Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat betaal je de hondenoppas?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wat betaal je de hondenoppas?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik snap het wel hoor.
Restaurant x daar begin je vaak onderin net als iedereen.
Echter is de bedoeling vaak van mensen met een droom wel dat ze een bepaalde functie krijgen ik vind het anders om ergens te beginnen met een minimum salaris om vervolgens doorgroei mogelijkheden te hebben. Bij een baan waar dat niet is zou ik verwachten dat er iig een loon is dat respectabel is.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

toots schreef:Ik ken hier genoeg jongeren die echt niet voor 5 euro per uur iemands tuintje om gaan spitten.
En die dus wel games kopen of andere spullen meiden vaak make upp en dure schoenen en tassen.
Kinderen van 14 of 15 die op zeilkamp gaan met school die door hun ouders wordt vergoed een prijs waar je van achter over slaat. En deze 2 meiden een tweeling krijgt iig ook nog per kind 100 euro per maand, plus kleedgeld eens in de 3 maanden. Dus waarom zouden ze gaan werken bij iets wat ze niet leuk vinden? Beide meiden hadden ook geen vakantie baan want ze mochten gezellig mee op vakantie. En op hun 16e willen ze wel gaan werken buiten hun school om maar wel wat aanpast bij hun opleiding en volgens mij doen ze dat dan al voor niks als het hun uitkomt. Maar wel met de gedachte dat dat hun later mogelijk iets oplevert.

Ja er is een crisis geweest en ja sommigen jongeren zullen heel blij zijn met een beetje geld, maar dan nog zullen ze iets uitkiezen wat bij hun opleiding aansluit of wat ze leuk vinden. Ik ken er geen die graag in tuintjes werkt iig. Ik ken wel een aantal oudere mannetjes die dit werk graag zouden doen. Die dit met liefde en met veel zorg doen voor een prikkie omdat ze dit leuk vinden.
Ik ken er toch een heleboel die niet helaas de "pech" hebben ouders te hebben die bovenstaande kunnen missen. 200 euro (even de rest maar apart gelaten) is voor velen méér dan wat ze maandelijks overhouden om van te eten!

Diezelfde kinderen zijn blij met enkele euro's (bij) verdienen. Velen verdienen die "enkele euro's" met vakken vullen. Ook al zo'n "leuk" baantje. Niet iets wat ze willen cq leuk vinden, maar ze verdienen er in ieder geval hun geld mee om tóch net ff wat extra's te kunnen omdat ze geen ouders hebben die 100 euro in de maand kunnen missen.

Heavy schreef:Nou ik weet niet waar jij woont hoor Toots maar hier hebben alle jongere een bijbaantje vanaf 14 of 15 jaar . In de spoelkeuken voor 3 euro per uur bijvoorbeeld . Ook degene die in grote woonboerderijen wonen en waarvan vader een porche rijd .

Mijn dochter van 17 vouwt 2 uur per week krantjes in en brengt 2 uur per week die krantjes rond . Dat is 4 uur werken voor 15 euro . En niet voor dure merkkleding of mobiel maar gewoon als zakgeld en bijdrage aan studie .
Dit dus. Al staat vakken vullen met stip op nr 1 onder de jongeren.

*Wolf* schreef:750 euro per week, ruim 3000 per maand. Hou je fors over de 2000 van over (met zelfstandigenaftrek, kostenposten e.d.), en ja, als je daar een deel van spaart hoef je helemaal geen probleem te hebben als je auto aan vervanging toe is. Net zoals je in loondienst bent en zo'n bedrag verdient en je auto kaduuk is. Of je wasmachine, of je dak lekt, of je tuin opnieuw bestraat moet etc. Kwestie van goed inplannen, verstandig met je geld omgaan en niet miepen :D
Oh?
toots schreef:Tja ik ben 33 en zou niet voor 9 euro per uur gaan werken, gewoon niet.
Ik zou ook geen huishoudelijke hulp willen van 18.
Jij misschien niet, maar ik gok maar zo dat er velen, zeer veel mensen zijn die graag voor ruim 1500 wél hun handjes later wapperen. Nu weet ik niet welke (universitaire) studies/diploma's e.d. jij allemaal hebt waardoor jij "goud geld" zou moeten verdienen waar je wel voor zou gaan werken, maar velen hebben of "gewoon" hun school af gemaakt en zijn gaan werken of hebben daarna nog een "opleiding" gedaan maar hebben anno 2016 toch écht niet heel veel te kiezen willen ze in hun eigen onderhoud voorzien!

