Ook niet omdat het leuk is?Fotogravinnetje schreef: Dus behalve de dingen die ik hem als mens niet of slechter aan kan leren dan een stabiele hond dat kan, heb ik geen reden om met een volgende pup naar cursus te gaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppycursus.. Doe jij het?
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Re: Puppycursus.. Doe jij het?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou precies, ik vind het altijd enig om weer met zo'n wurmpje aan de slag te gaanLeonie. schreef:Ook niet omdat het leuk is?Fotogravinnetje schreef: Dus behalve de dingen die ik hem als mens niet of slechter aan kan leren dan een stabiele hond dat kan, heb ik geen reden om met een volgende pup naar cursus te gaan.
Dat opvoeden door een (voor mij) onbekende volwassen hond zou ik dan weer niet willen. Zijn er vast een aantal die dat echt kunnen en dan hebben de pups er wat aan, maar er zijn ook iets te veel mensen die hun eigen honden dit soort vaardigheden aanpraten terwijl het in de werkelijkheid net iets anders ligt. En dan kan je nog van de regen in de drup raken ook met zo'n jong hondje.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik weet ook prima ( vind ik zelf en Gil is goed opgedroogd) hoe ik een hond moet opvoeden, maar ik heb een hele leuke honden school in de buurt gevonden , en als er weer een pup komt ga ik toch gewoon een puppy cursus doen, ik wil het risico wel lopen hoor dat ik nog wat nieuws leer en dat ik er een leuke tijd heb met mijn nieuwe pup dan
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik hield het niet vol, helaas. Op zich vond ik het ook wel leuk, maar de rest van de week werd zo'n groot probleem, waardoor ik niet langer het baasje kon zijn voor Elco dat hij nodig had. Was echt heel goede beslissing om te stoppen. Als ik met een volgende pup naar cursus ga, maak ik meteen afspraken over om de week naar cursus komen ofzoLeonie. schreef:Ook niet omdat het leuk is?Fotogravinnetje schreef: Dus behalve de dingen die ik hem als mens niet of slechter aan kan leren dan een stabiele hond dat kan, heb ik geen reden om met een volgende pup naar cursus te gaan.
- Leonie.
- Zeer actief
Ik ga zo op weg naar Millies eerste cursus 
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Veel plezier!Leonie. schreef:Ik ga zo op weg naar Millies eerste cursus
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
nee, omdat het bij onze HS niet van toepassing is.
Geen idee moest ik stoppen met africhting, wat ik dan zou doen. Ik denk gewoon op mijn eentje bezig zijn, maar dat zou veel afhangen van de hond. Wij wonen niet in een gebied met veel honden(interactie) dus dat hoeft niet persé aangeleerd worden, temeer omdat ik zelf meerdere honden heb.
Ik hou nogal van actie, op de meeste (eigenlijk alle) HS'en die ik al gezien heb, bevindt iedereen zich in een vierkante meter voor een vol uur. Ik heb meer plaats nodig vrees ik
Geen idee moest ik stoppen met africhting, wat ik dan zou doen. Ik denk gewoon op mijn eentje bezig zijn, maar dat zou veel afhangen van de hond. Wij wonen niet in een gebied met veel honden(interactie) dus dat hoeft niet persé aangeleerd worden, temeer omdat ik zelf meerdere honden heb.
Ik hou nogal van actie, op de meeste (eigenlijk alle) HS'en die ik al gezien heb, bevindt iedereen zich in een vierkante meter voor een vol uur. Ik heb meer plaats nodig vrees ik
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Ik heb het niet gedaan omdat ik “ dacht” dat ik dat zelf wel “even” kon. De basisbeginselen zijn immers niet moeilijk…. Klopt dat is het ook niet en goddank heb ik een sociale hond maar toch heb ik spijt dat ik het niet gedaan heb.. Te meer ook gewoon omdat ze aan veel dingen wennen en misschien minder snel in de drift zitten als ik ze dat van pup af aan goed had kunnen aanleren….
Met Beer heb ik het nl wel gedaan en die dingen waarbij Benthe in de problemen komt had ik met Beer onderschept dmv van puppytrainingen en gehoorzaamheid cursussen.
Dus als er ooit nog een pup komt gaan we zeker op cursus en gooi ik mijn eigenwijsheid voor mijn hond maar even overboord!
Met Beer heb ik het nl wel gedaan en die dingen waarbij Benthe in de problemen komt had ik met Beer onderschept dmv van puppytrainingen en gehoorzaamheid cursussen.
Dus als er ooit nog een pup komt gaan we zeker op cursus en gooi ik mijn eigenwijsheid voor mijn hond maar even overboord!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat is wel heel erg verschillend per hondenschool hoor. Waar ik train, zijn gewoon alle pups tegelijk bezig en komt de instructeur bij elke combinatie even langs voor tips en feedback. Natuurlijk moet er wel eens gewacht worden (bijvoorbeeld tijdens de uitleg), maar de overige momenten worden vaak ingevuld met spelen of zelf iets oefenen.Heavy schreef:Ik heb het 1 keer gedaan en ik vond het vreselijk. Ik had een pup met veel energie en die moest de hele tijd wachten op de andere. Dat vond ik echt het vervelendste dat eeuwige wachten. 1 pup doet de oefening en dan moet je kijken naar 7 andere pups die dat ook doen .
Daar ben ik veel te ongeduldig voor en dat duurt me allemaal te lang.
Dus de moeilijkste oefening voor mij en pup was het wachten![]()
Wel geslaagd trouwens en ook voor de vervolgcursus maar toen toch gestopt.
Met een volgende pup doe ik het dus ook niet meer .
- Jackira
- Zeer actief
Het lijkt me leuk zo'n puppycursus maar ik ben er zelf niet geschikt voor. Mijn pups leren spelenderwijs gedurende de hele dag. Niet teveel zodat eht altijd leuk blijft. Zo'n kabbelend dagje, ik neem alle tijd voor ze, ga lekker naar het bos, spelen met andere honden. Paar basis commando's leer ik ze zelf aan.
Zo'n cursus lijkt me hartstikke leuk ook wel maar ik ben kan zelf niet ineens superleuk zijn dat uurtje en ineens alles uit de kast halen op dat bepaalde tijdstip terwijl de pup misschien moe is of gewoon bananen heeft.
Zo'n cursus lijkt me hartstikke leuk ook wel maar ik ben kan zelf niet ineens superleuk zijn dat uurtje en ineens alles uit de kast halen op dat bepaalde tijdstip terwijl de pup misschien moe is of gewoon bananen heeft.
Laatst gewijzigd door Jackira op 05 aug 2016 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sjm
- Zeer actief
Bedankt voor al jullie antwoorden. Ik heb me zojuist aangemeld bij een combinatie van Puppy/Jonge Hondencursus bij KC Assen.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik wou eerst geen cursus doen, maar heb hier denk ik toch nog een leuke kunnen vinden die o.a ook traint in de stad en op station. Dat vind ik leuker en belangrijker dan gehoorzaamheid.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Belle
- Zeer actief
Toen ik nog les gaf hoefde niemand op elkaar te wachten. Ik gaf uitleg en iedereen kon aan de slag en ik liep rond om te helpen. Van het wachten tijdens de uitleg maakten we ook gelijk een oefening.Heavy schreef:Ik heb het 1 keer gedaan en ik vond het vreselijk. Ik had een pup met veel energie en die moest de hele tijd wachten op de andere. Dat vond ik echt het vervelendste dat eeuwige wachten. 1 pup doet de oefening en dan moet je kijken naar 7 andere pups die dat ook doen .
Met een volgende pup doe ik het dus ook niet meer .
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Leonie.
