Wolfsblut schreef:Wolfsblut schreef:toots schreef:Mina2006 schreef:Ik vind tussen 7 en 9 euro per uur nou niet echt bijna niks, maar misschien komen we gewoon beide ergens anders 'vandaan'.
9 Euro per uur is 1560 Euro per maand netto. Veel meer zullen de meeste blauwe kragen niet krijgen.
Ik verdiende op mijn 21ste al meer bij mac
En dat was een vaste baan, verzekerd en netto en kreeg ook nog vakantiegeld.
Als je dit kan verdienen op die leeftijd op full time basis is het echt niet verkeerd.
Als je hier nog over moet afdragen als je voor jezelf werkt is dit gewoon niet te doen.
Toots, ca 5 jaar geleden heb ik een vakman huisschilder hier gehad. Volledige LTS-opleiding plus daarna de tweejarige opleiding tot gezel. Toen was hij 35 jaar dus met de nodige jaren ervaring, getrouwd en vader van een kind. Met zijn fulltime baan verdiende hij als alleenverdiener netto 1350 euro per maand. Ik ga ervan uit dat hij nu, 5 jaar later beslist niet boven die 1560 euro uitkomt. De gouden jaren zijn echt voorbij hoor. Ook wat betreft poetsvrouwen. Als je 15 euro vraagt wat jaren geleden incidenteel voorkwam heb je gewoon geen werk. Tien Euro is hier gangbaar en acht euro bieden ze zich ook al voor aan. En er is aanbod genoeg, maar de vraag is drastisch afgenomen. Ook bij veel tweeverdieners. Landelijk zullen er ongetwijfeld verschillen zijn. Hier in het Zuiden heerst echter in een aantal regio's veel verborgen armoede. En ik vermoed zomaar dat dit elders in den lande en met name in de voormalige industriegebieden niet anders is.
Ik vind iemand die afgestudeerd is en uiteindelijk dat salaris heeft op zijn 35ste nou niet getuigen van slimheid. Ik ken meer mensen zonder opleidingen die meer verdienen. Binnen dezelfde branche.
Ik denk dat er mensen zijn die hun leven lang een sloof zullen zijn en mensen die al jong hun eigen weg bepalen en weigeren voor een bepaald bedrag te werken. Als jij schilder bent in dienst dan verdien je vaak idd dat soort bedragen. Als je voor jezelf begint kan het aardig oplopen. Ik kan me erg in Cleva vinden. De jongeren van tegenwoordig zijn niet dom, integendeel met behulp van internet zijn erbij die heel jong een eigen bedrijf opstarten en serieus geld verdienen. Tomaten plukken kan iedereen.
Ik ben poetvrouw geweest. Mijn baantje is overgenomen door een vriendin en geus wat ook met mijn salaris van 15 euro per uur.
Het is zwaar werk en als je dat goed doet is dat toch een zeer schappelijke prijs.
Ik was als 16 jarige al niet zo dom om voor 3 gulden te gaan werken. En zou ook niet willen als ik kinderen had dat ze zo iemand anders sloof zouden zijn. Werken is prima en doen wat je leuk vind ook maar wees er goed in en nog belangrijker zorg dat je op eigen benen kunt staan. Dat lukt niet als je je zo laat afknijpen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.