Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nanna schreef:Vind het sowieso een raar concept, puur gericht op sensatie.
" we gane gefaorlijke honden bij van die gefaorlijke tbs'ers sette!"
Je hebt het programma wel gezien?
Ik heb het programma anderhalf keer gezien en ben het volledig met haar eens. Dat kun je alleen al zien aan het voorstukje waar eindeloos die emmer water en op elkaar klappende honden wordt geshowed. En aan de honderdziljoen keer dat je moet horen dat het allemaal TBS'ers zijn die zware delicten hebben gepleegd, en hoe beveiligd alles wel niet is en yadda yadda hoor je het ook.
Ben bang dat het helemaal niets te maken heeft met het welzijn en training van mens of hond.
Ligt de keuze voor het enkel laten zien van deze honden niet ook bij de programma maker? Waar ik ben wezen kijken naar een training van DCD was een boomertje, DH, Mechel, hele oude rott/husky/malamute achtige kruising, onherleidbare bastaard en 1 hele staff.
Nanna schreef:Het maakt me verder niet zoveel uit wat ze laten zien. Ik kijk niet meer.
Ik loer wel naar Masterchef Australia
Ja leuk is die he! Das ook de enige van alle landen die ik leuk vind.
Ik ga vanmiddag maar eens de uitzending van die tbs'ers terugkijken. Als die trainers weer zo krijsend overheersen ben ik zo klaar met kijken
Je hebt het programma wel gezien?
Ik heb het programma anderhalf keer gezien en ben het volledig met haar eens. Dat kun je alleen al zien aan het voorstukje waar eindeloos die emmer water en op elkaar klappende honden wordt geshowed. En aan de honderdziljoen keer dat je moet horen dat het allemaal TBS'ers zijn die zware delicten hebben gepleegd, en hoe beveiligd alles wel niet is en yadda yadda hoor je het ook.
Maar dat heeft toch niks met het concept te maken. Dat is televisie maken. Ja er waren 2 staffs te zien met agressieproblemen, maar ook 3 andere honden die jachtdrift hadden of veel te onstuimig waren. Dus dat dit concept puur gericht is op sensatie slaat nergens op. Het tv-programma is dat misschien, maar niet het concept.
Volgens mij is dit een prima concept en worden beide partijen er beter van. Moeten we verwachten dat die honden perfect opgevoed worden daar? Nee, maar dat is ook het doel niet. Dat beetje dat ze wel leren, zal hun adoptiekansen zeker vergroten. En je hoeft ook niet te verwachten dat deze mensen hierna voorbeeldige burgers zullen worden, maar het zal ze allicht helpen nadenken over hun eigen gedrag en de invloed daarvan op anderen.
Nuja, iig over het concept zoals ze dat nu voor dit televisieprogramma gebruiken. Als ik dan van Inge hoor dat ze bij dit programma als er géén camera's op staan hele andere honden gebruiken dan concludeer ik daaruit dat ze het concept voor het programma wel iets hebben aangepast. Hoe het ook zij, wat we zien is waar we over kunnen oordelen. En dat wat we zien is een dubieus concept.
En zo proberen ze het programma Pittbulls and parolees na ta doen hetgeen wat mij betreft niet gelukt is.
wat een geouwehoer en niet vol in beeld willen/mogen.
En zo proberen ze het programma Pittbulls and parolees na ta doen hetgeen wat mij betreft niet gelukt is.
teckeltoos schreef:En zo proberen ze het programma Pittbulls and parolees na ta doen hetgeen wat mij betreft niet gelukt is.
Sas schreef:ik heb 2 minuten gekeken en ging bijna over m`n nek door die mond close ups, helaas: niet te doen.
Ik heb ook heel even gekeken en wat ik toen zag, was opperste verwarring voor de honden. Die wisten totaal niet waar ze aan
toe waren met begeleiders die werkelijk geen bal van de hond snapte.
Geen idee of het hele programma dit beeld geeft hoor, maar na die 5 minuten had ik het in ieder geval wel gezien.
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sas schreef:ik heb 2 minuten gekeken en ging bijna over m`n nek door die mond close ups, helaas: niet te doen.
Ik heb ook heel even gekeken en wat ik toen zag, was opperste verwarring voor de honden. Die wisten totaal niet waar ze aan
toe waren met begeleiders die werkelijk geen bal van de hond snapte.
Geen idee of het hele programma dit beeld geeft hoor, maar na die 5 minuten had ik het in ieder geval wel gezien.
Een paar pagina's terug heeft iemand gepost dat het met Gina dus al fout is gegaan. Na afloop van de opnames is ze bij iemand geplaatst, en daar heeft Gina gezellig een ander hondje doodgebeten.
mijke schreef:Een paar pagina's terug heeft iemand gepost dat het met Gina dus al fout is gegaan. Na afloop van de opnames is ze bij iemand geplaatst, en daar heeft Gina gezellig een ander hondje doodgebeten.
Ik las het net inderdaad. Afschuwelijk
Ben na 20 minuten ook gestopt met kijken. Wat een stom programma.
Alle honden die hier te zien waren hebben inmiddels ook een huisje
Dat vind ik echt geweldig! Ik heb al op de lijst van Doornakkers gekeken maar ze stonden er inderdaad niet meer op. Ik hoop wel dat een aantal van de deelnemende honden toch niet in een gezin geplaatst is met jongere kinderen. Want ik betwijfel of dat goed gaat komen. Maar met verantwoordelijke mensen zal het echt wel lukken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Dat vind ik echt geweldig! Ik heb al op de lijst van Doornakkers gekeken maar ze stonden er inderdaad niet meer op. Ik hoop wel dat een aantal van de deelnemende honden toch niet in een gezin geplaatst is met jongere kinderen. Want ik betwijfel of dat goed gaat komen. Maar met verantwoordelijke mensen zal het echt wel lukken.
Net zoals met Gina???? Echt verantwoordelijk plaatsen.
Ik denk dat een hond als Gina nooit meer te vertrouwen zal zijn met andere honden. Ik denk dat je ver bent als ze met je mee kan lopen zonder naar andere honden uit te vallen. En dat is het verst haalbare. Zo schat ik het in. En daar moeten de hondeneigenaars rekening mee houden. Maar ik weet niet wat ze verteld is toen ze Gina ophaalden.
Verantwoord lijkt het niet te zijn geweest.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ik denk dat een hond als Gina nooit meer te vertrouwen zal zijn met andere honden. Ik denk dat je ver bent als ze met je mee kan lopen zonder naar andere honden uit te vallen. En dat is het verst haalbare. Zo schat ik het in. En daar moeten de hondeneigenaars rekening mee houden. Maar ik weet niet wat ze verteld is toen ze Gina ophaalden.
Verantwoord lijkt het niet te zijn geweest.
Gina is al niet meer op deze aardbodem, ze is ingeslapen nadat ze weer een hondje had vermoord.
iones schreef:Ik denk dat dit uiteindelijk het beste is. Gina werd straal neurotisch als ze een andere hond zag. Iets is voorgoed kapot gemaakt in deze hond.
Ook voor een aantal tbssers in dit programma zal misschien gelden dat ze zullen gaan recidiveren. Soms komt iets gewoon nooit meer goed.
Zat al in Gina en hoefde niet kapot gemaakt te worden net als het in die TBSers zat . Bij alle 2 kun je het zien als een persoonlijkheid stoornis.