Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kijktip: tot elkaar veroordeeld

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Kijktip: tot elkaar veroordeeld

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Een goede muilkorf zorgt ervoor dat de hond gewoon netjes z'n warmte kwijt kan, dus ik zie geen enkel legitiem excuus waarom deze hond zonder muilkorf buiten was
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Fotogravinnetje schreef:Een goede muilkorf zorgt ervoor dat de hond gewoon netjes z'n warmte kwijt kan, dus ik zie geen enkel legitiem excuus waarom deze hond zonder muilkorf buiten was
Als de eigenaresse de waarheid spreekt was ze niet op de hoogte gebracht van de geschiedenis als vechthond en 2 fikse bijtincidenten op de naam. Ook was er geen muilkorfPLICHT zegt ze.
Hoe dan ook, triest dat dit heeft kunnen gebeuren en als het mij zou gebeuren zou ik niet aarzelen en de hond laten inslapen.
Toevallig heeft een (ex)cliënt van me ook een stafford met een bijtincident, in zijn geval wel een muilkorfplicht in zijn woonplaats. We hebben voor deze hond een korf op maat laten maken. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Heremijntijd zeg, serieus? Ik zei dat gister nog tegen Marinus toen ik zat te kijken. Je kunt nog zo veel maatregelen nemen maar een ongeluk zit in zo'n klein hoekje en dat risico kun je met zo'n hond met zo'n geschiedenis gewoon niet nemen. Door die hond in leven te laten zet je het leven van minstens 1 andere random hond op het spel. Serieus, hoe kon men dit niét van 100km zien aankomen?! :roll: :schrik: :piew:
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Inge schreef: Als de eigenaresse de waarheid spreekt was ze niet op de hoogte gebracht van de geschiedenis als vechthond en 2 fikse bijtincidenten op de naam. Ook was er geen muilkorfPLICHT zegt ze.
Hoe dan ook, triest dat dit heeft kunnen gebeuren en als het mij zou gebeuren zou ik niet aarzelen en de hond laten inslapen.
Toevallig heeft een (ex)cliënt van me ook een stafford met een bijtincident, in zijn geval wel een muilkorfplicht in zijn woonplaats. We hebben voor deze hond een korf op maat laten maken. :wink:
Dat ze het niet wist is onzin. Het heeft zelfs in de tekst op ikzoekbaas.nl gestaan
Plicht was er geloof ik inderdaad niet. We zijn in het asiel met muilkorf training begonnen
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ik heb het programma niet gezien, maar ben wel aanwezig geweest bij een afsluitende training van een periode. Niet in Woensel, maar op andere locatie waar ze actief zijn.

Deel de meningen hier totaal niet. Daar de interactie (ook al is het maar 2x per week) tussen de jongens en de honden kunnen zien. De herkenning, de samenwerking, het team dat ze in die periode geworden zijn.

Zat daar ook 1 SPA tussen en een kruising Rottweiler/iets, verder herders en zelfs een gezelschapshondje en vanalles daar tussen in.
Geen vd honden had een muilkorf nodig, geen uitval gedrag.
Ja de DH teef (nog geen 2 al al 2 nesten gehad, kwam uit schuur van broodfokker) was in begin van het traject wat vervelend naar de anderen, maar die is eerst in de tennis ruimte (omheind met gaas) getraind en later pas in de groep gebracht toen ze gewend was.

Verder zag ik jongens die eerst naar verhaal beetje argwanend en afzettend toonden tov de honden en de trainingen, want "niet stoer" maar uiteindelijk hun honden verdedigden tegen de negatieve commentaren vanuit de gebouwen grenzend aan het oefen terrein. Jongens die trots waren wat zij bereikt hadden als team.

En ja ze koppelen "gelijken" dus honden met een contact probleem bij een afgesloten persoon, die zal dan zelf contact moeten zoeken en z'n drempels over om dat voor elkaar te krijgen. En bv een hond met een kort lontje bij een geleider met een kort lontje de geleider zal moeten leren rustig te blijven om iets bij de hond voor elkaar te krijgen. Dat is de achterliggende gedachte ook.

Daarnaast heeft DCD wel iets inspraak bij de plaatsing maar is de uiteindelijke beslissing in plaatsing in handen van het asiel.
Ook bv of een hond wel of niet geplaatst gaat worden. Weet dat bij selectie voor honden voor het project ook wel eens vooraf inslaap advies gegeven is door DCD, deze honden komen niet in het traject maar of het asiel ook kiest voor inslapen of toch voor plaatsing is niet in handen van DCD ;)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

malinois schreef:De eigenaar van de hond aan het woord:

Voor de goede orde, Saar is nog bij ons, Saar zat vast aan de lijn in n tuig, en ja even zonder muilkorf omdat ze binnen 5 minuten al oververhit was met deze hitte. Op n hele rare manier is t tuigje los geraakt, het is nog nagekeken door de dierenambulance en ook zij snapten t niet, want t is heel sterk. Ondanks alle meningen heb ik alles wel goed opgevolgd op de hittegolf na omdat de dierenpolitie waarschuwde voor oververhitting van de hond. Jammer dat Dutch Cell Dogs niet even mijn verhaal heeft gevraagd alvorens dit bericht op deze manier te plaatsen. Ik heb in alle macht saar van dat hondje afgehaald, en dat is gelukt maar de verwondingen waren te erg. Ik heb mijn handen open liggen hierdoor maar dat is minder erg. Saar is nog bij ons, we wachten t vonnis af En ja ze deed t geweldig goed, als iemand nog eens was komen kijken, had je t met eigen ogen kunnen zien, ze reageerde bijna niet meer op andere honden, ze keek, wij hadden n commando geleerd waarbij ze mee loopt en niet meer op de hond reageert, daarvoor n beloning. Ze was meteen na t voorval binnen snel rustig. Niet agressief. Ik wilde t goed doen voor Saar vanwege de hitte, en vanwege de enorme vorderingen, en door n tuigje dat los schoot is dit tragische voorval gebeurd. Ik ben er kapot van, voor dat hondje voor de overbuurvrouw, voor Saar. Ik heb me altijd aan de adviezen verder gehouden, er is erg veel informatie niet bekend gemaakt over saar, waardoor ik met alle vertrouwen in saar nooit had verwacht dat dit kon gebeuren, vooral omdat ze altijd aangelijnd is en muilkorf om heeft, op de hitte na.
Zie het dikgedrukte. Muilkorf zorgde voor oververhitting binnen 5 minuten. Dat klinkt alsof er een snuitje om ging en niet een muilkorf à la baskerville. En die oververhitting wordt als eerste reden aangegeven dat de hond zonder liep. Daarvan zeg ik dus: ze hebben blijkbaar geen goede muilkorf gebruikt, anders was er geen reden om in de hitte de muilkorf af te doen. Met een goede muilkorf kan de hond namelijk nog steeds goed hijgen en drinken en is er net zo veel kans op oververhitting als zonder korf
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

diep, dieptriest voor alle betrokkenen. Ik hoop van harte, en misschien wel juist door dit programma en wat er nu gebeurd is, dat er eindelijk eens serieuze maatregelen worden getroffen voor de serieus hondagressieve honden. Dat er nog iets goeds uitkomt uit deze ellende :ugh:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind het concept van DCD heel interessant en ik denk ook wel dat in de meeste gevallen zowel de hond als de gedetineerde daar wat aan heeft. De honden komen af en toe dat asiel uit, er wordt iets met ze gedaan en ik neem aan dat ze naderhand ook wat beter plaatsbaar zijn omdat er meer zicht is op hun gedrag buiten het asiel, bij wat voor persoon ze zouden passen, ze misschien wat beter in hun vel zitten, etc.
Ik kan me ook goed voorstellen dat het voor de gedetineerden een manier is om meer zelfvertrouwen te krijgen als ze zo'n programma succesvol afronden, dat ze geconfronteerd worden met hun eigen gedrag en wat dat voor consequenties heeft en dat ze er dus op allerlei vlakken iets van kunnen leren.
Ik ben het er echter wel mee eens dat je dan moet kiezen voor honden die ook succesvol teruggeplaatst kunnen worden in de maatschappij. Een hond met een dergelijke geschiedenis die echt niet te vertrouwen is met andere honden en alleen met muilkorf naar buiten kan, tja, dan zit een ongeluk in een klein hoekje en dat blijkt ook weer. Je kunt dan als asiel (en als DCD) nog zo goed adviseren, maar als mensen zich daar niet aan houden, gaat het direct heel ernstig mis. De keuze om zo'n hond aan het programma te laten deelnemen vind ik dus een ongelukkige keuze. En ook het uitgangspunt voor de training zoals dat bij sommige honden in het programma werd genoemd, zoals de weglopende jachthond. Dat gedrag ga je natuurlijk niet na 7 weekjes trainen ombuigen, dus dat is m.i. geen reëel trainingsdoel. Maar een hond wat basisopvoeding geven en hem leren dat samenwerken met een mens leuk is en hem wat oplevert, daar heeft denk ik elke asielhond wel baat bij.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

alinelaila schreef:
Shibby schreef: Toevallig ken ik de werkwijze van het asiel ook nog best goed en weet ik dat honden die een dusdanig risico vormen binnen de maatschappij daar ook niet komen en dat het plaatsingsbeleid van met name staffords zeer streng is.
Mja.
Dit staat net op facebook van DCD:
Wat hebben wij slecht nieuws.
Ondanks onze specifieke instructies en onze nazorg. De waarschuwingen van ons en het asiel de Doornakkers dat Saartje niet zonder muilkorf in contact mag komen met andere honden is dit wel gebeurd. Saartje heeft een hond doodgebeten. Wij zijn kapot door dit nieuws en wensen de eigenaren van het getroffen hondje heel veel sterkte.
Helaas hebben wij ook niet meer informatie.
Wij vinden het verschrikkelijk dat dit is gebeurd.
Goh wat een shock en grote verrassing toch om je eigen aandeel in het geheel lekker weg te lullen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

bouvierpoedel schreef:
alinelaila schreef:
Shibby schreef: Toevallig ken ik de werkwijze van het asiel ook nog best goed en weet ik dat honden die een dusdanig risico vormen binnen de maatschappij daar ook niet komen en dat het plaatsingsbeleid van met name staffords zeer streng is.
Mja.
Ondanks onze specifieke instructies en onze nazorg. De waarschuwingen van ons en het asiel de Doornakkers dat Saartje niet zonder muilkorf in contact mag komen met andere honden is dit wel gebeurd. Saartje heeft een hond doodgebeten. Wij zijn kapot door dit nieuws en wensen de eigenaren van het getroffen hondje heel veel sterkte.
Goh wat een shock en grote verrassing toch om je eigen aandeel in het geheel lekker weg te lullen .
Een hond die niet zonder muilkorf in contact mag komen met andere honden moet helemaal niet herplaatst worden maar ingeslapen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Een hond , wat voor dan ook die honden kapot bijt of kinderen moet gelijk de spuit in.
Als asiel ben je net zo schuldig en verantwoordelijk als je zo'n hond plaatst die even los gaat.
Mensen sluiten we ook op als ze los gaan op een kind of hond.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

bouvierpoedel schreef:
alinelaila schreef:
Mja.
En dàt verbaasd me dus niet van dit asiel.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Das wel fijn, hondje is dood maar gelukkig vind iedereen het wel erg....tjonge.
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Het bericht is eraf gehaald volgens mij?

Vraagt ook iemand waarom de honden andere namen krijgen; omdat ze de oude naam linken aan hun slechte verleden :E:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nanna schreef:
mijke schreef:Oh en ik kan die walgelijke kop van die Kooijmans ook echt niet uitstaan! En moeten ze serieus de godganse tijd die monden van die cliënten zo close up in beeld brengen? Heel onsmakelijk. Bah.
Ik geloof dat ik blij ben dat ik niet gekeken heb :oeps:
Had in het voorstukje al een vechtende klapkaak gezien en emmers water en toen was ik er eigenlijk alweer klaar mee.
Ik ook.
En wat willen ze bereiken dat vechthonden die al vals kutjoekelgedrag vertoont hebben weer terug keren naar mensen om vervolgens weer dat gedrag te kunnen vertonen.

En wat denken ze dat de dieren hier beter op worden? Geef ze gewoon de spuit dan zijn de honden echt het beste af.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ZaZa schreef:Het bericht is eraf gehaald volgens mij?

Vraagt ook iemand waarom de honden andere namen krijgen; omdat ze de oude naam linken aan hun slechte verleden :E:
Ja voorstanders van t programma bleven roepen dat ze dit verhaal eraf moesten halen ivm de negatieve publiciteit die deze rassen toch al hadden.... zo werd t nog slechter
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Het doel van het programma is natuurlijk dat mensen weer gaan vallen voor het ras omdat het zulke lieverdjes zijn.

Dus dan past dit beeld er zeker niet bij.

Natuurlijk zullen er exemplaren tussen zitten die lief zijn en die herplaatst kunnen worden.
Maar honden die vals zijn die zijn vals. Klaar. En die horen niet meer in de maatschappij een leven lang muilkorf plicht en aanlijn aanlijn plicht doe je de dieren geen plezier mee. En vroeger of later gebeurd er iets muilkorf vergeten, tuig gebroken, deur open laten staan, hond over hek gesprongen en dan komt er narigheid en alsnog een einde aan zo'n hond. Doe de dieren maar ook de omgeving dit toch niet aan. Laat ze gaan in alle rust en geef honden die niet vals zijn deze kansen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

Nanna schreef:Ze zijn niet eens vals. Ze doen gewoon wat hun genen hun ingeven.
En juist daarom zijn ze zo gevaarlijk in handen van onbenullen of figuren met issues in de broekzone.
Ja, en dat geldt volgen mij ook voor de gevangenen. :hmmm:
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

:scratch: :scratch: :scratch:
Zag ik daar toch Gina een paar keer zonder muilkorf...
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

ZaZa schreef::scratch: :scratch: :scratch:
Zag ik daar toch Gina een paar keer zonder muilkorf...
Ik zag het vandaag voor het eerst, maar ik zou het totaal niet vertrouwen. Ze doet niks anders dan zoeken naar honden.. :schrik:
Die zwarte jachthond is trouwens heel leuk zo samen met begeleider :ok: ik denk dat het voor veel mensen en voor veel honden een goed project is.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Ze zijn niet eens vals. Ze doen gewoon wat hun genen hun ingeven.
En juist daarom zijn ze zo gevaarlijk in handen van onbenullen of figuren met issues in de broekzone.
Die zullen er ook bij lopen maar dat programma laat ook zien wat voor volk er nog meer mee loopt die een ongelooflijke aantrekkingskracht hebben naar dat soort honden .
Beetje ongezonde relatie zoals ze ook met mensen hebben .
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Enne hier wordt dat programma opgenomen, echt wel heel gezellig daar en dan krijgen ze hondjes om op te voeden :piew: :

Kamer: Dijkhoff moet ingrijpen in Woenselse Poort Eindhoven

EINDHOVEN - De Tweede Kamer luidt de alarmbel over tbs-instelling de Woenselse Poort in Eindhoven, onderdeel van de GGzE. Na een reeks incidenten dit jaar, zoals een dubbele zelfmoord met een binnengesmokkeld pistool, twee andere zelfmoorden en een poging daartoe, moet staatssecretaris Klaas Dijkhoff actief ingrijpen.

Dat vindt CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg.