- Zeer actief
Ik heb dus puppycursus gedaan bij een andere school dan waar ik nu zit. En die les duurde 1,5 uur (!!!!). Het was grotendeels zitten en wachten tot iedereen een voor een zijn oefeningetje had gedaan. Het was toen de eerste cursus die ik ooit deed, dus ik wist niet veel beter. Wist wel dat ik daar geen vervolgcursus hoefde te doen.Belle schreef: Toen ik nog les gaf hoefde niemand op elkaar te wachten. Ik gaf uitleg en iedereen kon aan de slag en ik liep rond om te helpen. Van het wachten tijdens de uitleg maakten we ook gelijk een oefening.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat zal voor de meeste pups niet geldenHeavy schreef:Dat zal ook wel overal anders zijn en het lag ook aan mijn pup . Die wilde en kon niet wachten en verveelde zich en ging graven enzDeDiana schreef:Dat is wel heel erg verschillend per hondenschool hoor. Waar ik train, zijn gewoon alle pups tegelijk bezig en komt de instructeur bij elke combinatie even langs voor tips en feedback. Natuurlijk moet er wel eens gewacht worden (bijvoorbeeld tijdens de uitleg), maar de overige momenten worden vaak ingevuld met spelen of zelf iets oefenen.Heavy schreef:Ik heb het 1 keer gedaan en ik vond het vreselijk. Ik had een pup met veel energie en die moest de hele tijd wachten op de andere. Dat vond ik echt het vervelendste dat eeuwige wachten. 1 pup doet de oefening en dan moet je kijken naar 7 andere pups die dat ook doen .
Met een volgende pup doe ik het dus ook niet meer .als ik een pup had gehad die op zijn gat ging zitten kijken naar de andere was het ook alweer anders geweest
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan hoop ik voor je dat de lesmethodes en de instructeurs bij die club wat gemoderniseerd zijn de afgelopen jaren.sjm schreef:Bedankt voor al jullie antwoorden. Ik heb me zojuist aangemeld bij een combinatie van Puppy/Jonge Hondencursus bij KC Assen.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is geen enkele pup goed in dat wachten. Ik geef ook altijd m'n eigen draai aan de puppycursus hoor. We leren thuis ook al dingetjes aan en die oefen ik dan tussendoor, zodat we niet staan te niksen. Al is wachten op zich ook een oefening
Maar daarbij wil je wel voor succes blijven gaan, dus niet zo lang wachten dat de pup zich stierlijk gaat vervelen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Maeve schreef:Volgens mij is geen enkele pup goed in dat wachten. Ik geef ook altijd m'n eigen draai aan de puppycursus hoor. We leren thuis ook al dingetjes aan en die oefen ik dan tussendoor, zodat we niet staan te niksen. Al is wachten op zich ook een oefeningMaar daarbij wil je wel voor succes blijven gaan, dus niet zo lang wachten dat de pup zich stierlijk gaat vervelen.
Dat dus. Daar waar ik puppy cursus meegelopen heb was het ook niet meer dan dat, meelopen, tussendoor eigen invulling en geen examen gedaan.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik baal nu al dat bij een volgende pup Mir de cursus mag doen en niet ik (om en om namelijk).
Ik vind het leuk!
En de pup ook.
Wachten en zo is niet leuk als het heel lang duurt en heel veel voorkomt, maar de meeste cursussen hebben dat maar heel beperkt tegenwoordig. Zeker bij dat heel jonge spul.
Ik vind het leuk!
En de pup ook.
Wachten en zo is niet leuk als het heel lang duurt en heel veel voorkomt, maar de meeste cursussen hebben dat maar heel beperkt tegenwoordig. Zeker bij dat heel jonge spul.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ja ik doe graag een puppycursus, want ik vind het heel leuk 
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Ik heb het met Bonnie gedaan. ( niet de pup, maar de jongehonden cursus) Ik vond het leuk, Bonnie vond het leuk, balletwee fun dus.
Met Kai ben ik een keer gaan kijken, hij vond het dood eng en verre van leuk. Dus met hem doe ik het niet. We rommelen thuis wel lekker aan.
Denk dat het heel erg aan de hond ligt of het leuk / nuttig is of niet.
Met Kai ben ik een keer gaan kijken, hij vond het dood eng en verre van leuk. Dus met hem doe ik het niet. We rommelen thuis wel lekker aan.
Denk dat het heel erg aan de hond ligt of het leuk / nuttig is of niet.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Puppycursus zou ik zo weer doen. Ik probeer verschillende hondenscholen uit en ben kritisch waar ik heen ga, afhankelijk van de soort hond die ik heb. En wat ik er denk te kunnen leren. Andere inzichten. Ik hoef er niks mee te doen, maar soms is het leuk om het eens anders te proberen. En je bent nooit uitgeleerd. Dan zou ik in mijn werk gewoon mijn registratie verliezen met zo'n instelling.
Met wachten is op zich niks mis. Is eigenlijk een heel belangrijk onderdeel in de opvoeding van mijn ras. Continue bezighouden maak je ook maar work-o-holics van.
Maar er kan natuurlijk ook te veel gewacht worden. Maar als je altijd maar bezig bent, mis je ook een belangrijk onderdeel: leren van elkaar. Nou ja het ligt dus niet heel zwart-wit. Ik zoek wat mij op zo'n moment nodig lijkt. Ik rij gerust ook een uurtje (nou ja misschien nog niet voor de puppycursus) voor een training die mij goed lijkt.
Als ik geen tijd heb voor puppycursus.... nou ja kan je wel invullen wat ik denk: dan heb ik geen tijd voor een pup
Puppy-cursus is maar een halfuurtje of een uurtje per week. En ik oefen lang niet altijd wat er in het cursusaanbod aangeboden wordt. Heb gelukkig in de regel best wel slimme hondjes, die ik niet 100 keer alles hoef te laten herhalen (zelfs onze domste schotse collie niet)
Het mooie van puppycursus is gewoon de spiegel die de instructeur is, want ook al ben ik een ervaren trainer (en heb zelf les gegeven natuurlijk), ook ik heb mijn valkuilen waar ik keer op keer weer op terug lijk te vallen. Ik weet ze wel, maar detecteer ze niet altijd zelf. Daarnaast het extra paar handen van de instructeur voor het aanleren van bijvoorbeeld ene betrouwbaar voor/hierkomen. En laten we vooral niet vergeten leren gehoorzamen in een gecontroleerde omgeving met andere honden, in een andere omgeving.
En als je dan een leuke puppycursus heb, is het ook nog het hebben van materialen die ik niet allemaal thuis heb liggen. Zoals balansdingetjes e.d. Ik wil ook niet alles thuis hebben hoor. Mijn schuur ligt al vol genoeg met hondentroep.
Met wachten is op zich niks mis. Is eigenlijk een heel belangrijk onderdeel in de opvoeding van mijn ras. Continue bezighouden maak je ook maar work-o-holics van.
Als ik geen tijd heb voor puppycursus.... nou ja kan je wel invullen wat ik denk: dan heb ik geen tijd voor een pup
Het mooie van puppycursus is gewoon de spiegel die de instructeur is, want ook al ben ik een ervaren trainer (en heb zelf les gegeven natuurlijk), ook ik heb mijn valkuilen waar ik keer op keer weer op terug lijk te vallen. Ik weet ze wel, maar detecteer ze niet altijd zelf. Daarnaast het extra paar handen van de instructeur voor het aanleren van bijvoorbeeld ene betrouwbaar voor/hierkomen. En laten we vooral niet vergeten leren gehoorzamen in een gecontroleerde omgeving met andere honden, in een andere omgeving.
En als je dan een leuke puppycursus heb, is het ook nog het hebben van materialen die ik niet allemaal thuis heb liggen. Zoals balansdingetjes e.d. Ik wil ook niet alles thuis hebben hoor. Mijn schuur ligt al vol genoeg met hondentroep.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar dat doen wij bijv ook. Wachten moeten ze ook. 1 ligt af ander loopt. Zeker als jonge pup is dat afliggen nog heel kort. Dus de tijd na t afliggen en tot de ander klaar is moet je de pup zelf even bezighouden. Maar dat kan dus ook maar 1 minuut zijn je mag bij mij zelf weten wanneer je hem aflegt als t maar niet te lang is en t wachten daarna dus ook niet.gyanty schreef:
Met wachten is op zich niks mis. Is eigenlijk een heel belangrijk onderdeel in de opvoeding van mijn ras. Continue bezighouden maak je ook maar work-o-holics van.Maar er kan natuurlijk ook te veel gewacht worden. Maar als je altijd maar bezig bent, mis je ook een belangrijk onderdeel: leren van elkaar. .
Zo heb ik t zelf ook gedaan en ben nog steeds aan t uitbouwen.
En leren doen we allemaal van elkaar als je niet loopt met je hond kijk je bij een ander...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- lisa67
- Actief
- Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër
Ik heb ook altijd puppycursussen gedaan. Nog niet eens zozeer omdat ik het zo nodig vind, maar ik vind het gewoon zo ontzettend leuk! Lekker bezig zijn met je pup, samen met andere eigenaren en pupjes. Soms ga je samen verder met de pubercursus en de G&G. Echt super leuk!
-
Stabij Odie
- Vaste gebruiker
Met onze eerste 2 honden hebben wij wel cursus gedaan, met Odie doen we het niet. Gewoonweg omdat de cursus op dagen en tijden is dat de kinderen sporten en wij niet op 2 plekken tegelijk kunnen zijn.
Doordat wij Odie midden in de zomervakantie kregen was het sowieso lastig. Maar een socialisatie op een camping, veel kinderen, fietsers, andere honden, een traktor met kar vol zingende en lawaaimakende kinderen was prima:-)
Doordat wij Odie midden in de zomervakantie kregen was het sowieso lastig. Maar een socialisatie op een camping, veel kinderen, fietsers, andere honden, een traktor met kar vol zingende en lawaaimakende kinderen was prima:-)
-
Kirst91
- Vaste gebruiker
Wij gaan ook een puppy-jachtcursus doen. Daar beginnen we mee en dan kijken we hoe lang de hond het leuk vindt. Onze vorige hond vond het helemaal geweldig en ik verwacht deze hond ook wel.
Lasse, 15 juli 2016!
Sem ❤
9 mei 2006 - 4 augustus 2016
It's impossible to forget a dog that gave you so much to remember!
Sem ❤
9 mei 2006 - 4 augustus 2016
It's impossible to forget a dog that gave you so much to remember!
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik heb met Oor puppycursus gedaan, maar ik vond het eigenlijk nogal onzin. Of anders gezegd, alles wat we daar leerden had ik haar in de eerste week oneveer al geleerd
Ik vind het gewoon leuk om er mee bezig te zijn, ik heb me er ook bovengemiddeld veel in verdiept, en het opvoeden lukt mij prima in mijn eentje. Neemt niet weg dat ik de puppy-cursus opzich wel leuk vond om te doen, vanwege het contact met andere honden en baasjes. En nu woon ik in de stad waar ik precies weet waar ik andere hondjes op kan zoeken voor socialisatie en plezier, maar ik kan me voorstellen dat het sociale aspect als ik in dunbevolkter gebied woon wel een overweging zou kunnen zijn om toch te gaan. Maar vooralsnog vind ik 'gewoon leuk' niet voldoende reden om de weinige financien die ik heb aan te besteden als ik het ook zonder cursus af kan en leuk heb. Maar zeg nooit nooit, want wie weet is een eventueel volgende hond lang niet zo makkelijk te trainen als Oortje!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vond puppycursus verschrikkelijk
Ik vond het confronterend. Ik kwam overprikkeld en steenkoud thuis, net als mijn pup. We stonden in het donker te blauwbekken op berijpt gras, en ik werd poepflauw van de instelling van de trainer: "Jij snapt er niets van dus leg ik het je uit" en zo'n type waar geen speld tussen te krijgen is. Iemand die alleen maar loopt te toeteren en die geen moment de cursisten aan het woord laat. Iemand die dr eigen tips niet toepast en best wel grove blunders heeft gemaakt. Zo heeft ze haar eigen hond de kans gegeven om mijn pup te bijten, terwijl ze wéét dat haar eigen hond pups molt als ze de kans krijgt. Dat werd natuurlijk gebagateliseerd (het is maar een schram!) maar bij ieder onhandigheidje van de cursist werd luidkeel gecommentariseerd.
