Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diarree en overgeven
Moderator: moderatorteam
- MoniqueR
- nieuw lid
Diarree en overgeven
Onze hond heeft al meer dan een week last van in de ochtend gal spugen en hij is aan de diarree, een gele kleur, soms wat vaster en aan het eind is het dan weer heel erg zacht, slijmerig. Heb al rijst en kip geprobeerd maar het blijft die rare gele kleur. Toch maar een dierenarts raadplegen?
Wat denken jullie, hij is verder wel heel vrolijk en speels. en wil ook wel graag eten. Onze andere hond heeft het gelukkig niet en is het denk ik niet besmettelijk.
groetjes,
Monique
Wat denken jullie, hij is verder wel heel vrolijk en speels. en wil ook wel graag eten. Onze andere hond heeft het gelukkig niet en is het denk ik niet besmettelijk.
groetjes,
Monique
- Annet
- Zeer actief
Re: Diarree en overgeven
de keren dat qyan gele ontlasting had met slijm erbij, had hij last van een darmontsteking. en hij heeft er heel wat gehad.MoniqueR schreef:Onze hond heeft al meer dan een week last van in de ochtend gal spugen en hij is aan de diarree, een gele kleur, soms wat vaster en aan het eind is het dan weer heel erg zacht, slijmerig. Heb al rijst en kip geprobeerd maar het blijft die rare gele kleur. Toch maar een dierenarts raadplegen?
groetjes,
Monique
zeker als het nu al langer als een week duurt zou ik toch ff naar de da gaan.
misschien is het niets, maar dat weet je dan ook weer toch

je kan ook macceroni met kip proberen. qyan hoef ik ook geen gekookte rijst te geven want dat helpt niet. macceroni weer wel.
voer je vlees of brokken?
als je vlees voert kan je ook een paar dagen licht de kook over het vlees gooien en darana weer rauw proberen. sinds qu=yan op vers staat doen wij het zo met diaree en vindt het zelf eerlijk gezegd beter werken dan rijst/macceroni met gekookte kip.
succes in ieder geval.
gr wendy
-
- Zeer actief
Re: Diarree en overgeven
Vanchter het scherm is het moeilijk inschatten wat en waar dit vandaan kan komen. Ga even langs je dierenarts en lat het nakijken. Het feit dat je andere hond er geen last van heeft wil niet zeggen dat het voor andere honden van buiten je gezin niet besmettelijk is/kan zijn.MoniqueR schreef:
groetjes,
Monique
Nu is hij nog vrolijk, wie weet als het langer duurt niet meer.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Mijn mening is dat een hond die langer dan 2 dagen aan de race en/of overgeeft, op dag 3 toch echt naar een D.A. moet. Een zware darmontsteking kan leiden tot chronische darmklachten als hij geen medicijnen krijgt toegediend om de boel rustig te krijgen. Daarnaast droogt een hond na 2 dagen al erg uit, dus moet je in ieder geval zorgen dat hij een vochtinjectie met mineralen en vitamines krijgt toegediend.
- Rossi
- Zeer actief