„Er zijn zoveel verontrustende signalen. Ik krijg ze zelf ook. Als ik al die brieven lees denk ik: hier is echt iets aan de hand.” Van Toorenburg krijgt brede steun voor haar roep om een debat met Dijkhoff over de Woenselse Poort. PvdA-Kamerlid Harm Brouwer spreekt van ‘ernstige misstanden’. VVD’er Foort van Oosten noemt de signalen ‘zeer zorgelijk’. Lilian Helder (PVV) noemt het ‘de hoogste tijd voor concrete maatregelen’.

SP-Kamerlid Nine Kooiman toont zich bezorgd over het welzijn van de medewerkers. Naast de zelfmoorden maken (oud-)cliënten melding van het makkelijk binnensmokkelen van drugs en drank. Ook laken zij de gang van zaken in de kliniek, waar enkele tbs’ers de dienst zouden uitmaken. Recent werd een medewerkster ontslagen omdat zij een liefdesrelatie had aangeknoopt met een tbs-cliënt.

Joep Verbugt, voorzitter van de raad van bestuur van de GGzE, zegt dat de incidenten bij de Woenselse Poort zijn ‘volle aandacht’ hebben. „Een aantal suïcides op rij zette ons aan het denken: doen we wel voldoende? We werken sindsdien aan een verbeterplan. Daarbij kijken we onder meer naar het weren van drugs, wapens, de toegangscontrole en situaties rondom de suïcides.”
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Het is maar hoe je het bekijkt hè.
Ze kunnwn beter bezig zijn met honden trainen dan met duistere praktijken ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ben je er ooit geweest Neeltje? Het bestaat uit een aantal afdelingen waar ook hele zware gevallen zitten. Natuurlijk gebeuren daar ook dingen die niet door de beugel kunnen. Dat gebeurt in iedere tbs kliniek en in iedere (zwaar bewaakte) gevangenis. Dat heeft niets te maken met het programma. Ik ben ervan overtuigd dat mensen met gedragsproblemen kunnen leren van honden. Ik merkte dat al toen ik ruim 15 jaar geleden Nika af en toe meenam naar mijn werk. Ik merk het nu ook als mijn huidige cliënten in contact komen met Biėne en Seppe. De honden reageren heel duidelijk op bepaald gedrag wat je dan kunt spiegelen waardoor ze wat meer inzicht krijgen in wat hun gedrag voor impact kan hebben op anderen, zowel voor mensen als dieren. En dat is heel waardevol.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Neeltje schreef:Enne hier wordt dat programma opgenomen, echt wel heel gezellig daar en dan krijgen ze hondjes om op te voeden :piew: :

EINDHOVEN - De Tweede Kamer luidt de alarmbel over tbs-instelling de Woenselse Poort in Eindhoven, onderdeel van de GGzE. Na een reeks incidenten dit jaar, zoals een dubbele zelfmoord met een binnengesmokkeld pistool, twee andere zelfmoorden en een poging daartoe, moet staatssecretaris Klaas Dijkhoff actief ingrijpen.

„Er zijn zoveel verontrustende signalen. Ik krijg ze zelf ook. Als ik al die brieven lees denk ik: hier is echt iets aan de hand.” Van Toorenburg krijgt brede steun voor haar roep om een debat met Dijkhoff over de Woenselse Poort. PvdA-Kamerlid Harm Brouwer spreekt van ‘ernstige misstanden’. VVD’er Foort van Oosten noemt de signalen ‘zeer zorgelijk’. Lilian Helder (PVV) noemt het ‘de hoogste tijd voor concrete maatregelen’.

SP-Kamerlid Nine Kooiman toont zich bezorgd over het welzijn van de medewerkers. Naast de zelfmoorden maken (oud-)cliënten melding van het makkelijk binnensmokkelen van drugs en drank. Ook laken zij de gang van zaken in de kliniek, waar enkele tbs’ers de dienst zouden uitmaken. Recent werd een medewerkster ontslagen omdat zij een liefdesrelatie had aangeknoopt met een tbs-cliënt.

Joep Verbugt, voorzitter van de raad van bestuur van de GGzE, zegt dat de incidenten bij de Woenselse Poort zijn ‘volle aandacht’ hebben. „Een aantal suïcides op rij zette ons aan het denken: doen we wel voldoende? We werken sindsdien aan een verbeterplan. Daarbij kijken we onder meer naar het weren van drugs, wapens, de toegangscontrole en situaties rondom de suïcides.”
Ik vind het toch altijd zo gek om hier op het forum te lezen dat het doodnormaal gevonden wordt een hond niet alleen te straffen maar juist aan te geven wat wél mag en activiteiten te geven. Bij mensen is dat ineens heel raar? Wat is hier " :piew: " aan? Natuurlijk is het niet gezellig daar, het is een TBS kliniek. Wat dacht je? Dat ze normaal dansles beoefenen en mandenvlechten?
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wat ik raar vindt is dat die stichting claimt dat het hen om de hondjes gaat, maar vervolgens draait het hele programma om de TBS'ers (jaja, nu weten we het wel, dat ze labiel zijn en zware delicten plegen en dat de omhoog gevallen presentator-BNer het spannend vind om in een TBS-kliniek te zijn). En de hondjes zie ik er vooralsnog niet beter op worden in de gespannen, labiele, onvoorspelbare situatie waar ze in gebrcht worden. Voor zover ze uberhaupt al in beeld kwamen dan. Ik heb de tweede aflevering niet uitgekeken. Doeiiii.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Manuma schreef:
Neeltje schreef:Enne hier wordt dat programma opgenomen, echt wel heel gezellig daar en dan krijgen ze hondjes om op te voeden :piew: :

Ik vind het toch altijd zo gek om hier op het forum te lezen dat het doodnormaal gevonden wordt een hond niet alleen te straffen maar juist aan te geven wat wél mag en activiteiten te geven. Bij mensen is dat ineens heel raar? Wat is hier " :piew: " aan? Natuurlijk is het niet gezellig daar, het is een TBS kliniek. Wat dacht je? Dat ze normaal dansles beoefenen en mandenvlechten?
Nou ik vind het wel vreemd dat in een tbs kliniek de 'cliënten' het voor het zeggen hebben ipv de bewakers.
Om in zo'n situatie dan honden te brengen vind ik dus niet slim. Daarnaast ken ik de Amerikaanse versie ook met 'normale' gevangenen die dus niet labiel zijn. En ik zie daar stuk voor stuk andere type mensen en ander gedrag bij de honden. Ik zie hier echt geen honden die het leuk vinden om wat te doen. Ik vind niet dat je honden bij zulke labiele mensen moet laten
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

malinois schreef: Nou ik vind het wel vreemd dat in een tbs kliniek de 'cliënten' het voor het zeggen hebben ipv de bewakers.
Om in zo'n situatie dan honden te brengen vind ik dus niet slim. Daarnaast ken ik de Amerikaanse versie ook met 'normale' gevangenen die dus niet labiel zijn. En ik zie daar stuk voor stuk andere type mensen en ander gedrag bij de honden. Ik zie hier echt geen honden die het leuk vinden om wat te doen. Ik vind niet dat je honden bij zulke labiele mensen moet laten
Dat is ook vreemd en dat hoort niet maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat patiënten in een donker kamertje op hun bordje eten moeten zitten wachten.
Ik weet niet of labiele mensen slecht zijn voor een hond. Ik ken labiele mensen met honden en ook hier zijn hondeneigenaren met psychische problemen. Het komt op mij niet over alsof die honden het slecht hebben. Als je niets met mensen hebt kun je alsnog wel veel met dieren hebben en dieren worden wel vaker ingezet om mensen weer te laten "voelen".

Ik heb het programma niet gezien trouwens.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

malinois schreef:
Manuma schreef:

Nou ik vind het wel vreemd dat in een tbs kliniek de 'cliënten' het voor het zeggen hebben ipv de bewakers.
Dat is ook vreemd, in die zin dat het niet zou moeten, en het is gevaarlijk ook.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

ik heb 2 minuten gekeken en ging bijna over m`n nek door die mond close ups, helaas: niet te doen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”