Klaar mee!
Tijdens de puppycursus zag ik mijn voornemen om samen met mijn hondje te trainen en een hondensport te doen in duigen vallen. Maar gelukkig leerde ik andere instructeurs kennen en kreeg ik zelf ook meer zelfvertrouwen, voel me niet in de verdediging gedrongen als ik iets toegeroepen krijg waar ik het niet mee eens ben. Ik kwam terug toen ze 8 maanden was en tot nu toe zitten we nog bij dezelfde hondenschool en doen we nog regelmatig een cursus met veel plezier.
Ik kom er alleen nog voor hondensporten. Met Kiwi heb ik ook geen gehoorzaamheid gedaan, maar heb thuis getraind tot we klaar waren voor behendigheid. Mayke doet jachttraining.
Geen puppycursus meer voor mij.

Ik vond het confronterend. Ik kwam overprikkeld en steenkoud thuis, net als mijn pup. We stonden in het donker te blauwbekken op berijpt gras, en ik werd poepflauw van de instelling van de trainer: "Jij snapt er niets van dus leg ik het je uit" en zo'n type waar geen speld tussen te krijgen is. Iemand die alleen maar loopt te toeteren en die geen moment de cursisten aan het woord laat. Iemand die dr eigen tips niet toepast en best wel grove blunders heeft gemaakt. Zo heeft ze haar eigen hond de kans gegeven om mijn pup te bijten, terwijl ze wéét dat haar eigen hond pups molt als ze de kans krijgt. Dat werd natuurlijk gebagateliseerd (het is maar een schram!) maar bij ieder onhandigheidje van de cursist werd luidkeel gecommentariseerd.
Klaar mee!
Tijdens de puppycursus zag ik mijn voornemen om samen met mijn hondje te trainen en een hondensport te doen in duigen vallen. Maar gelukkig leerde ik andere instructeurs kennen en kreeg ik zelf ook meer zelfvertrouwen, voel me niet in de verdediging gedrongen als ik iets toegeroepen krijg waar ik het niet mee eens ben. Ik kwam terug toen ze 8 maanden was en tot nu toe zitten we nog bij dezelfde hondenschool en doen we nog regelmatig een cursus met veel plezier.
Ik kom er alleen nog voor hondensporten. Met Kiwi heb ik ook geen gehoorzaamheid gedaan, maar heb thuis getraind tot we klaar waren voor behendigheid. Mayke doet jachttraining.
Geen puppycursus meer voor mij.

- Leonie.
- Zeer actief
Ja, het is zo belangrijk een leuke docent te hebben. Ik kan er ook totaal niet tegen als ze iets verkeerd zien, of heel belerend doen.
Wij zijn volgende week klaar met de (erg leuke) basiscursus en gaan zeker door met vervolg 1. Hopelijk met dezelfde leuke docent
Wij zijn volgende week klaar met de (erg leuke) basiscursus en gaan zeker door met vervolg 1. Hopelijk met dezelfde leuke docent
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
Igor is geen pup meer, maar we zijn afgelopen zaterdag wel begonnen met gehoorzaamheids-cursus. Gewoon om met zijn drieën bezig te zijn, voor zijn socialisatie, omdat ik het leuk vind en voor zijn en mijn zelfvertrouwen. 

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15