jaar Zuid-Afrika, de Balkan en Azië bezocht en daar heel veel rondgetrokken en met de plaatselijke bevolking omgegaan.
De jeugd is volgens mij helemaal niet bezig met zulke ziektes etc, maar ze hebben hier ook nog nooit van gehoord.
De jeugd is volgens mij helemaal niet bezig met zulke ziektes etc, maar ze hebben hier ook nog nooit van gehoord.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
*verwijderd*
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
korthaar
- Zeer actief
Het zijn virtuozen in het onbeheersbaar maken van werkelijk alles.Wolfsblut schreef: *verwijderd*
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat valt reusachtig mee Celie. In tegenstelling tot de vele surrealisten onder ons die wegdromen in illusies en fantasieën ben ik wakker, heel wakker zelfs. Desondanks reageer ik zeer mild.Célie schreef:OMG WB jij ziet in elk topic wel weer iets waardoor je weer lekker kunt rondgalopperen op je stokpaardje hèWolfsblut schreef: *verwijderd*![]()
![]()
![]()
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Wolfsblut schreef: *verwijderd*
-
korthaar
- Zeer actief
Schandalig: die man heeft heel z'n leven belasting betaald en mag niet zeggen waar het op staat.Badu schreef:Wolfsblut schreef: *verwijderd*![]()
![]()
![]()
-
Wolfsblut
- Zeer actief
De linkse dromen zijn bedrog maar moet willens en wetens door gaan.
Dus vooral wegkijken, ontkennen, negeren.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Hou toch eens een keer op !!! Ga jij maar verder met geloven in de grove leugens van de PVV !!Wolfsblut schreef:De linkse dromen zijn bedrog maar moet willens en wetens door gaan.

-
korthaar
- Zeer actief
Heb jij die 1000 euro van Rutte wel gekregen dan?thom schreef:Hou toch eens een keer op !!! Ga jij maar verder met geloven in de grove leugens van de PVV !!Wolfsblut schreef:De linkse dromen zijn bedrog maar moet willens en wetens door gaan.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, is Rutte links dan ?korthaar schreef:Heb jij die 1000 euro van Rutte wel gekregen dan?thom schreef:Hou toch eens een keer op !!! Ga jij maar verder met geloven in de grove leugens van de PVV !!Wolfsblut schreef:De linkse dromen zijn bedrog maar moet willens en wetens door gaan.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Thom aan je antwoord te zien heb je niet eens gelezen wat verwijderd werd.thom schreef:Hou toch eens een keer op !!! Ga jij maar verder met geloven in de grove leugens van de PVV !!Wolfsblut schreef:De linkse dromen zijn bedrog maar moet willens en wetens door gaan.
Bovendien, ik had het nergens over de PVV.
Je maakt me wel nieuwsgierig wat betreft die grove leugens.
Vertel eens.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het wel degelijk gelezen gisteren, mijn reactie was nu op wat ik al gequoot heb. Ik was het even zo zat !!Wolfsblut schreef:Thom aan je antwoord te zien heb je niet eens gelezen wat verwijderd werd.thom schreef:Hou toch eens een keer op !!! Ga jij maar verder met geloven in de grove leugens van de PVV !!Wolfsblut schreef:De linkse dromen zijn bedrog maar moet willens en wetens door gaan.
Vertel eens.
Om er verder niet opnieuw een politieke discussie van te maken, laat ik het hierbij.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Prima Thom, wel even vlaggen voor Geert want hij is vandaag jarig.thom schreef:Ik heb het wel degelijk gelezen gisteren, mijn reactie was nu op wat ik al gequoot heb. Ik was het even zo zat !!Wolfsblut schreef:Thom aan je antwoord te zien heb je niet eens gelezen wat verwijderd werd.thom schreef:Hou toch eens een keer op !!! Ga jij maar verder met geloven in de grove leugens van de PVV !!Wolfsblut schreef:De linkse dromen zijn bedrog maar moet willens en wetens door gaan.
Vertel eens.
Om er verder niet opnieuw een politieke discussie van te maken, laat ik het hierbij.
Proficiat Geert en nog vele jaren.

-
korthaar
- Zeer actief
Hollandser kan bijna niet.Wolfsblut schreef:
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Huh?! Dacht dat dit forum over honden ging.... 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nee hoor is voor en door mensen die van honden houden.Alfilillo schreef:Huh?! Dacht dat dit forum over honden ging....
Wat je zegt ben je zelfffff 

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
korthaar schreef:Heb jij die 1000 euro van Rutte wel gekregen dan?thom schreef:Hou toch eens een keer op !!! Ga jij maar verder met geloven in de grove leugens van de PVV !!Wolfsblut schreef:De linkse dromen zijn bedrog maar moet willens en wetens door gaan.
Ik heb het ook niet gelezen. Vertel eens wil jeWolfsblut schreef:Thom aan je antwoord te zien heb je niet eens gelezen wat verwijderd werd.thom schreef:Hou toch eens een keer op !!! Ga jij maar verder met geloven in de grove leugens van de PVV !!Wolfsblut schreef:De linkse dromen zijn bedrog maar moet willens en wetens door gaan.
Vertel eens.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
korthaar
- Zeer actief
Praat mij niet over links.thom schreef:Oh, is Rutte links dan ?korthaar schreef:Heb jij die 1000 euro van Rutte wel gekregen dan?thom schreef:Hou toch eens een keer op !!! Ga jij maar verder met geloven in de grove leugens van de PVV !!Wolfsblut schreef:De linkse dromen zijn bedrog maar moet willens en wetens door gaan.
Heb het partij programma van GL gezien, dat grobbekuiken wil het geld bij de hardwerkende Nederlander weghalen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het is een medisch topic. Geen koffiecornergeneuzel over weer die kutpolitiek.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi