Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waak(s)zaamheid
Moderator: moderatorteam
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Waak(s)zaamheid
Het valt me toch op dat bij bepaalde honden waakzaam zijn toch blijkbaar echt in de genen zit.
Misschien bekend, of niet. Zelf zit ik nogal bovenop het blaffen bij de honden. Blaffen om gewone zaken zoals passerende mensen, de postbode die bijna iedere dag langs komt en meer dingen die feitelijk "gewoon" zijn, daar wil ik geen geblaf bij horen.
We zaten afgelopen week in een huisje met om het plaatsje heen een hek. En we hadden de bovenbuurman en de verhuurders van het huis liepen ook op het erf logischerwijze.
De eerste dag en avond hebben we uiteraard wel wat moeten zeggen tegen de honden, alles is nieuw en onbekend en uiteraard wordt er dan aangeslagen.
Daarna was het al vrij snel ok, ook passerende honden op de stoep of langs het speelveld werd niet echt meer op gereageerd.
Een avond ging de bovenbuurmaan bbq'en met meerdere mensen. Honden deden het prima en de personen die het terrein op kwamen werden bekeken maar werd niet op gereageerd.
De bovenbuurman had echter wat problemen met zijn oven, dus bood ik aan om onze oven te gebruiken. Zo gezegd zo gedaan. En ik liet hem het hek in en het huis in en dat was prima.
Wij waren een spelletje aan het doen en ik zat met mijn rug naar het toegangshekje. Meerdere malen waren er al mensen heen en weer gegaan de deur in naast het hek en dat was voor de draak allemaal prima. En ineens sprong hij toch op en hoorde ik de zware blaf en een lichte grom.
"oh, entschuldigung!".
De bovenbuurman wilde binnenkomen via het hek, maar dit keer dus zonder het eerst aan ons kenbaar te maken.
Ik vind het dan toch wel knap dat op zo'n moment de hond uit zichzelf beslist dat dát dan niet ok is, en geluid moet maken en voor het hek gaat staan om te beletten dat de persoon binnenkomt.
Juist omdat wij regelmatig van jongs af aan op bepaalde dingen "stil" hebben gezegd, vind ik het knap dat hij wel dus reageert als we ergens niet op bedacht zijn.
Toen ik opstond om zelf het hek te openen en de man binnen te laten was het dus ook gewoon direct klaar met de waakzame reactie van de draak.
Herkenbaar voor sommigen?
Misschien bekend, of niet. Zelf zit ik nogal bovenop het blaffen bij de honden. Blaffen om gewone zaken zoals passerende mensen, de postbode die bijna iedere dag langs komt en meer dingen die feitelijk "gewoon" zijn, daar wil ik geen geblaf bij horen.
We zaten afgelopen week in een huisje met om het plaatsje heen een hek. En we hadden de bovenbuurman en de verhuurders van het huis liepen ook op het erf logischerwijze.
De eerste dag en avond hebben we uiteraard wel wat moeten zeggen tegen de honden, alles is nieuw en onbekend en uiteraard wordt er dan aangeslagen.
Daarna was het al vrij snel ok, ook passerende honden op de stoep of langs het speelveld werd niet echt meer op gereageerd.
Een avond ging de bovenbuurmaan bbq'en met meerdere mensen. Honden deden het prima en de personen die het terrein op kwamen werden bekeken maar werd niet op gereageerd.
De bovenbuurman had echter wat problemen met zijn oven, dus bood ik aan om onze oven te gebruiken. Zo gezegd zo gedaan. En ik liet hem het hek in en het huis in en dat was prima.
Wij waren een spelletje aan het doen en ik zat met mijn rug naar het toegangshekje. Meerdere malen waren er al mensen heen en weer gegaan de deur in naast het hek en dat was voor de draak allemaal prima. En ineens sprong hij toch op en hoorde ik de zware blaf en een lichte grom.
"oh, entschuldigung!".
De bovenbuurman wilde binnenkomen via het hek, maar dit keer dus zonder het eerst aan ons kenbaar te maken.
Ik vind het dan toch wel knap dat op zo'n moment de hond uit zichzelf beslist dat dát dan niet ok is, en geluid moet maken en voor het hek gaat staan om te beletten dat de persoon binnenkomt.
Juist omdat wij regelmatig van jongs af aan op bepaalde dingen "stil" hebben gezegd, vind ik het knap dat hij wel dus reageert als we ergens niet op bedacht zijn.
Toen ik opstond om zelf het hek te openen en de man binnen te laten was het dus ook gewoon direct klaar met de waakzame reactie van de draak.
Herkenbaar voor sommigen?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Re: Waak(s)zaamheid
Nee, Nikkie zou elke keer blaffen als er iemand zou binnenkomen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
blondie
- Zeer actief
Jol voorheen ook hoor, maar ook zij lijkt zich erbij neer te leggen en laat het meer en meer aan ons en Aki over. Het zal de leeftijd zijn hahaha.gonnie schreef:Nee, Nikkie zou elke keer blaffen als er iemand zou binnenkomen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik had vorig jaar Biko een week meegenomen naar een vakantiehuisje en was op alles voorbereid. Hij is thuis heel waaks maar daar nul-komma-nul. Hij haalde iedereen binnen of het Sinterklaas was. Volgens mij vond hij dat hij ook vakantie had 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik denk niet dat ik het met vixen zo voor elkaar krijg, of misschien ook wel omdat we in zo'n situatie genoeg gelegenheid hebben om te oefenen.
maar uit zichzelf, zoals ze nu is, zou dat echt niet lukken met mijn superterritoriale vosje.
ik vind het wel knap van aak trouwens
maar uit zichzelf, zoals ze nu is, zou dat echt niet lukken met mijn superterritoriale vosje.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
blondie
- Zeer actief
Jij bent gewoon de heerseres Nanna, de honden gaan er bij jou gewoon vanuit dat jij het wel regeltNanna schreef:Hier moet ik het doen
-
blondie
- Zeer actief
Dank je, hij heeft het super gedaan (en Jol ook hoor). Deze verhuurders waren toch ook niet zo gecharmeerd van Duitse herders gaven ze later toe maar ze vonden het een prima hond ook in de omgang, dat is toch altijd goed om te horen nietwaarrenee-uk schreef: