Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

L4, om te janken...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: L4, om te janken...

Ongelezen bericht door Neeltje »

Badu schreef:
Neeltje schreef:
crutz schreef:
ranetje schreef: Was er niet ergens geschreven dat entingen een test beïnvloeden?
Ik kan het niet terugvinden, maar ik meen dat daarover iets was gezegd in een ander topic.
In dat geval is de vraag........... kwam het positief zijn door de enting of door de besmetting?

Toen Zpades verdacht werd van weil wist de Belgische arts mij te vertellen dat er pas na 14 dagen met een vergelijkend (nieuw) onderzoek met zekerheid gezegd kon worden of het weil was. Daarom vroeg hij mij ook om toestemming voor een extra buisje bloed waar het laboratorium opdracht kreeg dat te bewaren voor een mogelijk volgende test. Zou hij die 14 dagen niet overleven kon het volgens die arts nooit met zekerheid gezegd worden.
Nu was het hartworm en is hij overleden aan een gescheurde longslagader dus weil was toen al uitgesloten.

Hij vertelde ook dat Belgische dierenartsen het bij het ministerie moeten melden. Hoe dat in Nederland was wist hij niet
In Nederland is het ook verplicht:
10.1 Meldingsplicht

Leptospirose is een meldingsplichtige ziekte groep C.
't is wat...
Je mag dan zo laconiek doen alsof je alles weet, maar verplichte melding van ziektes doen ze niet voor de lol.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Neeltje schreef:
Badu schreef:
Neeltje schreef:
crutz schreef:

Toen Zpades verdacht werd van weil wist de Belgische arts mij te vertellen dat er pas na 14 dagen met een vergelijkend (nieuw) onderzoek met zekerheid gezegd kon worden of het weil was. Daarom vroeg hij mij ook om toestemming voor een extra buisje bloed waar het laboratorium opdracht kreeg dat te bewaren voor een mogelijk volgende test. Zou hij die 14 dagen niet overleven kon het volgens die arts nooit met zekerheid gezegd worden.
Nu was het hartworm en is hij overleden aan een gescheurde longslagader dus weil was toen al uitgesloten.

Hij vertelde ook dat Belgische dierenartsen het bij het ministerie moeten melden. Hoe dat in Nederland was wist hij niet
In Nederland is het ook verplicht:
10.1 Meldingsplicht

Leptospirose is een meldingsplichtige ziekte groep C.
't is wat...
Je mag dan zo laconiek doen alsof je alles weet, maar verplichte melding van ziektes doen ze niet voor de lol.
Ga even na om hoeveel gevallen het gaat in Nl.. dan word jij zelfs laconiek :wink:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Badu schreef:
Leonie. schreef:Eergisteren is er nog een Toller van vijf jaar oud overleden aan Weil. Zij was wel gevaccineerd.
Triest... Vraag me nog steeds af welke rol vaccin speelt in besmetting. Alle gevallen van weil lijken te gaan over honden die gevaccineerd zijn :ugh:
Wat doe je daar een rare suggestie :denken: In de eerste plaats weet je niet of er meer gevaccineerde dan niet-gevaccineerde honden besmet raken. In de tweede plaats hoeft er, zelfs áls dat het geval is, helemaal geen oorzakelijk verband te zijn; immers, als je hond weinig risico loopt vaccineer je hem niet en v.v.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Lieske_1977 schreef:
Badu schreef:
Leonie. schreef:Eergisteren is er nog een Toller van vijf jaar oud overleden aan Weil. Zij was wel gevaccineerd.
Triest... Vraag me nog steeds af welke rol vaccin speelt in besmetting. Alle gevallen van weil lijken te gaan over honden die gevaccineerd zijn :ugh:
Wat doe je daar een rare suggestie :denken: In de eerste plaats weet je niet of er meer gevaccineerde dan niet-gevaccineerde honden besmet raken. In de tweede plaats hoeft er, zelfs áls dat het geval is, helemaal geen oorzakelijk verband te zijn; immers, als je hond weinig risico loopt vaccineer je hem niet en v.v.
Huh? Weet jij wat ik weet :denken:
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lieske_1977 schreef:In de tweede plaats hoeft er, zelfs áls dat het geval is, helemaal geen oorzakelijk verband te zijn; immers, als je hond weinig risico loopt vaccineer je hem niet en v.v.
Dat is niet waar.
Zat dierenartsen die de enting er zo in jassen, zonder overleg. Nier iedereen denkt daar over na, sterker, dat doen maar weinig mensen.
Ik durf te stellen dat alleen de honden van mensen die nadenken én tegen hun dierenarts in durven gaan niet geënt worden.
En ik gok dat dat een minderheid is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Marjoleine schreef:
Lieske_1977 schreef:In de tweede plaats hoeft er, zelfs áls dat het geval is, helemaal geen oorzakelijk verband te zijn; immers, als je hond weinig risico loopt vaccineer je hem niet en v.v.
Dat is niet waar.
Zat dierenartsen die de enting er zo in jassen, zonder overleg. Nier iedereen denkt daar over na, sterker, dat doen maar weinig mensen.
Ik durf te stellen dat alleen de honden van mensen die nadenken én tegen hun dierenarts in durven gaan niet geënt worden.
En ik gok dat dat een minderheid is.
Viel me pas in deze of een soortgelijke discussie ook al op dat mijn DA kennelijk afwijkt van de norm. Met haar valt prima te overleggen en de keuze wel/niet vaccineren tegen leptospirose laat ze volledig aan mij.
Afbeelding
Stabij Odie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Stabij Odie »

Het zijn toch altijd leuke discussies over entingen...... Zowel bij honden als bij mensen.

De verhalen over waar het fout gaat hoor je altijd, maar tegelijk zijn er veel meer die nergens last van hebben.
Je leest ook niet dat een enting heeft voorkomen dat je hond ziek is geworden. Zeg het maar....

Zo ook bij de entingen bij kinderen. Ja, er zijn bijwerkingen, maar we kunnen toch niet ontkennen dat bepaalde ziekten nauwelijks meer voorkomen of veel minder heftig zijn dan voordat er geënt werd.

Het is en blijft echter zo dat iedereen zelf een afweging en keuze moet maken.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maar zo werkt t bij Weil niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lieske_1977 schreef:Viel me pas in deze of een soortgelijke discussie ook al op dat mijn DA kennelijk afwijkt van de norm. Met haar valt prima te overleggen en de keuze wel/niet vaccineren tegen leptospirose laat ze volledig aan mij.
Ik titer mijn pups.
Ik had een heel nest getiterd en ze stonden nul, dus DHP.
Alle pups getiterd op één na, die een wijsneus van een da had. Pup kreeg op 9 weken nogmaals DHP, én L4 én kennelhoest. Allemaal tegelijk. Terwijl de rest allemaal met voldoende titer uit de tweede test kwam en voor tenminste een jaar goed zat wist deze wijsneus zonder het zelfs behoorlijk te melden alles in één keer in die pup te jassen.
Ze kwamen voor een f*cking titerbepaling!!! Die hij niet gehad heeft.

Dat soort acties is redelijk standaard en ik hoor van al mijn kopers al sinds ik titer dat ze moeten praten als brugman om te krijgen wat ze willen, terwijl zij nota bene de klant zijn.
Dus ja, jouw da wijkt af van de norm.

Afbeelding

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:http://www.woodhavenlabs.com/dodds-vaccines.html

All of the 27 Vet Universities in the US have followed the immunization protocol as suggested by Dr. Dodds for years. All of these Hospitals will be changing their Vaccination Programs apparently. This is welcome news and you should print this out and take it with you to your Vet should you need reinforcement against over-vaccination.