Ken er trouwens ook genoeg die wél een "gouden papiertje" in hun zak hebben maar desondanks nog steeds "thuis" zitten. Ook zij willen graag aan de slag maar hebben klaarblijkelijk een beetje dezelfde instelling als jij. 1550 is te min!

Wolfsblut schreef:
toots schreef:
Mina2006 schreef:Ik vind tussen 7 en 9 euro per uur nou niet echt bijna niks, maar misschien komen we gewoon beide ergens anders 'vandaan'.
Zou je daar met je baan zelf genoegen mee nemen??
9 Euro per uur is 1560 Euro per maand netto. Veel meer zullen de meeste blauwe kragen niet krijgen.
Overgrootdeel van de mensen hier uit de omgeving hebben niet eens een gezinsinkomen die daarboven komt dus ja, ik vermoed dat die mensen graag 1560 euro netto per maand zouden willen verdienen en daar dus zeker méér dan "genoegen" mee nemen.

On topic.

Voor een meisje van 22 die "zo nu en dan" eens de hond uit zou laten zou ik 10 euro per keer wel een mooi bedrag vinden. Is het iets structureels als in 2-3 x per week zou ik 25 euro per week wel "mooi" vinden.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Chihuahua-paws
Zeer actief

1500 euro netto per maand is best netjes.
Dat heb je alleen niet als je ergens kan klussen voor een 10 per uur met 3 uurtjes werk per week en dan maar hopen dat je meer vind.
Als je had gelezen had je ook gezien dat er staat dat ik werken in loondienst en ergens gewoon full time kan werken als iets anders is dan voor een paar rotcenten iemand uit de brand helpen. Daar zit imo een groot verschil. maar lezen wil nog wel eens lastig zijn.

Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

toots schreef:1500 euro netto per maand is best netjes.
Dat heb je alleen niet als je ergens kan klussen voor een 10 per uur met 3 uurtjes werk per week en dan maar hopen dat je meer vind.
Als je had gelezen had je ook gezien dat er staat dat ik werken in loondienst en ergens gewoon full time kan werken als iets anders is dan voor een paar rotcenten iemand uit de brand helpen. Daar zit imo een groot verschil. maar lezen wil nog wel eens lastig zijn.

Best netjes? ik vind dat wel meer dan netjes
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Sas schreef:

Ik niet.
als je er je vaste lasten van moet betalen en je hebt ook nog een gezinnetje kun je maar net aan rond komen.

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

toots schreef:
Sas schreef:

Ik niet.
als je er je vaste lasten van moet betalen en je hebt ook nog een gezinnetje kun je maar net aan rond komen.
Je moest eens weten hoeveel gezinnen zo leven.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik verdiende op mijn 23e 1200 euro netto, fulltime (38 uur) werk in een winkel. Daar moest ik mijn huur (600), auto en andere vaste lasten van betalen.
1500 is niet "best" netjes, dat is heel netjes.
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)

Ongelezen bericht door Mina2006 »

toots schreef:
Sas schreef:

Ik niet.
Ik woon alleen en ik krijg véél minder dan 1500 euro netto per maand en ik kan net aan rond komen. Van 1500 euro zou ik als een godin (voor mijn doen met mijn ervaring met weinig geld) kunnen leven joh..
Afbeelding

9,5 jaar
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wat heb jij een vreselijk naief en eenzijdig wereldbeeld :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”