Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De deurbel!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

De deurbel!!!

Ongelezen bericht door Leonie. »

Millie heeft vandaag bedacht dat ze gillend naar de deur moet rennen als de bel gaat. Echt top.

Het gekke is dat ze het helemaal niet interessant vindt dat er iemand voor de deur staat, of binnenkomt. Ze hoopt volgens mij dat het leuk bezoek is, zodat Lou dol gaat doen en zij dol achter hem aan kan rennen. Terwijl Lou allang door heeft dat het de postbode maar is en lekker blijft liggen.

Hoe dan ook. Heeft iemand leuke ideeën om Millie een beetje beschaving bij te brengen?
Leonie.
Zeer actief

Re: De deurbel!!!

Ik denk dat ik mijn bel niet mag aanpassen of weghalen helaas (huurwoning).
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Leonie. schreef:Ik denk dat ik mijn bel niet mag aanpassen of weghalen helaas (huurwoning).
Waarom niet. Stroom er af en voorlopig klaar
Leonie.
Zeer actief

Ok, en dan mensen laten aankloppen? Krijg je dan niet hetzelfde effect?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Jawel, maar dan kun je oefenen met de bel en het duurt hopelijk even voordat ze de link met kloppen legt en dát kun je meteen de eerste keer als oefening gebruiken.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

toen Kailen net bij ons kwam had hij ook nogal een deurbel obsessie. Ik heb toen iedere keer bij mezelf aangebeld als ik voor de deur stond, ook als daar de honden bij waren. Op een gegeven moment zegt die bel dan niks meer.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hang je er toch zo'n bel op afstand langs. Niet dat die zo denderend zijn (tenzij je misschien een duurdere koopt), maar die plak je op de voordeur en de bel leg je binnen neer. Vaak me tig deuntjes.
Leonie.
Zeer actief

kipo schreef:Jawel, maar dan kun je oefenen met de bel en het duurt hopelijk even voordat ze de link met kloppen legt en dát kun je meteen de eerste keer als oefening gebruiken.
Ik denk dat Lou het kloppen wel herkent, dus dan zou hij alsnog enthousiast op de deur af kunnen gaan.

Ik heb ooit gelezen over deurbel training, waarbij je iemand telkens laat aanbellen en alleen naar de deur gaat als de hond rustig is, of naar zijn plaats gaat of iets dergelijks.
Neeltje schreef:Hang je er toch zo'n bel op afstand langs. Niet dat die zo denderend zijn (tenzij je misschien een duurdere koopt), maar die plak je op de voordeur en de bel leg je binnen neer. Vaak me tig deuntjes.
Ik heb die denk ik nog van mijn vorige huis. Daar werkte hij niet zo goed, maar dat was ook 1 hoog. Ik vraag me af of het zou helpen.
lucie schreef:toen Kailen net bij ons kwam had hij ook nogal een deurbel obsessie. Ik heb toen iedere keer bij mezelf aangebeld als ik voor de deur stond, ook als daar de honden bij waren. Op een gegeven moment zegt die bel dan niks meer.
Zien ze het verschil dan niet tussen jij die aanbelt en de bel die gaat terwijl jij rustig op de bank zit?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ze is nog te jong om echt waaks te zijn denk ik, maar ik denk dat het wel gaat komen. Mayke begon waaks te worden rond 5 maanden.
Ze slaat ook aan bij de deurbel, en soms heftig ook. Ik heb het er nooit uitgekregen en dat hoeft ook niet maar t had wel wat tandjes minder gemogen. Ze slaat ook aan als er op de tv een lift-bel klinkt, terwijl ik al tijden een 'ding-dong'-bel heb.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Ik weet niet of het waaksheid is. Ze vindt het helemaal niet interessant dat er iemand aan de deur is. Lou is soms heel blij (en wild) als er iemand op bezoek komt die hij leuk vindt en dat heeft Millie denk ik aan de bel gekoppeld.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Het is actie reactie, deurbel gaat en jij komt in actie en daar word op gereageerd. Dit kan je afleren met een simpele bel die je op afstand kan bedienen. De lidl verkoopt ze regelmatig voor een paar euro. Wat ik gedaan heb is, de bel gaat dan moeten ze naar hun plaats. En plaats is beloning en dat hebben ze heel snel in de gaten hoor. Dit is heel makkelijk zelf te trainen, vooral de rust bewaren zodra je de bel indrukt, dus niet gelijk in actie komen ;)
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Lizzie. schreef:Het is actie reactie, deurbel gaat en jij komt in actie en daar word op gereageerd. Dit kan je afleren met een simpele bel die je op afstand kan bedienen. De lidl verkoopt ze regelmatig voor een paar euro. Wat ik gedaan heb is, de bel gaat dan moeten ze naar hun plaats. En plaats is beloning en dat hebben ze heel snel in de gaten hoor. Dit is heel makkelijk zelf te trainen, vooral de rust bewaren zodra je de bel indrukt, dus niet gelijk in actie komen ;)
Ik ken het fenomeen wel ;)
Maar ik ben gewend niet direct op de bel te reageren. De bel ging en Millie ging gillend rondrennen. Ok, dat klinkt iets dramatischer nu dan het was. Maar het kan haast niet door mijn reactie komen, want ik heb juist geleerd rustig te blijven en Lou naar zijn plaats te sturen wanneer de bel gaat. Als er echter leuk bezoek binnen komt, gaat Lou daar wel enthousiast op af (dat mag op zich wel van mij) en ik denk dat Millie dat heel interessant vindt.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”