VACCINATION NEWSFLASH RE: J DODDS VACCINE PROTOCOL

I would like to make you aware that all 27 veterinary schools in North America are in the process of changing their protocols for vaccinating dogs and cats.

Some of this information will present an ethical & economic challenge to Vets, and there will be skeptics. Some organizations have come up with a political compromise suggesting vaccinations every 3 years to appease those who fear loss of income vs. those concerned about potential side effects. Politics, traditions, or the doctors economic well-being should not be a factor in a medical decision.

NEW PRINCIPLES OF IMMUNOLOGY

Dogs and cats immune systems mature fully at 6 months. If a modified live virus vaccine is given after 6 months of age, it produces immunity, which is good for the life of the pet (i.e.: canine distemper, parvo, feline distemper). If another MLV vaccine is given a year later, the antibodies from the first vaccine neutralize the antigens of the second vaccine and there is little or no effect. The titer is not "boosted" nor are more memory cells induced.

Not only are annual boosters for parvo and distemper unnecessary, they subject the pet to potential risks of allergic reactions and immune-mediated haemolytic anemia. There is no scientific documentation to back up label claims for annual administration of MLV vaccines.

Puppies receive antibodies through their mothers milk. This natural protection can last 8 - 14 weeks. Puppies & kittens should NOT be vaccinated at LESS than 8 weeks. Maternal immunity will neutralize the vaccine and little protection (0-38%) will be produced.

Vaccination at 6 weeks will, however, DELAY the timing of the first highly effective vaccine.

Vaccinations given 2 weeks apart SUPPRESS rather than stimulate the immune system.

A series of vaccinations is given starting at 8 weeks and given 3-4 weeks apart up to 16 weeks of age.

Another vaccination given sometime after 6 months of age (usually at l year 4 mo) will provide LIFETIME IMMUNITY.
Interessant wat hier staat. Heb je ook een bron?
Afbeelding

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Die staat er boven :engel:
Is link naar site fokker labrador.
Afbeelding

Stabij Odie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Stabij Odie »

malinois schreef:Maar zo werkt t bij Weil niet...
Eens althans gedeeltelijk. Het aantal ziektegevallen dat door de enting voorkomen wordt weet je niet, waardoor je heel lastig kunt zeggen dat de bijwerkingen van de entingen ernstiger zijn dan de kwaal......
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Marjoleine schreef:Dat soort acties is redelijk standaard en ik hoor van al mijn kopers al sinds ik titer dat ze moeten praten als brugman om te krijgen wat ze willen, terwijl zij nota bene de klant zijn.
Ik doe niet aan brugmannetjes.
Maar dan maak je dus een afspraak voor titeren, kom je daar, staat er een ander (maar dat weet je niet want je kent nog niemand in die praktijk) en die kijkt in het boekje, pakt een vaccin en jast die spuit erin.
-Huh? Wat doet u? U zou titeren?!
-Nee hoor, hier staat "over drie weken" en dat is nu.
-Ja, over drie weken titeren!! Hij heeft al DHP! Dat bleek uit de eerste titerbepaling, dat dat kon!
-Ja, mevrouwtje, de eerste. En dit is dus de tweede. Hier zit ook L4 en kennelhoest in, dat is beter.

I shit you not. Gebeurd, afgelopen week.
Ze zijn dan weliswaar een klant kwijt, maar het zit er dus wel in, die spuit. Op f*cking 9 weken!

Afbeelding

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
Cleva schreef:
Marjoleine schreef:Dat soort acties is redelijk standaard en ik hoor van al mijn kopers al sinds ik titer dat ze moeten praten als brugman om te krijgen wat ze willen, terwijl zij nota bene de klant zijn.
Ik doe niet aan brugmannetjes.
Maar dan maak je dus een afspraak voor titeren, kom je daar, staat er een ander (maar dat weet je niet want je kent nog niemand in die praktijk) en die kijkt in het boekje, pakt een vaccin en jast die spuit erin.
-Huh? Wat doet u? U zou titeren?!
-Nee hoor, hier staat "over drie weken" en dat is nu.
-Ja, over drie weken titeren!! Hij heeft al DHP! Dat bleek uit de eerste titerbepaling, dat dat kon!
-Ja, mevrouwtje, de eerste. En dit is dus de tweede. Hier zit ook L4 en kennelhoest in, dat is beter.

I shit you not. Gebeurd, afgelopen week.
Ze zijn dan weliswaar een klant kwijt, maar het zit er dus wel in, die spuit. Op f*cking 9 weken!
Godsamme :evil:

Overbluft, te veel vertrouwen in belangrijke witte jas :ugh: Kan ik snappen.
Laatst gewijzigd door Badu op 04 sep 2016 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Badu schreef:
Nanna schreef:Die staat er boven :engel:
Is link naar site fokker labrador.
Niet als ik op die link klik...
Dit verhaal staat op de site van een labradorfokker (ook amusant btw :scratch:)
Zie het artikel wel maar niet waar & wanneer het gepubliceerd is.
Hemopet is weer iets dat bol staat van reclame voor titertesten enzo...
Afbeelding

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik snap ook wel dat je het niet zo snel door hebt. Ik let meestal op mijn hond en niet op wat de dierenarts aan het voorbereiden is.
Maar goed, echt vervelend...
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Belofte maakt schuld.
Csiva vandaag laten titeren. Ze heeft in hongrije alleen parvo gehad en hier met 1 jaar alleen de cocktail.
Resultaat: Kom over 5 jaar maar terug om te laten titeren

Afbeelding

Volgens de dierenarts die er vandaag was is het vooral zaak om te enten op het juiste moment. Veel entingen slaan niet aan omdat ze op een verkeerd moment gegeven zijn. Ze was totaal niet verbaast dat bij mijn hond 1x een cocktail (3 jaar terug) zo goed is aangeslagen.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Célie schreef:
jvanringen schreef: Dat is met kanker precies zo, daar heeft ook iedereen verstand van na een half uurtje google. Prima te genezen met detoxen en juicen, en laat je niks wijsmaken door je oncoloog want die zit daar alleen maar voor het geld.
En anders neem je wietolie, daar zijn ook al honderden mensen door genezen van kanker....
Als je uitbehandeld bent zie ik daar geen enkel probleem in als men daar hun heil in zoekt. Wie zijn wij om te bepalen of iemand ergens uit de alternatieve geneeswijze wel of geen hoop mag putten.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Suuz! schreef:
Célie schreef:
jvanringen schreef: Dat is met kanker precies zo, daar heeft ook iedereen verstand van na een half uurtje google. Prima te genezen met detoxen en juicen, en laat je niks wijsmaken door je oncoloog want die zit daar alleen maar voor het geld.
En anders neem je wietolie, daar zijn ook al honderden mensen door genezen van kanker....
Als je uitbehandeld bent zie ik daar geen enkel probleem in als men daar hun heil in zoekt. Wie zijn wij om te bepalen of iemand ergens uit de alternatieve geneeswijze wel of geen hoop mag putten.
Ik was helemaal niet uitbehandeld, maar toch kreeg ik het dringende advies om toch vooral die borst te laten zitten, want met sapdieet, natriumbicarbonaat en abrikozenpitten ging het ook weg. En die chemotherapie moest ik ook niet doen want daar zou ik aan dood gaan. Stond op het internet.
Laatst gewijzigd door 63673J op 14 sep 2016 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

jvanringen schreef:
Suuz! schreef:
Célie schreef:
Ik was helemaal niet uitbehandeld, maar toch kreeg ik het dringende advies om toch vooral die borst te laten zitten, want met sapdieet, natriumbicarbonaat en abrikozenpitten ging het ook weg. Chemotherapie moest ik ook niet doen want daar zou ik aan dood gaan. Stond op het internet.
Dat is gewoon idioot natuurlijk. Maar de behandeling tegen leptospirose komt niet van dat soort zweefteven op het internet. Dat werd jaren geleden al gepubliceerd, toen er waarschijnlijk nog geen vaccin was. En nu het vaccin er is, is lepto ineens niet behandelbaar volgens DA's :19:
63673J

Cleva schreef:Ik ben geïnteresseerd maar het ontbreekt me aan tijd en concentratievermogen om het uit te zoeken.
Kan iemand me kort en bondig zeggen wat er met herd immunity bedoeld wordt en waarom het niet werkt?

Mijn pup heeft de eerste ronde inmiddels gehad. Ik ben van plan om verder minimaal te enten. Met minimaal bedoel ik alleen dat wat echt nodig is, medisch dan wel om mee te kunnen doen aan evenementen.
Hoezo werkt kudde-immuniteit niet?
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Nanna schreef:Misschien is dit ook nog een leuke om door te lezen en even goed te laten bezinken.
KLIK
Goed stuk.

In november is Droef weer aan de beurt. Als pup is hij 3 x geënt. Izzy had juli eigenlijk al gemoeten maar had toen hele andere dingen aan mijn hoofd. Ik ga de vaccincheck laten doen, in november dus bij beide. Izzy is zover bekend alleen vorig jaar geënt met grote cocktail en heb de l4 boost niet gedaan omdat ze toen loops werd en wat ziekig(kennel hoest) was.
Ben benieuwd wat er uit komt.

Toevallig had ik het er laatst met mijn ouders over die hadden hun hond net weer laten enten. En was dus een paar dagen flink beroerd. Dus ik vroeg wat ze daarvoor gedaan hadden nou niks dus, gezwommen op de zelfde plek als altijd maar wel een enting gehad en vanaf de volgende dag beroerd bleek zo.

Dus toen heb ik voorgesteld dan maar niet meer te enten. Kreeg ik als antwoord: ja maar, we betalen een godsvermogen aan de verzekering. Waarop ik antwoorde dat ze dan entingen er niet bij hadden moeten nemen en volgend jaar beter eerst kunnen titteren of het überhaupt wel nodig is. Dat vond ze maar raar. Mijn antwoord: Nee je hond steeds ziek laten worden met risico op erger omdat je je geld er uit wil halen is lekker logisch. :O:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
63673J

Cleva schreef:Ik ben geïnteresseerd maar het ontbreekt me aan tijd en concentratievermogen om het uit te zoeken.
Kan iemand me kort en bondig zeggen wat er met herd immunity bedoeld wordt en waarom het niet werkt?

Mijn pup heeft de eerste ronde inmiddels gehad. Ik ben van plan om verder minimaal te enten. Met minimaal bedoel ik alleen dat wat echt nodig is, medisch dan wel om mee te kunnen doen aan evenementen.
Het is niet nodig om alle individuen in een populatie te enten om de gehele populatie te beschermen. Als de vaccinatiegraad in een populatie hoog genoeg is, zijn ook de niet-geënte individuen beschermd. Dat heet kudde- of groepsimmuniteit. Als de vaccinatiegraad van een populatie te laag is, komt de groepsimmuniteit in gevaar.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kudde-immuniteit
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

En het werkt niet omdat Weil niet alleen door honden (eerder juist niet door honden) maar door wilde (uiteraard niet geënte) ratten verspreid wordt.
63673J

Domor schreef:En het werkt niet omdat Weil niet alleen door honden (eerder juist niet door honden) maar door wilde (uiteraard niet geënte) ratten verspreid wordt.
Dat in het geval van Weil kudde-immuniteit niet te realiseren is, is iets anders dan dat het niet werkt.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

jvanringen schreef:
Suuz! schreef:
Célie schreef:
Ik was helemaal niet uitbehandeld, maar toch kreeg ik het dringende advies om toch vooral die borst te laten zitten, want met sapdieet, natriumbicarbonaat en abrikozenpitten ging het ook weg. En die chemotherapie moest ik ook niet doen want daar zou ik aan dood gaan. Stond op het internet.
Dat is een ander verhaal....maar ja. Google of internet als dokter gebruiken heb ik heel lang geleden al afgeleerd.

Mijn achter nichtje van 16 die botkanker heeft en uitbehandeld is gebruikt wiet olie en is er van overtuigd dat ze daardoor minder pijn heeft. Of dat nu zo is of niet...als ze zich er goed bij voelt spreek ik haar niet tegen . Ik ben blij dat ze naar haar idee iets gevonden heeft waar zij haar tijd die haar rest dragelijker kan maken.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
63673J

Suuz! schreef: Mijn achter nichtje van 16 die botkanker heeft en uitbehandeld is gebruikt wiet olie en is er van overtuigd dat ze daardoor minder pijn heeft. Of dat nu zo is of niet...als ze zich er goed bij voelt spreek ik haar niet tegen . Ik ben blij dat ze naar haar idee iets gevonden heeft waar zij haar tijd die haar rest dragelijker kan maken.
Wietolie werkt pijnstillend, dat is inmiddels aangetoond. Dat het kanker kan genezen, daarvan is nog nooit iets gebleken. Het gaat mij ook niet om de patiënten maar om de aanbieders. Ook in Duitsland, waar heel veel mag wat alternatieve behandelingen betreft, mag je geen genezing beloven als je daar geen bewijs voor hebt, dat is gewoon strafbaar. Mensen die met reguliere behandelingen een goede prognose hebben daarvan proberen weg te houden met kwakzooi vind ik schandalig.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

jvanringen schreef: Wietolie werkt pijnstillend, dat is inmiddels aangetoond. Dat het kanker kan genezen, daarvan is nog nooit iets gebleken. Het gaat mij ook niet om de patiënten maar om de aanbieders. Ook in Duitsland, waar heel veel mag wat alternatieve behandelingen betreft, mag je geen genezing beloven als je daar geen bewijs voor hebt, dat is gewoon strafbaar. Mensen die met reguliere behandelingen een goede prognose hebben daarvan proberen weg te houden met kwakzooi vind ik schandalig.
Is hier iemand die beweert dat wietolie kanker geneest? Overheen gelezen dan zeker...
Afbeelding

63673J

Badu schreef:
jvanringen schreef: Wietolie werkt pijnstillend, dat is inmiddels aangetoond. Dat het kanker kan genezen, daarvan is nog nooit iets gebleken. Het gaat mij ook niet om de patiënten maar om de aanbieders. Ook in Duitsland, waar heel veel mag wat alternatieve behandelingen betreft, mag je geen genezing beloven als je daar geen bewijs voor hebt, dat is gewoon strafbaar. Mensen die met reguliere behandelingen een goede prognose hebben daarvan proberen weg te houden met kwakzooi vind ik schandalig.
Is hier iemand die beweert dat wietolie kanker geneest? Overheen gelezen dan zeker...
Niet hier voor zover ik weet maar wel elders op het grote internet. En uiteraard wordt dat geheimgehouden door the powers that be, vandaar dat het internet er vol mee staat. Hetzelfde geldt voor abrikozenpitten, natruimbicarbonaat (zuiveringszout), budwigpapje, zwarte zalf, chloordioxide, allerlei wonderapparaten en weet ik wat nog allemaal meer.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

jvanringen schreef:
Badu schreef:
Niet hier voor zover ik weet maar wel elders op het grote internet. En uiteraard wordt dat geheimgehouden door the powers that be, vandaar dat het internet er vol mee staat. Hetzelfde geldt voor abrikozenpitten, natruimbicarbonaat (zuiveringszout), budwigpapje, zwarte zalf, chloordioxide, allerlei wonderapparaten en weet ik wat nog allemaal meer.
Wat is dat allemaal & wat wordt het verondersteld te doen? Zwarte zalf, budwigpapje :80:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”